Ja,maar hij of zij blijft langer dan een paar uur.Wie weet heb je vrienden wiens hond je te logeren kunt nemen als zij op vakantie gaan?Frenk schreef:Maar hoe moet ik het uittesten dan? Een logeerhond gaat toch altijd weer weg?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een tweede hond, hoe maak je de keuze?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Een tweede hond, hoe maak je de keuze?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
De hond van mijn ouders heeft wel hier gelogeerd. Twee dagen. En er heeft verder tot nu toe niemand oppas nodig. (dat had ik sowieso al aangeboden, namelijkmarian* schreef:Ja,maar hij of zij blijft langer dan een paar uur.Wie weet heb je vrienden wiens hond je te logeren kunt nemen als zij op vakantie gaan?Frenk schreef:Maar hoe moet ik het uittesten dan? Een logeerhond gaat toch altijd weer weg?

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
http://www.paws-patas.org/listman/listi ... es/8_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; 
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- Frenk
- Zeer actief
Sorry, maar die vind ik niet echt een leuke uitdrukking hebben (op beide foto's niet) :N:paulemieke schreef:![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Houd 't maar op een hava 
-
pepim
- Zeer actief
Maar is dat zaligmakend een logeerhond? Dat is namelijk bij mij de reden om tot nu toe niet voor een tweede hond te kiezen. Hond van mijn zus was van pup af aan heel veel hier en ook later en ook regelmatig 3 dagen logeren zeg maar. Ik vond dat Mizou daar toch wat minder op reageerde; ze werd jaloers en bezitterig, speeltjes claimen en ook kussens en zachtjes grommen ook bovendien. (speeltjes uiteraard opgeborgen) Als de logeerpartij over was, was het leed weer geleden, de situatie was heel anders als mijn zus gewoon met haar hond langskwam, apart wel.Frenk schreef:De hond van mijn ouders heeft wel hier gelogeerd. Twee dagen. En er heeft verder tot nu toe niemand oppas nodig. (dat had ik sowieso al aangeboden, namelijkmarian* schreef:Ja,maar hij of zij blijft langer dan een paar uur.Wie weet heb je vrienden wiens hond je te logeren kunt nemen als zij op vakantie gaan?Frenk schreef:Maar hoe moet ik het uittesten dan? Een logeerhond gaat toch altijd weer weg?)
- sjef
- Zeer actief
Neem gewoon een leuke kruising en neem Frenk mee als je gaat kijken.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
-
tineke
Kezen zijn enig en het blaffen is inderdaad aan banden te leggen middels een goede opvoedingFrenk schreef:Oh ja, dat vind ik ook niksMarjoleine schreef:Lawaaiig.Frenk schreef:En hoe zijn dwergkeesjes? Die lijken me namelijk ook erg leuk.
Dat vind ik persoonlijk een nadeel.Maar ik vind kezen wel mooi om te zien.
Ik heb een dwerkeesje gehad in het verleden .op een week na is hij 18 geworden ,zelden ziek en tot zijn 14e liep hij alle lange wandelingen mee.
Toen werd hij minder en nam ik een draagzak mee zodat hij tijdens het wandelen kon aangeven er genoeg van te hebben,iets wat hij ook standaard deed wanneer het zover was.
In zijn jonge jaren leefde hij met een mastino en bordeauxdog reu en raad eens wie het voor het zeggen had
Als ik stokoud ben heb ik een huis vol met keesjes en toypoedels en daar schuifel ik met rollator dan mee naar het park,dat zie ik mezelf met een fila niet zo snel doen
Dit was Keesje

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
Och Tineke, wat een schatje
En ik snap het beeld met de rollator helemaal. Jij wordt een gek oud hondenvrouwtje begrijp ik 

- Frenk
- Zeer actief
Waarom wel?thom schreef:Frenk, waarom geen grotere hond erbij...
Ik vind grotere honden niet zo leuk als kleinere honden

-
miekmiek
ik vind grote honden prachtig, maar ook hier enkel kleintjes. ik vind ze leuker, makkelijker en nou leuker dus.
dat van zo'n logeerhond vind ik een beetje onzin eigenlijk. want zal je zien dat je nieuwe hond vervolgens een totaal ander karakter heeft en het weer heel anders is. volgens mij is het veel belangrijker om gewoon goed naar je hond te kijken en zo een passend hondje erbij te nemen. en dan blijft het nog een gok, maar wel eentje met een grote kans van slagen.
overigens was mijn vorige hondje femke een totáál andere hond dan miah nu. femke was onderdanig en volgzaam. Miah is dat zeg maar helemaal niet, maar met beide teven kon tommie het prima vinden. je moet het enkel wel even de tijd geven om de 'relatie' te laten groeien.
dat van zo'n logeerhond vind ik een beetje onzin eigenlijk. want zal je zien dat je nieuwe hond vervolgens een totaal ander karakter heeft en het weer heel anders is. volgens mij is het veel belangrijker om gewoon goed naar je hond te kijken en zo een passend hondje erbij te nemen. en dan blijft het nog een gok, maar wel eentje met een grote kans van slagen.
overigens was mijn vorige hondje femke een totáál andere hond dan miah nu. femke was onderdanig en volgzaam. Miah is dat zeg maar helemaal niet, maar met beide teven kon tommie het prima vinden. je moet het enkel wel even de tijd geven om de 'relatie' te laten groeien.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn tweede hondje is, net als Beau, plotseling in ons leven gekomen. Gelukkig heeft het goed uitgepakt en is het een liefdes duo geworden. Beau is een Lhasa, misschien niet raszuiver (het is een broodfok) maar ik herken wel veel dingen in hem die in de rasbeschijving staat. Absoluut eigenzinnig maar dat maakt hem in mijn ogen ook zo leuk, altijd vrolijk en een grote will to please. Hij is ook best slim, heeft aan een half woord vaak genoeg of de gebaren die hij geleerd heeft. Het zijn ook hondjes die van lange wandelingen houden, kortom een heerlijk hondje om te hebben.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat dacht je van een sheltie? Vriendelijke, sportieve en vrolijke hondjes die prima in een roedel meedraaien. Wel vanaf het begin het blaffen indammen (en dat kun je ze echt wel afleren).

