Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in laten slapen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hond in laten slapen?

Ongelezen bericht door smoekie »

irwi schreef:Vreselijk dat mensen honden afmaken op hun gedrag terwijl het rastypisch is wat deze honden doen.
Vindt ook dat mensen wat verantwoordelijker honden moeten aanschaffen en nadenken bij wat ze in huis halen. Lees hierboven ook iets van iemand die een kruising stafford heeft. Die zou het raar vinden als haar hond zou aanvallen. Nou ik weet niet wat voor ras de stafford gekruist is maar een stafford heeft een heel kort lontje qua vechten naar andere honden. Het is genetisch jarenlang ingefokt. Vindt het doodzonde van het ras als mensen daar achteraf moeilijk over gaan doen. Neem je verantwoordelijkheid als je zo een ras aanschaft laat ze aangelijnd uit en anders doe je ze een muilkorf om. Maar ja als ik lees dat er wandelingen via een hyves van staffords worden georganiseerd en dat ze daarna los mogen met elkaar denk ik ach ja je kent net zo makkelijk tegen een muur aan praten.
Ik denk dat dat misschien net ff iets te kort door de bocht is. Jij als eigenaar weet zelf wel of je hond wel of niet met "andere" honden (reuen/teven) kan. En als dat idd zo is zie ik er niet al te veel problemen is als men de honden gezamelijk los laat. Meer dan eens alleen maar prachtspel tussen dergelijke honden gezien. Dat zijn de momenten waarop je gewoon straalverliefd op ze kunt worden.

Maar als je een hond hebt die thuis altijd lief is tegen gezinsleden en niet altijd "buiten" dan zou er geen haar op mijn hoofd zijn de hond los te laten. Aan de andere kant kan het aan de lijn houden van een hond wel weer het en en ander uitlokken waardoor het toch tot een gevecht kan komen. Veel honden zijn aan de lijn toch heel anders dan wanneer ze los lopen. Ik denk dat als er dergelijke wandelingen worden gehouden je je daarvan moet ontrekken als je weet dat je hond er eigenlijk niets tussen te zoeken heeft.

Daarbij kan het altijd gebeuren dat er een opstandje plaats heeft en ik mag dan aannemen (nou ja niet altijd natuurlijk) dat de betreffende eigenaar zich op zijn/haar hond zou richten om te laten lossen (breakstick of wat dan ook) zodat ik dat bij de mijne kan doen zonder dat we de honden dusdanig opfokken en ze aan elkaar beginnen te rukken en te trekken :wink: Kortom. Zolang men zich bewust is van zijn/haar eigen hond zie ik in wat jij hierboven zegt geen problemen.

Als ik hier in het bos kijk hoeveel pits - staff (voornamelijk staff) los rondlopen en gewoon leuk met de meeste andere honden spelen zouden deze als ik het goed begrijp (misschien begrijp ik je verkeerd hoor, dat kan) eigenlijk niet los mogen?

Edit:
Veenmug schreef:
Dus mijn watje wat zich op de rug gooit voor iedere aanvallende hond is fout. Geloof me dan ben ik de alfa en verdedig. Geloof me jouw hond is dood.

Mvg Veenmug
malinois schreef:
Veenmug schreef:
malinois schreef:
geloof mij, als jij aan mijn hond komt, sta ik niet voor mezelf in...(in de ergste zin van het woord), ik los iets zelf op, daar hoeft iemand anders niet aan te komen.
Dus jij doet wat ik doe.

Mvg Veenmug
nee ik dood geen honden... dat doe ik als het moet wel bij de eigenaar die probeert mijn hond te killen...
Als mijn hond gaat knokken ben ik diegene die hem eraf haalt en niemand anders komt met zn vingers ongevraagd aan mijn hond.
Niet om het een of ander hoor Mal. Maar dergelijke discussies zijn er vaak genoeg geweest, en ik meen me te herinneren dat jij zelf ook zei dat als een andere hond die van jou aan zou vallen jij die hond ook een trap zou verkopen of wat dan ook. Alles om er maar voor te zorgen dat de hond jouw hond los laat. Wat is er dan zo anders als een ander datzelfde doet als 1 van die van jou op een ander klapt? :scratch:

Volgens mij zit er namelijk geen verschil in? Hij doet precies hetzelfde als jij. Proberen de aanvallende hond van zijn hond te krijgen zoals jij dat ook zegt te doen, en zoals ik dat ook zou doen, wat daar ook voor nodig zou zijn. Met dat verschil dat jij je dus ook nog naar de eigenaar zou richten? (doodmaken zoals je zelf zegt)

Ik kan me toch echt wel heel goed voorstellen dat als mijn hond een ander aan zou vallen de eigenaar van de baas mijn hond weg zou trappen. Ik kan me niet goed voorstellen dat ik die eigenaar dan nog een "klap" (jij zei wat anders) op de koop toe zou verkopen omdat hij zijn hond beschermt :scratch:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Eigenlijk zou bij dit soort incidenten een wachttijd voor euthaniseren ingevoerd moeten worden. Een hond die na een 1e bijtincident direkt aangeboden wordt bij de DA voor euthanasie zou eigenlijk een dag of 5 (ik noem maar even een straat) in de "wacht" moeten. Wel weg bij de eigenaren zodat alle partijen tot rust kunnen komen. In deze 5 dagen heeft de eigenaar de gelegenheid om eens te overdenken hoe en wat. En daarna kunnen ze, eventueel in overleg met DA en GT, een definitieve beslissing nemen.

Ik kan me voorstellen dat mensen kort na een bijtincident een verkeerde beslissing nemen en vind eigenlijk dat de honden daar tegen beschermd moeten worden.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Femmel schreef:Eigenlijk zou bij dit soort incidenten een wachttijd voor euthaniseren ingevoerd moeten worden. Een hond die na een 1e bijtincident direkt aangeboden wordt bij de DA voor euthanasie zou eigenlijk een dag of 5 (ik noem maar even een straat) in de "wacht" moeten. Wel weg bij de eigenaren zodat alle partijen tot rust kunnen komen. In deze 5 dagen heeft de eigenaar de gelegenheid om eens te overdenken hoe en wat. En daarna kunnen ze, eventueel in overleg met DA en GT, een definitieve beslissing nemen.

Ik kan me voorstellen dat mensen kort na een bijtincident een verkeerde beslissing nemen en vind eigenlijk dat de honden daar tegen beschermd moeten worden.
Dat vind ik helemaal niet zo'n gek idee.
Mensen reageren vaak vanuit de eerste emotie, en ik weet maar al te goed hoe heftig die kunnen zijn.
Gelukkig heb ik nooit aan inslapen gedacht, stel dat ik dat had gedaan... dan zou ik daar tot op de dag van vandaag spijt van hebben gehad.
Ik heb altijd geleerd om nooit te reageren vanuit de eerste emoties, maar mezelf even de tijd te geven deze te laten bezinken en er rustig over na te denken.
Grote kans dat als andere mensen dit ook zouden doen, er toch wat minder honden ingeslapen zouden worden.
:zweep:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Nanna schreef:
lieke schreef: Jáááren geleden heb ik ook wel eens geroepen 'nou als dat mijn hond was, dan wist ik het wel, húp enkele reis da...'
En zie, 't kan verkeren, je kríjgt zo'n hond en je doet alles om hem maar te houden.
Dat heb ik dus helemaal niet. Ik ben daar veel botter in.
Ik neem een hond voor mijn plezier en niet voor mijn verdriet.
Als zou blijken dat Charles onbetrouwbaar en onvoorspelbaar reageert en zomaar overal grof opklapt ben ik daar heel vlot klaar mee. En als ie mensen zou bijten helemáál. :N:
Ik heb er absoluut geen trek in om vanwege een hónd aldoor op mijn hoede te moeten zijn en mijn leven daardoor te laten beheersen. Echt niet.
Heb nog niet alles gelezen maar hier wil ik even op reageren. Onze 1e herder kon prima met honden overweg, groot, klein, reu teef maakte hem niet uit. Mensen was een ander verhaal. We hebben 4 jaar lang lopen opletten dat deuren dicht waren, constant achter onze 2 dochters die nog een stuk kleiner waren aanrennen om te zorgen dat ze deuren goed dichtdeden, tuinhek dicht, enz. Bij bezoek ging hij op de slaapkamer en vriendinnetjes over de vloer was eigenlijk geen optie. Hij heeft toen in korte tijd 3x kunnen ontsnappen en gebeten. 2x gesnapt en 1x een fikse wond bij iemand. Toen heb ik direct de dierenarts gebeld en dezelfde avond heb ik (ik schrijf bewust ik omdat Fons het er echt niet mee eens was) Ivan in laten slapen. Mijn leven werd beheerst door die hond en daar had ik echt genoeg van. En hoe goed je ook oplette, hij lag altijd op de loer om te ontsnappen.
Natuurlijk was ik verdrietig maar wat een opluchting was het om gewoon normaal naar buiten te kunnen lopen en bezoek te ontvangen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
Niet om het een of ander hoor Mal. Maar dergelijke discussies zijn er vaak genoeg geweest, en ik meen me te herinneren dat jij zelf ook zei dat als een andere hond die van jou aan zou vallen jij die hond ook een trap zou verkopen of wat dan ook. Alles om er maar voor te zorgen dat de hond jouw hond los laat. Wat is er dan zo anders als een ander datzelfde doet als 1 van die van jou op een ander klapt? :scratch:
het verschil is dat als ik er bij ben IK het op los, het is MIJN hond... 9 van de 10 x lost de eigenaar van de andere hond het niet op en staat er alleen maar gillend bij... daar heb je dus geen hol aan dus dan doe ik het...
Handelt de eigenaar van de andere hond resoluut en snel door zijn hond er vanaf te trekken vind ik dat prima en zorg ik voor de mijne.
Volgens mij zit er namelijk geen verschil in? Hij doet precies hetzelfde als jij. Proberen de aanvallende hond van zijn hond te krijgen zoals jij dat ook zegt te doen, en zoals ik dat ook zou doen, wat daar ook voor nodig zou zijn. Met dat verschil dat jij je dus ook nog naar de eigenaar zou richten? (doodmaken zoals je zelf zegt)

