Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een tweede hond, hoe maak je de keuze?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Een tweede hond, hoe maak je de keuze?

Ongelezen bericht door marian* »

Frenk schreef:Maar hoe moet ik het uittesten dan? Een logeerhond gaat toch altijd weer weg?
Ja,maar hij of zij blijft langer dan een paar uur.Wie weet heb je vrienden wiens hond je te logeren kunt nemen als zij op vakantie gaan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

marian* schreef:
Frenk schreef:Maar hoe moet ik het uittesten dan? Een logeerhond gaat toch altijd weer weg?
Ja,maar hij of zij blijft langer dan een paar uur.Wie weet heb je vrienden wiens hond je te logeren kunt nemen als zij op vakantie gaan?
De hond van mijn ouders heeft wel hier gelogeerd. Twee dagen. En er heeft verder tot nu toe niemand oppas nodig. (dat had ik sowieso al aangeboden, namelijk :wink:)
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

http://www.paws-patas.org/listman/listi ... es/8_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :F:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Frenk
Zeer actief

paulemieke schreef:Afbeelding :F:
Sorry, maar die vind ik niet echt een leuke uitdrukking hebben (op beide foto's niet) :N:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Houd 't maar op een hava ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Frenk schreef:
marian* schreef:
De hond van mijn ouders heeft wel hier gelogeerd. Twee dagen. En er heeft verder tot nu toe niemand oppas nodig. (dat had ik sowieso al aangeboden, namelijk :wink:)
Maar is dat zaligmakend een logeerhond? Dat is namelijk bij mij de reden om tot nu toe niet voor een tweede hond te kiezen. Hond van mijn zus was van pup af aan heel veel hier en ook later en ook regelmatig 3 dagen logeren zeg maar. Ik vond dat Mizou daar toch wat minder op reageerde; ze werd jaloers en bezitterig, speeltjes claimen en ook kussens en zachtjes grommen ook bovendien. (speeltjes uiteraard opgeborgen) Als de logeerpartij over was, was het leed weer geleden, de situatie was heel anders als mijn zus gewoon met haar hond langskwam, apart wel. :19:
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Neem gewoon een leuke kruising en neem Frenk mee als je gaat kijken.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Frenk schreef:
Marjoleine schreef:
Frenk schreef:En hoe zijn dwergkeesjes? Die lijken me namelijk ook erg leuk.
Lawaaiig.

Dat vind ik persoonlijk een nadeel.
Oh ja, dat vind ik ook niks :-( Maar ik vind kezen wel mooi om te zien.
Kezen zijn enig en het blaffen is inderdaad aan banden te leggen middels een goede opvoeding :wink:
Ik heb een dwerkeesje gehad in het verleden .op een week na is hij 18 geworden ,zelden ziek en tot zijn 14e liep hij alle lange wandelingen mee.
Toen werd hij minder en nam ik een draagzak mee zodat hij tijdens het wandelen kon aangeven er genoeg van te hebben,iets wat hij ook standaard deed wanneer het zover was.
In zijn jonge jaren leefde hij met een mastino en bordeauxdog reu en raad eens wie het voor het zeggen had :mrgreen:
Als ik stokoud ben heb ik een huis vol met keesjes en toypoedels en daar schuifel ik met rollator dan mee naar het park,dat zie ik mezelf met een fila niet zo snel doen :mrgreen:

Dit was Keesje :I:

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Frenk, waarom geen grotere hond erbij... :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Och Tineke, wat een schatje :ok: En ik snap het beeld met de rollator helemaal. Jij wordt een gek oud hondenvrouwtje begrijp ik :F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

thom schreef:Frenk, waarom geen grotere hond erbij... :wink:
Waarom wel? :F:
Ik vind grotere honden niet zo leuk als kleinere honden :wink: En ik heb er ook niet de woonsituatie voor. Kijk, als ik ooit mijn huis in het bos heb ( :I: ) dan zijn er ook echt wel grotere rassen die me geweldig lijken. Maar dat is voorlopig nog niet het geval. En bij de rassen die me dan leuk lijken (een Ier bijvoorbeeld) staat het feit dat ze niet oud worden me ook echt tegen.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik vind grote honden prachtig, maar ook hier enkel kleintjes. ik vind ze leuker, makkelijker en nou leuker dus. :mrgreen:

dat van zo'n logeerhond vind ik een beetje onzin eigenlijk. want zal je zien dat je nieuwe hond vervolgens een totaal ander karakter heeft en het weer heel anders is. volgens mij is het veel belangrijker om gewoon goed naar je hond te kijken en zo een passend hondje erbij te nemen. en dan blijft het nog een gok, maar wel eentje met een grote kans van slagen.

