Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grote honden en hun baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Frenk schreef:
Aimee schreef:Een gewaagde uitspraak, maar ik denk dat de meeste bazen van grotere honden, zich bewuster zijn van het gedrag van hun hond, en de daarbij behorende gevolgen, en daardoor in de meeste gevallen correcter reageren in sommige situaties.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Dit vind ik nou flauwekul :ok:
Ik kom zeker net zoveel ongeïnteresseerde, onwetende en onvermogende bazen van grote honden tegen als van kleine hondjes. :19:

Wat ik ook zie is dat er veel mensen met onopgevoede groterds lopen, omdat hun hond "het toch wel wint", dus die mag ongecontroleerd overal maar op afstuiven en eens lekker "honds" te keer gaan. Bij de onopgevoede kleintjes lopen veel angstbijtertjes en verwende monsters die niet lijken te weten dat ze maar drie turven hoog zijn.

Oh en als baasje van een "gezelschapshondje met veel haar" word je door de bazen van grotere rassen en/of jachtrassen eigenlijk pas echt vriendelijk bejegend als jouw hond tot achter zijn pluizige oren in de modder zit :F: Dan is het opeens "een hond". :smile:

Dan vindt jij dat flauwekul, i couldn't care less zou ik zeggen. :wink: Het is toch wel grappig dat verantwoordelijke baasjes met kleine hondjes gelijk op hun achterste benen gaan staan als ik zoiets zeg.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Muk schreef:
Wat dat betreft vind ik het dan wel weer eens jammer dat mijn hond bang is voor die kleine k*tterriers (hij is daar vroeger een paar keer door gebeten), want een angstaanjagendere hond zou die kleine swiffers en hussells misschien wat meer afschrikken.
Denk je dat ze daar van leren? Ik kom hier vaak hetzelfde niet-luisterende grut tegen, en die blaffen nog even hard ookal lopen ze op 2 meter afstand van Ben.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:
Frenk schreef:
Aimee schreef:Een gewaagde uitspraak, maar ik denk dat de meeste bazen van grotere honden, zich bewuster zijn van het gedrag van hun hond, en de daarbij behorende gevolgen, en daardoor in de meeste gevallen correcter reageren in sommige situaties.
:smile: :smile: :smile: :smile:
Dit vind ik nou flauwekul :ok:
Ik kom zeker net zoveel ongeïnteresseerde, onwetende en onvermogende bazen van grote honden tegen als van kleine hondjes. :19:

Wat ik ook zie is dat er veel mensen met onopgevoede groterds lopen, omdat hun hond "het toch wel wint", dus die mag ongecontroleerd overal maar op afstuiven en eens lekker "honds" te keer gaan. Bij de onopgevoede kleintjes lopen veel angstbijtertjes en verwende monsters die niet lijken te weten dat ze maar drie turven hoog zijn.

Oh en als baasje van een "gezelschapshondje met veel haar" word je door de bazen van grotere rassen en/of jachtrassen eigenlijk pas echt vriendelijk bejegend als jouw hond tot achter zijn pluizige oren in de modder zit :F: Dan is het opeens "een hond". :smile:

Dan vindt jij dat flauwekul, i couldn't care less zou ik zeggen. :wink: Het is toch wel grappig dat verantwoordelijke baasjes met kleine hondjes gelijk op hun achterste benen gaan staan als ik zoiets zeg.
Hahahahahahaha, de pot verwijt de ketel :mrgreen:
Weet je wat pas toevallig is? Dat je hier over kleine hondjes tot in den treure mag klagen, maar zodra er wat over grote honden gezegd wordt er meteen met een stelling gekomen moet worden dat grotere hondenbazen verantwoordelijker zijn :mrgreen:

Ik blijf erbij, het is gewoon 50/50.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Aimee schreef:
Muk schreef:
Wat dat betreft vind ik het dan wel weer eens jammer dat mijn hond bang is voor die kleine k*tterriers (hij is daar vroeger een paar keer door gebeten), want een angstaanjagendere hond zou die kleine swiffers en hussells misschien wat meer afschrikken.
Denk je dat ze daar van leren? Ik kom hier vaak hetzelfde niet-luisterende grut tegen, en die blaffen nog even hard ookal lopen ze op 2 meter afstand van Ben.
Uiteraard leren die hondjes daar niet van, maar misschien dat het de eigenaren ook afschrikt, van kijk een valse hond, daar moet ik mijn swiffer / hussell vandaan houden.

