chrico schreef:Moos schreef:
Ik blijf erbij, het is gewoon 50/50.
Toch denk ik dat de meeste mensen met grote honden zich eerder druk maken over het welzijn van de andere hond dan mensen met kleine honden. Als ik zie dat mijn honden onderling elkaar tegen de grond gooien en lomp zijn dan moet ik er niet aan denken dat er een poedel met hun op die manier gaat spelen

Nee, niet 'de meeste mensen met grote honden';
jij, en velen op dit forum met jou
Ik ben met Vera ook oplettend als we een klein hondje naderen. Ze gooit zich er ongeveer voor op haar rug, dus qua lompheid ben ik niet bang, maar ik weet dat dat kleine hondje van haar kan schrikken en hou daar rekening mee.
Dat dat kleine hondje kan schrikken weet ik echter ook uit ervaring :N:
Wat dus betekent dat er ontelbaar veel grote honden op mijn kleine hondje(s) af hebben mogen stormen. Liefst met 2 tegelijk, en binnensmonds grommend. En tuurlijk kom ik ook mensen tegen die hun Labje aanlijnen als ze Saar zien "want hij is zo lomp", superlief en netjes

Maar ik kom net zo veel bazen van kleine hondjes tegen die ook zo verantwoordelijk zijn.
En ik kom dus ook heel, heel regelmatig mensen tegen met grote honden die gewoon maar overal op af mogen stuiven, of van alles tegen de grond mogen kwakken onder het mom van "hij wil alleen maar spelen", of (wat ik van de week hoorde) "ach, het is zo'n brutale aap he!"
Ik durfde met zieke Moos geen grote losloopgebieden meer in. Dat was puur omdat hij dus zo vaak besprongen was of gebruikt was als voetbal dat ik dat dus niet aandurfde met zijn zwakke spiertjes. Kortom, zo vaak gebeurde dat soort dingen dus
Het ligt ook gewoon heel erg aan waar je zelf mee loopt. Ik heb met Moos en Saar bijvoorbeeld nooit een grommende en happende Hussel op mijn dak gehad. Nu met Vera? Ik kom ze bij bosjes tegen. En het mooie is, dat ze dus naar Vera grommen en uitvallen, en vervolgens kwispelend met Saar gaan staan snuffelen. Met een klein hondje zie je dus alleen dat laatste, nu met een grotere hond erbij maak ik ook opeens de andere kant mee

(alleen ik heb daar geen last van verder omdat Vera gewoon wegloopt, en Saar in dit geval voor Vera als bliksemafleider werkt).