Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer zo een triest nest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Weer zo een triest nest

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:
Cash schreef:

nou dat vraagt even om een foto natuurlijk!
En meer informatie..... we willen graag alles weten. dat snap je. :F:
Dat snap ik, maar ik zie nu alweer wat er gaat gebeuren gezien de twee topics dus laat ik bedanken voor de eer :mrgreen: Jullie weten het nu toch :mrgreen: Misschien neem ik haar wel mee op de doedag :wink:
ja maar, ja maar, ik kom niet naar de doedag! :boos:
Jammer dat je er niks over wilt vertellen, ik ben wel nieuwsgierig. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ook eigenlijk en ik ga ook niet naar de doe dag :ugh: :cry:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frederiek schreef:
Otto! Die vind ik ook verschrikkelijk leuk :I: .

Ik zie trouwens ook niet echt in hoe een kruising tosa/boerboel erger in gedrag zou moeten worden dan één van zijn ouders. Ik moet er zelf niet aan denken hoor, zo'n bakbeest, maar er zijn toch genoeg liefhebbers voor te vinden. Nou ja, ik heb zelf ook een ongetest mixje, dus helemaal onbevooroordeeld ben ik niet. Maar ik ben het in grote lijnen wel met Marc eens. Het lijkt puur te gaan om het feit dat het een kruising is, en daar zijn er natuurlijk fattigdoezend meer van te vinden.
Ik zie het net zoals bij alle kruisingen dus wel. Je kan een kruising niet vergelijken met de twee verschillende ouders. Ik heb zelf ook bakkerasjes, zal mij een worst zijn. Het zou pas triest zijn als ik ze zelf op de wereld ga zetten met deze combi en ik weet zeker dat als ik een topic zou openen van ohhhhhhhhhhh wat leuk, gaaf. Belle is gedekt door Nikan :cheer: :cheer: gaaffffffffffffffffffffffff, echt een topcombi. Ojee ojee dan zijn de rapen gaar hier :smile: :smile: Dat de pupkopers verteld word wat voor een leuke pup het is lijkt mij meer dan logisch.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Bij de eerste post wou ik al vragen waar ze vandaan kwamen omdat de adv het niet deed,
verderop las ik dus idd wat mn gevoel zei... Drachten.

Heb de reu wel eens gezien, er worden ook shows mee gelopen, hij heeft zelf ook een tosa teef waar ook mee geshowd word/werd.
Het worden iig geen kleine hondjes! De BB teef weet ik zo niet ...
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Heel oprecht een vraagje:

Ik als enorme leek als het gaat om dit soort rassen. Vraag me ook af hoezo de pups erger zullen zijn dan de ouders. Dat vraag ik echt uit intresse ik heb even gegoogled maar kan het zo snel niet vinden dus miss zoek ik verkeerd. Want (maar ik kan er dus naast zitten omdat ik de rassen niet ken) ik heb liever een kruising van honden uit dezelfde rasgroep die vaak toch wel enig zins de zelfde eigenschappen/karakters hebben. Dan een kruising van 2 totaal verschillende honden dan kun je bijna niets meer voorspellen over gedrag en is het in mijn ogen dus ook moeilijker om geschikte baasjes te vinden.

Kijk een Tosa en een boerboel zijn beide teveel hond voor mij hoor :wink: dus ik zal ook nooit voor zo'n kruising kiezen. Maar als je van dit soort rassen houd hoezo zou je dan een boerboel wel kunnen handelen en een Tosa ook maar een kruising tussen de twee niet? Ik heb dus echt geen idee omdat ik de rassen veel te slecht ken maar ik wil het wel graag weten :ok:

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je maar wat raak moet kruisen ofzo. Om over gezondheids testen maar niet te spreken.
chrico
Zeer actief

*Evie* schreef:Bij de eerste post wou ik al vragen waar ze vandaan kwamen omdat de adv het niet deed,
verderop las ik dus idd wat mn gevoel zei... Drachten.

Heb de reu wel eens gezien, er worden ook shows mee gelopen, hij heeft zelf ook een tosa teef waar ook mee geshowd word/werd.
Het worden iig geen kleine hondjes! De BB teef weet ik zo niet ...
Met de reu heeft naar mijn weten geen show (cac) gelopen, was hij wel van plan. De teef wel, dat klopt.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

De reu is meen ik een maand of 20, hij scheelde niet zoveel met mijn teefje.