Voor mij is het dus onmogelijk om door te lopen met mijn hond bij zo'n irritante swiffer / hussell, want mijn hond verschuilt zich letterlijk achter mij en komt dan absoluut niet meer vooruit. Afleiden met lekkers of iets anders interesseert hem allemaal niet. Dus eerst moet ik die kleine hond verjagen en dan komt er weer beweging in mijn hond.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:
chrico schreef:Hee ehm ehm, is dit niet waar we normaal over vallen :mrgreen: dat een losloopgebied geen plek is om je hond out of order te laten gaan en je ook in een losloopgebied je hond in de gaten moet houden? Dat een hond die niet luisterd niet los moet ook al is het loslopgebied enz enz.

Als ik op het strand ben heb ik mijn honden aangelijnd als er meerdere lopen. Dat geeft geen vrijbrief dat een andere hond ons mag blijven lastigvallen omdat het baasje in geen velden of wegen te bekennen is.
Maar feit blijft dat het wel gebeurt :wink: We hebben het hier heel vaak over hoe we vinden dat het moet, maar zo gaat het dus vaak niet, weten we allemaal ook wel :mrgreen:
Net zoals ik dus vroeger met bange Saar niet op drukke tijden naar bijvoorbeeld het strand kon, vind ik dat ook bijzonder onhandig om te doen met een hond die aangelijnd is omdat hij heel moeilijk met andere honden kan.
Andermans hond had Saar ook met rust moeten laten, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren op drukke losloopplekken, en dus ging ik daar niet heen met Saar toen ze bang was.
Ik snap niet dat die mensen daar allemaal ineens in mijn tuin moeten lopen :pffff: :smile:

Nee maar even eerlijk. Als ik in een aanlijngebied loop en er komt een hond aan (groot of klein) die mijn hond lastig valt dan kan ik best wel eens op mijn strepen gaan staan. Loop ik met mijn honden in een losloopgebied, zal ik niet snel iets zeggen en ik moet zeggen dat mijn honden ook al zijn ze blij en vrolijk, nou niet de meest uitnodigende zijn voor andere honden om bij te gaan klieren. Mijn honden hebben er geen probleem mee als ik ze aangelijnd heb en de rest loopt los. Wel met opdringerige honden en die horen weer niet los in een losloopgebied. Die moeten eerst leren luisteren. Als ik dan weg moet blijven omdat andere mensen hun hond niet onder controle hebben dan is het de wereld omdraaien. Het strand is van iedereen en loslopen is ook aan regels gebonden. Zolang je je daaraan houd is er geen probleem, zo niet blijft degene die zich niet aan de regels houd maar weg :pffff: Niet vechten is geen vrijbrief om niet op je hond te hoeven letten of die nu groot of klein zijn.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
Toch denk ik dat de meeste mensen met grote honden zich eerder druk maken over het welzijn van de andere hond dan mensen met kleine honden. Als ik zie dat mijn honden onderling elkaar tegen de grond gooien en lomp zijn dan moet ik er niet aan denken dat er een poedel met hun op die manier gaat spelen :eek:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Ik snap niet dat die mensen daar allemaal ineens in mijn tuin moeten lopen :pffff: :smile:
Ja, dat denk ik hier ook zeer regelmatig :smile: Ophoepelen allemaal, mijn duinen :pffff: :mrgreen:
Nee maar even eerlijk. Als ik in een aanlijngebied loop en er komt een hond aan (groot of klein) die mijn hond lastig valt dan kan ik best wel eens op mijn strepen gaan staan. Loop ik met mijn honden in een losloopgebied, zal ik niet snel iets zeggen en ik moet zeggen dat mijn honden ook al zijn ze blij en vrolijk, nou niet de meest uitnodigende zijn voor andere honden om bij te gaan klieren. Mijn honden hebben er geen probleem mee als ik ze aangelijnd heb en de rest loopt los. Wel met opdringerige honden en die horen weer niet los in een losloopgebied. Die moeten eerst leren luisteren. Als ik dan weg moet blijven omdat andere mensen hun hond niet onder controle hebben dan is het de wereld omdraaien. Het strand is van iedereen en loslopen is ook aan regels gebonden. Zolang je je daaraan houd is er geen probleem, zo niet blijft degene die zich niet aan de regels houd maar weg :pffff: Niet vechten is geen vrijbrief om niet op je hond te hoeven letten of die nu groot of klein zijn.
Nee, tuurlijk moet iedereen wel op zijn hond letten. Alleennnnn iedereen weet dat dat toch regelmatig niet gebeurt. Dat is het aan jezelf om te bepalen of je daar zodanig last van hebt dat je maar beter op rustigere tijden kan gaan lopen, of op andere plekken.
Als een hond gewoon kan komen buurten aan de aangelijnde hond is er verder ook niks aan de hand natuurlijk. Maar je hebt van die types die met een hond-agressieve hond aangelijnd op het drukste tijdstip in een losloopgebied gaan lopen al roepende dat men zijn k*thonden bij zich moet houden.
En daar kan ik daar weer totaal geen begrip voor opbrengen. Ga zelf lekker ergens anders wandelen dan met je hond die dus gewoon echt fors aanvalt als er een loslopende hond komt buurten.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Dat is zo. Ik heb dat zelf gehad met een hond. De wandelingen waar hij los kon lopen waren midden in de nacht, wekkertje liep netjes af. Verder altijd op tijdstippen dat andere mensen iets aan het doen waren behalve wandelen of in gebieden waar je geen mens tegen komt. Die had ik echt niet angelijnd mee het strad op genomen op zondagmiddag, dat had niet goed gekomen voor de andere honden en voor mij waarschijnlijk :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Moos schreef:
Toch denk ik dat de meeste mensen met grote honden zich eerder druk maken over het welzijn van de andere hond dan mensen met kleine honden. Als ik zie dat mijn honden onderling elkaar tegen de grond gooien en lomp zijn dan moet ik er niet aan denken dat er een poedel met hun op die manier gaat spelen :eek:
Nee, niet 'de meeste mensen met grote honden'; jij, en velen op dit forum met jou :wink:
Ik ben met Vera ook oplettend als we een klein hondje naderen. Ze gooit zich er ongeveer voor op haar rug, dus qua lompheid ben ik niet bang, maar ik weet dat dat kleine hondje van haar kan schrikken en hou daar rekening mee.
Dat dat kleine hondje kan schrikken weet ik echter ook uit ervaring :N:
Wat dus betekent dat er ontelbaar veel grote honden op mijn kleine hondje(s) af hebben mogen stormen. Liefst met 2 tegelijk, en binnensmonds grommend. En tuurlijk kom ik ook mensen tegen die hun Labje aanlijnen als ze Saar zien "want hij is zo lomp", superlief en netjes :ok: Maar ik kom net zo veel bazen van kleine hondjes tegen die ook zo verantwoordelijk zijn.
En ik kom dus ook heel, heel regelmatig mensen tegen met grote honden die gewoon maar overal op af mogen stuiven, of van alles tegen de grond mogen kwakken onder het mom van "hij wil alleen maar spelen", of (wat ik van de week hoorde) "ach, het is zo'n brutale aap he!"

Ik durfde met zieke Moos geen grote losloopgebieden meer in. Dat was puur omdat hij dus zo vaak besprongen was of gebruikt was als voetbal dat ik dat dus niet aandurfde met zijn zwakke spiertjes. Kortom, zo vaak gebeurde dat soort dingen dus :wink:

Het ligt ook gewoon heel erg aan waar je zelf mee loopt. Ik heb met Moos en Saar bijvoorbeeld nooit een grommende en happende Hussel op mijn dak gehad. Nu met Vera? Ik kom ze bij bosjes tegen. En het mooie is, dat ze dus naar Vera grommen en uitvallen, en vervolgens kwispelend met Saar gaan staan snuffelen. Met een klein hondje zie je dus alleen dat laatste, nu met een grotere hond erbij maak ik ook opeens de andere kant mee :wink: (alleen ik heb daar geen last van verder omdat Vera gewoon wegloopt, en Saar in dit geval voor Vera als bliksemafleider werkt).
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

chrico schreef:Als ik in een aanlijngebied loop en er komt een hond aan (groot of klein) die mijn hond lastig valt dan kan ik best wel eens op mijn strepen gaan staan. Loop ik met mijn honden in een losloopgebied, zal ik niet snel iets zeggen en ik moet zeggen dat mijn honden ook al zijn ze blij en vrolijk, nou niet de meest uitnodigende zijn voor andere honden om bij te gaan klieren. Mijn honden hebben er geen probleem mee als ik ze aangelijnd heb en de rest loopt los. Wel met opdringerige honden en die horen weer niet los in een losloopgebied. Die moeten eerst leren luisteren. Als ik dan weg moet blijven omdat andere mensen hun hond niet onder controle hebben dan is het de wereld omdraaien. Het strand is van iedereen en loslopen is ook aan regels gebonden. Zolang je je daaraan houd is er geen probleem, zo niet blijft degene die zich niet aan de regels houd maar weg :pffff: Niet vechten is geen vrijbrief om niet op je hond te hoeven letten of die nu groot of klein zijn.
Met de aantekening dat jonge honden die het luisteren nog aan het leren zijn ook een plek hebben in een losloopgebied (mits oplettende/verantwoordelijke baas uiteraard!) ben ik het helemaal met je eens :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Maar je hebt van die types die met een hond-agressieve hond aangelijnd op het drukste tijdstip in een losloopgebied gaan lopen al roepende dat men zijn k*thonden bij zich moet houden.
En daar kan ik daar weer totaal geen begrip voor opbrengen. Ga zelf lekker ergens anders wandelen dan met je hond die dus gewoon echt fors aanvalt als er een loslopende hond komt buurten.
Ook helemaal :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Frenk schreef:Met de aantekening dat jonge honden die het luisteren nog aan het leren zijn ook een plek hebben in een losloopgebied (mits oplettende/verantwoordelijke baas uiteraard!) ben ik het helemaal met je eens :ok:
Onzin, jonge honden die nog moeten leren luisteren heb je aan een tienmeter lijn bijv zodat je sneller kan ingrijpen.
Het probleem is dat de meeste mensen het drukker hebben met klessebessen dan hun hond in de gaten te houden :roll:
Muk

Addy schreef:
Frenk schreef:Met de aantekening dat jonge honden die het luisteren nog aan het leren zijn ook een plek hebben in een losloopgebied (mits oplettende/verantwoordelijke baas uiteraard!) ben ik het helemaal met je eens :ok:
Onzin, jonge honden die nog moeten leren luisteren heb je aan een tienmeter lijn bijv zodat je sneller kan ingrijpen.
Het probleem is dat de meeste mensen het drukker hebben met klessebessen dan hun hond in de gaten te houden :roll:
Een foutje kan altijd gebeuren, dus dat een hond per ongeluk op een andere hond afstormt is mogelijk, maar dat mote je wel proberen te vermijden. En zeker niet als excuus gebruiken.

Mijn hond staat ook niet altijd even goed onder appèl. En toch stormt die niet op andere honden af, omdat hij daar de kans niet voor krijgt. En ja, dagelijks loopt hij los en kan hij lekker rennen en doen.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Mijn aller grootste ergernis heb ik ongeveer een half jaar geleden beleefd. Kom voor het eerst op de jongehonden training waar iedereen zich netjes voorsteld. Ik met mijn kleine coton pup aan een lijn en een echtpaar met twee doggen twee broertjes. Toen het mijn beurt was om mij voor te stellen vond de eigenaar van de doggen het nodig op te merken dat ik met mijn swiffer aan een touwtje toch geen hond bij me had. (dat hij zelf met een koe aan een ketting liep zag hij dan weer niet) en het dus niet nodig was dat ik zou vertellen welk ras in aan het uiteinde van mijn touw had zitten. Okee was pis neidig maar hield me stil.

Ben naar een andere jonge honden groep gegaan waar ik niet meer de enige was met een kleine hond.

