Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitslag allergietest NIB - meedenkers gevraagd - onderaan p1

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Uitslag allergietest NIB - meedenkers gevraagd - onderaan p1

Ongelezen bericht door Mojuan »

lianne05 schreef:Inderdaad baat het niet dan schaad het niet..!
Je probeerd toch van alles om je hondje te helpen..Ik zelf heb de allergietest nog niet gedaan maar alleen al met 4 weken ontgiften en probiotica zijn dr plekken helemaal weg! zelfs beter weg dan 3 weken prednison...Dit lijkt me een heel stuk beter!
En persoonlijk geloof ik wel in het zelfherstel van het lichaam...
Ja, in ontgiften, probiotica en zelfherstel geloof ik ook.
Maar niet in abracadabra gedoe, omdat ik dus geen idee heb wat zo iemand doet.
En vooral omdat het via een plukje vacht gaat, voor mij is dat gewoon onzin.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het raar vind als een ander het wel doet, ik kan me het nml best voorstellen.
En ik vind het wel leuk om te lezen als mensen (en hun honden natuurlijk) er baat bij hebben.
Uiteindelijk is dat wat telt.
:zweep:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Paulala schreef:
Je probeerd toch van alles om je hondje te helpen..Ik zelf heb de allergietest nog niet gedaan maar alleen al met 4 weken ontgiften en probiotica zijn dr plekken helemaal weg! zelfs beter weg dan 3 weken prednison...Dit lijkt me een heel stuk beter!
Niets abracadabra gedoe hoor, ook in menselijk haar kan heel veel gevonden worden alleen daar gebeurt nog niet veel mee, behalve DNA uithalen.
Maar in principe is er heel veel traceerbaar dmv haaranalyse, en je hoeft er ook niet in "tegeloven" de resultaten spreken voor zich denk :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

jacq1970 schreef:
Paulala schreef:
Niets abracadabra gedoe hoor, ook in menselijk haar kan heel veel gevonden worden alleen daar gebeurt nog niet veel mee, behalve DNA uithalen.
Maar in principe is er heel veel traceerbaar dmv haaranalyse, en je hoeft er ook niet in "tegeloven" de resultaten spreken voor zich denk :wink:
Maar de combinatie plukje vacht met wichelroede... daar zit bij mij het ongeloof.
Ik ben blij voor de mensen en honden die er baat bij hebben hoor, begrijp me niet verkeerd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik snap je ongeloof paulala.

verschil voor mij is dat josefien van NIB bij mij op de bank sam getest heeft en ik dus alles van dichtbij heb gezien (sam lag bij mij op schoot tijdens het consult) en ik ben om, hoe sceptisch ik ook was/ben. haar geloof ik
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

massam schreef:ik snap je ongeloof paulala.

verschil voor mij is dat josefien van NIB bij mij op de bank sam getest heeft en ik dus alles van dichtbij heb gezien (sam lag bij mij op schoot tijdens het consult) en ik ben om, hoe sceptisch ik ook was/ben. haar geloof ik
In jouw geval kan ik me voorstellen dat je het sowieso wel gelooft, of je het nou wel of niet gezien zou hebben.
Zij was jouw allerlaatste redmiddel neem ik aan?
Als iemand het leven van je hond redt, zal het je een worst wezen hoe, en of je het begrijpt of niet.

Maar wat gebeurt er dan precies bij zo'n test?
Want ik heb daar nog nooit duidelijk uitleg van gekregen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

pfff ok ik kan je vertellen wat er precies gebeurt, maar niet hoe want dat weet ik ook niet... dan zou ik josefien even mailen als ik jou was :engel:

sam lag bij mij op schoot en had een ijzeren buisje met een draadje eraan in zijn lies. dit om het apparaatje contact met hem te laten hebben. dat draadje is verbonden met 2 andere draadjes. 1 draadje met zo'n zelfde buisje en 1 draadje met een flexibele antenne eraan de "wichelroede".

de antenne houdt ze vast (pascal en ik hebben er bovenop gezeten of ze hem zelf bewoog, was niet zo) en het andere buisje dat niet bij sam was had ze ook vast.

dan heeft ze een kist met allemaal kleine flesjes waarin stoffen zitten waarvoor je allergisch kan zijn. met het buisje in haar hand raakt ze zo'n flesje aan waardoor je dus contact hebt met sam, de antenne en de allergiestof.

