Ik geloof dat mijn teef ook vrij dominant is. Ze is zo zelfzeker, ze geeft nooit problemen, kan met alle honden om, speelt dat het een lieve lust is...
Maar nieuwe honden moeten altijd eens uitgetest worden, soms kan ze ook gaan rijden op andere honden en dan merkt ze wel of die honden dat leuk vinden of niet. Maar een conflict is er nog nooit van gekomen, en ze komt nochtans wel erg vaak met andere honden in contact, ook minder bekende. Op andere momenten kan ze heel voorzichtig zijn, zoals gisteren ging ik wandelen en werd er in het open veld hier vlakbij een luchtballon opgelaten. Ik dacht ik blijf even zitten om te zien hoe ze er op reageert, dat was in feite geen probleem. Maar toen kwam een groepje mensen met hun troepje honden ook langs en daar was zij dus een nieuwkomertje. Daar was ze erg voorzichtig. Ze ging liggen (kalmerend signaal) en verstijfde (ook alweer kalmerend), liet zich besnuffelen maar daarna speelde ze gewoon, lekker wild met een golden en een kruising amstaf/engels stafje/pit/...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dominante pup = later problemen krijgen?
Moderator: moderatorteam
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Pup Stanley ging voor geen enkele hond op zijn rug...........er zijn zoveel andere signalen die duiden op respect en acceptatie van correcties.
Veel goldens en labradors hier kruipen en dweilen naar mijn honden toe. Dat is iets wat je die van mij nooit zal zien doen. Zelfverzekerd is niet zorgen voor problemen. Ik vind dit type honden lekker stabiel en duidelijk. Moet zeggen dat ik ook vrij veel hele onderdanige staf.terriers tegenkom. Gaan meteen op hun rug voor mijn honden.
Veel goldens en labradors hier kruipen en dweilen naar mijn honden toe. Dat is iets wat je die van mij nooit zal zien doen. Zelfverzekerd is niet zorgen voor problemen. Ik vind dit type honden lekker stabiel en duidelijk. Moet zeggen dat ik ook vrij veel hele onderdanige staf.terriers tegenkom. Gaan meteen op hun rug voor mijn honden.