Na de vakantie ga ik verder met de A cursus en tot mijn verbazing zie ik daar die doggen mensen weer. Alleen hadden zij een klein probleempje. Ze konden de honden niet aan!!! En telkens liet mevrouw dan ook de riem los. :boos:
Dat was opzich bij de andere cursisten nog niet zo erg. Tot bekent werd dat deze twee doggen samen ook even een Jack Russel hadden verscheurt. Ze waren vriendelijk snuffelent op de hond af gelopen waarna er een van de twee bedacht dat hij hem wel even op kon pakken en rond schudden. Dit wou zijn broer ook wel en zie hier einde Jacky.

De twee doggen eigenaren werd toen vriendelijk maar dringend verzocht om niet meer samen op training te komen. Ik heb ze nog twee keer op les gezien. Toen hielden ze het voor gezien.

En mijn probleem met mensen met grote honden? Tja dat ze mensen met kleine honden niet serieus nemen. Wij hebben kleine honden omdat we niet instaat zijn om een grote op te voeden? Voor de eigenaren van een grote hond is het niet nodig om hun groterd bij jou uit de buurt te houden want als die kleine lelijk doet zal jou groterd wel even laten weten wie de baas is. En dat ze net als die man uit mijn verhaaltje van hierboven de hond aanschaffen als status symbool (pik verlenging, ik ben zelf niet groot maar kon over hem heen kijken.)Zo iemand zal ook niet gauw een kleine hond aanschaffen want volgens hen lopen ze daar meer voor schut. (okee een stafford kan misschien dan nog net, is wel klein maar oogt stoer)
En al is jou hond super vriendelijk en de kleine hond ook, een grote zware poot op je kleine hondje kan tot desatreuse gevolgen leiden. Dus los lopen de grote honden ga ik uit de weg.

En ja er zijn echt mensen die een kleine hond nemen omdat ze denken dat ze die niet op hoeven te voeden. Maar er zijn ook genoeg mensen die alleen maar een grote willen omdat alleen dat maar stoer is. En of ze zo'n hond dan niet aankunnen of op kunnen voeden daar denken ze niet eens aan.
Afbeelding
gevni havanezers
chrico
Zeer actief

Addy schreef:
Dank je Addy :ok: want ook ik vind dat juist die fase van een jonge hond je extra moet opletten en je naar mijn mening weer opnieuw kan beginnen als je ze los laat rennen onder het mom van bananen in hun oren
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

chrico schreef:
Addy schreef:
Dank je Addy :ok: want ook ik vind dat juist die fase van een jonge hond je extra moet opletten en je naar mijn mening weer opnieuw kan beginnen als je ze los laat rennen onder het mom van bananen in hun oren
precies en dat is nou net waar de meeste mensen de fout ingaan :wink:
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Addy schreef:
Ach kom op zeg, elke (jonge) hond kan weleens niet luisteren. Alsof iedereen nu maar zijn pup aan een lange lijn moet gaan doen omdat ze weleens een keertje niet direct terug kunnen komen.

We hebben het hier niet over de niet luisterende hond van bazen die het niks interesseert en die alles maar laten gaan. Maar gewoon over een jonge hond die weleens niet kan luisteren, net zoals die van jullie, die van mij, die van iedereen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Proest, ging bijna de melk over m'n toetsenbord :smile: :mrgreen:

Dit geeft wel exact weer wat mijn bezwaar is tov bepaalde grote honden eigenaren: ze vinden zichzelf zo superieur tov kleine honden eigenaren :wink:

En - wat Marloes ook al noemde - ze vinden het al snel best omdat hun hond toch niks gebeurt als hij in gevecht raakt met Bram.

Overigens zijn er ook heel veel verantwoordelijke en leuke grote honden eigenaren. Maar een aantal in de buurt kan ik werkelijk wel schieten. Klote bazen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef:
Addy schreef:
Ach kom op zeg, elke (jonge) hond kan weleens niet luisteren. Alsof iedereen nu maar zijn pup aan een lange lijn moet gaan doen omdat ze weleens een keertje niet direct terug kunnen komen.

