Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en katten vaak bij baasje in bed

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier slapen ze allebei op onze slaapkamer en ook op bed als ze dat willen :mrgreen:
Ik vindt het gezellig en in de winter lekker warm. Vies vindt ik het niet, ik verschoon het bed gewoon vaker :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Honden slapen boven op bed. Katten niet.
Polleke sliep vroeger altijd naast mij in bed, tegen mij aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

samantha! schreef:Hier komen de honden niet boven.
En we hebben geen katten :mrgreen:
Koos (mijn baardagaam) wil nog wel eens onder het kussen kruipen :mrgreen:
Je baardagaam in bed?!
mijn Japie (ook baardagaam) slaapt echt niet in bed... die keutels stinken echt enorm en ze zijn niet zindelijk hoe doe je dat in hemelsnaam?!

Magic slaapt af en toe in bed als ik de nachtrust kan missen ;) magic wil altijd onder de deken dan weer op de deken dan weer bij je liggen dan weer aan het voeteneinde... ben de hele nacht met haar bezig...
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Timo, Wieke en Frenkie (kat) slapen beneden. Ik wil de dieren niet in bed hebben aangezien ik dan gewoon niet kan slapen door al die lichamen die tijdens het woelen in de weg liggen :mrgreen: Ik zou het wel gezellig vinden als ze in de slaapkamer zouden slapen maar daar wil vriendlief weer helemaal niks van weten....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
siske
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door siske »

Ons helaas overleden boomerke sliep wel bij ons in bed. Dat is nooit een probleem geweest, tot hij minder goed kon zien en niet meer zo goed kon springen.

In de winter bleef hij mooi op bed liggen aan mijn voeten, maar in de zomer werd het vaak te warm voor hem dus ging hij dan uit bed in zijn mand liggen.

Eens hij ouder werd kon hij niet meer alleen uit bed springen, dus werden we drie tot 4 keer wakker gemaakt omdat meneer uit bed wou, of er weer in.

Nu hebben we Siske, en die slaapt in haar bench. Ik wil er geen gewoonte meer van maken dat ze in ons bed komt slapen.
en ze heeft totaal geen problemen met haar bench, tis haar eigen plekje.
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

jip007 schreef:hier liggen de 2 chineesjes tussen de lakens , heerlijk warm :cheer: :cheer:
vind het toch wel onaardig van je dat de doggen niet op bed mogen slapen :mrgreen: :mrgreen:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Senna ligt altijd aan mijn kant onde de deken
En anders bij mijn vriend op de deken aan het voeteneind
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier slapen Pasha en Zaba gewoon op en in bed bij mijn moeder. Pasha wil wel graag bij mij, maar dat mag van mijn vriend niet. Dus als die er niet is (weg voor werk, elke maand 2 weken) slaapt Pasha bij mij. DIezel en Bowie willen niet op bed. Dus die slapen ernaast of op de overloop.
Als mijn vriend en ik straks samenwonen, willen we (nouja, hij :roll: ) geen honden boven.
Laatst gewijzigd door nathalie op 03 nov 2008 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

honden komen niet boven, maar de reden is omdat ivan niet kan traplopen. Odin gaat gewoon niet.
De katten wel, maar alleen Sim slaapt naast mijn hoofd als dat hem uitkomt, de andere kat slaapt bij mijn zoontje op bed. Ze aanbidt hem. Geweldig is dat.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike mag niet boven komen, het is ook slecht om trap te lopen voor honden.

De katten mogen het wel, maar die mogen ook traplopen.

We hebben 3 katten en één ervan gaat ook daadwerkelijk naar boven, de andere 2 blijven liever beneden.

Als ik een gelijkvloerse woning had, dan had Beike wel op bed gemogen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier hebben ze echt pech.. geen honden boven :neenee:
Uitzondering is Tyson als hij ziek is dan mag hij naast het bed slapen in een mandje maar niet op bed.
Als 1 van de andere 2 wat zou mankeren dan zou ik beneden gaan slapen want hun zijn tegroot om de trap op en af tesjouwen..dan slaap ik wel beneden.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier komen de honden niet boven, behalve als ze onder de douche moeten. Geen honden op bed dus.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Lemuria schreef:De katten ......
Ik vind je onderschrift erg grappig :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik ben bijna altijd alleen thuis, en de hondjes slapen heerlijk samen bij mij onder de deken.
Soms liggen ze erop, en heel soms gaat Romeo in de woonkamer liggen.
Als mijn vriend thuis is liggen ze trouwens ook op bed :mrgreen:
:zweep:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik neem de Tsuk weleens mee.
In december gaan we een weekend weg en dan mogen ze allebei op de slaapkamer (is op de begane grond) dus dan zal Quasar binnen no time tussen ons inliggen :mrgreen:
Afbeelding
Mirjam65
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mirjam65 »

Teuntje is als pup, na 4 nachten van janken in de bench, bij mij in bed beland en heeft een klein jaar bij me geslapen. Daar ze steeds meer liep te klieren als het tijd was om naar boven te gaan (tussen de stoelpoten doorlopen enzo, zodat ik haar niet kon pakken, ze loopt zelf binnen geen trap op) heb ik haar een keer beneden gelaten, met het idee dat ze wel zou gaan janken en ik haar dan op zou halen. Maar... ze jankte niet. Sindsdien slaapt ze gewoon lekker beneden, inmiddels samen met Beau.
Ik mis het wel hoor, maar het is ook wel weer heel lekker gewoon midden in mijn bed te kunnen luggen zonder me om haar heen te hoeven kronkelen. :mrgreen:
Afbeelding

Liefste Daan, we zullen je nooit vergeten, klein dapper mannetje van ons.
26-10-2007 04-07-2008
laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky

Ongelezen bericht door laura22 »

De katten mogen op bed maar doen dat niet echt soms de een een kwartiertje tot half uurtje en dan gaat hij weer weg rex mag van mij niet op bed al wil hij dat wel graag net zoals me vriend maar ik wil het absoluut niet hebben. Menneer is nog niet helemaal zindelijk dus wil het risico niet lopen dat ik midden in de nacht het bed moet verschonen. :wink:
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

De honden komen nooit boven.
De kat wel maar die slaapt nooit op bed.

