Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grijze roodstaart baby's. Foto update 12-09 P3

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Re: Grijze roodstaart baby's. Foto update 29-08 P2

Ongelezen bericht door Bons »

Inge O schreef:wat groeien ze snel zeg :80: ?!

voeren de ouders die eigenlijk met een soort van kropmelk of hoe gaat dat bij papegaaien :denken: ?
Volgens mij hebben alleen duiven kropmelk, de roodstaarten voeren wel vanuit de krop maar dat zijn dan wel echt gepelde en fijngekouwde zaadjes. Ik heb ze natuurlijk niet in handen gehad toen ze zo heel klein waren maar ik denk dat het zo is als bij de valkparkietjes. Daar is dat wat ze de jongen voeren in het begin echt een dikke pap die naarmate ze ouder worden steeds grover wordt. Tegen dat die drie weken zijn voeren ze gewoon gepelde zaadjes met wat vocht en die zie je dan ook zitten in de kropjes :) Bij de roodstaartjes zie je geen kale kropjes maar zaterdag voelde ik wel kruimels, dus ze gaan al ook al een stuk grover voeren nu.

Alleen krijgen die van ons naast zaad ook pellets waar ze flink van voeren, die lossen op in water dus zo hard als de kropjes van de valkparkieten soms zijn zullen ze niet worden.
freskin schreef:Ze zijn schitterend...... :I:

Wat een flinke snavels hebben ze al, zeg! :80:
Ja ssssssssssst, dat moet je ze niet zeggen van die snavels.... *grin* ze zijn nu 6 weken en een valkparkietje van 6 weken kan al lekker auw happen als ie wil dus ik maak me geen illusies :N: :mrgreen:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bons schreef:Ja ssssssssssst, dat moet je ze niet zeggen van die snavels.... *grin* ze zijn nu 6 weken en een valkparkietje van 6 weken kan al lekker auw happen als ie wil dus ik maak me geen illusies :N: :mrgreen:
:lol1: Het lijkt me inderdaad geen pretje als die je bijten..... :N:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

ik heb zelf een grijze ze zit of in een buitenvoliere of binnen in een papegaaien kooi ben op zoek naar een leuk mannetje voor haar en dan kunnen ze samen in de voliere verblijven daar voelt ze zich ook vrolijker dan in een kooi
Bons
Zeer actief

booster schreef:ik heb zelf een grijze ze zit of in een buitenvoliere of binnen in een papegaaien kooi ben op zoek naar een leuk mannetje voor haar en dan kunnen ze samen in de voliere verblijven daar voelt ze zich ook vrolijker dan in een kooi
Super, fijn voor ze om gezelschap van een soortgenoot te hebben :ok:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Bons
Zeer actief

Re: Grijze roodstaart baby's. Foto update 02-09 P3

En maar weer een updeetje :)

Dinsdagmiddag heb ik het binnenhok weer schoongemaakt omdat er door die enorme stortbuien water op de betonvloer was blijven staan en er ergens vocht doorgetrokken was. Dus de bodembedekking was vochtig en moest er uiteraard zo snel mogelijk uit ondanks dat ze niet op de grond scharrelen. Uiteraard weer even geknuffeld maar toen had ik geen camera bij me.

Vandmorgen waren pa en ma beiden buiten en heb ik snel het luik dicht gedaan, teiltje, theedoek en camera gepakt en hup weer naar buiten.

Een voor een de jongen even een tijdje bij me gehad en ze een hapje voorgekauwde pellet gegeven. Jong 1 en 3 snapten dat direct, zodra ze het prakje in hun snavel hadden werden ze helemaal relaxed. Je ziet dat ook op de foto :cheer: Jong 2 is veel wantrouwiger en is wat minder makkelijk te lijmen met een hapje. Zijn foto is van direct na het pakken trouwens, toen had ik het idee van dat hapje pellet nog niet.