We hebben het hier niet over de niet luisterende hond van bazen die het niks interesseert en die alles maar laten gaan. Maar gewoon over een jonge hond die weleens niet kan luisteren, net zoals die van jullie, die van mij, die van iedereen.
Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd :wink:
Ik sta ook wel eens wortel te schieten maar ik heb ze dan al gepoogd bij te brengen dat ik niet van wortels hou :mrgreen: De fase dat ze alle kanten op wilden vliegen als ze wat zagen liepen ze aan de lange lijn. Niet zozeer voor anderen maar om hunzelf te beschermen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief

Addy schreef:
chrico schreef:
Addy schreef:
precies en dat is nou net waar de meeste mensen de fout ingaan :wink:
Ben ik het niet mee eens. Ik vind het absoluut mijn verantwoordelijkheid om als ik merk dat Frenk niet luistert, hem aan te lijnen tot hij weer wel luistert. En dat doe ik dus ook.
Maar als pupje heeft hij al loslopend en spelend en onderzoekend toch een heleboel waardevolle lessen geleerd. En ik zou dat meteen weer zo doen met een volgende pup. :ok:
Afbeelding
Muk

Ik vind mijzelf helemaal niet superieur ten opzichte van kleine hondenbazen, maar ik merk hier wel dagelijks dat kleine hondenbazen een stuk makkelijker en laconieker doen over de opvoeding van hun kleine etter (want dat worden honden meestal vanzelf wel als je ze niet opvoed). En zulke eigenaren lachen dan ook nog. Oohh wat schattig dat opgetrokken lipje, ooh wat is kleine pukkiepuk toch stoer.

Helaas denken nog al te veel mensen (en hier dus vooral mensen met kleine honden) dat hun hond niet opgevoed hoeft te worden, omdat ze toch makkelijk te hanteren zijn.
Zoek stok!
Zeer actief

Muk schreef:Hier zijn de mensen met de grotere honden inderdaad iets meer bewust van de fatsoensregels onder hondeneigenaren. De mensen met de terriers zijn hier het meest onopgevoed (en hun kleine verwende terrier ook).
Ik heb maar weinig terriers in het dorp. Wel veel herders. En daar zit een aantal bazen tussen die het worst zal zijn wat hun hond uitvreet. Als je veel honden van een bepaald soort in je omgeving hebt, lijkt het me logisch dat je daar ook een aantal irritante bazen tussen hebt zitten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd :wink:
Ik sta ook wel eens wortel te schieten maar ik heb ze dan al gepoogd bij te brengen dat ik niet van wortels hou :mrgreen: De fase dat ze alle kanten op wilden vliegen als ze wat zagen liepen ze aan de lange lijn. Niet zozeer voor anderen maar om hunzelf te beschermen.
Het lijkt mij heeeel stug dat er bedoelt wordt "als de pup zonder te luisteren alle kanten opvliegt en de baas wortel staat te schieten".
En volgens mij weet jij dat ook wel :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd :wink:
Ik bedoelde daarmee ook puppen en puppenpeuters en pubers en honden die gewoon soms wel eens niet luisteren :wink:

Overigens heeft Frenk (nog) geen fase gehad "waarbij hij alle kanten op wilde vliegen als hij wat zag" en dus vandaar mijn keuzes als het gaat om hoe ik hem opvoed :ok:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Nou heb ik nog wel een grappig verhaal. Er loopt hier een vrouw met 3 redelijke honden van een gemiddeld formaat Labrador (juno :mrgreen: ) en iets groter.

Haar zwarte hond loopt altijd zijn eigen rondje en is pittig dominant, heerlijk om Juno toe te eigenen als zijn eigen seksueel slaafje. Erg irritant dus, maar Gaia heeft hem nu al een paar keer in z'n kont gebeten en die hint snapte hij altijd. Aangezien brullen geen nut heeft bij dat beest en het niet de hond is die ik nou even weg zou schoppen. Nu kwamen we laatst de eigenaresse tegen en wij gaven aan dat haar hond toch wel ver weg liep. Dat we haar nog nooit gezien hadden, maar haar hond wel. Vervolgens vroeg ze doodleuk, "oh ja en gaat dat goed?" :denken: Tsja, hoe zal ik het zeggen, als eigenaar ben je dan toch niet echt goed bezig.