Ik kan me toch echt wel heel goed voorstellen dat als mijn hond een ander aan zou vallen de eigenaar van de baas mijn hond weg zou trappen. Ik kan me niet goed voorstellen dat ik die eigenaar dan nog een "klap" (jij zei wat anders) op de koop toe zou verkopen omdat hij zijn hond beschermt :scratch:
Hij schopt de andere hond dood, ik niet... kom je aan mijn hond (wat dus niet nodig is want ik ben er zelf bij dus je hebt van mn hond af te blijven) dan kies ik idd. voor de eigenaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ik kreeg de indruk uit de diverse berichten dat bijna uitsluitend aan de aanvallende hond werd gedacht. De onderliggende partij mens of dier kreeg niet of nauwelijks aandacht. Heb om reacties uit te lokken eea aangedikt. Nee ik dood geen hond tenzij ik zou moeten kiezen tussen mijn of andermans hond. Mijn hond is onderdanig maar ligt niet meteen op de rug. Heeft bijzonder weinig interesse in andere honden, mensen. Lokt niets uit en hoeft dus ook niet aangevallen te worden. Gebeurt dat wel dan is dus duidelijk de eigenaar van de andere hond in gebreke en zal ik mijn hond verdedigen. Kijk toch wel op van sommige reacties: honden vechten nu eenmaal wel eens, ik ben erbij en trek hem er zelf af. Je bent erbij en staat hem/haar toe te gaan vechten??

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Veenmug schreef:Kijk toch wel op van sommige reacties: honden vechten nu eenmaal wel eens, ik ben erbij en trek hem er zelf af. Je bent erbij en staat hem/haar toe te gaan vechten??

Mvg Veenmug
ja ik ben ook maar een mens en ongelukjes gebeuren nu eenmaal...
mijn honden gaan niet uit zichzelf naar andere honden toe, maar vinden het zeer onprettig als anderen dat wel bij hun doen.
Wij zullen dus weinig problemen hebben denk ik maar een ongeluk zit in een klein hoekje, en ja dan knokken honden weleens... heb het hier zelf gehad met eigen honden, dacht je dat ik dat leuk vond? Alleen te staan met 2 knokkende honden? nee maar het gebeurd wel...shit happens en op dat moment ben ik er om mijn hond er af te halen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Veenmug
Zeer actief

malinois schreef:
Veenmug schreef:Kijk toch wel op van sommige reacties: honden vechten nu eenmaal wel eens, ik ben erbij en trek hem er zelf af. Je bent erbij en staat hem/haar toe te gaan vechten??

