Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spanje: het land van achteruitgang

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Spanje: het land van achteruitgang

Ongelezen bericht door Felix »

Eline* schreef:
empyree schreef:Ik snap de 'negatieve' reacties wel want zo zie ik het ook. Waarom MOETEN mensen in andere landen nu altijd net zo met hun honden omgaan zoals 'wij nederlanders' ???????
Er is nu eenmaal een cultuurverschil en dat zal altijd zo blijven en we kunnen alleen maar hopen dat er een aantal mensen zijn die iets verantwoordlijker (naar ons idee dan) met hun huisdieren om zullen gaan maar zo werkt dat nu eenmaal in andere/zuidelijke landen en daar mogen wij ons niet mee bemoeien vind ik.
Dus stierenvechten is ook prima? Je jachthond aan het eind van het seizoen in de hens steken is ook gewoon cultuur dus prima? Meisjes besnijden? Geen probleem..dat is nou eenmaal cultuur! Net als eerwraak en het uithuwelijken van 13 jarige meisjes!
Mondje dicht en respect voor andere culturen!

Ik respecteer ieders cultuur, zolang er geen misbruik wordt gemaakt van zwakkeren die niet voor zichzelf kunnen opstaan. Meisjes besnijden, kinderen uithuwelijken, dieren misbruiken of mishandelen zijn in mijn ogen niets om respect voor te hebben, maar barbaarse rituelen die uitgebannen moeten worden. De slachtoffers hebben veelal geen stem of worden monddood gemaakt, dus het is goed als mensen van buitenaf hun verzet kenbaar maken tegen misstanden in de wereld.

Als je ook maar denkt, dat 1 omhoog gevallen muts de misstanden in de wereld, de wereld kan uit helpen .. Dan wordt het eens tijd om profesionele hulp te gaan zoeken :)
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Felix schreef:Als je ook maar denkt, dat 1 omhoog gevallen muts de misstanden in de wereld, de wereld kan uit helpen .. Dan wordt het eens tijd om profesionele hulp te gaan zoeken :)
:piew:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Felix schreef:
Eline* schreef:
empyree schreef:Ik snap de 'negatieve' reacties wel want zo zie ik het ook. Waarom MOETEN mensen in andere landen nu altijd net zo met hun honden omgaan zoals 'wij nederlanders' ???????
Er is nu eenmaal een cultuurverschil en dat zal altijd zo blijven en we kunnen alleen maar hopen dat er een aantal mensen zijn die iets verantwoordlijker (naar ons idee dan) met hun huisdieren om zullen gaan maar zo werkt dat nu eenmaal in andere/zuidelijke landen en daar mogen wij ons niet mee bemoeien vind ik.
Dus stierenvechten is ook prima? Je jachthond aan het eind van het seizoen in de hens steken is ook gewoon cultuur dus prima? Meisjes besnijden? Geen probleem..dat is nou eenmaal cultuur! Net als eerwraak en het uithuwelijken van 13 jarige meisjes!
Mondje dicht en respect voor andere culturen!

Ik respecteer ieders cultuur, zolang er geen misbruik wordt gemaakt van zwakkeren die niet voor zichzelf kunnen opstaan. Meisjes besnijden, kinderen uithuwelijken, dieren misbruiken of mishandelen zijn in mijn ogen niets om respect voor te hebben, maar barbaarse rituelen die uitgebannen moeten worden. De slachtoffers hebben veelal geen stem of worden monddood gemaakt, dus het is goed als mensen van buitenaf hun verzet kenbaar maken tegen misstanden in de wereld.

Als je ook maar denkt, dat 1 omhoog gevallen muts de misstanden in de wereld, de wereld kan uit helpen .. Dan wordt het eens tijd om profesionele hulp te gaan zoeken :)
Ik weet voor jou anders ook nog wel een goede therapeut.
Verder ben ik het helemaal met Eline eens :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Toevallig deze week in de krant:

Catalonië wil het stierenvechten wellicht verbieden
Het regioparlement van Catalonië heeft een eerste stap gezet naar een verbod op stierenvechten in de noordoostelijke Spaanse regio. Een door dierenactivisten ingediend burgerinitiatief werd met 67 om 59 stemmen in behandeling genomen.
Wie het hele artikel wil lezen, het staat in Hallo nr. 52 ( http://www.halloonline.com" onclick="window.open(this.href);return false; )