Het was ochtend dus had net mijn tandjes gepoetst :smile: die pellets zijn best te hachelen eigenlijk... :F:

Afbeelding
Jong 1

Afbeelding
Jong 2

Afbeelding
Jong 3

Afbeelding
En terug in het blok dat ook wel weer aan schone snippers toe is :-)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wat leuk om te volgen zeg :ok:

Ik vind ze zo leuk, toch op de manier waarop ze bij jou zitten, zo zou ik er ook wel willen houden :cheer:
Mijn dooppeter heeft ook ene, ik vind hem zo zielig :jank: kleine kooi in de eetkamer, zit één stok in, beestje kan dus paar passen heen en weer zetten :jank:
maar hé, hij praat wel :cheer: :ugh:
Das net zoals hun uil, die kan wel vliegen in zijn kooi (paar meter maar) en die heeft 2 takken om op te zitten :roll: :roll:
Bons
Zeer actief

maart schreef:wat leuk om te volgen zeg :ok:

Ik vind ze zo leuk, toch op de manier waarop ze bij jou zitten, zo zou ik er ook wel willen houden :cheer:
Mijn dooppeter heeft ook ene, ik vind hem zo zielig :jank: kleine kooi in de eetkamer, zit één stok in, beestje kan dus paar passen heen en weer zetten :jank:
maar hé, hij praat wel :cheer: :ugh:
Das net zoals hun uil, die kan wel vliegen in zijn kooi (paar meter maar) en die heeft 2 takken om op te zitten :roll: :roll:
Ah nee, dat meen je niet :( Dat is echt in en in triest. Voor de papegaai is het erger dan voor de uil overigens, een papegaai heeft er geestelijk echt heel erg onder te lijden. :(
Bons
Zeer actief

Tijd voor een nieuwe foto update :)

Afbeelding
Afbeelding
Jong 1

Afbeelding
Afbeelding
Jong 2

Afbeelding
Afbeelding
Jong 3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mama die door list en bedrog buiten de kooi zit terwijl wij erin zijn kijkt toe en is not amused.

Afbeelding
Pa zit in de buitenvlucht, letterlijk buitengesloten en is zo mogelijk nog bozer  ;)

Afbeelding
Vogeltjes gekeken, luikjes toe ;)

Onderhand hebben we het nestblok weer schoongemaakt. We willen eigenlijk proberen ze komende week al te laten ringen, testen en sexen. Dit omdat het ons makkelijker lijkt nu ze nog hanteerbaar zijn. De foto waar het jong lijkt te happen hapt het niet maar proeft de vinger. Ze ontdooien nog altijd redelijk snel na het vastpakken. Alleen nummer 2 heeft het er moeilijker mee. Jong 3 blijft het relaxed en jong 1 kijkt sinds 2 dagen uit het nestgat  :D

We weten alleen nog niet precies hoe we dat testen gaan aanpakken, het is moeilijk plannen omdat we nooit precies weten wanneer we de kans krijgen de jongen te pakken. Ik wil ze niet onnodig lang bij de ouders weghalen hoewel ik wel geloof dat ze probleemloos teruggenomen worden. Het gaat toch een heleboel stress veroorzaken bij ze. Gaan we dus nog even over brainstormen. Mooiste zou zijn als de DA hier zou komen voor het bloedafnemen, maar ja... die zit een heel eind weg.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: Grijze roodstaart baby's. Foto update 12-09 P3

Ongelezen bericht door Hutsje »

heel mooi om te zien en te lezen en complimenten over hoe jullie het aanpakken! :ok:
Afbeelding
Bons
Zeer actief

Hutsje schreef:heel mooi om te zien en te lezen en complimenten over hoe jullie het aanpakken! :ok:
Bons
Zeer actief

Zo, ik ben helemaal gaar... wat ben ik toch ook een muts, en daar was de DA het mee eens  ;)

Vanmorgen waren de voerbaken van de grijsjes zo goed als leeg. Met 5 veelvraatjes in 1 hok gaat dat natuurlijk ook snel. De zon scheen en ik had geen afspraken met klanten vandaag dus ik besloot het eten in de buitenvlucht te geven ipv binnen.

Op de webcam zag ik om 09:00 dat beide ouders buiten zaten. Dus ik snel het voorzetluik dicht, en de DA gebeld. De omstandigheden uitgelegd en ik kon om 10:40 terecht... SUPER!