Maar ik snap niet wat er triest aan het nestje is, er staan veeeel triestere dingen op MP
Afbeelding

chrico
Zeer actief

corason del perro schreef:Heel oprecht een vraagje:

Ik als enorme leek als het gaat om dit soort rassen. Vraag me ook af hoezo de pups erger zullen zijn dan de ouders. Dat vraag ik echt uit intresse ik heb even gegoogled maar kan het zo snel niet vinden dus miss zoek ik verkeerd. Want (maar ik kan er dus naast zitten omdat ik de rassen niet ken) ik heb liever een kruising van honden uit dezelfde rasgroep die vaak toch wel enig zins de zelfde eigenschappen/karakters hebben. Dan een kruising van 2 totaal verschillende honden dan kun je bijna niets meer voorspellen over gedrag en is het in mijn ogen dus ook moeilijker om geschikte baasjes te vinden.
Ook binnen de rasgroep zijn er verschillen, waar de 1 heel rustig kan zijn reageerd de ander heel heftig. Met dit soort kruisingen weet je nooit welke eigenschappen de pups meekrijgen. Of je dat erger moet noemen weet ik niet maar wel dat het gedrag onvoorspelbaarder word. Beide rassen zijn behoorlijk pittig, vaak al te pittig voor de meeste mensen. Zo een kruising maakt het nog pittiger. Als je nu heel bewust eigenaren aan het zoeken bent en niet degene die betaald heeft hem en ze meegeeft met de eerste de beste, dan nog sta ik niet achter dit soort kruisingen maar heb wel enige respect. Hier woont een cane corso/mastino kruising en echt, die had nooit bij die mensen terecht moeten komen. Die mensen vonden het een leuke pup, niet wetend wat zij in huis haalde. Zij zeggen ook, als ik dit van te voren had geweten dan had ik hem nooit genomen.

Kijk een Tosa en een boerboel zijn beide teveel hond voor mij hoor :wink: dus ik zal ook nooit voor zo'n kruising kiezen. Maar als je van dit soort rassen houd hoezo zou je dan een boerboel wel kunnen handelen en een Tosa ook maar een kruising tussen de twee niet? Ik heb dus echt geen idee omdat ik de rassen veel te slecht ken maar ik wil het wel graag weten :ok:
Ik hou ook van dit soort rassen, vind ze prachtig en bij het zien van een mooie boerboel spring mijn hart een slag extra maar ondanks dat zou ik er nooit 1 zelf willen hebben als bewust gekozen hond. De hond past qua karakter niet in mijn leefomgeving en dat is waar veel boerboels op stuk lopen oa. Ik zou hem niet kunnen bieden wat hij nodig heeft. Dat wil niet zeggen dat het geen geweldige honden zijn want dat zijn ze zeker wel. Net zoals een kruising van deze twee, ik zou echt niet op marktplaats zoeken en denken wauw twee rassen die ik prachtig vind zijn in 1 vat gegoten dus ik ga ervoor want je weet niet waar je voor gaat. Zou jij nou een pup nemen en na een jaar zo in de problemen raken met de hond dan kan ik zeggen, breng maar.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je maar wat raak moet kruisen ofzo. Om over gezondheids testen maar niet te spreken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de uitleg :ok: Ik denk dat een probleem bij zo'n kruising waarschijnlijk ook wel is dat liefhebbers eerder gaan voor die rashond dan voor die kruising. En je dus moeilijker goede eigenaren vind.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

corason del perro schreef:Bedankt voor de uitleg :ok: Ik denk dat een probleem bij zo'n kruising waarschijnlijk ook wel is dat liefhebbers eerder gaan voor die rashond dan voor die kruising. En je dus moeilijker goede eigenaren vind.
Ik denk dat deze kruisingen populairder zijn dan de rashonden waaruit ze gefokt worden. Ik denk dat ik een nest bandogs sneller kwijt ben dan een nest mastino's met stamboom. Ik vind het dus onzin. De eigenaar in de advertentie zegt zeer duidelijk dat de hondjes alleen gereserveerd kunnen worden maar dat je niet weet welke je krijgt. Daarvoor moeten ze eerst naar je gezinssituatie kijken en dan naar het karakter van de pups. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben. :ok:

Verder is er niks mis met openheid in de fokkerij van honden. :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

populairder maakt het niet makkelijker om een juiste baas te vinden. Ik zou zelf dus liever niet populaire hondjes fokken omdat je dan al heel snel hebt tja de buurman heeft er ook een en ik vind ze zo mooi, of ja alle bordercollies luisteren zo goed zonder te denken dat je er ook wat voor moet doen. Dan kun je wel veel aanmeldingen krijgen maar als daar dan maar 3 goede tussen zitten heb je er ook niet veel aan.

