MARC_S schreef:corason del perro schreef:Bedankt voor de uitleg

Ik denk dat een probleem bij zo'n kruising waarschijnlijk ook wel is dat liefhebbers eerder gaan voor die rashond dan voor die kruising. En je dus moeilijker goede eigenaren vind.
Ik denk dat deze kruisingen populairder zijn dan de rashonden waaruit ze gefokt worden. Ik denk dat ik een nest bandogs sneller kwijt ben dan een nest mastino's met stamboom. Ik vind het dus onzin. De eigenaar in de advertentie zegt zeer duidelijk dat de hondjes alleen gereserveerd kunnen worden maar dat je niet weet welke je krijgt. Daarvoor moeten ze eerst naar je gezinssituatie kijken en dan naar het karakter van de pups. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.
Verder is er niks mis met openheid in de fokkerij van honden.

Ik heb een soortgelijke kruising gehad, tosa x rottweiler.
Met het kruisen van dit soort, toch enigszins gelijkwaardige, rassen op zich zie ik geen probleem; wel met het op de juiste plaats krijgen. Zo enorm veel vraag is er niet, dus met een flink nest als dit is de fokker echt niet zo kieskeurig waar hij zijn pups laat...
En dit soort kruisingen trekken enorm verkeerd volk aan dat dit soort honden neemt omdat ze er een stijve tampeloeris van krijgen wanneer ze met Spike/Diesel/Killer/Tyson tot de hoek van de straat kunnen paraderen om hem daar te laten poepen.
Die mensen waar ik Spike destijds van heb overgenomen konden absoluut niet met honden omgaan en met de Rottweiler voor Spike hebben ze het zo uit de hand laten lopen dat de moeder van één van het stel zwaargewond in het ziekenhuis terecht is gekomen. Die hond is afgemaakt en nog geen jaar later moeten ze perse een tosa rottweiler pup.
Ja, die geschiedenis wist de fokker al van tevoren.
Spike was ondervoed (maar liefst 15 kilo ondergewicht), had doorligplekken van het 23.5 uur in de bench liggen zonder dekentje omdat hij dat uit verveling opvrat, helemaal geen bespiering, zweren op zijn snuit en lippen, een vreselijk ontstoken piemel, angstagressie, zat vol vlooien en parasieten... Echt geen mooi gezicht en allemaal niet eens uit kwaadwilligheid maar puur uit onwetendheid.
Ik kan me niet voorstellen dat een asiel hem met zijn problemen ook maar een kans had gegeven
@Marc, ik denk dat de zwarte Tosas waar kruisingnesten mee worden gefokt geen pure Tosas zijn. Bij mijn weten is er maar 1 zwarte tosa reu in Nederland, Tar Heel of Thor van Megasthenes. Die heeft vorig jaar gedekt en daar zijn 4 lichte en 1 black & tan pups uit gekomen.