Omgekleed, tandjes gepoetst en met een boekje en mijn ontbijt in het binnenhok gaan zitten met het blok open. Paps wist me nog even erg pijnlijk in mijn jatten te bijten toen ik hem door de tralies van het gaasdeurtje naar de buitenvlucht een stukje brood aanbood.   :tong:

Tegen de tijd dat ik moest vertrekken het luik naar de buitenvlucht van binnen afgedekt met een stuk triplex en tape. Zo konden ze niet zien dat ik de jongen echt weg zou nemen dit keer.

De jongen in een plastic bak met beukensnippers gedaan, handdoek erover en rijden maar. Ik was mooi op tijd. Maar tot mijn schrik haalde de DA de narcosekap uit de houder. HUH?? die had ik even niet aan zien komen   :N:

Een voor een lagen mijn schatjes als slappe vaatdoekjes op de behandeltafel. Mijn gezicht en houding spraken boekdelen geloof ik. Maar ze waren al heel snel weer bij hun positieven, een knijpring rijker en wat bloed en ontlasting armer.

Ze worden getest op PBFD, Polyoma, Chlamidia en KDS.

Drukke week sowieso maar dit hakte er echt even in. Ik was zo bang dat ze erin zouden blijven of dat het thuis problemen zou geven.

Maar thuis  deed ik de luiken open en zaten de ouders in no-time in het blok om te voeren om even later gemoedelijk te gaan zitten kletsen voor de ingang van het blok.

:I: ik ben finaal verkocht aan het spul. Wat een voorrecht dit op deze manier mee te mogen maken. Ik heb filmpjes van hoe de ouders het (oudste?) jong knuffelen als het uit het blok kijkt... too cute gewoon. En de geluiden die ze maken *smelt*

Zal proberen de filmpjes zo te comprimeren dat ze online kunnen. De webcam publiceren is geen optie want daarvoor is ons internet veeeel te traag hier ;)

Afbeelding
Afbeelding
Van voor naar achteren... Jong 1, jong 2 jong 3 :)  Als je goed kijkt zie je bij jong 2 de hagelnieuwe ring :)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wow wat gaaf zeg :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Wow wat worden ze prachtig!!
Wat een avonturen beleef je zo zeg.

Enorme opluchting dat ze door mams en paps weer geaccepteert zijn. En de updates zijn genieten! Ik heb er te weinig verstand van, maar volgens mij zien ze er veel stralender uit dan handopfokkuikens..toch? Zo hoort het dus en dat zie je!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

wat leuk om zo inside te kunnen kijken en mee maken :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

agosh. kan het me goed voorstellen hoor ;). zijn ze meteen gesext trouwens?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Heel gaaf. Maar nu nog ringen? :denken: Ik moet mijn jonge vogels al de 6e dag ringen want anders past dat echt niet meer. De poten van je vogels zijn toch al lang groot?

Zover ik weet moet je grijze roodstaarten nl met 11 mm ringen.

Opgezocht, moet op de 20e dag na uitkomen met 11 mm ringen :N: O ooo. :oohja: :mrgreen:

Ik zou ze chippen. :ok:
Afbeelding
Bons
Zeer actief

Hutsje schreef:agosh. kan het me goed voorstellen hoor ;). zijn ze meteen gesext trouwens?
Ja ze zijn ook meteen gesexed, op basis van DNA dus niet laparoscopisch. Geen idee of dat al zou kunnen ook op deze leeftijd omdat ze nog niet geslachtsrijp zijn. Voor de DNA test zijn van elk jong apart veertjes opgestuurd, dit omdat het bloed van alle drie samen in 1 (eigenlijk 2 omdat KDS in een ander lab getest wordt) buisje is gedaan voor onderzoek op de ziektes.

Voor ons is het heel simpel, als er polyoma, pbfd of KDS wordt aangetroffen dan gaat er hier nooit meer 1 vogel de deur uit tot wij zelf het loodje leggen of dement in een bejaardentehuis worden gestopt waar huisdieren geen optie zijn. (chlamidia is behandelbaar en vrij is dan gewoon vrij, niet erfelijk dus ofzo) Met zo'n mengmonster is ja gewoon ja, en dan kan het best zijn dat er 1 jong (nog) niet besmet is, maar dan zouden we het risico toch niet nemen en zouden ze alsnog alle drie blijven. Als er uit een mengmonster een negatieve test komt zijn alle deelnemers vrij van de kwaal.

