Ik denk dat dat misschien net ff iets te kort door de bocht is. Jij als eigenaar weet zelf wel of je hond wel of niet met "andere" honden (reuen/teven) kan. En als dat idd zo is zie ik er niet al te veel problemen is als men de honden gezamelijk los laat. Meer dan eens alleen maar prachtspel tussen dergelijke honden gezien. Dat zijn de momenten waarop je gewoon straalverliefd op ze kunt worden.irwi schreef:Vreselijk dat mensen honden afmaken op hun gedrag terwijl het rastypisch is wat deze honden doen.
Vindt ook dat mensen wat verantwoordelijker honden moeten aanschaffen en nadenken bij wat ze in huis halen. Lees hierboven ook iets van iemand die een kruising stafford heeft. Die zou het raar vinden als haar hond zou aanvallen. Nou ik weet niet wat voor ras de stafford gekruist is maar een stafford heeft een heel kort lontje qua vechten naar andere honden. Het is genetisch jarenlang ingefokt. Vindt het doodzonde van het ras als mensen daar achteraf moeilijk over gaan doen. Neem je verantwoordelijkheid als je zo een ras aanschaft laat ze aangelijnd uit en anders doe je ze een muilkorf om. Maar ja als ik lees dat er wandelingen via een hyves van staffords worden georganiseerd en dat ze daarna los mogen met elkaar denk ik ach ja je kent net zo makkelijk tegen een muur aan praten.
Maar als je een hond hebt die thuis altijd lief is tegen gezinsleden en niet altijd "buiten" dan zou er geen haar op mijn hoofd zijn de hond los te laten. Aan de andere kant kan het aan de lijn houden van een hond wel weer het en en ander uitlokken waardoor het toch tot een gevecht kan komen. Veel honden zijn aan de lijn toch heel anders dan wanneer ze los lopen. Ik denk dat als er dergelijke wandelingen worden gehouden je je daarvan moet ontrekken als je weet dat je hond er eigenlijk niets tussen te zoeken heeft.
Daarbij kan het altijd gebeuren dat er een opstandje plaats heeft en ik mag dan aannemen (nou ja niet altijd natuurlijk) dat de betreffende eigenaar zich op zijn/haar hond zou richten om te laten lossen (breakstick of wat dan ook) zodat ik dat bij de mijne kan doen zonder dat we de honden dusdanig opfokken en ze aan elkaar beginnen te rukken en te trekken

Als ik hier in het bos kijk hoeveel pits - staff (voornamelijk staff) los rondlopen en gewoon leuk met de meeste andere honden spelen zouden deze als ik het goed begrijp (misschien begrijp ik je verkeerd hoor, dat kan) eigenlijk niet los mogen?
Edit:
Veenmug schreef:
Dus mijn watje wat zich op de rug gooit voor iedere aanvallende hond is fout. Geloof me dan ben ik de alfa en verdedig. Geloof me jouw hond is dood.
Mvg Veenmug
Niet om het een of ander hoor Mal. Maar dergelijke discussies zijn er vaak genoeg geweest, en ik meen me te herinneren dat jij zelf ook zei dat als een andere hond die van jou aan zou vallen jij die hond ook een trap zou verkopen of wat dan ook. Alles om er maar voor te zorgen dat de hond jouw hond los laat. Wat is er dan zo anders als een ander datzelfde doet als 1 van die van jou op een ander klapt?malinois schreef:nee ik dood geen honden... dat doe ik als het moet wel bij de eigenaar die probeert mijn hond te killen...Veenmug schreef:Dus jij doet wat ik doe.malinois schreef:
geloof mij, als jij aan mijn hond komt, sta ik niet voor mezelf in...(in de ergste zin van het woord), ik los iets zelf op, daar hoeft iemand anders niet aan te komen.
Mvg Veenmug
Als mijn hond gaat knokken ben ik diegene die hem eraf haalt en niemand anders komt met zn vingers ongevraagd aan mijn hond.

Volgens mij zit er namelijk geen verschil in? Hij doet precies hetzelfde als jij. Proberen de aanvallende hond van zijn hond te krijgen zoals jij dat ook zegt te doen, en zoals ik dat ook zou doen, wat daar ook voor nodig zou zijn. Met dat verschil dat jij je dus ook nog naar de eigenaar zou richten? (doodmaken zoals je zelf zegt)
Ik kan me toch echt wel heel goed voorstellen dat als mijn hond een ander aan zou vallen de eigenaar van de baas mijn hond weg zou trappen. Ik kan me niet goed voorstellen dat ik die eigenaar dan nog een "klap" (jij zei wat anders) op de koop toe zou verkopen omdat hij zijn hond beschermt