Mvg Veenmug
ja ik ben ook maar een mens en ongelukjes gebeuren nu eenmaal...
mijn honden gaan niet uit zichzelf naar andere honden toe, maar vinden het zeer onprettig als anderen dat wel bij hun doen.
Wij zullen dus weinig problemen hebben denk ik maar een ongeluk zit in een klein hoekje, en ja dan knokken honden weleens... heb het hier zelf gehad met eigen honden, dacht je dat ik dat leuk vond? Alleen te staan met 2 knokkende honden? nee maar het gebeurd wel...shit happens en op dat moment ben ik er om mijn hond er af te halen.
Ja ik begrijp je maar 20kg spaniel wordt door mij beschermt en de rest is verantwoording eigenaren andere honden.

Mvg Veenmug
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

@Smoekie.

Heb teveel krantenkoppen gezien met pitbulls dit en pitbulls dat. Het ras is niet een ras dat bekend staat als een fijn spelend ras met een andere hond. Jonge honden zal vaak nog gaan of zeer deskundige begeleiding waarvan de baas de hond kan lezen dan wil het nog wel goed gaan.
Maar het gros van de honden die buiten loopt en los gaat lopen is al niet vertrouwd en als je dan ook nog een weerbaar ras neemt dat altijd negatief in het nieuws is en waarvan alles opgeblazen wordt dan vind ik dat je als eigenaar zijnde en zeker als een wandelclub wel je verantwoording kan nemen en risicos tot een minimum beperken. De honden kunnen in een groep makkelijk zich sterk gaan voelen en daardoor met zijn allen op een hondje af duiken. Tja dat zou ik als eigenaar niet eens op mijn geweten willen hebben.
Maar ja vele honden zijn ook niet meer rastypisch dus dat is het risico dat mensen het gewoon gaan vinden dat het goed kan gaan maar ja dan komt er een rastypische bij ja dan heb je de poppen aan het dansen.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Zoals ts het verhaal neer zet zou ik mijn hond zeker niet in laten slapen. Dit is geen mens gerichte agressie, maar in de vuur van het gevecht bijten. Eigenlijk dus gewoon een ongeluk binnen het gevecht. :19:
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief

Iemand had een hond, die heeft uit de voordeur weten te ontsnappen langs de baasjes, en heeft de hond van de buren aangevallen.
Hij wilde niet loslaten, en daarbij is de eigenaresse ook gebeten omdat ze hem er niet af kon krijgen, hij bleef vasthouden.

Waarom je de aanvaller verdedigt snap ik niet. Het zal jouw hond maar zijn die aangevallen wordt.

Mvg Veenmug
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Heb je het tegen mij Veenmug?

De vraag was toch of je een hond zou laten inslapen nadat deze een mens in een gevecht had gebeten? Mijn antwoord is daar heel duidelijk in. Nee dus, het was geen gerichte mensagressie, maar een redirect reactie.

Mijn honden zijn wel vaker aangevallen en ook daarbij is schade geweest en ik wens niet alle honden dood omdat ze vechten. :19: De BD die Pepita bijna doodbeet toen ze een pupje van 12 weken oud was die hoeft van mij niet dood, het was een incident. En zelfs al had Pepita het niet overleeft had de hond niet dood gehoeven van mij. :19: En andere honden die schade toe hebben gebracht aan mijn honden hoeven ook niet dood. :19: Het is aan mij om te zorgen dat ze die bepaalde honden niet meer tegenkomen en aan de eigenaar om te zorgen dat de hond de kans niet meer krijgt om een andere hond schade toe te brengen. En Olijfje beet mij 2 jaar geleden ook in een vechtpartij hier. Helaas voor jou heb ik haar niet een enkeltje da gegeven. IK bemoeide me met het gevecht, dus ik deed mee in haar ogen en ze beet mij dus ook in de chaos. Pech gehad voor mij dus en 3 weken slecht kunnen lopen, maar dat betekend niet dat het tegen mij gericht was.
Laatst gewijzigd door ladybird op 02 mei 2010 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nou idd zeg.
Jaren geleden toen Romeo in gevecht raakte met een andere Staffordteefje ben ik door dat teefje in mijn hand gegrepen toen ik er tussen kwam.
Nooit zou ik willen dat die hond daarvoor ingeslapen moest worden!