Maar, gezien hoe ze eruit zien, en hoe de ouders eruit zien en hun leeftijd... maken we ons over de uitslag geen zorgen eigenlijk.
Bons
Zeer actief

MARC_S schreef:Heel gaaf. Maar nu nog ringen? :denken: Ik moet mijn jonge vogels al de 6e dag ringen want anders past dat echt niet meer. De poten van je vogels zijn toch al lang groot?

Zover ik weet moet je grijze roodstaarten nl met 11 mm ringen.

Opgezocht, moet op de 20e dag na uitkomen met 11 mm ringen :N: O ooo. :oohja: :mrgreen:

Ik zou ze chippen. :ok:
*grin* Jah dat wist ik, maar toen durfde ik ze nog niet uit het blok te halen en gingen de ouders er ook nog niet samen af :)

Het zijn genummerde knijpringen, als ik ze chip kan ik geen certificaat met voor de koper zichtbaar nummer overleggen. :19:
Bons
Zeer actief

Madelief schreef:Wow wat worden ze prachtig!!
Wat een avonturen beleef je zo zeg.

Enorme opluchting dat ze door mams en paps weer geaccepteert zijn. En de updates zijn genieten! Ik heb er te weinig verstand van, maar volgens mij zien ze er veel stralender uit dan handopfokkuikens..toch? Zo hoort het dus en dat zie je!
Dat heb je goed gezien :ok: Ik heb een heleboel foto's bekeken van papjongen en deze zien er echt beter uit. De dierenarts vond ze ook zwaar en groot en super in hun pakjes. :D

Kan jij niet ff leren hoe je bloed bij vogels afneemt... dan kan ik voortaan gewoon jou bellen, hoeven ze niet zo lang bij hun pappa en manma weg en niet onder narcose
Bons
Zeer actief

Filmpje " onclick="window.open(this.href);return false; :)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind ze zo prachtig... ongelofelijk :I:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wauw dat gaat geweldig zeg :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat zijn ze leuk zeg :I:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wat een leuk filmpje Bons.
De honden renden blaffend naar buiten toen ik het aanzette :lol1:
Die geluiden die ze maken zijn echt grappig wat zouden ze toch brabbelen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wat ontzettend bijzonder om te zien :I:
Bons
Zeer actief

Nou, de uitslagen van de ziektetesten kreeg ik gisteren via een telefoontje van de dierenarts en die waren allemaal negatief, dus positief voor de vogels :gulzig: De geslachtstesten waren er vanmorgen per e-mail, ik had er 2 goed, jong 1 en 3 maar jong 2 had ik fout. Nog iemand die een gokje wil wagen?

Afbeelding
Groepsfoto van de 18e

Afbeelding
Jong 1, 18-09

Afbeelding
Jong 2, 18-09

Afbeelding
Jong 3, 18-09

En dan de foto's van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jong 1

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jong 2

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jong 3

Afbeelding
Met zijn allen op het blok, daar heb ik ze op gezet, ze zitten nog steeds braaf in het blok alle drie ;)

Afbeelding
Pissed off dady achter het tralieluik :)

Afbeelding
Jong 1 en 3 op het blok.

Ik had een stuk kiwi meegenomen waar ze alle drie van geproefd hebben, ze zijn echt heel erg op eten en proeven zo schattig :) Ik leg steeds hele kleine hapjes van van alles en nogwat klaar, elke dag een ander smaakje. Vandaag een stukje gekookte kip, zo... ik zou echt durven zweren dat de bedelgeluiden harder en dwingender klonken. 't zijn hele kleine beetjes hoor, echt puur voor de smaak.

Jong 1 bijt :roll: Maar ik ben er op voor bereid en het doet nog geen pijn dus ik laat niets merken, dit wordt wel een hele mooie. Maar dat worden ze alle drie denk ik, beide ouders zijn echt fraai, en mams is een van de mooiste grijsjes die ik ooit gezien heb.

Jong twee blaast altijd en zit veel met de snavel open maar is echt zoooooo nieuwsgierig en bijten doet het niet. Die is behoorlijk grof van bouw, ook mooi.