En in Altea zijn de lokale regels op het houden van dieren aangescherpt. Volgens wethouder Carolina Punset was dat nodig omdat er in de gemeente nog diverse gevallen voorkomen waarin dieren onderworpen worden aan "onacceptabele wreedheid".
Vanad nu is een diereneigenaar strafbaar als zijn dieren de hele dag aan de ketting liggen, opgesloten zitten in te kleine en vuile hokken en niet naar buiten kunnen of niet worden uitgelaten.
De boete bij overtredingen bedraagt 40 euro. ( http://www.deweek.net" onclick="window.open(this.href);return false; )

Ook al gaat het met kleine stapjes, er is wel degelijk vooruitgang mede dankzij de vele buitenlandse initiatieven.

En @Felix met kort door de bocht iedereen tegen de haren instrijken bereik je helemaal niets, erger nog je wordt uitgekotst.
Groetjes, Terry
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Paddle schreef:@Eline:

Ik begrijp/lees, dat in die tien dagen de honden niet op een waardige manier 'gehouden' worden.
Zijn die tien dagen wettelijk bepaald of is er een andere reden waarom men niet meteen de honden euthanaseert (om het even heel mooi te verwoorden)?
Reden is dat eigenaren nog de kans hebben hun weggelopen hond op te halen.;-) Net las in Nederland, al is het hier geloof ik 14 dagen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
Hahahhaah, man, wat zit jij je aan mij te ergeren! :smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Felix schreef:
Nee hoor, vindt het alleen maar grappig (en zielig tegelijk) dat iemand denkt op deze manier de wereld te kunnen te verbeteren ...
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Felix schreef:
Eline* schreef:
Felix schreef:
Nee hoor, vindt het alleen maar grappig (en zielig tegelijk) dat iemand denkt op deze manier de wereld te kunnen te verbeteren ...
Nou, gelukkig zijn er heel veel mensen die zo 'grappig en zielig' :roll: tegelijk zijn.
Ik ben iig blij dat ik er bij hoor. :D
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het houdt je nogal bezig geloof ik.
Jij hebt beter manieren gevonden blijkbaar. Wil je ons daar ook deelgenoot van maken?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Felix schreef:
Eline* schreef: Hahahhaah, man, wat zit jij je aan mij te ergeren! :smile:
Nou, gelukkig zijn er heel veel mensen die zo 'grappig en zielig' :roll: tegelijk zijn.
Ohw, nog zo'n muts die zonodig ergens bij wilt horen, omdat ze anders bij het brei of kook clubje verstoren wordt :smile:
Rami
Zeer actief

Felix schreef:
Ohw, nog zo'n muts die zonodig ergens bij wilt horen, omdat ze anders bij het brei of kook clubje verstoren wordt :smile:
Hahahaha. Ja, inderdaad. Zo'n muts ben ik nou. :ok:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Felix schreef:
Triest! ;)
Rami
Zeer actief

Felix schreef:
Rami schreef:
Felix schreef:
Triest! ;)
Nou, daar zit ik echt mee, dat ene Felix van het hondenforum mij triest vindt. :jank:

(Ga ik nu weer wat nuttigs doen, oké? Breien en koken en zo, tussendoor een beetje de wereld verbeteren... )
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Felix schreef:
Rami schreef:
Felix schreef:
Nog een ''ik wil er bij horen omdat ik op breiclubs verstoten wordt '' muts meld zich :mrgreen: :mrgreen:
Rami
Zeer actief

tineke schreef:
Nog een ''ik wil er bij horen omdat ik op breiclubs verstoten wordt '' muts meld zich :mrgreen: :mrgreen:
Gezellig! :cheer:

:wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:
tineke schreef:
Gezellig! :cheer:

:wink:

En zonder de Felixxen in de wereld blijft het ook gezellig op ''ons clubje'' :engel:
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Eline* schreef:
Paddle schreef:@Eline:

Ik begrijp/lees, dat in die tien dagen de honden niet op een waardige manier 'gehouden' worden.
Zijn die tien dagen wettelijk bepaald of is er een andere reden waarom men niet meteen de honden euthanaseert (om het even heel mooi te verwoorden)?
Reden is dat eigenaren nog de kans hebben hun weggelopen hond op te halen.;-) Net las in Nederland, al is het hier geloof ik 14 dagen.
Ik vermoedde inderdaad al zoiets. En de manier waarop, is dat eigenlijk vastgesteld, of doet iedereen een beetje z'n eigen ding?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er is nu eenmaal een cultuurverschil en dat zal altijd zo blijven en we kunnen alleen maar hopen dat er een aantal mensen zijn die iets verantwoordlijker (naar ons idee dan) met hun huisdieren om zullen gaan maar zo werkt dat nu eenmaal in andere/zuidelijke landen en daar mogen wij ons niet mee bemoeien vind ik. Net zo goed als wij niet zouden willen dan een Spanjaard ons zou vertellen wat wel of niet goed is. Laten we eens leren iedereen in zijn waarde te laten ongeacht of dat zo is zoals wij willen of denken !
Oh, dus dan vindt je het ook belachelijk dat vrouwenbesnijdenis in landen als Somalie niet bestreden wordt van buiten af want dat is daar cultuur. Jij vindt cultuur en tradties een excuus om geweld te gebruiken tegen onschuldige en harmeloze zielen?
DAn begrijp ik jou niet nee.
empyree schreef: Laten we eens in eigen land beginnen en ons verzetten tegen de volgepropte stallen in eigen land waar dieren amper nog daglicht zien alvorens we ons bemoeien met buitenlandse aangelegenheden.
en jij wilt beweren dat mensen hier in Nederland niet proberen iets daar tegen te doen?
Ook hier in Nederland worden misstanden in de dierenhouderij aan de kaak gesteld. Ik heb zelf nog op de partij voor de dieren gestemd. Dus ik probeer dat echt wel.
empyree schreef: Ik werk hier in Frankrijk bij een dierenartsenpraktijk en heb ook een 'knop' om moeten zetten omdat men hier ook anders met hun honden en katten om gaat dan in NL. Een ongewenst nestje wordt ge-euthanaseerd en een hond die té veel gaat kosten als hij een gecompliceerde beenbreuk heeft en niet meer geschikt is voor de jacht ook. Want hier is een hond om mee te werken en moet dus opleveren en niet alleen kosten.........
Als ik daarentegen kijk hoe goed het nutsvee (koeien, varken en schapen) het hier hebben dan kan menig nederlandse boer daar nog wat van leren !!

Laten we gewoon goed voor onze dieren en hopen dat anderen daar uit leren maar laten we niet proberen anderen onze eisen op te leggen !
Jij vergelijkt situaties die niet goed gaan met situaties die nog slechter zijn. Maar zo kom je nooit tot verbetering. Je moet altijd vergelijken met situaties die beter zijn omdat het altijd beter kan. En het MOET ook beter.
Felix schreef:
Jaja, dus het anti stierengevecht committee en al die stichtingen in die buitenlandse landen worden allemaal geleid door 1 en dezelfde muts.
Dat moet een muts met multitalenten zijn dat ze zo grootschalig in haar eentje kan opereren. Die moeten we in het parlement hebben!
Terry schreef:Toevallig deze week in de krant:
Felix schreef:
Jaja, dus het anti stierengevecht committee en al die stichtingen in die buitenlandse landen worden allemaal geleid door 1 en dezelfde muts.
Dat moet een muts met multitalenten zijn dat ze zo grootschalig in haar eentje kan opereren. Die moeten we in het parlement hebben!

Catalonië wil het stierenvechten wellicht verbieden
Het regioparlement van Catalonië heeft een eerste stap gezet naar een verbod op stierenvechten in de noordoostelijke Spaanse regio. Een door dierenactivisten ingediend burgerinitiatief werd met 67 om 59 stemmen in behandeling genomen.
Wie het hele artikel wil lezen, het staat in Hallo nr. 52 ( http://www.halloonline.com" onclick="window.open(this.href);return false; )

En in Altea zijn de lokale regels op het houden van dieren aangescherpt. Volgens wethouder Carolina Punset was dat nodig omdat er in de gemeente nog diverse gevallen voorkomen waarin dieren onderworpen worden aan "onacceptabele wreedheid".
Vanad nu is een diereneigenaar strafbaar als zijn dieren de hele dag aan de ketting liggen, opgesloten zitten in te kleine en vuile hokken en niet naar buiten kunnen of niet worden uitgelaten.
De boete bij overtredingen bedraagt 40 euro. ( http://www.deweek.net" onclick="window.open(this.href);return false; )