overigens was mijn vorige hondje femke een totáál andere hond dan miah nu. femke was onderdanig en volgzaam. Miah is dat zeg maar helemaal niet, maar met beide teven kon tommie het prima vinden. je moet het enkel wel even de tijd geven om de 'relatie' te laten groeien.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mijn tweede hondje is, net als Beau, plotseling in ons leven gekomen. Gelukkig heeft het goed uitgepakt en is het een liefdes duo geworden. Beau is een Lhasa, misschien niet raszuiver (het is een broodfok) maar ik herken wel veel dingen in hem die in de rasbeschijving staat. Absoluut eigenzinnig maar dat maakt hem in mijn ogen ook zo leuk, altijd vrolijk en een grote will to please. Hij is ook best slim, heeft aan een half woord vaak genoeg of de gebaren die hij geleerd heeft. Het zijn ook hondjes die van lange wandelingen houden, kortom een heerlijk hondje om te hebben.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat dacht je van een sheltie? Vriendelijke, sportieve en vrolijke hondjes die prima in een roedel meedraaien. Wel vanaf het begin het blaffen indammen (en dat kun je ze echt wel afleren).
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

de dwergpeodel die ik vroeger had scheerde en knipte ik altijd zelf :pffff:
dus duur hoeft het niet te zijn.

wat vind je van shih-tsu maal maltezer?? of gewoon shih-tsu.

die van jou foto lijkt ook verdacht veel op shih-tsu maal maltezer ???

en poedels zijn heerlijke beessies hoor ! kun je erg goed opvoeden, willen graag dingen en kunstjes voor je doen. en meestal zijn ze niet over-waaks of zenuwachtig. uitzonderingen heb je altijd.
maar is een toy niet een beetje klein voor bij Frenk?? een dwerg lijkt me klein genoeg???
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miekmiek schreef:ik vind grote honden prachtig, maar ook hier enkel kleintjes. ik vind ze leuker, makkelijker en nou leuker dus. :mrgreen:

dat van zo'n logeerhond vind ik een beetje onzin eigenlijk. want zal je zien dat je nieuwe hond vervolgens een totaal ander karakter heeft en het weer heel anders is. volgens mij is het veel belangrijker om gewoon goed naar je hond te kijken en zo een passend hondje erbij te nemen. en dan blijft het nog een gok, maar wel eentje met een grote kans van slagen.

overigens was mijn vorige hondje femke een totáál andere hond dan miah nu. femke was onderdanig en volgzaam. Miah is dat zeg maar helemaal niet, maar met beide teven kon tommie het prima vinden. je moet het enkel wel even de tijd geven om de 'relatie' te laten groeien.
wat zeg je dat subtiel :smile:
Frenk
Zeer actief

Emma schreef:de dwergpeodel die ik vroeger had scheerde en knipte ik altijd zelf :pffff:
dus duur hoeft het niet te zijn.

wat vind je van shih-tsu maal maltezer?? of gewoon shih-tsu.

die van jou foto lijkt ook verdacht veel op shih-tsu maal maltezer ???
Er is ons vertelt dat Frenk een kruising tussen een Lhasa en een Shih is, maar zeker weten doen we dat niet hoor.
Enkel een Shih-Tzu of een kruising ShihxMaltezer spreekt me niet aan :wink:
en poedels zijn heerlijke beessies hoor ! kun je erg goed opvoeden, willen graag dingen en kunstjes voor je doen. en meestal zijn ze niet over-waaks of zenuwachtig. uitzonderingen heb je altijd.
maar is een toy niet een beetje klein voor bij Frenk?? een dwerg lijkt me klein genoeg???
Een Toy te klein? En een shih niet? Dat vind ik apart :19:
En verder hoor ik over de toypoedels betere verhalen dan over de dwergen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind poedels erg leuk maar ik vind ze steeds fijner van bot worden. Dat vind ik niet mooi.
Er past soms amper een behoorlijk gebit in die kaakjes :N:

De toys zijn erg fijn, hoor!
Als ik ooit een poedel zou nemen zou ik denk ik voor een middenslag gaan. Dat is nog steeds behoorlijk klein.
Misschien moet je eens een foto plaatsen waarop je kunt zien hoe groot/klein Frenk echt is? Dat kun je nu moeilijk zien op je onderschriftfoto.

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou ook voor een middenslag poedel gaan dan. Teefjes wegen dan ook maar iets van 9 kilo ofzo meen ik hoor. Frenk is 10 of 11 kilo toch?
Toy is echt wel heel erg klein en kwestbaar :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Frenk heeft een schofthoogte van een cm of 27 (gok ik) en weegt een kilo of 11, inderdaad. Zelf vind ik dat 'ie het formaat heeft van de gemiddelde Westie-reu, wat vind jij Marloes?

Mijn vriend vind tot nu toe de Hava het leukste, zegt 'ie :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:Frenk heeft een schofthoogte van een cm of 27 (gok ik) en weegt een kilo of 11, inderdaad. Zelf vind ik dat 'ie het formaat heeft van de gemiddelde Westie-reu, wat vind jij Marloes?

Mijn vriend vind tot nu toe de Hava het leukste, zegt 'ie :mrgreen:
Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk is :wink: Saar is maar de helft van Frenk, minder nog, maar doordat ze ongeveer even hoog zijn moet je daar wel even twee keer voor kijken zeg maar :mrgreen:
Ja, ik denk inderdaad ook formaat flinke Westie-reu (die niet erg hoog op zijn poten staat hi hi) :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk is :wink: Saar is maar de helft van Frenk, minder nog, maar doordat ze ongeveer even hoog zijn moet je daar wel even twee keer voor kijken zeg maar :mrgreen:
Ja, ik denk inderdaad ook formaat flinke Westie-reu (die niet erg hoog op zijn poten staat hi hi) :wink:
Dan breekt die toy in duzend stukjes :oeps:
Weegt tussen de 2,5 en 5 kilo, zo'n wurm.
Een dwerg is 5-8 kilo, een middenslag 10-15.

Koppel dat aan de schoft, resp. 23-28, 28-35 en 35-45 en je hebt een plaatje.

Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk is :wink: Saar is maar de helft van Frenk, minder nog, maar doordat ze ongeveer even hoog zijn moet je daar wel even twee keer voor kijken zeg maar :mrgreen:

In stukjes? Nou, dat moet de kaninchen van mijn zus horen (die is zelfs voor een kaninchen klein) :smile: Die is hem in elk spelletje de baas :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Marjoleine schreef:

In stukjes? Nou, dat moet de kaninchen van mijn zus horen (die is zelfs voor een kaninchen klein) :smile: Die is hem in elk spelletje de baas :mrgreen:
Dan kom ik nog even met mijn stokpaardje langs :N:
Jarenlang in drukke losloopgebieden lopen met Frenk die al vrij kwetsbaar is, en daarbij dan nog een hondje van 3 kilo; ik zou het niemand aanraden :wink: Lijkt me al een stuk prettiger lopen met Frenk en dan nog een hondje van in ieder geval boven de 5 kilo :wink:
Maar goed, nogmaals, mijn stokpaardje hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Dan kom ik nog even met mijn stokpaardje langs :N:
Jarenlang in drukke losloopgebieden lopen met Frenk die al vrij kwetsbaar is, en daarbij dan nog een hondje van 3 kilo; ik zou het niemand aanraden :wink: Lijkt me al een stuk prettiger lopen met Frenk en dan nog een hondje van in ieder geval boven de 5 kilo :wink:
Ik snap je heel goed, echt waar. :ok: Ik wist niet dat de toy's zo onwijs klein waren, misschien heb ik het gewoon verkeerd in m'n hoofd :scratch: Drie kilo is mij ook te klein. Ik wil gewoon zo ongeveer Frenk's formaat. :mrgreen: Ik ben niet zo van de (middel)grote honden voor hier in huis en in de stad :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Dan kom ik nog even met mijn stokpaardje langs :N:
Ik snap je heel goed, echt waar. :ok: Ik wist niet dat de toy's zo onwijs klein waren, misschien heb ik het gewoon verkeerd in m'n hoofd :scratch: Drie kilo is mij ook te klein. Ik wil gewoon zo ongeveer Frenk's formaat. :mrgreen: Ik ben niet zo van de (middel)grote honden voor hier in huis en in de stad :wink:
Daarom zeg ik, middenslag poedel teefje, kilo of 10, ideaal :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef::idea: Neem een teckel!
Een dwerg/kaninchen ruwhaar is hartstikke leuk, maar dan zit ik weer met zo'n eigenwijze donder :N: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Een dwerg/kaninchen ruwhaar is hartstikke leuk, maar dan zit ik weer met zo'n eigenwijze donder :N: :mrgreen:
Neeheee, standaard ruwhaar. Da's maatje Frenk :pffff: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Daarom zeg ik, middenslag poedel teefje, kilo of 10, ideaal :mrgreen: :ok:
Het gaat duidelijk tussen de poedel en de hava... (heb nog niet echt veel enthousiasme voor de lhasa gezien :wink: ) en de teckel van Nanna :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:
Neeheee, standaard ruwhaar. Da's maatje Frenk :pffff: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Ha! Maar teckels ken ik dan weer heul goed, van huis uit. En dan is een dwerg of kaninchen meer dan prima in staat om zich staande te houden naast Frenk :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”