Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door tineke »

bennie schreef:
nana schreef:Precies alleen kost plannen en traingssituaties scheppen veel tijd aandacht en energie.
Vaak zijn dat ook de factoren die ontbreken bij mensen met probleemhonden, wanneer er geen tijd, aandacht en energie in een hond kan worden gestoken, neme men beter een kanarie.
En sommige mensen krijgen een probleemhond op hun pad en proberen te roeien met de riemen die ze hebben.
Want dat is ook weer het probleem natuurlijk van een probleemhond ,de baasjes liggen er niet voor het opscheppen voor.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

tineke schreef:
chrico schreef:Als het zou kloppen dat agressie agressie opwekt dan had ik met een doorgehapte strot gelegen :N:
Agressie kan wel agressie opwekken , bij te zware correcties kan er natuurlijk wel een afweeragressie worden opgewekt.
Dat moet je uiteraard altijd voorkomen want dan ga je ver over grenzen heen.
Maar een hond die bij de minste correctie zijn tanden in zijn baas zet ,al dan niet redirect, heeft imo toch wel degelijk weinig respect voor zijn baas.
Maar hier gaat het bijv om een correctie aan de riem en die was niet buitensporig. Voor de hond wel maar die had ook uitgehaald als die correctie er niet was maar alleen de druk die ontstaat door de lijn.
Dat agressie agressie kan opwekken is logisch maar niet bij het minste geringste en werkt 2 kanten op. Dan is er veel meer mis gegaan en praat je over een beschadigde hond. Wat ik ook een heel verschil vind is dat als jij je hond als pup hen en dit gedrag ontstaat of dat je je hond als herplaatser krijgt en als de hond zich veilig genoeg voelt dat hij dit gedrag laat zien.
Bij de pup ga je goed gedrag aanleren. Bij een volwassen hond zal je sommig gedrag moeten afleren en omzetten naar positief gedrag en als daar een correctie bij komt kijken om dat doel te bereiken dan is dat in mijn ogen geen probleem.
Als je kijkt naar het filmpje dan zie je vanaf de eerste seconde al met wat voor een type hond je te maken heb en dat je moet opletten. Deze hond accepteerd niets van een mens. Dan kan je of pogen dit gedrag om te buigen in wenselijk gedrag door te trainen vanuit die situatie zodat de hond nog een kans heeft of je laat hem dit gedrag vertonen en negeert hem waardoor er niets verandert in het positieve en hij eindigt met een roze spuit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

tineke schreef:
bennie schreef:
nana schreef:Precies alleen kost plannen en traingssituaties scheppen veel tijd aandacht en energie.
Vaak zijn dat ook de factoren die ontbreken bij mensen met probleemhonden, wanneer er geen tijd, aandacht en energie in een hond kan worden gestoken, neme men beter een kanarie.
En sommige mensen krijgen een probleemhond op hun pad en proberen te roeien met de riemen die ze hebben.
Want dat is ook weer het probleem natuurlijk van een probleemhond ,de baasjes liggen er niet voor het opscheppen voor.
Als je er geen tijd voor hebt of wilt maken moet je er gewoon niet aan beginnen. Zo simpel is het.
chrico
Zeer actief

bennie schreef:
chrico schreef:
Zoie schreef:
Let wel: moet kunnen. Dat sluit allerlei andere methodes niet uit, afleiden, blokje om, weet ik het wat. En daar wringt bij mij altijd weer die schoen, altijd die suggestie dat altijd alles leuk en lief en aardig kan. Ik geloof daar niet in.
Ik ook niet, honden onderling ook niet :wink:
En waar komt deze stelling vandaan? Honden onderling zijn juist heel eerlijk en sociaal. Het wringt mij dat mensen eerst zelf een probleem creeeren en omdat hen de tijd ontbreekt het probleem met fatsoen aan te pakken, ze de hond aanpakken ipv het probleem.
Honden onderling zijn tot een bepaalde hoogte sociaal en juist vanuit die eerlijke instelling vallen er wel eens gaten of komt er een correctie.
Niet iedereen creeerd zelf het probleem, je heb herplaatsers, je heb leken die een hond kopen die ze eigenlijk niet aankunnen maar rasspecifiek gedrag onder tafel gesproken word door een fokker enz enz. Ik vind het niets met fatsoen van doen hebben als het probleem aangepakt word want als je als trainer dat doet werk je aan de hele situatie. Dat bepaald gedrag van een hond bij geschaaft moet worden kan alleen als je ook met de hond traint. Je kan de bazen wijzen op dingen en ze leren anders om te gaan met de hond maar de hond zal het aangeleerde gedrag ook af moeten leren.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