Ik las het overigens anders in de advertentie. Namelijk dat je je voorkeur kon uitspreken en ALS er meerder gegadigde voor die pup waren dat er dan gekeken werd naar wie hij/zij gaat als er dus maar een gegadigde is zal het wel gewoon mee kunnen (sorry zo las ik het het hoeft natuurlijk niet zo te zijn he) Wat mij dan wel een beetje tegen staat is het verkoopspraatje bel vooral snel... (maargoed een getypte tekst leest iedereen anders en misschien bedoelen de beste mensen het wel heel goed)

Wat ik dan mis in de advertentie is waarom ze het nest gefokt hebben. Ik heb namelijk niets tegen wel overwogen kruisingen hoor. Ik ken ook iemand die Altdeutsche hutehund combineerde met de duiste en oudduitse herder met de reden om de scherpe randjes wat terug te fokken, maar wel de gezondheid van de AHH te behouden. Dat was dus een heel bewuste keuze. Maar zoiets kon ik hier niet uit opmaken misschien is dat wel zo maar dan vind ik het jammer dat ze het er niet inzetten.
laeken
Zeer actief

corason del perro schreef: Wat ik dan mis in de advertentie is waarom ze het nest gefokt hebben. Ik heb namelijk niets tegen wel overwogen kruisingen hoor. Ik ken ook iemand die Altdeutsche hutehund combineerde met de duiste en oudduitse herder met de reden om de scherpe randjes wat terug te fokken, maar wel de gezondheid van de AHH te behouden. Dat was dus een heel bewuste keuze. Maar zoiets kon ik hier niet uit opmaken misschien is dat wel zo maar dan vind ik het jammer dat ze het er niet inzetten.
Ik lees juist dat ze dit nest gefokt hebben omdat de Tosa zo lief voor mensen is en de boerboel socialer dan de Tosa met honden. Ze hopen dus wat minder pittige honden te fokken met wel het uiterlijk van de twee rassen gecombineerd. Dat is wat er letterlijk in de advertentie stond. Kijk, natuurlijk slaat de redenatie niet meteen ergens op omdat je ook honden kan fokken die EN verschrikkelijk waaks op mensen EN agressief op honden kunnen zijn. Maargoed, die kenmerken hebben de rassen waaruit je ze fokt ook, dus dan begrijp ik het probleem nog steeds niet zo... :19:
Want de gemiddelde Tosa is echt geen kattenpis, net zo min als de boerboel. Toch wordt er met die rassen veel gefokt. Prima, er is vraag naar. Maar zoals ik eerder zei, uit twee "Engelen" fok je echt de "Duivel" niet hoor al denken mensen daar misschien anders over.

Ik hou erg van de bouvier x de Duitse herder. Ik vind die kruising erg geslaagd. De bouvier remt het reactieve van de Duitse herder door zijn dappere en rustige karakter. De Duitse herder maakt dan vaak weer dat de hond toegankelijker is voor de eigenaar en beter trainbaar omdat ze gevoeliger zijn dan de bouvier. In mijn ogen een perfecte kruising dus voor mensen die een goede waakse hond zoeken waar ze ook nog heerlijk mee op stap kunnen. Denk dat er in dit nest hele prima pups zullen liggen. Pups die inderdaad zo uitgepakt zijn als zij wensen dat ze uitpakken. En ja, natuurlijk liggen er ook hevige hondjes tussen. Maar die liggen ook in een nest zuivere boerboelen en zuivere Tosa's toch? :wink:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Haha nee anders om dus :wink: de gezondheid van de AHH inzetten om gezonde honden te behouden (en dan natuurlijk ook met geteste ouders he :wink: ) Maargoed bij de kruising duitse herder had ik ook mn twijfels was geloof ik meer vanuit het gedrag. Maar van de kruising tussen de broer van Jola en een oudduitse herder teef wou ik in de tijd heel graag een pup hoor. Maar toen had ik nog geen plek voor een 2e :mrgreen:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig had valerie de advertentie tekst al gekopieerd maakt t wat makkelijker.

