Nee nee, als je een partner hebt, is dat de enige op wie je terug mag vallenBudkes schreef: En nogmaals lezen Cybert lezen, als ik niet voor de hond kan zorgen dan schakel ik dus een ander in. Maar dat had ik immers al gezegd.

Moderator: moderatorteam
Nee nee, als je een partner hebt, is dat de enige op wie je terug mag vallenBudkes schreef: En nogmaals lezen Cybert lezen, als ik niet voor de hond kan zorgen dan schakel ik dus een ander in. Maar dat had ik immers al gezegd.
Zo is het hier ook gegaan. Alleen komt er - zolang we niet nog wat meer buitenruimte hebben - geen derde hond.Sita schreef:Ik wilde heel graag een hond. En met een beetje zeuren is Sita gekomen. En nu, nu is Jeroen net zo verslaafd aan het hondenvirus. Zo erg zelfs dat nummer twee al snel volgde en nummer 3 ook in de planning zit.
DebbieZ schreef:Naar aanleiding van het 'wie kan wat doen bij zijn/haar hond' wil ik wel heel graag deze vraag stellen, vooral voor de mensen met partners. In welke mate hebben jullie samen honden? Zijn ze echt van jou en worden ze 'gedoogd' door je partner of vindt hij/zij ze wel leuk, maar niet meer dan dat. Helpt hij dan ook mee, groeit hij erin of laat hij ze links liggen?
Ik woon dus sinds kort samen en we zitten in een woning waar we geen hond kunnen hebben (groot genoeg, maar twee steile trappen hoog, geen tuin), maar ik wil in de toekomst wel heel graag weer een hond. Dus het speelt nu nog niet, maar ik vraag me af of je voor een hond kunt kiezen als je partner er niet voor zou kiezen. Er echt tegen zijn, is nog weer een heel ander verhaal, maar als iemand gewoon niet zo nodig een hond hoeft, hoe doe je dat dan? Ik vind zelf dat ik gewoon voor een hond zou gaan, als ik dat echt graag wil en niet fulltime werk, waardoor hij als freelancer alleen thuis zit met zo'n hond. Dat schiet natuurlijk niet op. En aan de andere kant wil ik ook heel graag een 'eigen' hond, niet een 'gezinshond'. Snapt iemand wat ik zeg?
Ok dat is jullie beide goed recht, jullie zouden zonder een partner die geen honden wil er niet voor gekozen hebben. Maar dat is wat anders dan zeggen dat het onmogelijk is en niet mag en ook heel anders dan het gaan vergelijken met kinderen. Mijn honden zijn gek op mijn partner, maar ze liggen niet te treuren dat hij niet met ze wandelt ed. Bij een kind vind ik zoiets heel anders, die kun je niet als ouder maar negeren.Marion. schreef:In dat geval had ik dus beslist geen honden gehad. Ik vind honden geweldig, maar niet als ze 24 uur per dag van mijn zorg afhankelijk zijn. Zonder mijn partner had ik ook geen honden gehad, maar andersom geldt precies hetzelfde.Arline schreef:Ik vind dit ook een vergelijk van niks. En mijn partner vind dieren erg leuk, maar zonder mij had hij ze niet gehad.Zoek stok! schreef:En trouwens, als ik nou geen partner had gehad? Dan had ik toch ook andere oplossingen moeten zoeken als ik ziek word? Mijn vriend wil Bram trouwens best uitlaten zo nu en dan. Izzie niet.
Budkes schreef:![]()
Nee, kan het toch niet vinden in mijn samenlevingscontract. Gij zult niet terugvallen op een ander dan uw parner.
Bij deze een AB en JR aangeboden.Anne&Taar schreef:En als je alleen bent mag je zeker ook geen hond, want dan heb je geen partner. Dan zit je straks met t probleem dat je de 'gemeenschap' moet lastig vallen met t beest zeker.