En Romeo heeft bij mijn vriend zijn vingertopje bijna doorgebeten toen hij een hondje te pakken had dat los was geschoten. Geen haar op ons hoofd die eraan dacht om Romeo in te laten slapen!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik heb zoiets ook meegemaakt in nabije omgeving. Echt erg was het. Mijn makelaar had, toen ik mijn huis ging bezichten, een enorm leuk Engels stafford teeftje in de auto zitten. Had hij bij klanten in scheiding meegenomen omdat het diertje door die situatie de hele dag in de bench zat. Goed bedoeld en een enorm schattig hondje. Maar...hij vertelde ook dat hij een Amerikaanse stafford thuis had, óók een teeftje en van dezelfde leeftijd. Jaja, hij wist het, maar onder goede begeleiding zou het wel goedkomen. Goede bedoelingen alom. Ik kwam hem een half jaar later tegen tijdens het wandelen, met alleen zijn eigen teef. Waren ze dus na een paar maanden in elkaar gevlogen en tijdens het uiteenhalen had de engelse staff hem in zijn hand gebeten. Hondje laten in slapen :jank: God, van zoveel onkunde word ik dan zo opstandig he. En dan denk ik, deze man wéét hoe het ras in elkaar steekt, zijn eigen hond heeft hij veel mee gedaan, staat zelfs op een van de trainingsvideobanden van Martin Gaus. En dan iets zo laten eindigen. Was er naar van toen hij het vertelde. Het ontheemde hondje in de auto, net van huis wat toch zo blij een knuffel bij me kwam halen, dood. En door wat? Onkunde, arrogantie en een gebrek aan inlevingsvermogen. Kennis? Genoeg aanwezig. Maar niet het respect en begrip hebben voor zijn eigen ras. Ja, hoor, ze weten wat ze in huis halen, en ja ze weten hoe het ras in elkaar steekt. Totdat er iets gebeurd. Dan moet de spuit erin. Triest hoor.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Oh Linda wat een vreselijk verhaal!
Daar zou ik ook een knoop van in mijn maag krijgen...
Dat zou het zelfde zijn als ik nu een gecastreerd reutje van een maand of zes in huis zou nemen (Stafford) want dat gaat nu nog heel goed.
En dan op een dag gaat het helemaal mis, en dan dus maar de spuit erin.

Ik heb al vaker geweigerd een hond in huis te halen die me werd aangeboden, want ik WEET gewoon dat het op een dag mis zal gaan.
Ook al vaker jonge Staffords, meestal reutjes, ik begin er gewoon niet aan.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Hond in de buurt pakte mijn golden en liet niet meer los. Eigenaar pakte zijn eigen hond en wilde hem lostrekken, met nog meer agressie tot gevolg. Met als gevolg dat zijn hond hem beetpakte en zijn vinger er inderdaad half af lag.
Gelukkig was de buurman zo wijs om er een waterslang op te zetten en toen liet de hond los.

Het is zelfs een tweede keer gebeurd. Nu was er geen reddende buurman en die hond heeft onze hond een half uur vstgehad met diepe bijtwonden in zijn nek tot gevolg.

Maar de verantwoordelijkheid nemen? Nee hoor, beestje loopt gewoon los in de buurt rond, waardoor ik niet meer zorgeloos kan wandelen.
Het is volgens deze eigenaar namelijk de schuld van onze (nu overleden) golden, want die ging niet op zijn rug liggen om zich geneog te onderwerpen....nou ja, hij kon nieteens gaan liggen met dat beest in zijn nek...