Er staat dit:
Beide honden lijken optisch op elkaar, qua karakter
maakt het toch nog wel iets verschil.
Althans is onze Boerboel erg vriendelijk ook tegen
andere honden over het algemeen.
Dat zie je van Tosas nog wel eens anders er zijn mensen
die dit juist zoeken maar wij niet zo.

Als ik het goed begrijp is de teef dus een boerboel. Die teef is wel vriendelijk met andere honden. Maar op wikipedia lees ik dit: "Een boerboel gaat niet goed samen met andere honden, het is geen hond die je los meeneemt naar het strand."
Dus het ras is niet makkelijk naar andere honden. Dan kan het wel zijn dat wat puppen dat van mams overnemen maar de basis van het ras is anders en dat maal een Tosa die dit ook niet zijn. Is de kans op hondvriendelijke pups toch eigenlijk wel heel klein. Dus om nou te zeggen dat ze heel goed over de combinatie nagedacht hebben. Een beetje maar wel alleen vanuit hun eigen teef die dus kennelijk nogal onrastypish is kwa karrakter.

Verder schrijven ze nog dit:
Ook bij de omgang met mensen is de Tosa een geweldige hond.
Terwijl ik in een karakter beschrijving dus ook lees dat ze net als de boerboel heel lief zijn voor eigen gezin maar met vreemden niet veel hebben. :19:

Verder dan dit kwa karakter ken ik de honden niet. Heb ooit een met een Tosa gewandeld dat vond ik inderdaad een hele heftige hond (maar dat is er ook maar een :wink: ) Dus als dan iemand als chrico die de rassen veel beter kent als ik zegt dat de combinatie toch te onvoorspelbaar word dan neem ik dat wel aan. Kleine nuance verschillen kunnen toch erg veel verschil maken. Ook al lees ik 2 gedragsbeschrijvingen die vrijwel overeenkomen.

Overigens staat dit ook in de advertentie:
De prijs is van minder belang wij zoeken een juist
tehuis bij elke hond passend bij zijn karakter voor
zover wij die nu hebben kunnen bekijken
.
Dat vind ik dan weer heel goed :ok:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Och :I:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ze zien er zo enorm schattig uit in dat filmpje dat je er zo voor zou vallen.
Ik denk dat er gemakkelijk mensen een verkeerde keuze maken met zo'n pup, want hij is zo schattig.
En ja, de ouders zijn toch ook lief? Dus dan komt het vast helemaal goed met de pup.

Ik hoop echt dat de 'fokkers' heel hard hun best doen om de pups alleen te verkopen aan mensen die beseffen wat ze in huis halen en ermee om weten te gaan.

Het probleem is dat ik ook zo zo'n pup mee zou kunnen krijgen.
En achteraf zou dat problemen opleveren, want ik kan dat echt niet handelen.
:zweep:
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ach jee :I: :I: :I: :I:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Aggossie!!! :I: Hebben hebben hebben!! :lol1:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MARC_S schreef:
corason del perro schreef:Bedankt voor de uitleg :ok: Ik denk dat een probleem bij zo'n kruising waarschijnlijk ook wel is dat liefhebbers eerder gaan voor die rashond dan voor die kruising. En je dus moeilijker goede eigenaren vind.
Ik denk dat deze kruisingen populairder zijn dan de rashonden waaruit ze gefokt worden. Ik denk dat ik een nest bandogs sneller kwijt ben dan een nest mastino's met stamboom. Ik vind het dus onzin. De eigenaar in de advertentie zegt zeer duidelijk dat de hondjes alleen gereserveerd kunnen worden maar dat je niet weet welke je krijgt. Daarvoor moeten ze eerst naar je gezinssituatie kijken en dan naar het karakter van de pups. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben. :ok:

Verder is er niks mis met openheid in de fokkerij van honden. :ok:
Ik heb een soortgelijke kruising gehad, tosa x rottweiler.
Met het kruisen van dit soort, toch enigszins gelijkwaardige, rassen op zich zie ik geen probleem; wel met het op de juiste plaats krijgen. Zo enorm veel vraag is er niet, dus met een flink nest als dit is de fokker echt niet zo kieskeurig waar hij zijn pups laat...
En dit soort kruisingen trekken enorm verkeerd volk aan dat dit soort honden neemt omdat ze er een stijve tampeloeris van krijgen wanneer ze met Spike/Diesel/Killer/Tyson tot de hoek van de straat kunnen paraderen om hem daar te laten poepen.

Die mensen waar ik Spike destijds van heb overgenomen konden absoluut niet met honden omgaan en met de Rottweiler voor Spike hebben ze het zo uit de hand laten lopen dat de moeder van één van het stel zwaargewond in het ziekenhuis terecht is gekomen. Die hond is afgemaakt en nog geen jaar later moeten ze perse een tosa rottweiler pup.
Ja, die geschiedenis wist de fokker al van tevoren.
Spike was ondervoed (maar liefst 15 kilo ondergewicht), had doorligplekken van het 23.5 uur in de bench liggen zonder dekentje omdat hij dat uit verveling opvrat, helemaal geen bespiering, zweren op zijn snuit en lippen, een vreselijk ontstoken piemel, angstagressie, zat vol vlooien en parasieten... Echt geen mooi gezicht en allemaal niet eens uit kwaadwilligheid maar puur uit onwetendheid.
Ik kan me niet voorstellen dat een asiel hem met zijn problemen ook maar een kans had gegeven :wink:

@Marc, ik denk dat de zwarte Tosas waar kruisingnesten mee worden gefokt geen pure Tosas zijn. Bij mijn weten is er maar 1 zwarte tosa reu in Nederland, Tar Heel of Thor van Megasthenes. Die heeft vorig jaar gedekt en daar zijn 4 lichte en 1 black & tan pups uit gekomen.
chrico
Zeer actief

dagmar88 schreef: ik denk dat de zwarte Tosas waar kruisingnesten mee worden gefokt geen pure Tosas zijn. Bij mijn weten is er maar 1 zwarte tosa reu in Nederland, Tar Heel of Thor van Megasthenes. Die heeft vorig jaar gedekt en daar zijn 4 lichte en 1 black & tan pups uit gekomen.
Even voordat dit weer een nieuw leven gaat leiden, Thor is een plaatje en een schat van een hond maar hij is niet de enige zwarte tosa reu. Volgens mij wel de enige die alle onderzoeken gehad heeft en volwasse is.
De vader van deze pups is dus wel een echte zwarte tosa met stamboom, is 20 maanden, niet geshowd, geen onderzoeken gehad enz enz. Juist doordat het niet vaak voorkomt de kleur zwart is het een schande dat hij de reu gebruikt om kruisingen op de wereld te zetten zonder ook maar na te denken. Hij zou trots moeten zijn en als hij dan toch wil dekken met de reu om hem dan binnen het ras te gebruiken ipv willekeurig op een hond te gooien omdat het leuke pupjes geeft.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dagmar88
Zeer actief

chrico schreef:
dagmar88 schreef: ik denk dat de zwarte Tosas waar kruisingnesten mee worden gefokt geen pure Tosas zijn. Bij mijn weten is er maar 1 zwarte tosa reu in Nederland, Tar Heel of Thor van Megasthenes. Die heeft vorig jaar gedekt en daar zijn 4 lichte en 1 black & tan pups uit gekomen.
Even voordat dit weer een nieuw leven gaat leiden, Thor is een plaatje en een schat van een hond maar hij is niet de enige zwarte tosa reu. Volgens mij wel de enige die alle onderzoeken gehad heeft en volwasse is.
De vader van deze pups is dus wel een echte zwarte tosa met stamboom, is 20 maanden, niet geshowd, geen onderzoeken gehad enz enz. Juist doordat het niet vaak voorkomt de kleur zwart is het een schande dat hij de reu gebruikt om kruisingen op de wereld te zetten zonder ook maar na te denken. Hij zou trots moeten zijn en als hij dan toch wil dekken met de reu om hem dan binnen het ras te gebruiken ipv willekeurig op een hond te gooien omdat het leuke pupjes geeft.
Dat wist ik niet! Snap echt niet dat die man dan niet gewoon alle onderzoeken laat doen en er op een serieuze manier mee gaat fokken :(
chrico
Zeer actief

dagmar88 schreef: Even voordat dit weer een nieuw leven gaat leiden, Thor is een plaatje en een schat van een hond maar hij is niet de enige zwarte tosa reu. Volgens mij wel de enige die alle onderzoeken gehad heeft en volwasse is.
Dat wist ik niet! Snap echt niet dat die man dan niet gewoon alle onderzoeken laat doen en er op een serieuze manier mee gaat fokken :([/quote]
Dat kan. Niet iedere hondenbezitter heeft een website, fokt, loopt shows of wat dan ook en is terug te vinden op google. Dat zegt dus niets :wink: .