Ook al gaat het met kleine stapjes, er is wel degelijk vooruitgang mede dankzij de vele buitenlandse initiatieven.
Nou dat zijn al verbeteringen die vast niet tot stand gekomen zijn met figuren als Felix.
Jaap* schreef:Het houdt je nogal bezig geloof ik.
Jij hebt beter manieren gevonden blijkbaar. Wil je ons daar ook deelgenoot van maken?
Hoho Jaap, dat is een vraag die te inhoudelijk is. Daar moet je geen reactie op verwachten.

Ik moet vaker op dit forum komen, want met al die mutsen hier krijg ik van de winter vast geen last van koude oren! :D
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Felix schreef: Als je ook maar denkt, dat 1 omhoog gevallen muts de misstanden in de wereld, de wereld kan uit helpen .. Dan wordt het eens tijd om profesionele hulp te gaan zoeken :)
Wat eng..... Als iedereen zo zou denken dan zou het eruit zien in de werled. Dus ja OOK in nederland :N:
Ik snap je punt echt niet Felix? Dus mensen mogen zich niet bezig houden met de regelgeving w.b. honden in Spanje omdat er in andere landen ook misstanden zijn?
Ik denk dat een betere wereld nog steeds bij jezelf begint. En waar je dan hulp biedt dat maakt toch niet uit?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Paddle schreef:
Ik vermoedde inderdaad al zoiets. En de manier waarop, is dat eigenlijk vastgesteld, of doet iedereen een beetje z'n eigen ding?
Er zijn in Spanje per regio andere wetten en afspraken. Het wisselt dus erg per regio hoe de aanpak is, maar over het algemeen is de wijze waarop men de zwerfdierenproblematiek aanpakt wel gelijk. Hoe daar invulling aan wordt gegeven, bv hoe men de dieren dus inslaapt of verzorgd, dat bepaalt het station.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
Afbeelding
Je hebt helemaal gelijk! Lekker achterover hangen en niets doen, daar knapt de boel van op! :cool2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
iones
Zeer actief

Felix is geen knapperd als ik die foto zo bekijk.... :N:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

@Iones, Ik heb niet de indruk dat er in Nederland ook maar iets wordt ondernomen om wat aan de volgeprote stallen te doen en al zeker niet door de 'flauwerikken' bij de partij van de dieren. Want in mijn opinie is Nederland gewoon te klein voor de intensieve veehouderij. Een boer in NL MOET gewoon te veel dieren hebben om nog een rendabel bedrijf te hebben omdat het gewoonweg te veel kost in NL. Een hectare grond is al abnormaal duur om maar te zwijgen over de opstallen en de boerderij zelf. Dat moet men eerst willen inzien en pas dan kan men veranderen. De meeste boeren zélf snappen dat wel maar helaas is bij de regering dat kwartje nog niet gevallen. Die volgepropte bedrijven zijn ook de reden voor de problemen met allerlei ziektes/virussen. Zo'n dier hoort buitenruimte te hebben en niet haar godganse leven in een stal door te brengen.

Ik ben uiteraard ook tegen de wantoestanden in het buitenland op wat voor een vlak dan ook maar ik zie liever dat men iets eerder voor euthanasie kiest van een spaanse hond als daardoor een nederlandse hond in een asiel blijft zitten.
Een spanjaard heeft helaas een andere opvatting over hoe hij met zijn hond om moet gaan (ik heb het dan niet over die idioten die hun hond na een verloren koers aan de hoogste boom hangen !!) maar men loopt daar gewoon nog 50 jaar achter op NL want toen ging men in NL op het platteland ook heel anders (veel makkelijker) met hun honden en katten om.

