Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat goed!.. Helaas, te vroeg gejuicht.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het is vreselijk balen Reini dat het toch weer mis is gegaan. Verdorie nog aan toe!
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik herken het helemaal. Als het een halfjaar goed gaat met de zoveelste remedie, mag je in je handjes klappen. Allergie is een van de geniepigste aandoeningen die er zijn, dat kan niet anders. Ik kan alleen mijn hoop uitspreken dat het vanaf nu weer de goede kant op gaat voor Vegas.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

lieke schreef:Wat erg voor je dat het weer mis is met Vegas. Ik wens je heel veel sterkte toe en Vegas heel veel beterschap.

En dan heb ik nog (een ongetwijfeld zeer stomme) vraag: Ik heb de topics van Vegas en Sam gevolgd. Is het toeval dat zij zo'n last hebben van ernstige (huid)allergieën of is dit iets wat bij jullie ras meer voorkomt?
Stomme vragen bestaan niet hoor :pffff: :wink:

Vegas en Sam zijn een verschillend ras: Vegas is een Amerikaanse Staffordshire Terriër (Amerikaanse stafford) en Sam is een Staffordshire Bullterriër (Engelse stafford) :wink: Helaas hoor ik steeds meer verhalen over allergiën en huidproblemen bij de Amerikaanse staffords. Toen ik Vegas kocht hoorde ik er al wel wat over maar het afgelopen jaar/anderhalf jaar hoor ik het steeds meer. Voor een groot deel zal dat komen omdat mensen mij vinden en vervolgens mijn ervaringen willen weten maar helaas komt het ook gewoon steeds meer voor.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat vreselijk sneu voor jullie Reini :jank: Ik duim heel hard dat het snel weer de goede kant opgaat :ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Reini schreef:
lieke schreef:Wat erg voor je dat het weer mis is met Vegas. Ik wens je heel veel sterkte toe en Vegas heel veel beterschap.

En dan heb ik nog (een ongetwijfeld zeer stomme) vraag: Ik heb de topics van Vegas en Sam gevolgd. Is het toeval dat zij zo'n last hebben van ernstige (huid)allergieën of is dit iets wat bij jullie ras meer voorkomt?

Vegas en Sam zijn een verschillend ras: Vegas is een Amerikaanse Staffordshire Terriër (Amerikaanse stafford) en Sam is een Staffordshire Bullterriër (Engelse stafford) :wink: Helaas hoor ik steeds meer verhalen over allergiën en huidproblemen bij de Amerikaanse staffords. Toen ik Vegas kocht hoorde ik er al wel wat over maar het afgelopen jaar/anderhalf jaar hoor ik het steeds meer. Voor een groot deel zal dat komen omdat mensen mij vinden en vervolgens mijn ervaringen willen weten maar helaas komt het ook gewoon steeds meer voor.
Bedankt voor de uitleg (ik heb van beide rassen gehoord, maar zou ze in het echt niet uit elkaar kunnen houden :oeps: ).
Wel vervelend dat het zo langzamerhand dus een raseigenschap schijnt te worden!
Ik hoop dat het gauw beter gaat met Vegas.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:
Reini schreef:

Bedankt voor de uitleg (ik heb van beide rassen gehoord, maar zou ze in het echt niet uit elkaar kunnen houden :oeps: ).
Wel vervelend dat het zo langzamerhand dus een raseigenschap schijnt te worden!
Ik hoop dat het gauw beter gaat met Vegas.
geen raseigenschap.

ik zie het bij heel veel honden van dit type kortharige honden. boxers, bullen, staffies etc.

ik weet niet wat het is maar je ziet het steeds meer.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

verdomme, ik had zo gehoopt dat het nu eindelijk goed zou gaan. sterkte meis, ik hoop dat de schade beperkt blijft. :(:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé gatver.... dat is balen!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

He bah das echt flink Shit zeg.....
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Echt balen Reini, hopelijk doet het medicijn wat je hebt opgehoogd qua dosering gauw zijn werk.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

he balen ze sterkte hoor met je ventje
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Balen zeg Reini, het leek net zo goed te gaan :boos:
Afbeelding
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

Hè, dat is flink k** zeg!!!!Je hebt wel gelijk dat het de laatste tijd steeds vaker opvalt dat kortharig honden huidallergieen hebben...Of je er nu meer op let, of dat het gewoon toeval is, ik lees er steeds vaker over!
Maar goed, je kan ook zo denken: nu weer een stap achteruit, maar over een poosje weer 2 vooruit!!!!
Het is nu zo lang goed gegaan, deze kleine terugslag hoeft niet te betekenen dat het nu volledig mis gaat toch?
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat balen Reini dat het nu toch weer mis is gegaan.
Arme Vegas hopelijk slaat de medicatie goed aan en genezen zijn wondjes snel.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

He verdorie, wat een tegenslag :jank: .

