Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat goed!.. Helaas, te vroeg gejuicht.
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
-
Anna*
-
Reini
- Zeer actief
Stomme vragen bestaan niet hoorlieke schreef:Wat erg voor je dat het weer mis is met Vegas. Ik wens je heel veel sterkte toe en Vegas heel veel beterschap.
En dan heb ik nog (een ongetwijfeld zeer stomme) vraag: Ik heb de topics van Vegas en Sam gevolgd. Is het toeval dat zij zo'n last hebben van ernstige (huid)allergieën of is dit iets wat bij jullie ras meer voorkomt?
Vegas en Sam zijn een verschillend ras: Vegas is een Amerikaanse Staffordshire Terriër (Amerikaanse stafford) en Sam is een Staffordshire Bullterriër (Engelse stafford)
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bedankt voor de uitleg (ik heb van beide rassen gehoord, maar zou ze in het echt niet uit elkaar kunnen houdenReini schreef:Stomme vragen bestaan niet hoorlieke schreef:Wat erg voor je dat het weer mis is met Vegas. Ik wens je heel veel sterkte toe en Vegas heel veel beterschap.
En dan heb ik nog (een ongetwijfeld zeer stomme) vraag: Ik heb de topics van Vegas en Sam gevolgd. Is het toeval dat zij zo'n last hebben van ernstige (huid)allergieën of is dit iets wat bij jullie ras meer voorkomt?![]()
![]()
Vegas en Sam zijn een verschillend ras: Vegas is een Amerikaanse Staffordshire Terriër (Amerikaanse stafford) en Sam is een Staffordshire Bullterriër (Engelse stafford)Helaas hoor ik steeds meer verhalen over allergiën en huidproblemen bij de Amerikaanse staffords. Toen ik Vegas kocht hoorde ik er al wel wat over maar het afgelopen jaar/anderhalf jaar hoor ik het steeds meer. Voor een groot deel zal dat komen omdat mensen mij vinden en vervolgens mijn ervaringen willen weten maar helaas komt het ook gewoon steeds meer voor.
Wel vervelend dat het zo langzamerhand dus een raseigenschap schijnt te worden!
Ik hoop dat het gauw beter gaat met Vegas.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
geen raseigenschap.lieke schreef:Bedankt voor de uitleg (ik heb van beide rassen gehoord, maar zou ze in het echt niet uit elkaar kunnen houdenReini schreef:Stomme vragen bestaan niet hoorlieke schreef:Wat erg voor je dat het weer mis is met Vegas. Ik wens je heel veel sterkte toe en Vegas heel veel beterschap.
En dan heb ik nog (een ongetwijfeld zeer stomme) vraag: Ik heb de topics van Vegas en Sam gevolgd. Is het toeval dat zij zo'n last hebben van ernstige (huid)allergieën of is dit iets wat bij jullie ras meer voorkomt?![]()
![]()
Vegas en Sam zijn een verschillend ras: Vegas is een Amerikaanse Staffordshire Terriër (Amerikaanse stafford) en Sam is een Staffordshire Bullterriër (Engelse stafford)Helaas hoor ik steeds meer verhalen over allergiën en huidproblemen bij de Amerikaanse staffords. Toen ik Vegas kocht hoorde ik er al wel wat over maar het afgelopen jaar/anderhalf jaar hoor ik het steeds meer. Voor een groot deel zal dat komen omdat mensen mij vinden en vervolgens mijn ervaringen willen weten maar helaas komt het ook gewoon steeds meer voor.
).
Wel vervelend dat het zo langzamerhand dus een raseigenschap schijnt te worden!
Ik hoop dat het gauw beter gaat met Vegas.
ik zie het bij heel veel honden van dit type kortharige honden. boxers, bullen, staffies etc.
ik weet niet wat het is maar je ziet het steeds meer.

-
miekmiek
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
-
bri
- Zeer actief
Hè, dat is flink k** zeg!!!!Je hebt wel gelijk dat het de laatste tijd steeds vaker opvalt dat kortharig honden huidallergieen hebben...Of je er nu meer op let, of dat het gewoon toeval is, ik lees er steeds vaker over!
Maar goed, je kan ook zo denken: nu weer een stap achteruit, maar over een poosje weer 2 vooruit!!!!
Het is nu zo lang goed gegaan, deze kleine terugslag hoeft niet te betekenen dat het nu volledig mis gaat toch?
Maar goed, je kan ook zo denken: nu weer een stap achteruit, maar over een poosje weer 2 vooruit!!!!
Het is nu zo lang goed gegaan, deze kleine terugslag hoeft niet te betekenen dat het nu volledig mis gaat toch?
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- *tweety*
- Zeer actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
He verdorie, wat een tegenslag
.
Het leek zo goed te gaan! Ik hoop zo voor Vegas en jou dat de hogere dosis aan gaat slaan. Het is ook niet leuk om meer te moeten geven, maar als het helpt, dan zou dat zo'n winst zijn!!
Houd je taai deze dagen van wachten op verbetering en geen je kanjer een hele dikke KNUF
Het leek zo goed te gaan! Ik hoop zo voor Vegas en jou dat de hogere dosis aan gaat slaan. Het is ook niet leuk om meer te moeten geven, maar als het helpt, dan zou dat zo'n winst zijn!!
Houd je taai deze dagen van wachten op verbetering en geen je kanjer een hele dikke KNUF
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- yuki
- Zeer actief
Zo herkenbaarmassam schreef:buiten dat het voor de hond gewoon enorm klote is vind ik bij huidproblemen voor het baasje de emotionele achtbaan het ergst. weer perfect geportretteerd door dit topic.
Reini, kop op! Heeft hij niet iets raars gevreten? Balen zeg, wij hier weinig jubel ook. Het gaat ff goed, maar steeds met afbouwen gaat het mis.
Wij zijn weer regelmatig aan het wassen met paxcutol, maar ook dat geeft slechts een paar dagen rust........
Wij duimen voor jullie!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- dutchdebs
- Vaste gebruiker
- MC65
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
Reini
- Zeer actief
Vegas krijgt vanaf vandaag twee pillen per dag, 4 mg moderin in totaal. Als de bijwerkingen acceptabel blijven dan verhoog ik (indien nodig) naar 3 pillen per dag. Als er nog steeds onvoldoende effect is op die dosering verhoog ik weer, zolang de bijwerkingen acceptabel blijven. Ik heb voor mezelf al een grens gestelt aan de bijwerkingen en als die grens wordt bereikt dan hou ik op met de prednison want dan wordt het middel weer erger dan de kwaal en dat laat ik niet nog een keer gebeuren
Ik hoop dus dat hij al heel goed reageert op deze twee pillen per dag en dat ik vanaf hier weer kan afbouwen. Mocht het met de prednison niet gaan dan ga ik de huidproblemen wel weer proberen op te vangen met wassen en smeren en zal ik ook een bezoek aan Eric Laarakker overwegen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- markdh
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
gucci
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ach Reini, wat ontzettend jammer dit
. Even een hart onder de riem; Dante heeft al een paar keer een terugval gehad, heeft natuurlijk een heel andere kwaal maar toch.. Ik gaf hem dan weer een 'stootkuur' (zoals voorgeschreven door de orthopeed) en dan begon ik met 5(!) Moderin gedurende drie dagen, dit werd steeds afgebouwd met een half Moderin (steeds drie dagen). De enige bijwerkingen waren meer drinken en meer plassen, daar hield ik dan rekening mee (meer uitlaten). Dante reageert daarop (tot nu toe) als een speer
. Ik duim voor jou dat dat ook voor Vegas geldt!! 
Gr. Marijke