Ik promoot gewoon meer de kreet; verbeter de wereld en begin bij jezelf...........oftewel in eigen land !
Sandra
Afbeelding
iones
Zeer actief

empyree schreef:@Iones, Ik heb niet de indruk dat er in Nederland ook maar iets wordt ondernomen om wat aan de volgeprote stallen te doen en al zeker niet door de 'flauwerikken' bij de partij van de dieren. Want in mijn opinie is Nederland gewoon te klein voor de intensieve veehouderij. Een boer in NL MOET gewoon te veel dieren hebben om nog een rendabel bedrijf te hebben omdat het gewoonweg te veel kost in NL. Een hectare grond is al abnormaal duur om maar te zwijgen over de opstallen en de boerderij zelf. Dat moet men eerst willen inzien en pas dan kan men veranderen. De meeste boeren zélf snappen dat wel maar helaas is bij de regering dat kwartje nog niet gevallen. Die volgepropte bedrijven zijn ook de reden voor de problemen met allerlei ziektes/virussen. Zo'n dier hoort buitenruimte te hebben en niet haar godganse leven in een stal door te brengen.
Bioindustrie is een misstand hier in Nederland die door de overheid in stand is gebracht en gehouden wordt, en waar als klap op de vuurpijl het nog normaal wordt gevonden om zo nu en dan vee, al dan niet ziek, te ontruimen, wat heel vaak ook nog eens te voorkomen was, en totaal onnodig. Economie is de nieuwe god van de christelijke democraten..... Ook al beweren ze anders.
Maar wil je beweren dat intensieve veehouderij wel mogelijk is met meer ruimte? Intensief, het woord zegt het al. Ik denk dat het altijd tot problemen zal leiden, ook in andere landen.
In ieder geval zijn er veel mensen die de intensieve veehouderij ter discussie stellen, en die ervoor kiezen vegetarier te worden of voor biologisch vlees te kiezen. Verder wordt nederland ook nog door de EU in een bepaalde richting gedwongen waardoor het nog moeilijker wordt om hier iets aan te doen. Nederlanders hebben in hun eigen land daarom niet zo veel te vertellen als ze zouden willen.
Maar ik denk wel dat deze houding er toe zal leiden dat we in de toekomst onvoldoende boeren zullen hebben waardoor we voor voedsel aangewezen zijn op andere landen en dat vind ik een slechte ontwikkeling. Boer zijn hier in Nederland is niet leuk meer. Veel boeren gaan door een hel als hun stal geruimd wordt, en soms moeten boeren zoiets zelfs 2x!! meemaken. het is onmenselijk. Denk niet dat boeren niet om hun vee geven!
Tim schreef: Ik ben uiteraard ook tegen de wantoestanden in het buitenland op wat voor een vlak dan ook maar ik zie liever dat men iets eerder voor euthanasie kiest van een spaanse hond als daardoor een nederlandse hond in een asiel blijft zitten.
Ik niet. Ik zal er altijd problemen mee hebben als gezonde dieren onnodig ingeslapen moeten worden. Ik ben absoluut voorstander van geboortepreventie bij elk dier waar er te veel van komt, vooral bij mensen want daar zijn er veruit het meeste te veel van met alle ernstige gevolgen van dien.
Maar als er eenmaal sprake van leven is, dan moet je dat respecteren en heb je niet het recht om dat af te nemen.
Het zit er dus in om te voorkomen dat er gemoord moet worden (wat jij netjes euthanaseren noemt).
Verder is er in Spanje ook nog eens vaak sprake van een zeer inhumane manier van euthanaseren waardoor dit gepaard gaat met een lijdensweg.
Ik weet niet hoe dit voor jou is, maar voor mij is dit een ondraaglijke gedachte.
Tim schreef: Een spanjaard heeft helaas een andere opvatting over hoe hij met zijn hond om moet gaan (ik heb het dan niet over die idioten die hun hond na een verloren koers aan de hoogste boom hangen !!) maar men loopt daar gewoon nog 50 jaar achter op NL want toen ging men in NL op het platteland ook heel anders (veel makkelijker) met hun honden en katten om.
Dat laatste, daar zeg je wat! WAnt dat is waar! maar de houding is verbeterd! En dat is goed en dat moet nu ook in Spanje en in andere landen gebeuren. Want weet je, het gaat niet erom hoe de opvattingen van mensen zijn over dieren, het gaat erom dat dieren daar niet anders om zijn. Als jij denkt dat een hond niets voorstelt, maakt dat altijd nog niet dat een hond minder kan lijden. Een hond lijdt dan nog steeds net zo hard, of jij daar nu gemakkelijk over denkt of niet. En dat bepaalt of opvattingen correct zijn of juist niet! En zolang een onschuldig dier lijdt onder opvattingen, deugen die opvattingen niet.
Tim schreef: Ik promoot gewoon meer de kreet; verbeter de wereld en begin bij jezelf...........oftewel in eigen land !
Doen we wel. Ik heb een hond uit Spanje opgevangen en ook al een paar honden hier in Nederland en nog een oude pony. Maar ik hou wel van ALLE honden, dus ook van de honden in Spanje. Ik zal ze echt niet te rug toe keren omdat iemand tegen mij zeg dat ik me moet beperken in mijn liefde voor alleen de honden uit mijn eigen land. De honden in Spanje hebben net zoveel gevoel als de honden hier! ONGEACHT de opvattingen van Spanjaarden!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