Het leek zo goed te gaan! Ik hoop zo voor Vegas en jou dat de hogere dosis aan gaat slaan. Het is ook niet leuk om meer te moeten geven, maar als het helpt, dan zou dat zo'n winst zijn!!

Houd je taai deze dagen van wachten op verbetering en geen je kanjer een hele dikke KNUF :knuffel:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ach nee toch Reini :(: Het leek zo goed te gaan. Hopelijk krijgt Vegas niet al te veel bijwerkingen van de hogere dosering.

Geef hem maar een flinke knuffel van mij en neem er zelf uiteraard ook 1 :knuffel:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

massam schreef:buiten dat het voor de hond gewoon enorm klote is vind ik bij huidproblemen voor het baasje de emotionele achtbaan het ergst. weer perfect geportretteerd door dit topic.
Zo herkenbaar :jank:

Reini, kop op! Heeft hij niet iets raars gevreten? Balen zeg, wij hier weinig jubel ook. Het gaat ff goed, maar steeds met afbouwen gaat het mis.
Wij zijn weer regelmatig aan het wassen met paxcutol, maar ook dat geeft slechts een paar dagen rust........

Wij duimen voor jullie!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Echt klote dit Reini, ik hoop heel erg dat het snel weer beter gaat met Vegas , machteloos lijkt me dit,

Groetjes Els
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee hè? :jank: :boos:
Wat ontzettend balen Reini! Ik hoop van harte dat het een hele korte 'dip' is en dat het snel weer hersteld.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Verdorie, Reini :jank:

Hopelijk is dit van zeer tijdelijke aard :wink:
dutchdebs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutchdebs »

OOO wat erg, ik herken dit zooo van onze Border, rampzalig was het, die plekken doen zeer ,ze zijn zo dapper, maar je moet ze telkens straffen om er niet aan te zitten... :jank:
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Stevig balen zeg , maar hopelijk is dit maar een "kleine" terugslag , onze duimen draaien !
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Reini schreef:Helaas, ik heb toch iets te vroeg gejuicht. Sinds vrijdag ligt Vegas zijn borst weer open :(:
Verdorie :devil: Hopelijk vind je de juiste combinatie/dosering en blijft het een beetje binen de perken.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas krijgt vanaf vandaag twee pillen per dag, 4 mg moderin in totaal. Als de bijwerkingen acceptabel blijven dan verhoog ik (indien nodig) naar 3 pillen per dag. Als er nog steeds onvoldoende effect is op die dosering verhoog ik weer, zolang de bijwerkingen acceptabel blijven. Ik heb voor mezelf al een grens gestelt aan de bijwerkingen en als die grens wordt bereikt dan hou ik op met de prednison want dan wordt het middel weer erger dan de kwaal en dat laat ik niet nog een keer gebeuren :neenee: Ik hoop dus dat hij al heel goed reageert op deze twee pillen per dag en dat ik vanaf hier weer kan afbouwen. Mocht het met de prednison niet gaan dan ga ik de huidproblemen wel weer proberen op te vangen met wassen en smeren en zal ik ook een bezoek aan Eric Laarakker overwegen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ah nee... toch nog een allergische reactie.
Da's wel enorm balen, zeg!

Hoop dat je 't met een (tijdelijk) verhoging van medicatie in de hand kunt houden.
Ik hoop en duim dat het zo is. :ok:
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Shit zeg jullie waren zo blij dat het de goede kant op ging en nu dit weer...
heel veel sterkte
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hè gadver, ik had zo gehoopt dat het helemaal niet meer terug zou komen. Ik duim dat het met deze dosering zo weer weg is.

Dikke knuffel voor jullie beide :knuffel1:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Wat ontzettend Balen Reini :(:
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

Balen met een hoofdletter zeg, vegas zag er van de week zo mooi uit, mooie glimmende vacht en hij was ook zo lekker ontspannen. Dikke knuffie voor vegas en jou. :J:
Groetjes,

Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ach Reini, wat ontzettend jammer dit :cry: . Even een hart onder de riem; Dante heeft al een paar keer een terugval gehad, heeft natuurlijk een heel andere kwaal maar toch.. Ik gaf hem dan weer een 'stootkuur' (zoals voorgeschreven door de orthopeed) en dan begon ik met 5(!) Moderin gedurende drie dagen, dit werd steeds afgebouwd met een half Moderin (steeds drie dagen). De enige bijwerkingen waren meer drinken en meer plassen, daar hield ik dan rekening mee (meer uitlaten). Dante reageert daarop (tot nu toe) als een speer :ok: . Ik duim voor jou dat dat ook voor Vegas geldt!! :knuffel:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”