Dus die vlieger gaat hier niet op :wink:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Dunaj komt niet boven en dus ook niet in/op bed, de 4 katten wel. Gezellig. :cheer:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Hier mogen ze zelf weten waar ze slapen.

Tease slaapt altijd boven, Kira 50/50.

Kira slaapt als ze boven slaapt op een bed, langs ons bed :mrgreen:
Ze komt wel eens lekker tussen ons in liggen, maar blijft niet langer dan een half uur liggen, want wij liggen niet stil genoeg :smile:

Tease geeft nergens iets om, al trap je hem bijna het bed uit, hij duwt net zo hard terug :mrgreen:
Hij komt altijd op bed staan, kijkt heel zielig naar de dekens, en wacht tot ik een gaatje maak, en dan kruipt ie heerlijk tegen mijn benen aan, lekker joh, zo'n persoonlijke kruik :mrgreen:
Als het te warm wordt komt ie erbovenop liggen.

Zit er wel aan te denken om een eigen bed te maken........zo breed als heel de kamer, hebben we allemaal genoeg ruimte, lekker toch :mrgreen:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:het is ook slecht om trap te lopen voor honden.
dat valt wel mee... alleen als hond in de groei is naar beneden vrij belastend maar als dat maar 1 x per dag is valt dat reuze mee.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Vanochtend was ik vrij. Ik wordt half wakker en kijk naast mij en zie ik zo een klein slaperig kopje op mijn kussen liggen met de deken tot haar middel, mij met spleetjes aankijken, diep zuchten, tegen mij aankruipen en weer even verder slapen.. nee dat wil ik niet missen. Tyra slaapt dus altijd bij mij in bed.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Valerie schreef:Vanochtend was ik vrij. Ik wordt half wakker en kijk naast mij en zie ik zo een klein slaperig kopje op mijn kussen liggen met de deken tot haar middel, mij met spleetjes aankijken, diep zuchten, tegen mij aankruipen en weer even verder slapen.. nee dat wil ik niet missen. Tyra slaapt dus altijd bij mij in bed.
ja mara ze had je vandaag anders wel te laat wakker gemaakt :wink:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

pammetje schreef:
Valerie schreef:Vanochtend was ik vrij. Ik wordt half wakker en kijk naast mij en zie ik zo een klein slaperig kopje op mijn kussen liggen met de deken tot haar middel, mij met spleetjes aankijken, diep zuchten, tegen mij aankruipen en weer even verder slapen.. nee dat wil ik niet missen. Tyra slaapt dus altijd bij mij in bed.
ja mara ze had je vandaag anders wel te laat wakker gemaakt :wink:
Ja een erg goede wekker is die luiwammes niet :mrgreen:
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

alles is hier gelijkvloers dus geen trap op voor vera om in de slaap kamer te komen ... gewoon een neusje tegen de deur . en hop 'k heb een voeten warmertje
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Christo heeft zich onlangs het voorrecht verworven om op bed te liggen, maar doet dat niet elke avond. En als Christo geen zin heeft, neemt Aidan zijn kans waar. 't Is gezellig, maar enig nadeel is dat je nooit genoeg dekbed overhoudt :boos: :mrgreen:

Durga, om wat voor reden dan ook, wil niet op bed. Die gaat in de woonkamer liggen.
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Hier liggen een kat en de shih.tzu in bed de herder netjes op zijn eigen bed, :slaap:
Het is maar net hoe ze het gewend zijn ik voel me er fijn bij en als ik s'morgens wakker word en de kleine komt me begroeten is dat een heerlijk begin van de dag

:mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo ligt bijna iedereen avond tussen ons in, met resultaat dat ik regelmatig uit bed hang. (en dan ook nog blijf liggen, omdat Dingo zo lekker ligt :mrgreen: )
Ik vind het wel smerig als je kat de hele dag heeft buiten gelopen, en dan s'avonds bij je in bed kruipt :eek: je weet geen eens waar en wat hij uitgespookt heeft de hele dag :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
doggy schreef:het is ook slecht om trap te lopen voor honden.
dat valt wel mee... alleen als hond in de groei is naar beneden vrij belastend maar als dat maar 1 x per dag is valt dat reuze mee.... :wink:
Ik heb Dingo tot zijn eerste levensjaar de trap op en af getild. maar om een tweetal keer per dag de trap op en af te gaan kunnen ze gewoon oud om worden hoor :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Dingo schreef:Dingo ligt bijna iedereen avond tussen ons in, met resultaat dat ik regelmatig uit bed hang. (en dan ook nog blijf liggen, omdat Dingo zo lekker ligt :mrgreen: )
Ik vind het wel smerig als je kat de hele dag heeft buiten gelopen, en dan s'avonds bij je in bed kruipt :eek: je weet geen eens waar en wat hij uitgespookt heeft de hele dag :wink:
Onze kat komt nooit buiten, we hebben een mooie kattenren in de tuin en daaris hij heel gelukkig als het mooi en droog weer is geniet hij daar van de buitenlucht

gtroetjes ayla :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”