bennie schreef:Als je er geen tijd voor hebt of wilt maken moet je er gewoon niet aan beginnen. Zo simpel is het.
Het is niet zo simpel als dat als iemand niet volgens jou richtlijnen wil of kan trainen er geen fatsoenlijke uitweg is buiten het wegdoen/niet nemen van de hond.

Ik weet niet in hoeverre jij je daadwerkelijk bezig houdt met het werken met bazen en honden maar ik kan je verzekeren dat als ik volgens jou indicaties zou trainen ik maar heel weinig klanten zou hebben. Omdat de meeste mensen inderdaad geen tijd hebben voor zulke geintjes. Maar wel een hond hebben die ze niet weg willen doen én een haalbare oplossing nodig hebben.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Niet iedereen creeerd zelf het probleem, je heb herplaatsers, je heb leken die een hond kopen die ze eigenlijk niet aankunnen maar rasspecifiek gedrag onder tafel gesproken word door een fokker enz enz.
Ik heb zat klanten gehad met behoorlijke problemen met hun hond die al de nodige honden hadden gehad waar ze totaal geen problemen mee hadden. Een opmerking als "Ik snap niet waarom alles dat met onze eerdere honden zo goed werkte met deze hond niet werkt" hoor ik regelmatig.

En dat ging dan over een hond van hetzelfde ras als de voorgangers.

Er zijn eenvoudigweg honden die moeilijker dan gemiddeld zijn.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 11 feb 2011 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:
Zoie schreef:
Let wel: moet kunnen. Dat sluit allerlei andere methodes niet uit, afleiden, blokje om, weet ik het wat. En daar wringt bij mij altijd weer die schoen, altijd die suggestie dat altijd alles leuk en lief en aardig kan. Ik geloof daar niet in.
Onzin, er zijn genoeg honden die onderling nooit geweld gebruiken. Honden die gewoon goed met elkaar op kunnen schieten bv. Want het is onzin om te gaan doen alsof honden elkaar de god ganse dag corrigeren en in de nek hangen. Veel honden die ik ken doen dat nooit.

Elke hond kan zijn lastige kanten hebben. Maar jullie doen net alsof die weg zijn bij harde training of correctie. Jullie weten zelf neem ik aan als geen ander dat een harde correctie niks oplost aan een agressieve reu die bv andere reuen pakt. Dus dat een hond wel eens iets doet wat jij niet wil heeft totaal niks met zachte positieve opvoeding te maken. Ik moet de eerste hond met TT en prikker die perfect opgevoed is ook nog vinden. :denken: :wink:

Daarnaast hebben de meeste mensen ook geen enkel idee hoe dat werkt. Als je van jezelf neigt naar corrigeren en desnoods hard corrigeren dan heb je het ook niet in je om op een andere in mijn ogen creatievere en meer effectieve manier met je hond te trainen. Vaak wordt mensen met een lastige hond aangeraden te corrigeren en hard ook. Ik heb nog nooit gehoord van een hond die daarna ineens sociaal was of die daarna geen issues meer had. Meestal komen mensen dan gewoon in een vicieuze circel en loopt die zgn moeilijk te mannen hond na 5 jaar nog met de slipketting. Dan helpt het toch geen reet? Maar dat gaat er blijkbaar niet in.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