In laten slapen zou m.i. geen optie zijn, maar wel muilkorven als je hem loslaat en anders niet loslaten. Alhoewel je hem volgens mij ook vast beter kunt muilkorven, want er kan altijd een andere hond ontsnappen en naar je toe komen.
Of is muilkorven heel hond onvriendelijk???
Mojuan
Zeer actief

Nee hoor, er is niets mis met muilkorven als je je hond niet onder controle kunt houden.
Het is veel hond onvriendelijker als er een hond flink gebeten wordt vind ik.
sandra42
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): shih-tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra42 »

ik vind dit heel triest altijd , een hond wordt niet zomaar aggresief lijk mij is er toch iets niet goed gegaan bij de opvoeding ben ik bang . of er moeten andere reden zijn dan zou ik zowiezo zoeken naar een andere oplossing ,maar never nooit in laten slapen.
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Ik ben het met MARC_S eens. Ik zou mijn hond daar niet voor laten inslapen. Onze malamute zou trouwens net hetzelfde doen...

MAAR, ergens anders werd door iemand gezegd 'Ik neem een hond voor mijn plezier, niet voor mijn verdriet'. Daar kan ik ook inkomen. Stel dat je een hond hebt en je kan er niets mee aanvangen, je voelt je er niet goed bij, en dan gaat hij nog eens de buurhond aanvallen en wordt je buur gebeten. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen echt meer slecht gevoel met zich meebrengt. Als je je hond zijn gedrag en karakter niet plezierig vindt en je vindt je eigen hond niet meer leuk, is 't denk ik beter om hem in te slapen. Je kan ook opteren voor herplaatsing, maar dat is iets wat iedere baas voor zichzelf moet uitmaken.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Paulala schreef:
Femmel schreef:Eigenlijk zou bij dit soort incidenten een wachttijd voor euthaniseren ingevoerd moeten worden. Een hond die na een 1e bijtincident direkt aangeboden wordt bij de DA voor euthanasie zou eigenlijk een dag of 5 (ik noem maar even een straat) in de "wacht" moeten. Wel weg bij de eigenaren zodat alle partijen tot rust kunnen komen. In deze 5 dagen heeft de eigenaar de gelegenheid om eens te overdenken hoe en wat. En daarna kunnen ze, eventueel in overleg met DA en GT, een definitieve beslissing nemen.

Mensen reageren vaak vanuit de eerste emotie, en ik weet maar al te goed hoe heftig die kunnen zijn.
Gelukkig heb ik nooit aan inslapen gedacht, stel dat ik dat had gedaan... dan zou ik daar tot op de dag van vandaag spijt van hebben gehad.
Ik heb altijd geleerd om nooit te reageren vanuit de eerste emoties, maar mezelf even de tijd te geven deze te laten bezinken en er rustig over na te denken.
Grote kans dat als andere mensen dit ook zouden doen, er toch wat minder honden ingeslapen zouden worden.
en waar gaat die hond dan in de wacht?

mijn honden betekenen heel veel voor mij maar als er 1 zonder aanleiding een mens bijt (ik weet dat het hier over hondagressie gaat, maar dat is "acceptabel " ) dan gaat die in 1 lijn naar de DA. die gaat niet meer mee naar huis, dus die zal dan bij de DA moeten wachten. denk niet dat de DA daar veel zin in heeft
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief

massam schreef:
Paulala schreef:

en waar gaat die hond dan in de wacht?

mijn honden betekenen heel veel voor mij maar als er 1 zonder aanleiding een mens bijt (ik weet dat het hier over hondagressie gaat, maar dat is "acceptabel " ) dan gaat die in 1 lijn naar de DA. die gaat niet meer mee naar huis, dus die zal dan bij de DA moeten wachten. denk niet dat de DA daar veel zin in heeft
Jij hebt lef .Poosje geleden verteld dat ik mijn hond die om onverklaarbare redenen mijn zoontje greep heb laten inslapen kreeg ik een stortvloed van verwijten over me heen dus...

Mvg Veenmug
jachthond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Draadhaar
standaard Dashond Ruwhaar

Ongelezen bericht door jachthond »

Het hangt van de hond af.
Hoe was hij voor dit incident? Heeft hij eerder andere honden en mensen aangevallen?
Persoonlijk zou ik dit mee laten wegen in mijn beslissing.

gr.Jachthond
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”