Buiten dat blijf ik de kruising op zich niet goed vinden. Het zijn leuke pups, zien er zo op het filmpje goed uit maar het lijkt me stug dat er ineens 10 pupkopers zijn die bewust naar deze combi gezocht hebben omdat zij weten wat zij in huis halen. Ik weet zeker dat als ik daar naar toe ga rustig twee reuen of 2 teven mee krijg.
Ervaren fokkers zitten er soms ook naast (kijk maar naar de reu-eigenaar) laat staan iemand zonder ervaring en dan met een kruising waarvan je niet weet hoe het gaat uitpakken behalve dat het uiterlijk ontzettend leuk is
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dagmar88
Zeer actief

chrico schreef: Ervaren fokkers zitten er soms ook naast (kijk maar naar de reu-eigenaar) laat staan iemand zonder ervaring en dan met een kruising waarvan je niet weet hoe het gaat uitpakken behalve dat het uiterlijk ontzettend leuk is
Yup, die tosa x rottweiler was, voor zover ik de vorige eigenaren mag geloven, ook onder leiding van een ervaren fokker die de pup dus zomaar aan 2 duidelijk ongeschikte mensen heeft verkocht...
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

De sloot is vlakbij en een zak en steen is zo gevonden :jank:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind vooral het feit dat de vriendelijkheid van hun Boerboel tegen andere honden genoemd wordt nogal ehm, verdacht? Ik krijg daar iig niet het idee uit dat ze de pups gaan verkopen als honden die later mogelijk een geval "opletten met andere honden" worden. Eerder juist het tegenovergestelde.
Ik vind het ook eng. Ik zie hier ook af en toe wat Ambull/Staff kruizingen rondlopen bij jonge mensen die vallen op dat stoere uiterlijk, en verder geen idee hebben, gezien hun manier van omgaan met en reageren op het gedrag van hun hond...
Dat soort mensen zie ik ook best reageren op dit soort advertenties, en ik word daar bepaald niet vrolijk van.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:Ik vind vooral het feit dat de vriendelijkheid van hun Boerboel tegen andere honden genoemd wordt nogal ehm, verdacht? Ik krijg daar iig niet het idee uit dat ze de pups gaan verkopen als honden die later mogelijk een geval "opletten met andere honden" worden. Eerder juist het tegenovergestelde.
Ik vind het ook eng. Ik zie hier ook af en toe wat Ambull/Staff kruizingen rondlopen bij jonge mensen die vallen op dat stoere uiterlijk, en verder geen idee hebben, gezien hun manier van omgaan met en reageren op het gedrag van hun hond...
Dat soort mensen zie ik ook best reageren op dit soort advertenties, en ik word daar bepaald niet vrolijk van.
Maar eerlijk is eerlijk, wat is nu het verschil tussen een Tosa x boerboel en een Tosa of een boerboel? Want de laatste honden zijn echt geen andere koek dan de kruising hoor. Er zijn genoeg boerboelen die niemand op het erf laten en die totaal niet met andere honden kunnen. Dus als mensen die honden nemen maakt dat toch helemaal niet uit met deze kruisingen? :denken: En boerboelen zijn al heel populair. Tosa's worden steeds populairder. :19: Niks mis mee hoor, maar er wordt een beetje gedaan alsof die honden dan prima zijn en gewoon wel verhandeld kunnen worden, maar hun onderlinge kruisingen zijn ineens totaal ongewenst en verschrikkelijk moeilijk. Dat gaat er bij mij echt niet in :wink:

Natuurlijk kan in een kruising minder duidelijk gezegd worden wat er zal komen. Maar in dit geval weet je meteen dat het hele grote sterke honden zijn met een dominant waaks karakter en met waarschijnlijk geen hele makkelijke omgang met honden van hetzelfde geslacht. Nou, dat gaat voor allebei de ouders precies zo op. :wink:

En Whera, wat ik ook niet helemaal begrijp is dat deze zwarte reu nu hij deze boerboel gedekt heeft soort van afgeschreven zou zijn. Hij kan daarna nog gewoon Tosa's dekken. Alleen kan dat pas als hij alle testen gedaan heeft en misschien hebben zijn baasjes daar geen zin in.
Ik begrijp wel dat jij als jij die zus echt hebt en daarmee hoopt te gaan fokken geen zin hebt in een broer die in de rondte fokt maar dan moet je zeggen dat het daarom gaat. Ik zou ook niet willen dat ik met Eva ging fokken en dat haar broer overal in de rondte aan het dekken was met andere rassen. Want nu ik weet dat het daarom gaat is het mij ook duidelijk waarom je zo fel tegen dit nest bent. Je wil niet dat deze lijn zwarte Tosa's al een hele slechte naam heeft omdat overal HD kruisingspups rondrennen van de broer van je hond bv. Of honden met een slecht karakter. Of honden die gewoon spuuglelijk zijn maar wel de markt van de zwarte Tosa verzieken. Had dat meteen gezegd en dan had ik ook niet zo verbaasd geweest over je redenaties. Daar ging het immers helemaal niet om.

En even in het algemeen, we zeggen dus soort van dat deze kruisingen onverantwoordelijke mensen kunnen aantrekken. Hoe is dat dan gegaan bij de pure rashonden? De eigenaar van dit nest heeft een zuivere zwarte Tosa-reu. Een van de zeer weinige in NL. Met stamboom. Ook heeft hij een boerboel-teefje met stamboom. En toch vertoont de beste man in jullie ogen zeer onverantwoordelijk gedrag door zijn honden onderling te laten paren. Dus waarom zouden honden met papieren betere baasjes aantrekken dan die zonder papieren? Voorlopig zet het enige baasje met een zwarte stamboom-Tosa die ook gewoon met 20 maanden op een boerboel. Is dat allemaal zo veel beter dan een hond uit een kruisingsnest zonder papieren?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Maar eerlijk is eerlijk, wat is nu het verschil tussen een Tosa x boerboel en een Tosa of een boerboel? Want de laatste honden zijn echt geen andere koek dan de kruising hoor. Er zijn genoeg boerboelen die niemand op het erf laten en die totaal niet met andere honden kunnen. Dus als mensen die honden nemen maakt dat toch helemaal niet uit met deze kruisingen? :denken: En boerboelen zijn al heel populair. Tosa's worden steeds populairder. :19: Niks mis mee hoor, maar er wordt een beetje gedaan alsof die honden dan prima zijn en gewoon wel verhandeld kunnen worden, maar hun onderlinge kruisingen zijn ineens totaal ongewenst en verschrikkelijk moeilijk. Dat gaat er bij mij echt niet in :wink:
Het feit dat het een kruizing is maakt mij ook niks uit. Het gaat mij om de manier waarop de honden aan worden geprezen, met nog even erbij vermelden dat de boerboel gezellig is met vreemde honden, en zij dat ook zoeken in de honden. Kortom, heel duidelijk impliceren dat deze kruizing een gezelligerd zal worden met andere honden.
Zou iemand dat bij raszuivere Boerboels in zijn advertentie zetten zou ik het net zo eng vinden :wink:

Hadden ze er nou in gezet dat het een kruzing is waarmee je wel moet weten wat je aanschaft, en dat je hoogstwaarschijnlijk op zal moeten letten met contact met vreemde honden, dan hoor je mij niet :wink:

En oh ja, de Tosa is heel vriendelijk met mensen roepen ze er ook nog even tussendoor. Kortom, deze kruizing heeft het hondvriendelijke van de Boerboel, en het mensvriendelijke van de Tosa. Dus :roll: :wink:
Afbeelding
*Evie*
Zeer actief
Contacteer:

Hij heeft zelf geen Boerboel maar een raszuivere Tosa teef en een de zwarte Tosa reu.
Afbeelding

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

*Evie* schreef:Hij heeft zelf geen Boerboel maar een raszuivere Tosa teef en een de zwarte Tosa reu.
Dus hij heeft de moeder niet zelf of begrijp ik je verkeerd?

Het klopt overigens dat er voor boerboels een ontwikkelingsregister is waarin honden aangekeurd kunnen worden waarvan de afstamming niet bekend is.
Maar als ik deze pups zie heeft de Tosa een te duidelijke stempel op de kop gedrukt om ze door te kunnen laten gaan voor een boerboel en zal een "stamboom na 5 generaties" er niet in zitten. De neusbrug is rond en aflopend, totaal ongewenst bij de boerboels en als er tekenen zijn van een ander ras kan de hond niet in het ontwikkelingsregister.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”