chrico schreef:
bennie schreef:[..]
En waar komt deze stelling vandaan? Honden onderling zijn juist heel eerlijk en sociaal. Het wringt mij dat mensen eerst zelf een probleem creeeren en omdat hen de tijd ontbreekt het probleem met fatsoen aan te pakken, ze de hond aanpakken ipv het probleem.
Honden onderling zijn tot een bepaalde hoogte sociaal en juist vanuit die eerlijke instelling vallen er wel eens gaten of komt er een correctie.
Niet iedereen creeerd zelf het probleem, je heb herplaatsers, je heb leken die een hond kopen die ze eigenlijk niet aankunnen maar rasspecifiek gedrag onder tafel gesproken word door een fokker enz enz. Ik vind het niets met fatsoen van doen hebben als het probleem aangepakt word want als je als trainer dat doet werk je aan de hele situatie. Dat bepaald gedrag van een hond bij geschaaft moet worden kan alleen als je ook met de hond traint. Je kan de bazen wijzen op dingen en ze leren anders om te gaan met de hond maar de hond zal het aangeleerde gedrag ook af moeten leren.
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat die gaten vallen door de veelal foutieve bemoeienissen van de eigenaren.

@Wil, zo simpel is het wel degelijk, je moet het wel zo willen zien. Een probleem los je niet op door er geen moeite voor te doen, problemen verdwijnen veelal niet als sneeuw voor de zon. Die instelling gaat niet alleen voor honden op, maar voor alles in het leven.

Dat jij dan heel weinig klanten zou hebben heeft uiteraard niks met jou te maken. Maar feit is dat juist de mensen met probleemhonden die tijd en energie veelal niet er in willen steken, dat deden ze al niet, en ze verwachten van jou een doosje met een lintje met daarin de oplossing, ze betalen je uiteraard niet voor niets ;).
Uiteraard is het aan jou om zo'n doosje met veel pijn door de hond te jagen, of de eigenaren uit te leggen dat het niet zo werkt, waarom dat niet zo werkt en hoe het dan wel zou werken. Met het doosje geef je ze een pleister, en met dat laatste los je problemen op. Wanneer ze de hond probleemloos willen houden, dan zullen ze daar energie in moeten steken. En dat zijn geen geintjes,dat is realiteit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

twinkeltje schreef:Het kan ook komen omdat je er op vertrouwde en dat overbracht naar je honden.
Ook daar kan je best veel van leren van Cesar vind ik.
Maar het kan best zonder honden ophangen met weet ik het allemaal.
Ik vind dat hij heel veel goede dingen heeft.
Maar ook veel niet.
Maar is dat niet overal dat je het met dingen eens bent en sommige minder of niks vind.
Er zijn zoveel manieren om een hond op te voeden,en daar zijn er verschillende goed van waarschijnlijk.
Zelf ben ik niet voor corceren met pijn prikkels is ook nog nooit bij 1 van mijn honden nodig geweest
Dat is precies wat ik bedoel.
Het vertrouwen, en rustig blijven, vooral van binnen.
En daarbij de combi van zijn methodes.
En nee, juist niet ophangen, maar rustig handelen en bepaalde aanrakingen.
Ophangen is juist in de situaties waar ik over praat niet handig en roept bij mij gevoelens van frustratie op, en dat gaat dan juist mis.
Dus ik ben het helemaal met je eens, en idd zou ik ook niet alles wat hij doet zelf ook zo doen.
Maar ik heb wel heel veel geleerd van zijn programma's.
:zweep:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:@Wil, zo simpel is het wel degelijk, je moet het wel zo willen zien. Een probleem los je niet op door er geen moeite voor te doen, problemen verdwijnen veelal niet als sneeuw voor de zon. Die instelling gaat niet alleen voor honden op, maar voor alles in het leven.
Het is zeker niet zo dat mijn klanten geen moeite hoeven te doen om een, overigens blijvende, oplossing te bewerkstelligen, hier krijgen ze niets cadeau hoor.

