Ik zou als ik een klein hondje had en die hond kwam dus ook meteen het hondje in mijn jas duwen en die Saarloos een waarschuwing geven. Wegwezen.
Stel dat je kleine hondje agressief wordt uit angst? Wat gaat je Saarloos dan doen? Nu nog niks maar dat zal niet altijd zo blijven. Wanneer komt het punt dat hij zich niet meer laat corrigeren? Is dat bij mijn honden? Sorry, daar ga ik niet op wachten als je het niet erg vindt.
Ook denk ik dat een hond die overal op af dendert nu juist de hond is die meer en meer zelfvertrouwen gaat ontwikkelen, prima weet dat hij alles kan maken en dus ook sneller op een gegeven moment op een uitdaging in zal gaan. Reken er maar op dat dat punt een keer komt als hij een kleine felle aangelijnde reu in zijn wang heeft hangen. Er zijn bijna geen volwassen reuen die zich door een foxje in hun gezicht laten knagen zonder terug te vechten

Ook kan je hond een keer geschopt worden. Niet het beste wat kan gebeuren bij een ras als de Saarloos. Voor je het weet loopt hij 20 meter om als er iemand komt want echt dapper zijn ze meestal niet meer na een slechte ervaring.