empyree schreef:@Iones, Ik heb niet de indruk dat er in Nederland ook maar iets wordt ondernomen om wat aan de volgeprote stallen te doen en al zeker niet door de 'flauwerikken' bij de partij van de dieren. Want in mijn opinie is Nederland gewoon te klein voor de intensieve veehouderij. Een boer in NL MOET gewoon te veel dieren hebben om nog een rendabel bedrijf te hebben omdat het gewoonweg te veel kost in NL. Een hectare grond is al abnormaal duur om maar te zwijgen over de opstallen en de boerderij zelf. Dat moet men eerst willen inzien en pas dan kan men veranderen. De meeste boeren zélf snappen dat wel maar helaas is bij de regering dat kwartje nog niet gevallen. Die volgepropte bedrijven zijn ook de reden voor de problemen met allerlei ziektes/virussen. Zo'n dier hoort buitenruimte te hebben en niet haar godganse leven in een stal door te brengen.
Bioindustrie is een misstand hier in Nederland die door de overheid in stand is gebracht en gehouden wordt, en waar als klap op de vuurpijl het nog normaal wordt gevonden om zo nu en dan vee, al dan niet ziek, te ontruimen, wat heel vaak ook nog eens te voorkomen was, en totaal onnodig. Economie is de nieuwe god van de christelijke democraten..... Ook al beweren ze anders.
Maar wil je beweren dat intensieve veehouderij wel mogelijk is met meer ruimte? Intensief, het woord zegt het al. Ik denk dat het altijd tot problemen zal leiden, ook in andere landen.
In ieder geval zijn er veel mensen die de intensieve veehouderij ter discussie stellen, en die ervoor kiezen vegetarier te worden of voor biologisch vlees te kiezen. Verder wordt nederland ook nog door de EU in een bepaalde richting gedwongen waardoor het nog moeilijker wordt om hier iets aan te doen. Nederlanders hebben in hun eigen land daarom niet zo veel te vertellen als ze zouden willen.
Maar ik denk wel dat deze houding er toe zal leiden dat we in de toekomst onvoldoende boeren zullen hebben waardoor we voor voedsel aangewezen zijn op andere landen en dat vind ik een slechte ontwikkeling. Boer zijn hier in Nederland is niet leuk meer. Veel boeren gaan door een hel als hun stal geruimd wordt, en soms moeten boeren zoiets zelfs 2x!! meemaken. het is onmenselijk. Denk niet dat boeren niet om hun vee geven!
Tim schreef:
Ik ben uiteraard ook tegen de wantoestanden in het buitenland op wat voor een vlak dan ook maar ik zie liever dat men iets eerder voor euthanasie kiest van een spaanse hond als daardoor een nederlandse hond in een asiel blijft zitten.
Ik niet. Ik zal er altijd problemen mee hebben als gezonde dieren onnodig ingeslapen moeten worden. Ik ben absoluut voorstander van geboortepreventie bij elk dier waar er te veel van komt, vooral bij mensen want daar zijn er veruit het meeste te veel van met alle ernstige gevolgen van dien.
Maar als er eenmaal sprake van leven is, dan moet je dat respecteren en heb je niet het recht om dat af te nemen.
Het zit er dus in om te voorkomen dat er gemoord moet worden (wat jij netjes euthanaseren noemt).
Verder is er in Spanje ook nog eens vaak sprake van een zeer inhumane manier van euthanaseren waardoor dit gepaard gaat met een lijdensweg.
Ik weet niet hoe dit voor jou is, maar voor mij is dit een ondraaglijke gedachte.
Tim schreef:
Een spanjaard heeft helaas een andere opvatting over hoe hij met zijn hond om moet gaan (ik heb het dan niet over die idioten die hun hond na een verloren koers aan de hoogste boom hangen !!) maar men loopt daar gewoon nog 50 jaar achter op NL want toen ging men in NL op het platteland ook heel anders (veel makkelijker) met hun honden en katten om.
Dat laatste, daar zeg je wat! WAnt dat is waar! maar de houding is verbeterd! En dat is goed en dat moet nu ook in Spanje en in andere landen gebeuren. Want weet je, het gaat niet erom hoe de opvattingen van mensen zijn over dieren, het gaat erom dat dieren daar niet anders om zijn. Als jij denkt dat een hond niets voorstelt, maakt dat altijd nog niet dat een hond minder kan lijden. Een hond lijdt dan nog steeds net zo hard, of jij daar nu gemakkelijk over denkt of niet. En dat bepaalt of opvattingen correct zijn of juist niet! En zolang een onschuldig dier lijdt onder opvattingen, deugen die opvattingen niet.
Tim schreef:
Ik promoot gewoon meer de kreet; verbeter de wereld en begin bij jezelf...........oftewel in eigen land !
Doen we wel. Ik heb een hond uit Spanje opgevangen en ook al een paar honden hier in Nederland en nog een oude pony. Maar ik hou wel van ALLE honden, dus ook van de honden in Spanje. Ik zal ze echt niet te rug toe keren omdat iemand tegen mij zeg dat ik me moet beperken in mijn liefde voor alleen de honden uit mijn eigen land. De honden in Spanje hebben net zoveel gevoel als de honden hier! ONGEACHT de opvattingen van Spanjaarden!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen