Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes en hun baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je kon wel de persoon zijn met de SWH die hier woont. Die hond rent ook overal op af want hij "doet niks". Wat overigens niet waar is want als mijn honden grommen gaat hij er wild grommend en blaffend omheen springen. Zo leuk! Allemaal spelen en lol voor die hond maar wat denk je dat ik op zo'n moment ervaar? Wij liepen met onze volwassen honden en toen nog pup aan de lijn. Echt lachen als je honden dan grommen en blaffen omdat er een Saarloos om je heen dendert die zelfs begint te happen uit opwinding.

Ik zou als ik een klein hondje had en die hond kwam dus ook meteen het hondje in mijn jas duwen en die Saarloos een waarschuwing geven. Wegwezen.

Stel dat je kleine hondje agressief wordt uit angst? Wat gaat je Saarloos dan doen? Nu nog niks maar dat zal niet altijd zo blijven. Wanneer komt het punt dat hij zich niet meer laat corrigeren? Is dat bij mijn honden? Sorry, daar ga ik niet op wachten als je het niet erg vindt.

Ook denk ik dat een hond die overal op af dendert nu juist de hond is die meer en meer zelfvertrouwen gaat ontwikkelen, prima weet dat hij alles kan maken en dus ook sneller op een gegeven moment op een uitdaging in zal gaan. Reken er maar op dat dat punt een keer komt als hij een kleine felle aangelijnde reu in zijn wang heeft hangen. Er zijn bijna geen volwassen reuen die zich door een foxje in hun gezicht laten knagen zonder terug te vechten :neenee: En dan? Hij maakt er zo een einde aan want een Saarloos is niet mild en een foxje geen partij hoewel het nooit op zal geven. Voor jij er bent kan het al gedaan zijn als er verkeerd gebeten wordt.

Ook kan je hond een keer geschopt worden. Niet het beste wat kan gebeuren bij een ras als de Saarloos. Voor je het weet loopt hij 20 meter om als er iemand komt want echt dapper zijn ze meestal niet meer na een slechte ervaring.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

dibbes1974 schreef:Snap al wel dat ik verkeerd begrepen wordt, en heb alweer spijt dat ik het heb neer gezet. Ik loop in het park hier meerdere keren per dag. iedereen die daar met zijn hond komt kent mijn hond, dus zou je denken ze moeten beter weten. Op vreemd gebied doet hij dat niet want het blijft een swh dus dan blijft hij in de buurt. Iedereen die maar een klein beetje verstand van honden heeft kan zien aan hem dat het spel is, de vrolijkheid straalt van hem af.

Ik snap heel goed dat als er een grote hond komt aangerend dat je als eigenaar van een klein hondje voorzichtig bent.

@Jaap. Ik ben druk bezig met G&G B. Maar een SWH staat niet echt bekend om zijn gehoorzaamheid en vooral nu hij nog steeds aan het puberen is luisterd hij niet optimaal. Kan je hem ook aanlijnen hoor ik je denken. JA dat kan maar dan krijg ik A. een gefuckte hond die zijn energie niet kwijt kan en B. Alle andere honden lopen wel los en dagen hem uit omdat hij vast zit(overigens niet alle)
Even kort door de bocht...
al jouw hond altijd mar op andere honden afdendert, zou ik hem (ZEKER in uitlaatgebieden waar je veel andere honden kunt vewachten) aangelijnd houden totdat je hem dit hebt afgeleerd.

Ik til mijn honden niet op,(als het moet wel) maar ik ben er niet van gecharmeerd als een "vreemde" hond op de mijne komt afdonderen... 1 verkeerde "lompe" goedbedoelde beweging van jouw herder en daar ligt mijn pup/jonge hond aan gort met rugklachten of wat ook.
Wat als jouw herder een poot zet op een al gewonde hond, of een oudere? Reken maar dat je dan een fikse ruzie hebt met zo'n baas.

Het is een kwestie van goed fatsoen dat iedereen zijn honden bij zich houdt ZEKER als die persoon weet dat zijn hond (nog) niet zo goed luistert.

In zijn algemeenheid zouden mensen zich daaraan wat meer gelegen laten liggen: fatsoensnormen!!!!

Suzanne

Hou rekening met elkaar....
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef: Het voorstel van @Moos om een topic over bazen van grote honden te openen lijkt me trouwens wel wat :mrgreen:
Nou, breek me de bek niet open :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Het is een kwestie van goed fatsoen dat iedereen zijn honden bij zich houdt ZEKER als die persoon weet dat zijn hond (nog) niet zo goed luistert.
Dat is natuurlijk niet zo in losloopgebied. Dat gaat nooit gebeuren hoor dat in losloopgebieden iedereen zijn hond van andere honden weg gat houden; hoeft van mij ook absoluut niet. Honden die gewoon vriendelijk aan komen zetten vinden mijn honden alleen maar gezellig.
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Normaal til ik Keeffer niet op als er een andere hond aankomt lopen, rennen is een ander verhaal. Ik probeer altijd eerst in te schatten of de andere hond kwaad wil of niet. Maar omdat Keeffer op het moment niet zo druk mag doen probeer ik andere honden te ontlopen. En als dat niet kan, til ik de kleine man op. Zo en dan moet je die eigenaren arrogant horen doen, pfff. :pffff: Ik til hem dus op bij wat voor ras dan ook he, van Chihuahua (die komen we heir niet tegen trouwens) tot Duitse dog. Als hij straks weer wat drukker ma doen mag hij wel weer spelen van mij. Maar als een hond aan komt stormen vind ik het wel eng, ik heb er normaal gesproken geen last van. Maar als het gebeurd dan til ik Keeffer ook op, tja je weet maar nooit wat er gaat gebeuren. Als die andere hond wat gekalmeerd is zet ik Keeffie weer neer om te spelen. :wink:

Ik hoef trouwens niet zo super vaak Keeffer op te tillen, want heel vaak zeggen eigenaren van honden die groter zijn (zelfs Jack Russell eigenaren) dat ze niet met Keeffie mogen spelen omdat hij zo klein is. :19: Keeffer vind dat wel jammer, want die speelt graag met álle honden. :wink:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb Flirt nog nooit opgetild , maar hij is natuurlijk al zolang groters gewend dat zal wel schelen. Soppie heb ik wel al een paar keer opgetild , want die is nog steeds bang voor sommige honden en neemt dan de benen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef:
ranetje schreef: Het voorstel van @Moos om een topic over bazen van grote honden te openen lijkt me trouwens wel wat :mrgreen:
ik heb muizen en beren van honden dus kom maar op :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:
ik heb muizen en beren van honden dus kom maar op :mrgreen:
Ik heb nu ook een grotere hond he? Dus eindelijk mag ik 'legaal' negatieve dingen zeggen over grote hondenbazen :cheer: :smile: :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eline* schreef:
dibbes1974 schreef:Vind het jammer dat jullie nu doen alsof ik het aanmoedig en alsof ik hem altijd maar zijn gang laat gaan. Tijdens de middag wandeling heb ik hem wel aan de lijn want dan is de meeste kans op kleine honden. Als ik kleine honden aan zie komen lopen lijn ik hem ook aan. Ik begrijp gerust dat mensen hun hond beschermen vooral als ze een nare ervaring hebben gehad met een grote hond. Ook al heb ik beide honden aan de lijn wordt er vaak zo krampachtog gedaan door eigenaren. tillen hun hond op en lopen er met een grote boog omheen. Heb ook al een paar keer gehad dat mensen aankwamen lopen met een Jack russel. Ik heb beide honden aan de lijn, baasje tilt zijn jack op loopt langs en zet de jack 10 meter verder weer neer. Jack rent met een noodgang naar die van mij en die duiken er alletwee op, niet om te vechten of te bijten. Conclussie ik heb rothonden.
Wel vreemd hoor. Ik maak nooit mee dat mensen zo hysterisch doen omdat ik grote honden bij je heb en in het verleden, toen ik nog een behoorlijk hondagressieve hond had ook niet. :denken:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me ook afvraag hoe anderen een ontmoeting met jouw honden beleven, want mogelijk is het allemaal voor een vreemd of objectief oog toch wat minder vriendelijk als dat jij denkt.
Ik maak het ook echt nooit mee dat mensen zo overdreven reageren als ik eraan kom. En dan loop ik dus met herders waarvan er 1 of 2 niet bepaald vriendelijk reageren.
Ja mensen slaan een zijpad in of we roepen van afstand wie welke kant op wil. Merendeel lijnt gewoon keurig zijn hond even aan als ze mij zien.

Toevallig gisteren op een groot voetbalveld aan het spelen met Hera en Woopy. Hera liep los. Komt er ineens een groepje mensen aan met groepje honden. HOndjes zien mij en komen nog vrolijker mijn rihcting opgehobbeld waarop ik Hera beetpak en Woopy kort neem.
Mensen zien dat en roepen netjes hun honden terug.

Ik blijf erbij, het kan echt gewoon allemaal in vrede samen gaan hoor.
Addy

ranetje schreef:En dat uitvallen naar andere honden doen kleine hondjes ook (vaak uit angst).
Ik heb toevallig net een gesprek gevoerd met iemand die een klein, uit angst uitvallend, hondje heeft.
De baas is zelf ook bang voor grote honden die op hem en zijn hondje af komen stormen.
Hij is zijn hondje nu aan het trainen om aandacht bij de baas te houden en daardoor minder angstig voor andere honden te worden.
Ik ben een van die bazen die heel lang heeft moeten trainen om agressief gedrag bij de kleine muis SH eruit te krijgen.
Ik heb heel lang moeten trainen om mijn kleine blinde muis zover te krijgen dat ze weer vrolijk en onbevangen meegaat op de wandeling en los kan lopen op het Hemmeland.
Ik zit echt niet te wachten op een hond die zo op mijn muizen afvliegt, om welke reden dan ook en nee ik ben niet bang voor grote honden :wink:
Vrees dat de aanstormende woesteling dan echt een flinke peut voor zijn bek krijgt en het baasje er een tirade achteraan :roll:
Addy

Moos schreef:Ik heb nu ook een grotere hond he? Dus eindelijk mag ik 'legaal' negatieve dingen zeggen over grote hondenbazen :cheer: :smile: :wink:
als we daar Barf naastzetten heb je een hele kleine grote hond :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Ik heb nu ook een grotere hond he? Dus eindelijk mag ik 'legaal' negatieve dingen zeggen over grote hondenbazen :cheer: :smile: :wink:
als we daar Barf naastzetten heb je een hele kleine grote hond :mrgreen:
:smile: Ik moet ook altijd erg lachen als Vera naast een grote DH staat, of een hele flinke lab-reu ofzo. Dan is ze opeens echt wel een middenslagje :mrgreen:
Afbeelding
dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

Moos schreef:
dibbes1974 schreef: Als ik kleine honden aan zie komen lopen lijn ik hem ook aan.
Jaja. En hoe past dit bij je beginbericht dan?
Daar rent je hond nog op kleine hondjes af, want hij wil alleen maar spelen, en gaat tegen mensen opspringen als ze het kleine hondje optillen.
Nu opeens zit hij aan de lijn?
Het is onmogelijk om altijd alles in de gaten te houden, het kan wel eens voorkomen dat ik een ander niet zie aankomen en dat Amigo ze eerder in de gaten heeft dan ik en dan is hij weg.
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
Addy

estelle schreef:Ik blijf erbij, het kan echt gewoon allemaal in vrede samen gaan hoor.
Helemaal mee eens, hier eigenlijk ook nooit problemen, we ontlopen elkaar gewoon en zwaaien even welke richting we van plan zijn in te gaan.
Werkt prima :ok:
Moos
Zeer actief

dibbes1974 schreef:
Moos schreef:
dibbes1974 schreef: Als ik kleine honden aan zie komen lopen lijn ik hem ook aan.
Daar rent je hond nog op kleine hondjes af, want hij wil alleen maar spelen, en gaat tegen mensen opspringen als ze het kleine hondje optillen.
Het is onmogelijk om altijd alles in de gaten te houden, het kan wel eens voorkomen dat ik een ander niet zie aankomen en dat Amigo ze eerder in de gaten heeft dan ik en dan is hij weg.
Als je je hond bij bochten en onoverzichtelijke stukken bij je laat lopen is het praktisch onmogelijk dat hij een hond eerder ziet dan jij. Vera wil graag vreemde mensen erg enthousiast begroeten, en de enige keren dat zij ze eerder zag dan ik was als die mensen ergens in de bosjes romantisch zaten te doen. Verder gaat het me mooi niet gebeuren dat zij mensen eerder ziet dan ik, en roep ik haar dus bij me bij bochten.

Ik vind je verhaal wat apart overkomen hoor. Het gaat van dat hij op kleine hondjes afstormt en de baasjes bespringt als ze optillen naar dat hij altijd aangelijnd wordt als er kleine hondjes aankomen.
Verder denk ik dat heel veel mensen dus schijnbaar een ander idee hebben van "alleen maar willen spelen" dan jij, aangezien er continu tig kleine hondjes opgetild worden voor de jouwe.
Afbeelding
dibbes1974
Actief

Eline* schreef:
Wel vreemd hoor. Ik maak nooit mee dat mensen zo hysterisch doen omdat ik grote honden bij je heb en in het verleden, toen ik nog een behoorlijk hondagressieve hond had ook niet. :denken:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me ook afvraag hoe anderen een ontmoeting met jouw honden beleven, want mogelijk is het allemaal voor een vreemd of objectief oog toch wat minder vriendelijk als dat jij denkt.
Misschien komt dit omdat mijn honden lijken op een wolf en vrij groot zijn. De meeste kennen het ras niet en weten ook het gedrag van een SWH niet. Is heel begrijpelijk, misschien als ik in hun schoenen stond dat ik het zelfde zou doen.
Groetjes,

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
Suzanne123 schreef:
Dat is natuurlijk niet zo in losloopgebied. Dat gaat nooit gebeuren hoor dat in losloopgebieden iedereen zijn hond van andere honden weg gaat houden; hoeft van mij ook absoluut niet. Honden die gewoon vriendelijk aan komen zetten vinden mijn honden alleen maar gezellig.
Precies, helemaal mee eens :ok:
Ik vind het alleen vervelend als een groep van drie of meer honden blaffend en wel op mijn hond af komt denderen.
Aan de houding van mijn hond te zien vindt zij het op zijn minst nogal ongemakkelijk om in een kringetje van blaffende honden opgesloten te worden. En ze is bepaald geen angstige of onderdanige hond.

Ik wil dus niet dat, nu ik twee honden heb, zij dat gedrag zouden gaan vertonen.

edit: mijn ene hond alleen heeft dat ook nooit gemogen. Wel rustig benaderen.
Denderen was alleen toegestaan bij vriendjes waar altijd gezamelijk en onder elkaar mee werd "gedenderd" :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dibbes1974
Actief

Moos schreef:
dibbes1974 schreef:
Moos schreef:
Als je je hond bij bochten en onoverzichtelijke stukken bij je laat lopen is het praktisch onmogelijk dat hij een hond eerder ziet dan jij. Vera wil graag vreemde mensen erg enthousiast begroeten, en de enige keren dat zij ze eerder zag dan ik was als die mensen ergens in de bosjes romantisch zaten te doen. Verder gaat het me mooi niet gebeuren dat zij mensen eerder ziet dan ik, en roep ik haar dus bij me bij bochten.

Ik vind je verhaal wat apart overkomen hoor. Het gaat van dat hij op kleine hondjes afstormt en de baasjes bespringt als ze optillen naar dat hij altijd aangelijnd wordt als er kleine hondjes aankomen.
Verder denk ik dat heel veel mensen dus schijnbaar een ander idee hebben van "alleen maar willen spelen" dan jij, aangezien er continu tig kleine hondjes opgetild worden voor de jouwe.
Het is niet makkelijk om via een forum alles duidelijk te maken en begrijpelijk te zijn voor een ander.

Nee veel mensen niet, de meeste mensen hier met honden kennen mij en ik hun, met heel veel kleine honden gaat het goed, alleen bij de eerste ontmoeting tilden ze hun hondjes op (overigens niet allemaal.) Dit is dus gewoon iets waar ik me aan stoor. Begrijp me nu dus weer niet verkeerd, snap wel dat ze dat doen, maar uit hondsgedrag is dit dus geen goed idee. Het beschermen van je hond kan ook anders.

Kleine hondjes die angst voor hem hebben en al van een afstand beginnen te krijsen zijn niet interessant voor hem tenzij ze dus weer opgetild worden.
Groetjes,

Afbeelding
dibbes1974
Actief

ranetje schreef:
Moos schreef:
Suzanne123 schreef:
Dat is natuurlijk niet zo in losloopgebied. Dat gaat nooit gebeuren hoor dat in losloopgebieden iedereen zijn hond van andere honden weg gaat houden; hoeft van mij ook absoluut niet. Honden die gewoon vriendelijk aan komen zetten vinden mijn honden alleen maar gezellig.
Ik vind het alleen vervelend als een groep van drie of meer honden blaffend en wel op mijn hond af komt denderen.
Aan de houding van mijn hond te zien vindt zij het op zijn minst nogal ongemakkelijk om in een kringetje van blaffende honden opgesloten te worden. En ze is bepaald geen angstige of onderdanige hond.

Ik wil dus niet dat, nu ik twee honden heb, zij dat gedrag zouden gaan vertonen.

Denderen was alleen toegestaan bij vriendjes waar altijd gezamelijk en onder elkaar mee werd "gedenderd" :wink:
Mijn twee SWH's lopen nooit gezamelijk los, juist om dit gedrag te voorkomen.
Groetjes,

Afbeelding
Moos
Zeer actief

dibbes1974 schreef: Begrijp me nu dus weer niet verkeerd, snap wel dat ze dat doen, maar uit hondsgedrag is dit dus geen goed idee. Het beschermen van je hond kan ook anders.
Ik heb heel erg lang niet opgetild, vanuit het idee "is niet goed". Vanaf dat ik wel op ben gaan tillen, en dan alleen bij bepaalde Herder-achtigen en het zal gaan om eens in de twee maanden ofzo, heb ik een hondje dat eindelijk zonder hem te peren geheel veilig en supersociaal door losloopgebied kan lopen.
Het is niet allemaal zo zwart/wit.
En op een andere manier beschermen kan niet altijd hoor. Ja, door jouw hond weg te trappen, maar iets zegt me dat dat ook niet de bedoeling is he?
Kleine hondjes die angst voor hem hebben en al van een afstand beginnen te krijsen zijn niet interessant voor hem tenzij ze dus weer opgetild worden.
Maar dat kan ik dus niet ruiken. Bij 9 van de 10 honden lokt dat juist opjagen uit. Het feit dat jouw hond gaat springen naar opgetild hondje is, zoals ik eerder al zei, echt jouw probleem. Het feit dat Vera iedereen enthousiast wil begroeten (mensen) is ook mijn probleem, niet dat van hen. Zou lekker worden zeg.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dibbes1974 schreef:
ranetje schreef:
Moos schreef:
Suzanne123 schreef:

Mijn twee SWH's lopen nooit gezamelijk los, juist om dit gedrag te voorkomen.
:ok:
Mijn honden blijken het niet nodig of zinvol te vinden, dus daarmee heb ik ook weer mazzel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

dibbes1974 schreef:
Moos schreef:
Dat begrijp ik ook wel hoor en als honden loslopen en elkaar en de baasjes ontmoeten kan er inderdaad weleens iets gebeuren wat als onprettig wordt ervaart door 1 van de partijen :wink:
Wel vind ik het gedrag van de eigenaar bij de ''boosdoener'' dan bepalend hoe zoiets gaat verlopen een simpel sorry of in ieder geval je best doen het te voorkomen of te laten stoppen stemt in de regel altijd wat milder is mijn ervaring.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

dibbes1974 schreef:
Moos schreef:
Tsja ik moet met mijn hond agressieve hond, als ze los loopt, ook mijn ogen en oren overal hebben zitten. En zij gaat dus ook alleen los op plekken waar ik overzicht heb of waarvan ik weet dat er niemand loopt.
Bij bochten/ zijpaadjes, moet ze even volgen en dan mag ze weer vrij.

Dat klinkt heel lastig en niet te doen maar toch loopt zij elke dag her en der los.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als het nergens omgaat, vind ik het onzin, maar als ze een reden hebben, geef ik ze gelijk.

Als ik andere honden tegen kom, roep ik Beike altijd bij me, als ik de andere honden niet ken en als ze niet los lopen.

Hier doet eigenlijk niemand het, ja zo nu en dan iemand met een pupje, maar die kan dan ook geen hele einden lopen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij hebben hier niet echt veel bossen, vrij open veld allemaal. Dus ik kan van ver zien wat er aan komt.
En dan zorg ik dat ze bij me blijven.

Als ik eens in een bos loop zijn we meestal samen, want dan zijn we op vakantie :wink: Dan moeten ze bij een bocht ook bij ons komen, tot we kunnen zien of er iets aan komt.

Van de zomer was het dus wel zo...
Ik zag een grote witte hond in de verte, dus wij een paadje in, de andere kant op. Was iets van 400 meter verder, dus netjes opgelost... dachten wij.
Opeens hoor ik grommen achter me. Zat Spike op die hond. Nergens geen baas te bekennen.
Leuk van die mensen die hun hond dus gewoon maar laten rennen zonder er zicht op te hebben.
En nee, dan wordt ik toch echt niet boos op Spike. Ik haal hem er wél af natuurlijk. Hond liep gelukkig terug naar zijn baas... ergens ver weg.

Maar dit soort dingen baal ik ontzettend van. Gelukkig is Spike dan ook wel zo handig dat hij weet dat hij mee moet als ik hem bij z'n halsband pak. Maar het schiet gewoon niet op. Wij doen ons best om het in goede banen te leiden. Maar een ander kijkt soms niet eens naar zijn hond om.
En dan balen wij allebei behoorlijk. Want ik wil niet dat het zo gaat....
En of het nu een reu of een teef is.... maakt Spike geen drol uit, hij moet gewoon geen andere honden zo opeens in zijn buurt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dibbes1974 schreef:
@malinois
Je doet nu net of ik geen zin heb om er wat aan te doen of dat ik het gewoon goedkeur terwijl ik al eerder aangegeven heb dat ik dit probeer te voorkomen en hem aanlijn als het niet gewenst is.
prima als je het probeert te voorkomen, maar dan moet je hem dus niet loslaten want je zegt zelf dat je hem niet voldoende onder controle hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dibbes1974 schreef:Ook al heb ik beide honden aan de lijn wordt er vaak zo krampachtog gedaan door eigenaren. tillen hun hond op en lopen er met een grote boog omheen.
ja en... wat is daar mis mee... ? daar zullen ze wel een reden voor hebben... als ik hier met 2 mechelaars aangelijnd aan kom lopen dan lopen 9 van de 10 mensen (met of zonder hond) ook naar de andere kant van de weg... :19: Laat ze toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb hier dus nog nooit gezien dat mensen hun kleine hond optillen voor grotere honden als beide aangelijnd zijn.
Ik doe dat zelf ook niet. Ik neem wel een bocht als Lotje er bij is, maar dat is gewoon bij elke hond zo en dat ligt niet aan de vreemde hond maar aan Lotje zelf. Dan kan het misschien wel zo zijn dat mensen met bepaalde rassen zich dan aangesproken voelen omdat ik een bocht neem. Maar dan ligt de oorzaak dat ze dat denken toch bij hun. Ik heb daar geheel andere redenen voor dat ik dat doe. :19:
Met Kai neem ik overigens geen bocht.

Er zijn zoveel redenen waarom iemand een bocht neemt of zijn hond oppakt, zoveel redenen die anders kunnen zijn dan gewoon het ras van jouw hond.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zit te twijfelen of ik Tyra (16 kg) ook niet gewoon op ga tillen als ik zie dat honden haar gaan afsnauwen. Ik wordt er gek van af en toe en zij steeds meer bang.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik zou daar niet over twijfelen, maar mijn honden wegen dan ook geen 16kg. :wink: Kai weegt ongeveer de helft. Als ik ze oppak dan geef ik ze geen aandacht en loop gewoon door alsof er niets aan de hand is, volgt de vreemde hond ons dan stop ik even totdat de baas de hond terug heeft. Is de baas nergens te bespeuren dan loop ik gewoon door met de hond op mijn arm in de hoop dat de vreemde hond het achtervolgen opgeeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”