En er wordt hier niets met pijn door de hond gejaagd, dat zijn spoken die jij ziet.

Werk jij met mensen en honden, Bennie, of ben je een hobbyist?
laeken
Zeer actief

Paulala schreef:
twinkeltje schreef:Het kan ook komen omdat je er op vertrouwde en dat overbracht naar je honden.
Ook daar kan je best veel van leren van Cesar vind ik.
Maar het kan best zonder honden ophangen met weet ik het allemaal.
Ik vind dat hij heel veel goede dingen heeft.
Maar ook veel niet.
Maar is dat niet overal dat je het met dingen eens bent en sommige minder of niks vind.
Er zijn zoveel manieren om een hond op te voeden,en daar zijn er verschillende goed van waarschijnlijk.
Zelf ben ik niet voor corceren met pijn prikkels is ook nog nooit bij 1 van mijn honden nodig geweest
Dat is precies wat ik bedoel.
Het vertrouwen, en rustig blijven, vooral van binnen.
En daarbij de combi van zijn methodes.
En nee, juist niet ophangen, maar rustig handelen en bepaalde aanrakingen.
Ophangen is juist in de situaties waar ik over praat niet handig en roept bij mij gevoelens van frustratie op, en dat gaat dan juist mis.
Dus ik ben het helemaal met je eens, en idd zou ik ook niet alles wat hij doet zelf ook zo doen.
Maar ik heb wel heel veel geleerd van zijn programma's.
Dat geldt dus ook voor mij. Precies wat jij zegt heb ik er ook uitgehaald. Dat werkt perfect. Het snelle oplossen met geweld is niks voor mij en vind ik ook nergens voor nodig. Honden die agressief zijn worden nooit kalm en vriendelijk door correcties. Sociaal wordt je niet door straf voor ongepast gedrag. Vriendelijk wordt je niet als onvriendelijkheid weg gecorrigeerd wordt. Daar zit het knelpunt dus.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:
bennie schreef:@Wil, zo simpel is het wel degelijk, je moet het wel zo willen zien. Een probleem los je niet op door er geen moeite voor te doen, problemen verdwijnen veelal niet als sneeuw voor de zon. Die instelling gaat niet alleen voor honden op, maar voor alles in het leven.
Het is zeker niet zo dat mijn klanten geen moeite hoeven te doen om een, overigens blijvende, oplossing te bewerkstelligen, hier krijgen ze niets cadeau hoor.

En er wordt hier niets met pijn door de hond gejaagd, dat zijn spoken die jij ziet.

Je moet niemand onderschatten Wil. :wink:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Wil de hond schreef:

Wat is er dan mis aan mijn geschetste verhaal?
Mijn beschreven methode wordt door veel GT's gesteund en staat mede bekend om het feit dat die snel tot resultaat leidt.

Ik ben inmiddels wel heel erg benieuwd naar de manier hoe jij het voorval met Shadow zou oppakken zonder pijncorrecties en wat je tegenstaat in het door mij beschreven gebruik van -R ipv +P.
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
chrico schreef:
Zoie schreef:
Onzin, er zijn genoeg honden die onderling nooit geweld gebruiken. Honden die gewoon goed met elkaar op kunnen schieten bv. Want het is onzin om te gaan doen alsof honden elkaar de god ganse dag corrigeren en in de nek hangen. Veel honden die ik ken doen dat nooit.

Elke hond kan zijn lastige kanten hebben. Maar jullie doen net alsof die weg zijn bij harde training of correctie. Jullie weten zelf neem ik aan als geen ander dat een harde correctie niks oplost aan een agressieve reu die bv andere reuen pakt. Dus dat een hond wel eens iets doet wat jij niet wil heeft totaal niks met zachte positieve opvoeding te maken. Ik moet de eerste hond met TT en prikker die perfect opgevoed is ook nog vinden. :denken: :wink:

Daarnaast hebben de meeste mensen ook geen enkel idee hoe dat werkt. Als je van jezelf neigt naar corrigeren en desnoods hard corrigeren dan heb je het ook niet in je om op een andere in mijn ogen creatievere en meer effectieve manier met je hond te trainen. Vaak wordt mensen met een lastige hond aangeraden te corrigeren en hard ook. Ik heb nog nooit gehoord van een hond die daarna ineens sociaal was of die daarna geen issues meer had. Meestal komen mensen dan gewoon in een vicieuze circel en loopt die zgn moeilijk te mannen hond na 5 jaar nog met de slipketting. Dan helpt het toch geen reet? Maar dat gaat er blijkbaar niet in.
Ik ben echt serieus maar welke hond heeft nog nooit een correctie gehad van de andere in huis wonende hond als hij tever gaat in zijn gedrag? Je praat over een correctie en niet over geweld.
Als en een hond op Eva afdendert en haar omver beukt staat Eva niet op en denkt agosssssssssssssssss maar die zal haar waffel open trekken en de hond een correctie geven (tenminste zoals jij Eva beschrijft dan). Dat is normaal. Als Niek hier te hard doet met Shai dan trekt Shai haar bek open en geeft hem een snap in zijn nek. Dat is normaal hondengedrag.
Er bestaan ook geen mensen die de hele dag door honden corrigeren.
Ik zeg niet dat een training alleen maar uit correctie's bestaat, een training bestaat uit veel meer maar als er een correctie moet zijn voor mijn gevoel dan komt die er.

Daarbij komt ook, een probleem is pas een probleem als je het als probleem ervaart. Jij heb er geen probleem mee dat je niet op een normale manier visite kan ontvangen, ik zou dat wel als een probleem zien. Jij zou er een probleem mee hebben als een hond hond agressief is, ik niet.
Van daaruit ga je ook trainen. Zolang mijn hond doet wat ik wenselijk en toelaatbaar vind ben ik tevreden maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook bent met mijn hond. Ik heb mijn honden getraind met kijken mag maar aankomen niet en komt er toch 1 word er niet meteen bovenop gedoken. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik ook wel eens een nekvel gepakt of hem hardhandig een keer ontzet maar ook de hemel in geprezen als hij het goed deed en hem worst gegeven tijdens een kijkoefening terwijl er een hond staat te snuffen.
Het is dus gewoonweg niet zo zwart wit als jij steld.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ondanks dat jij geen antwoord geeft op vragen toch even een antwoordje op een vraag van jou.
Wat er mis aan is is hiervoor al door anderen aangegeven,

Het is voor veel mensen niet in de praktijk te brengen doordat hun woon- en leefsituatie dat niet toelaat. Als iemand honden tegen komt zodra hij/zij de deur uitstapt is het lastig om honden te ontwijken. Bijvoorbeeld.

Simpel gezegd, de benodigde ideale situatie die jouw voorgestelde werkwijze benodigd is vaak niet te creëren.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Wil de hond schreef:Ondanks dat jij geen antwoord geeft op vragen toch even een antwoordje op een vraag van jou.

Het is voor veel mensen niet in de praktijk te brengen doordat hun woon- en leefsituatie dat niet toelaat. Als iemand honden tegen komt zodra hij/zij de deur uitstapt is het lastig om honden te ontwijken. Bijvoorbeeld.

Simpel gezegd, de benodigde ideale situatie die jou voorgestelde werkwijze benodigd is vaak niet te creëren.
Ik mis nog steeds hoe jij het aan zou pakken zonder pijncorrecties, dat beweer je net namelijk. En ik mis ook jouw onderbouwing wat er mis is met -R ipv +P in deze situatie. Kom op Wil, je kunt het!

En ik geef geen antwoord op jouw vraag omdat die geen ruk te maken heeft met dit verhaal, dat heet ruis, en ruis negeer je, ook bij mensen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zo net even alles door gespit en om veel reacties zitten lachen en om andere alleen maar mijn hoofd geschud.
ik haal bij cesar millan eruit wat ik kan gebruiken, net als dat ik doe bij martin gaus, jan fennell en alle anderen.
er is geen 1 methode die werkt voor iedere hond. elke hond is verschillend, al zijn ze van het zelfde ras, maar ze zijn allemaal verschillend van karakter. de ene hond is beter te trainingen met stem en een ander heeft bij wijze af en toe een schop oder zijn kont nodig om wat te doen.
haal eruit waar jij wat aan heb en waar jij verder mee kan en zet de rest overboord als ballast.
ellen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef: Daarbij komt ook, een probleem is pas een probleem als je het als probleem ervaart. Jij heb er geen probleem mee dat je niet op een normale manier visite kan ontvangen, ik zou dat wel als een probleem zien. Jij zou er een probleem mee hebben als een hond hond agressief is, ik niet.

Hoho, ik heb geen enkel probleem met visite ontvangen. :neenee: Ik heb een probleem met mijn hond die ik niet vertrouw met visite en die ik dus in de bench doe. Zoals vrijwel alle pittige Belgische herders in kennels zitten als er bezoek komt. Want de mensen die om het hardst corrigeren kunnen soms ook hun Belgische herder niet los bij bezoek laten lopen. Waaksheid en scherpte zitten nu eenmaal in het ras. Een stafford corrigeer je ook niet sociaal. Daar werken correcties nl niet tegen. Als ik Eva onder appel zet kan ze met alle bezoek. Ze blaft niet eens als er iemand binnen komt tegenwoordig. Zover zijn we al met alleen positief trainen. Positief trainen is de enige manier om een hond een positief gevoel te geven ergens over. Van een aantal flinke correcties wordt een hond niet vrolijk van iets. Ik heb ook geen probleem met een agressieve hond. Leuk vind ik het niet, maar ik heb er geen probleem mee. Mijn mening is nl dat je geen hond moet nemen als je niet tegen agressie kan. Dat zit in elke hond.
Van daaruit ga je ook trainen. Zolang mijn hond doet wat ik wenselijk en toelaatbaar vind ben ik tevreden maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook bent met mijn hond. Ik heb mijn honden getraind met kijken mag maar aankomen niet en komt er toch 1 word er niet meteen bovenop gedoken. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik ook wel eens een nekvel gepakt of hem hardhandig een keer ontzet maar ook de hemel in geprezen als hij het goed deed en hem worst gegeven tijdens een kijkoefening terwijl er een hond staat te snuffen.
Niks is zwart wit. Maar volgens mij ging het over harde correcties en correcties die je inzet als pijnprikkel om je hond op te voeden. Jij zegt op de vorige pagina dat als jouw agressie naar je honden tot agressie zou leiden dan zou je strot al doorgebeten moeten zijn. Dat heeft niks te maken met worst en aan het nekvel pakken. Denk je nu echt dat ik mijn honden nog nooit aan hun nekvel gepakt heb? Wie zegt dat? Dat vind ik echter niks met prikkers en geweld te maken hebben.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

tollerlover schreef:zo net even alles door gespit en om veel reacties zitten lachen en om andere alleen maar mijn hoofd geschud.
ik haal bij cesar millan eruit wat ik kan gebruiken, net als dat ik doe bij martin gaus, jan fennell en alle anderen.
er is geen 1 methode die werkt voor iedere hond. elke hond is verschillend, al zijn ze van het zelfde ras, maar ze zijn allemaal verschillend van karakter. de ene hond is beter te trainingen met stem en een ander heeft bij wijze af en toe een schop oder zijn kont nodig om wat te doen.
haal eruit waar jij wat aan heb en waar jij verder mee kan en zet de rest overboord als ballast.
Exact, dat schreef ik tig pagina's geleden ook al. :wink:
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:
Wil de hond schreef:Ondanks dat jij geen antwoord geeft op vragen toch even een antwoordje op een vraag van jou.