empyree schreef:Ik promoot gewoon meer de kreet; verbeter de wereld en begin bij jezelf...........oftewel in eigen land !
oh dus als ik dat doortrek naar mezelf had ik mijn financieel geadopteerde hondjes van de hondenbescherming in Nederland maar op moeten geven toen ik naar Engeland vertrok?
Of had ik in Engeland mijn twee Dogs Trust hondjes maar niet financieel moeten adopteren, want wel in het land waar ik woon maar toch echt niet mijn eigen land.

Verwarrend dit :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Ik begin bij mezelf. Maar moet dat dan perse in eigen land?
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

[quote="iones"]
Bioindustrie is een misstand hier in Nederland die door de overheid in stand is gebracht en gehouden wordt, en waar als klap op de vuurpijl het nog normaal wordt gevonden om zo nu en dan vee, al dan niet ziek, te ontruimen, wat heel vaak ook nog eens te voorkomen was, en totaal onnodig. Economie is de nieuwe god van de christelijke democraten..... Ook al beweren ze anders.
Maar wil je beweren dat intensieve veehouderij wel mogelijk is met meer ruimte? Intensief, het woord zegt het al. Ik denk dat het altijd tot problemen zal leiden, ook in andere landen.
In ieder geval zijn er veel mensen die de intensieve veehouderij ter discussie stellen, en die ervoor kiezen vegetarier te worden of voor biologisch vlees te kiezen. Verder wordt nederland ook nog door de EU in een bepaalde richting gedwongen waardoor het nog moeilijker wordt om hier iets aan te doen. Nederlanders hebben in hun eigen land daarom niet zo veel te vertellen als ze zouden willen.
Maar ik denk wel dat deze houding er toe zal leiden dat we in de toekomst onvoldoende boeren zullen hebben waardoor we voor voedsel aangewezen zijn op andere landen en dat vind ik een slechte ontwikkeling. Boer zijn hier in Nederland is niet leuk meer. Veel boeren gaan door een hel als hun stal geruimd wordt, en soms moeten boeren zoiets zelfs 2x!! meemaken. het is onmenselijk. Denk niet dat boeren niet om hun vee geven!

Je moet het anders zien.........in NL is intensieve veehouderij nodig om voldoende te verdienen. Daarbij komt dan ook nog dat er in NL gwerkt wordt om geld te verdienen en niet altijd om te leven !

Hier in de buurt zijn boeren die LEVEN van een bedrijf met tussen de 10 en 15 melkkoeien (en wat koeien die op dat moment droog staan, zwanger zijn en jongvee). Vrouwlief werkt buiten de deur om nog wat extra inkomsten te hebben en de koeien hebben per koe minstens 2 hectare grond tot hun beschikking en kunnen dus het hele jaar door naar buiten (als het weer niet té slecht is natuurlijk).
Ook melkkoeien staan hier buiten in de wei en maken 's morgens de gang richting wei, soms wel een paar kilometer als ze verderop staan, en 's avonds gaan ze weer naar stal en daar blijven ze dan 's nachts in.
Er zijn hier ook boeren met een inloopstal met melkrobot waar de koe naar believen maximaal 4 keer per dag naar toen kan gaan om melk te geven dus geen knappende uiers meer voor deze dames.
Doordat een hactare grond hier slechts tussen de 2000 en 3000 euro kost en de boer ook nog een premie krijgt voor het onderhoud van zijn weidegrond en groen (er staan hier volop hagen en bomen rond de weides) kan een boer hier met minder vee toe om van te leven en blijft het landschap ook mooier zonder allerlei rechtttoe rechtaan weides ! In NL is dat gewoon niet meer denkbaar met de grondprijzen én het gebrek aan weidegrond/ruimte. Dus ja, het kan zeker ! Ook zie je om die reden hier veel meer gemengde bedrijven, iets wat in NL allang uitgestorven is. Wel dien ik niet onvermeld te laten dat men hier gewoon veel eerder tevreden is met een paar centen. Een uurloon is hier slecht 8,77 bruto dus men is hier niet verwend !