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
de dwergpeodel die ik vroeger had scheerde en knipte ik altijd zelf
dus duur hoeft het niet te zijn.
wat vind je van shih-tsu maal maltezer?? of gewoon shih-tsu.
die van jou foto lijkt ook verdacht veel op shih-tsu maal maltezer ???
en poedels zijn heerlijke beessies hoor ! kun je erg goed opvoeden, willen graag dingen en kunstjes voor je doen. en meestal zijn ze niet over-waaks of zenuwachtig. uitzonderingen heb je altijd.
maar is een toy niet een beetje klein voor bij Frenk?? een dwerg lijkt me klein genoeg???
en poedels zijn heerlijke beessies hoor ! kun je erg goed opvoeden, willen graag dingen en kunstjes voor je doen. en meestal zijn ze niet over-waaks of zenuwachtig. uitzonderingen heb je altijd.
maar is een toy niet een beetje klein voor bij Frenk?? een dwerg lijkt me klein genoeg???
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wat zeg je dat subtielmiekmiek schreef:ik vind grote honden prachtig, maar ook hier enkel kleintjes. ik vind ze leuker, makkelijker en nou leuker dus.![]()
- Frenk
- Zeer actief
Er is ons vertelt dat Frenk een kruising tussen een Lhasa en een Shih is, maar zeker weten doen we dat niet hoor.Emma schreef:de dwergpeodel die ik vroeger had scheerde en knipte ik altijd zelf![]()
Enkel een Shih-Tzu of een kruising ShihxMaltezer spreekt me niet aan
Een Toy te klein? En een shih niet? Dat vind ik aparten poedels zijn heerlijke beessies hoor ! kun je erg goed opvoeden, willen graag dingen en kunstjes voor je doen. en meestal zijn ze niet over-waaks of zenuwachtig. uitzonderingen heb je altijd.
En verder hoor ik over de toypoedels betere verhalen dan over de dwergen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind poedels erg leuk maar ik vind ze steeds fijner van bot worden. Dat vind ik niet mooi.
Er past soms amper een behoorlijk gebit in die kaakjes :N:
De toys zijn erg fijn, hoor!
Als ik ooit een poedel zou nemen zou ik denk ik voor een middenslag gaan. Dat is nog steeds behoorlijk klein.
Misschien moet je eens een foto plaatsen waarop je kunt zien hoe groot/klein Frenk echt is? Dat kun je nu moeilijk zien op je onderschriftfoto.
Er past soms amper een behoorlijk gebit in die kaakjes :N:
De toys zijn erg fijn, hoor!
Als ik ooit een poedel zou nemen zou ik denk ik voor een middenslag gaan. Dat is nog steeds behoorlijk klein.
Misschien moet je eens een foto plaatsen waarop je kunt zien hoe groot/klein Frenk echt is? Dat kun je nu moeilijk zien op je onderschriftfoto.
- Moos
- Zeer actief
Ik zou ook voor een middenslag poedel gaan dan. Teefjes wegen dan ook maar iets van 9 kilo ofzo meen ik hoor. Frenk is 10 of 11 kilo toch?
Toy is echt wel heel erg klein en kwestbaar
Toy is echt wel heel erg klein en kwestbaar

- Frenk
- Zeer actief
Frenk heeft een schofthoogte van een cm of 27 (gok ik) en weegt een kilo of 11, inderdaad. Zelf vind ik dat 'ie het formaat heeft van de gemiddelde Westie-reu, wat vind jij Marloes?
Mijn vriend vind tot nu toe de Hava het leukste, zegt 'ie