Simpel gezegd, de benodigde ideale situatie die jou voorgestelde werkwijze benodigd is vaak niet te creëren.
Ik mis nog steeds hoe jij het aan zou pakken zonder pijncorrecties, dat beweer je net namelijk. En ik mis ook jouw onderbouwing wat er mis is met -R ipv +P in deze situatie. Kom op Wil, je kunt het!

En ik geef geen antwoord op jouw vraag omdat die geen ruk te maken heeft met dit verhaal, dat heet ruis, en ruis negeer je, ook bij mensen.
Jammer dat je geen antwoord geeft, de vraag die mijn aanpakvoorbeeld beantwoorde was namelijk om voorbeelden hoe het dan zonder toevoeging van pijncorrectie zou kunnen. Nu kraak je mijn voorbeeld af, omdat mensen kennelijk niet creatief genoeg zijn om successen van het ongewenste gedrag te voorkomen, maar je geeft geen alternatief.
Nu heb ik geen moeite met commentaar of kritiek, ik heb er wel moeite mee wanneer mensen daar dan geen alternatief bij geven. Daar is namelijk niemand bij gebaat.
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
chrico schreef: Daarbij komt ook, een probleem is pas een probleem als je het als probleem ervaart. Jij heb er geen probleem mee dat je niet op een normale manier visite kan ontvangen, ik zou dat wel als een probleem zien. Jij zou er een probleem mee hebben als een hond hond agressief is, ik niet.

Hoho, ik heb geen enkel probleem met visite ontvangen. :neenee: Ik heb een probleem met mijn hond die ik niet vertrouw met visite en die ik dus in de bench doe. Zoals vrijwel alle pittige Belgische herders in kennels zitten als er bezoek komt. Want de mensen die om het hardst corrigeren kunnen soms ook hun Belgische herder niet los bij bezoek laten lopen. Waaksheid en scherpte zitten nu eenmaal in het ras. Een stafford corrigeer je ook niet sociaal. Daar werken correcties nl niet tegen. Als ik Eva onder appel zet kan ze met alle bezoek. Ze blaft niet eens als er iemand binnen komt tegenwoordig. Zover zijn we al met alleen positief trainen. Positief trainen is de enige manier om een hond een positief gevoel te geven ergens over. Van een aantal flinke correcties wordt een hond niet vrolijk van iets. Ik heb ook geen probleem met een agressieve hond. Leuk vind ik het niet, maar ik heb er geen probleem mee. Mijn mening is nl dat je geen hond moet nemen als je niet tegen agressie kan. Dat zit in elke hond.
Waarom maak je daar flinke correcties van? Misschien bedoel je het niet zo maar een correctie hoeft niet een uit de hand gelopen agressieve handeling te zijn.
Ik zelf vind dat je de correctie's zo negatief neerzet dat niemand meer bij wijze van durft te schrijven dat zij wel eens een correctie geven ipv een koekje.
Moeilijk om iets te typen wat je niet als persoonlijk op zou kunnen vatten dus ik ga niet verder in op wat jij schrijft over de belgische herder.
Van een correctie hoort een hond ook niet vrolijk te worden maar je maakt wel iets duidelijk wat je niet doet door altijd door te gaan met positief trainen. Ik vind het wel knap dat je zo veel geduld heb om iets te bereiken, zelf zou ik mijn punt veel eerder duidelijk hebben gemaakt vooral omdat de hond als pup gekomen is.