de antenne geeft door de energiereactie van de hond een reactie door net als een pendel te reageren. of dat nou niet bewegen of wel bewegen was of linksaf of rechtsaf weet ik niet meer, maar de reacties waren erg duidelijk en ook opvallend. zo ging ze elk flesje af en daarna weet je dus waar de hond wel of niet op reageert. ook waarop hij een beetje reageert of heel heftig.

daarna maakt ze een rapport waar dat allemaal instaat en ook adviezen die je op kunt volgen.

buiten dat wij haar geloven en dat sam het nu goed doet had sam ook uitslagen die je niet verzint.

een allergische hond is al snel allergisch voor graan, kip of rund. als je de boel wil belazeren dan geef je die dingen aan, geef je een dieet zonder die dingen waardoor je al snel op iets geks uitkomt zoals kangaroevlees ofzo wat de hond niet kent en dus ook zijn lijf nog geen antistoffen op heeft gemaakt en mijn ervaring leert dat je al snel 7 maanden verder bent voordat dat misgaat.

bij sam kwamen die dingen eruit, maar ook nog meer. al het vlees behalve kalfsvlees.. ik bedoel, dat verzin je niet!! en het werkt ook nog. geloof me.. rundvlees gaat mis, kalfsvlees niet :piew: zelf heb ik daar geen verklaring voor behalve dat volwassen koe meer van een bepaalde stof waar sam niet tegen kan in zich heeft dan babykoe? :U: geen idee maar het klopt.

ik lees zo mijn stuk nog eens over en het is echt een warrig verhaal, maar mooier kan ik het niet vertellen. tip.. teken op een kladje even mijn verhaal van de draadjes, dan wordt het duidelijker :engel:
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Massam je hebt het duidelijk uitgelegd. De tip om het even te tekenen is wel slim want ik heb nog geen beeld van die draadjes en buisjes :D
Bij Do zijn eigenlijk ook wel standaard dingen eruit gekomen. Dat maakt me op zich niet uit, waar ik blij mee ben is een richtlijn waar ik me aan kan houden. Zonder dit had ik waarschijnlijk een lam/rijst geprobeerd waar wel kip in zou zitten (omdat ik daar dus niet naar zou kijken). Ik heb zelf een vermoeden dat ze op rund reageert, wat ik vanavond ga doen is een aantal pakjes smuldier vlees compleet glutenvrij halen om te proberen. Ik dacht namelijk dat ze daarop niet zo goed deed maar besefte achteraf dat ze op dat moment ook kippennekjes kreeg.. Nu wil ik dus gewoon uitproberen hoe ze het daarop doet nu ze stabiel is.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Mojuan
Zeer actief

Bedankt voor de uitleg.
Ik heb er nu wel een beetje een beeld bij, maar vind het nog steeds heel vreemd.
Misschien ga ik toch maar eens mailen voor verdere uitleg.
Ik zou graag willen weten HOE het precies werkt.
En ik snap ook dat niemand me dat uit kan leggen behalve de mensen die dit zelf doen.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb drainage en probiotica aan Bo gegeven en na deze periode had ie brandende liezen.
Naar de derde dierenarts voor dit probleem en deze was veel effectiever. Antibiotica spuit en pillen en hydrocortisonezalf en ook: 6-8 weken elimineren.
Ik doe dat nu met gebakken tofu rijst en groene groenten behalve sperciebonen want die kreeg ie daarvoor al.
Zijn liezen zijn nu lichtroze. Ik wil Carnibest Eend gaan bestellen of Paard/geitediepvriesvlees.
En dan maar zien....
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Hoe gaat het nu met Kyra?
Ben met cato ook bij een natuurgeneeskundige geweest , zijn andere dingen uitgekomen dan bij Kyra maar we daar zijn is Cato helemaal verlost van zijn problemen. Voor ons echt zonder te overdrijven een wonder geweest en nog.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Heb je voor Cato nu duidelijk waarvoor hij allergisch is? En ben je eerst met elimineren bezig geweest of direct datgeen waar hij allergisch voor is laten staan?
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Met Kyra gaat het heel goed. Ze heeft geen bultjes meer, de kale plekken zijn zo goed als zeker weg en ik merk dat de hele vacht weer een stuk dikker is. Ook de jeuk is helemaal weg.
Wij zijn dus helemaal blij en hopen dat het nu zo blijft.

Wat fijn dat Cato ook geen last meer heeft :ok:
AnneMarie
Zeer actief

Hier nog eentje met een allergie voor gevogelte graan en mijten.
Die Carnibest Eend was dus geen goed idee...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”