- Moos
- Zeer actief
Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk isFrenk schreef:Frenk heeft een schofthoogte van een cm of 27 (gok ik) en weegt een kilo of 11, inderdaad. Zelf vind ik dat 'ie het formaat heeft van de gemiddelde Westie-reu, wat vind jij Marloes?
Ja, ik denk inderdaad ook formaat flinke Westie-reu (die niet erg hoog op zijn poten staat hi hi)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan breekt die toy in duzend stukjesMoos schreef:Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk isSaar is maar de helft van Frenk, minder nog, maar doordat ze ongeveer even hoog zijn moet je daar wel even twee keer voor kijken zeg maar
![]()
Ja, ik denk inderdaad ook formaat flinke Westie-reu (die niet erg hoog op zijn poten staat hi hi)
Weegt tussen de 2,5 en 5 kilo, zo'n wurm.
Een dwerg is 5-8 kilo, een middenslag 10-15.
Koppel dat aan de schoft, resp. 23-28, 28-35 en 35-45 en je hebt een plaatje.
- Frenk
- Zeer actief
In stukjes? Nou, dat moet de kaninchen van mijn zus horen (die is zelfs voor een kaninchen klein)Marjoleine schreef:Dan breekt die toy in duzend stukjesMoos schreef:Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk isSaar is maar de helft van Frenk, minder nog, maar doordat ze ongeveer even hoog zijn moet je daar wel even twee keer voor kijken zeg maar
![]()
Ja, ik denk inderdaad ook formaat flinke Westie-reu (die niet erg hoog op zijn poten staat hi hi)![]()
Koppel dat aan de schoft, resp. 23-28, 28-35 en 35-45 en je hebt een plaatje.

- Moos
- Zeer actief
Dan kom ik nog even met mijn stokpaardje langs :N:Frenk schreef:In stukjes? Nou, dat moet de kaninchen van mijn zus horen (die is zelfs voor een kaninchen klein)Marjoleine schreef:Dan breekt die toy in duzend stukjesMoos schreef:Ik vind Frenk door zijn schofthoogte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk isSaar is maar de helft van Frenk, minder nog, maar doordat ze ongeveer even hoog zijn moet je daar wel even twee keer voor kijken zeg maar
![]()
Ja, ik denk inderdaad ook formaat flinke Westie-reu (die niet erg hoog op zijn poten staat hi hi)![]()
Koppel dat aan de schoft, resp. 23-28, 28-35 en 35-45 en je hebt een plaatje.Die is hem in elk spelletje de baas
Jarenlang in drukke losloopgebieden lopen met Frenk die al vrij kwetsbaar is, en daarbij dan nog een hondje van 3 kilo; ik zou het niemand aanraden
Maar goed, nogmaals, mijn stokpaardje hoor

- Frenk
- Zeer actief
Ik snap je heel goed, echt waar.Moos schreef:Dan kom ik nog even met mijn stokpaardje langs :N:
Jarenlang in drukke losloopgebieden lopen met Frenk die al vrij kwetsbaar is, en daarbij dan nog een hondje van 3 kilo; ik zou het niemand aanradenLijkt me al een stuk prettiger lopen met Frenk en dan nog een hondje van in ieder geval boven de 5 kilo
![]()
Maar goed, nogmaals, mijn stokpaardje hoor![]()

- Moos
- Zeer actief
Daarom zeg ik, middenslag poedel teefje, kilo of 10, ideaalFrenk schreef:Ik snap je heel goed, echt waar.Moos schreef:Dan kom ik nog even met mijn stokpaardje langs :N:
Jarenlang in drukke losloopgebieden lopen met Frenk die al vrij kwetsbaar is, en daarbij dan nog een hondje van 3 kilo; ik zou het niemand aanradenLijkt me al een stuk prettiger lopen met Frenk en dan nog een hondje van in ieder geval boven de 5 kilo
![]()
Maar goed, nogmaals, mijn stokpaardje hoor![]()
Ik wist niet dat de toy's zo onwijs klein waren, misschien heb ik het gewoon verkeerd in m'n hoofd
Drie kilo is mij ook te klein. Ik wil gewoon zo ongeveer Frenk's formaat.
Ik ben niet zo van de (middel)grote honden voor hier in huis en in de stad

- Frenk
- Zeer actief
Een dwerg/kaninchen ruwhaar is hartstikke leuk, maar dan zit ik weer met zo'n eigenwijze donder :N:Nanna schreef:Neem een teckel!

- Moos
- Zeer actief
Neeheee, standaard ruwhaar. Da's maatje FrenkFrenk schreef:Een dwerg/kaninchen ruwhaar is hartstikke leuk, maar dan zit ik weer met zo'n eigenwijze donder :N:Nanna schreef:Neem een teckel!

- Frenk
- Zeer actief
Het gaat duidelijk tussen de poedel en de hava... (heb nog niet echt veel enthousiasme voor de lhasa gezienMoos schreef:Daarom zeg ik, middenslag poedel teefje, kilo of 10, ideaal![]()

- Frenk
- Zeer actief
Ha! Maar teckels ken ik dan weer heul goed, van huis uit. En dan is een dwerg of kaninchen meer dan prima in staat om zich staande te houden naast FrenkMoos schreef:Neeheee, standaard ruwhaar. Da's maatje FrenkFrenk schreef:Een dwerg/kaninchen ruwhaar is hartstikke leuk, maar dan zit ik weer met zo'n eigenwijze donder :N:Nanna schreef:Neem een teckel!
![]()
![]()
![]()