Maar goed, Amsterdam is soms wel het toppunt van stomheid als het op honden aankomt. Ik ken maar weinig mensen die echt goed bezig zijn met hun hond. Daarintegen zie ik nooit kleine hondjes op de uitlaat plek, want die zitten meestal in een tas ofzo. In de jas wordt in iedergeval goed verborgen voor mijn honden. Mocht ik ze wel tegenkomen zijn ze meestal bang en hou ik mijn honden bij me.

Hier zijn dus de kleine honden eigenaar iets beter bezig dan de grote.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Muk schreef: Helaas denken nog al te veel mensen (en hier dus vooral mensen met kleine honden) dat hun hond niet opgevoed hoeft te worden, omdat ze toch makkelijk te hanteren zijn.
Ik zie dat dus niet. Ik heb inderdaad twee Maltezers in de buurt die irritant zijn. Maar daar tegenover staat een flink aantal herders die overal op afrent en agressief is. En ja, ik kom idd liever die irritante Maltezers dan die agressieve herders tegen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Frenk schreef:Ben ik het niet mee eens. Ik vind het absoluut mijn verantwoordelijkheid om als ik merk dat Frenk niet luistert, hem aan te lijnen tot hij weer wel luistert. En dat doe ik dus ook.
Maar als pupje heeft hij al loslopend en spelend en onderzoekend toch een heleboel waardevolle lessen geleerd. En ik zou dat meteen weer zo doen met een volgende pup. :ok:
Ik wil niet lullig doen Frenk maar het was toch jouw jonge hond die de straat overvloog :denken:
Op dat moment had iemand zich wel dood kunnen rijden, was jouw hond er niet meer geweest en noem maar op :roll:
Welke verantwoordelijkheid heb jij het dan over ?
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef: Ehm volgens mij staat er mits er plaats is voor een jonge hond die het luisteren nog aan het leren zijn. Dat is de fase voor het loslopen waarbij de hond wel eens een keer niet luisterd :wink:
Het lijkt mij heeeel stug dat er bedoelt wordt "als de pup zonder te luisteren alle kanten opvliegt en de baas wortel staat te schieten".
En volgens mij weet jij dat ook wel :mrgreen:
Gezien het antwoord, zat ik er niet ver naast :wink: Dat waren leerzame lessen :N:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Muk

Zoek stok! schreef:
Muk schreef:Hier zijn de mensen met de grotere honden inderdaad iets meer bewust van de fatsoensregels onder hondeneigenaren. De mensen met de terriers zijn hier het meest onopgevoed (en hun kleine verwende terrier ook).
Ik heb maar weinig terriers in het dorp. Wel veel herders. En daar zit een aantal bazen tussen die het worst zal zijn wat hun hond uitvreet. Als je veel honden van een bepaald soort in je omgeving hebt, lijkt het me logisch dat je daar ook een aantal irritante bazen tussen hebt zitten.
Is ook zo, maar dan zou ik ook slechte baasjes hier kennen die zo met hun grote honden omgaan (want die lopen er ook nog rond hier). En die ken ik hier niet. En ik zie hier ook herders, labjes, goldens, doggen enz. En dan valt het wel erg op.
Zoek stok!
Zeer actief

Muk schreef:Is ook zo, maar dan zou ik ook slechte baasjes hier kennen die zo met hun grote honden omgaan (want die lopen er ook nog rond hier). En die ken ik hier niet. En ik zie hier ook herders, labjes, goldens, doggen enz. En dan valt het wel erg op.
Maar dat is het nou juist: op jouw hond laten ze hun hond niet afrennen :mrgreen: Een van die rottige herderbazen kwam ik tegen toen ik met Bram en Caja aan de lijn een rondje liep door de wijk. Tot mijn grote verrassing lijnde ze haar hond aan. Caja ziet er toch niet echt afschrikwekkend uit, maar twee honden vindt ze blijkbaar genoeg reden om haar hond wel bij zich te houden. Ze zal dat waarschijnlijk ook doen bij grote honden. En die mensen denken dan dus 'kijk hoe keurig'. Maar ik weet wel beter :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”