En jong 3... *smelt* die is nog steeds het kleinst maar die is dan ook ruim vier dagen jonger dan jong 1 en dat scheelt natuurlijk wel. Die is by far het liefst en eet vol vertrouwen een stukje kiwi uit mijn mond. Wat een schatje is dat.

Nee... ik weet zeker dat het nog steeds mogelijk is ze nog heel erg tam te maken, alle drie. En ik ben zo blij dat ze nog bij hun ouders zitten.
laeken
Zeer actief

Heb je er al goede plekjes voor? Want volgens mij is het hartstikke moeilijk om ze af te staan straks. Je steekt er zoveel in dus dan ga je ook gevoel krijgen rondom die beestjes.

Ik hoop dat je ze allemaal ergens kwijt kan waar ze een maatje krijgen en waar ze gerespecteerd worden. Het is jammer dat ik geen grijze roodstaart kan nemen want liefst zou ik er dan een hebben van jou vandaan. Weet je zeker dat ze geen imprint zijn en dat ze goed gezond groot gebracht zijn. Dit soort papegaaien geven zover ik weet de minste kans op problemen als plukken en schreeuwen. Dat is echt een kwaal die meer voorkomt bij handopfok en andere trieste bedoeningen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kun je grijze roodstaarten eigenlijk in mannenkoppels houden? Dat zou een heleboel schelen voor mij. Dan zou ik best een kooikneus die wel sociaal is met een goed gezond sociaal jong samen in een ruime volière willen hebben. Niet nu, maar volgend jaar als je weer een nestje hebt. :engel:
Afbeelding
Bons
Zeer actief

MARC_S schreef:Heb je er al goede plekjes voor? Want volgens mij is het hartstikke moeilijk om ze af te staan straks. Je steekt er zoveel in dus dan ga je ook gevoel krijgen rondom die beestjes.

Ik hoop dat je ze allemaal ergens kwijt kan waar ze een maatje krijgen en waar ze gerespecteerd worden. Het is jammer dat ik geen grijze roodstaart kan nemen want liefst zou ik er dan een hebben van jou vandaan. Weet je zeker dat ze geen imprint zijn en dat ze goed gezond groot gebracht zijn. Dit soort papegaaien geven zover ik weet de minste kans op problemen als plukken en schreeuwen. Dat is echt een kwaal die meer voorkomt bij handopfok en andere trieste bedoeningen.
1 blijft bij ons, sowieso :)

En ik kan nu al snotteren als ik denk aan het moment waarop ze gaan vertrekken, ik ben volkomen verliefd. Ik heb twee mensen die serieus lijken, maar die moet ik nog ontmoeten. Nu de testen allemaal binnen zijn kan ik serieus gaan kijken hoe en wat. Die twee mensen willen ze beide met een partner in een buitenvlucht ben binnenverblijf gaan houden en klinken heel ok. Ik heb nog niemand die een tamme wil, dus ik twijfel nu wel een beetje. Ik hoop eigenlijk dat ze naar die mensen met die buitenverblijven kunnen want dan kunnen ze net zo lang bij de ouders blijven tot ze echt zelfstandig zijn. Als ze tam moeten is het beter ze na het uitvliegen mee naar binnen te nemen want dan kan ik ze denk ik niet meer zo even bij me nemen. :19:

We hebben besloten de valkparkietjes weg te doen, voor al mijn koppels heb ik al goede plekjes gevonden, ik heb alleen nog een aantal jongen van dit jaar zitten. Dan kunnen we van de vluchten van de valkjes 1 grote maken en binnen een tweede groot binnenverblijf. Op die manier hebben we ruimte zat. We vinden wel fijne plekjes voor ze, dat weet ik zeker en al zou het nog 3 jaar duren, dat is dan met die tweede grote vlucht erbij geen punt :)
Bons
Zeer actief

MARC_S schreef:Kun je grijze roodstaarten eigenlijk in mannenkoppels houden? Dat zou een heleboel schelen voor mij. Dan zou ik best een kooikneus die wel sociaal is met een goed gezond sociaal jong samen in een ruime volière willen hebben. Niet nu, maar volgend jaar als je weer een nestje hebt. :engel:
Ja dat kan :) Dat gaat blijkbaar erg goed, en tegenstelling tot vrouwenkoppels :smile: (echt waar)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”