Wij leven hier ook van minstens 3x minder loon maar zijn minsten 3x gelukkig zonder al die stress.

Sorry het was enorm of topic maar ik kan het niet laten om te laten zien dat het anders kan !

@ renee-uk , het gaat er om dat je afmaakt waar je aan begonnen bent en omdat je toevallig net als ik naar een ander land verhuisd wil dat niet zeggen dat je dan je handen af moet trekken van wat je daar begonnen bent. Wij hebben ook onze adoptiepaarden (gered van de slacht) naar hier meegenomen. Mede ook omdat ze het hier nog beter hebben met alle weidergond die we ze in NL niet konden bieden.
Sandra
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

empyree schreef: @ renee-uk , het gaat er om dat je afmaakt waar je aan begonnen bent en omdat je toevallig net als ik naar een ander land verhuisd wil dat niet zeggen dat je dan je handen af moet trekken van wat je daar begonnen bent. Wij hebben ook onze adoptiepaarden (gered van de slacht) naar hier meegenomen. Mede ook omdat ze het hier nog beter hebben met alle weidergond die we ze in NL niet konden bieden.
Ja maar dat zei je niet
empyree schreef: schreef:
Ik promoot gewoon meer de kreet; verbeter de wereld en begin bij jezelf...........oftewel in eigen land !
en bovendien blijft dan mijn vraag open over wat ik dan volgens jou in Engeland zou moeten doen, aangezien ik daar wel woon maar het toch echt niet mijn eigen land is.

Beetje genuanceerder en minder stellig reageren is misschien ook een optie?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik begrijp (nog steeds) die fetish betreffende landsgrenzen niet zo goed.
En de relatie met het aanschaffen van een hond :U:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

empyree schreef:
Je moet het anders zien.........in NL is intensieve veehouderij nodig om voldoende te verdienen. Daarbij komt dan ook nog dat er in NL gwerkt wordt om geld te verdienen en niet altijd om te leven !
Dat weet ik! De overheid dwingt de boeren er toe, alleen als ze groot zijn kunnen ze er van bestaan. HIer zijn kleinere boeren in de buurt maar die hebben er ook nog een baan naast. En dat zijn ook melkvee bedrijven. En dan ken ik nog wel een paar kleine varkensmesters die nog een tuinbedrijf of zo er bij hebben. En ook boeren heb je hier met een melkrobot. Ik heb wel eens gefascineerd staan te kijken.

Is het eerljik om te verwachten dat men tevreden is met een lager uurloon terwijl waarschijnlijk de dagelijkse onkosten wellicht ook lager liggen?

Je zult mij niet horen zeggen dat nederland niet te vol is en dat er te veel mensen leven op een te klein oppervlak met alle gevolgen van dien. En het is niet eerlijk te stellen dat Nederlanders niet tevreden zouden zijn als uit onderzoeken blijkt dat ze gemiddeld in Europa (ook de kinderen) het gelukkigst zijn.

Ik hoop dat in de toekomst een oplossing komt m.b.t. de intensieve veehouderij.

Verder begrijp ik ook niet helemaal het verband hiermee en de manier waarop er in Zuid Europa wordt omgegaan met honden en waarom daar niet aan gewerkt mag worden. Ik begrijp ook niet als men zegt "begin bij jezelf", als er heel veel mensen in dit topic inderdaad bij zichzelf beginnen door daden te stellen.
De een door om zijn directe omgeving honden op te vangen en een poging te doen ze een beter leven te bieden (en die wonen dan toevallig in Spanje) en proberen de mentaliteit daar ter plaatse te verbeteren. Die lui beginnen toch bij zichzelf>? Ze steken ZELF al hun energie daarin.

En een paar mensen hier in dit topic helpen ze daarbij door bijvoorbeeld daar een hond te adopteren. Heb ik ook gedaan. En nog een aantal honden hier opgevangen.
Laatst gewijzigd door iones op 27 dec 2009 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”