Nou, dat heb ik dus ook wel. Ik vind het wel heel fijn om een 'eigen' hond te hebben, maar hij moet hem wel ook leuk vinden. Anyways, vanmiddag zijn we met asielhonden Bikkel en Blade gaan wandelen en dat was heel erg leuk. Hij vond het ook leuk. Bikkel is een 1,5 jaar oude Duitse Staande reu, die best wil luisteren, maar het gewoon niet geleerd heeft en ontzettend veel energie heeft. Zou een geweldige werkhond zijn, volgens mij. Hartverscheurend om hem weer in zijn kennel te zetten, want dat vindt hij echt niet leuk. Blade is een kruising herder reutje die gewoon heel makkelijk en vriendelijk is. Ik wil dat best elke week even doen (als extra naast mijn vrijwilligersdag). Hij zegt het wel 'af en toe' leuk te vinden. Goed genoeg for now...cindy1986 schreef: Ik zou misschien wel met iemand kunnen leven die niet zo van honden houd, maar denk niet dat ik dat leuk zou vinden. Vind het toch wel leuk als mijn vriend met de honden aan het knuffelen is en dat ik zie dat de honden en hij gek met elkaar zijn. Andersom zou ik het misschien ook niet zo leuk vinden als ik een partner had die net zo'n hondengek is als ik. Vind het toch wel fijn om zelf met mijn eigen honden te trainen en zelf voor ze verantwoordelijk te zijn. Ze qua trainen oid niet met iemand anders hoef te delen.
Precies, ik vind het zelf heel vervelend om ergens te zitten waar anderen mijn honden wel tolereren, maar dat je wel merkt dat ze ze eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden. Als je dat thuis hebt, dat jij gek op je hond bent, en je vriend vind het maar een lastpak, zou ik niet fijn vinden.DebbieZ schreef: Nou, dat heb ik dus ook wel. Ik vind het wel heel fijn om een 'eigen' hond te hebben, maar hij moet hem wel ook leuk vinden. Anyways, vanmiddag zijn we met asielhonden Bikkel en Blade gaan wandelen en dat was heel erg leuk. Hij vond het ook leuk. Bikkel is een 1,5 jaar oude Duitse Staande reu, die best wil luisteren, maar het gewoon niet geleerd heeft en ontzettend veel energie heeft. Zou een geweldige werkhond zijn, volgens mij. Hartverscheurend om hem weer in zijn kennel te zetten, want dat vindt hij echt niet leuk. Blade is een kruising herder reutje die gewoon heel makkelijk en vriendelijk is. Ik wil dat best elke week even doen (als extra naast mijn vrijwilligersdag). Hij zegt het wel 'af en toe' leuk te vinden. Goed genoeg for now...
Deze vind ik leuk om even op door te gaanKynoFocus schreef:Wij hebben "samen" een hond.
Het was wel mijn idee. En ik heb de pup ook uiteindelijk betaald.
Dus mochten we ooit (al hoop ik van niet natuurlijk) uit elkaar gaan, dan gaat de hond met mij mee.
chrico schreef:Deze vind ik leuk om even op door te gaanKynoFocus schreef:Wij hebben "samen" een hond.
Het was wel mijn idee. En ik heb de pup ook uiteindelijk betaald.
Dus mochten we ooit (al hoop ik van niet natuurlijk) uit elkaar gaan, dan gaat de hond met mij mee.![]()
Hier zijn alle dieren van mij, op papier, vastgelegd bij de notaris. Als wij ooit uit elkaar gaan gaat alles met mij mee dus.
Maarrrrrrrrrr en daar komt het.
Kito is echt zijn hond en zou kapot gaan als manlief niet meer in de buurt is. Kito gaat ondanks alle schriftelijke afspraken enz dus met manlief mee vind ik. Ik zou Kito vreselijk te kort doen als ik voet bij stuk zou houden en mij zou beroepen op de afspraken.
Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, ik vind het alleen heel stom overkomen dat je partner het verdomt om voor de dieren te zorgen omdat hij ze niet wilde, en dat jij iemand van buitenaf moeten regelen om je beestjes te verzorgen.Budkes schreef:En nogmaals wat moet iemand dan die alleen isof mag die geen hond.