MARC_S schreef:
chrico schreef:
Niks is zwart wit. Maar volgens mij ging het over harde correcties en correcties die je inzet als pijnprikkel om je hond op te voeden. Jij zegt op de vorige pagina dat als jouw agressie naar je honden tot agressie zou leiden dan zou je strot al doorgebeten moeten zijn. Dat heeft niks te maken met worst en aan het nekvel pakken. Denk je nu echt dat ik mijn honden nog nooit aan hun nekvel gepakt heb? Wie zegt dat? Dat vind ik echter niks met prikkers en geweld te maken hebben.
Maar wat in jouw ogen hard is is in ogen van een ander niet hard. Ik train ook niet met een TT maar weet wel de werking en weet ook dat dit niet altijd een pijnprikkel gegeven word. De werking van een pennenband en slipketting ken ik ook en ook al kies ik er niet zelf voor weet ik ook dat er honden zijn die dmv trainen er wel baat bij hebben omdat die banden ook niet continu een prikkel geven.
Als jij zegt dat agressie agressie opwekt ga je er vanuit dat een correctie gepaard gaat met agressie. Vanuit dat standpunt zou mijn strot door gebeten zijn. Nu doet mijn hond dat niet want daar voelt hij niets voor.
Ik heb in het verleden een hond gehad die beschadigt bij ons binnenkwam en wij kregen hem goed op de rail. Tot ik op de bank in slaap viel (wat nooit gebeurde) en ik wakker werd met de bek van een duitse dog om mijn nek en hoofd (ben een buikslaper), die kreeg geen correctie maar zijn agressieve gedrag werd beantwoord met agressie. Heb er nog een aantal jaar een fijne hond aan gehad ondanks deze misstap en ik blijf erbij dat er iets geweest was wat bij hem zijn verleden deed oprakelen en toch koos ik ervoor om daar even geen rekening mee te houden zonder er ook maar een seconde over na te denken. Heb aan die grap van hem een aardig litteken overgehouden.
Wat zou je positief kunnen doen in zo een situatie, ruilen? een alternatief aanbieden? Nou echt niet, het enige wat je doet is je lijf redden op zo een moment en jammer voor de hond dan maar. En ja, hij heeft er van geleerd maar ik ook. Beide hebben wij een hele harde leerschool gehad dat moment en zijn er allebei goed uit gekomen.
Laatst gewijzigd door chrico op 11 feb 2011 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bennie
Zeer actief
Border Collie

Hier overigens voor de liefhebbers meer informatie over de aanpak die ik schetste, hij heet C.A.T. (Constructive Aggression Treatment): http://www.animalbehavioranswers.com/id167.html" onclick="window.open(this.href);return false; en staat bekend om het feit dat er na een enkele sessie al duidelijke gedragsveranderingen waarneembaar zijn.
laeken
Zeer actief

chrico schreef: Waarom maak je daar flinke correcties van? Misschien bedoel je het niet zo maar een correctie hoeft niet een uit de hand gelopen agressieve handeling te zijn.
Ik praat over waar ik al de hele tijd over praat. Harde correcties. Ik geef zelf ook wel eens een correctie dus waarom probeer je het zo te draaien dat ik alleen met koekjes loop te zwaaien? Ik zeg toch al de hele tijd dat ik ook wel eens een correctie geef. Ik gebruik alleen geen pijnprikkels. Dat is iets anders.
Ik zelf vind dat je de correctie's zo negatief neerzet dat niemand meer bij wijze van durft te schrijven dat zij wel eens een correctie geven ipv een koekje.
:denken:
Moeilijk om iets te typen wat je niet als persoonlijk op zou kunnen vatten dus ik ga niet verder in op wat jij schrijft over de belgische herder.
Ik denk dat dat ook beter is want daar heb je misschien wel helemaal geen verstand van. En geen ervaring mee ook. Als je dus vanaf een afstand zou gaan beoordelen waar ik het over heb zou dat sowieso niet werken omdat je de situatie niet kent. :wink:
Van een correctie hoort een hond ook niet vrolijk te worden maar je maakt wel iets duidelijk wat je niet doet door altijd door te gaan met positief trainen. Ik vind het wel knap dat je zo veel geduld heb om iets te bereiken, zelf zou ik mijn punt veel eerder duidelijk hebben gemaakt vooral omdat de hond als pup gekomen is.
Je weet niet waar je het over hebt. Jij kan nu wel schrijven dat jij het anders zou hebben aangepakt als jij een hond als pup krijgt, echter, ik heb het eerste jaar niets geschreven over mijn hond als pup vwbt evt problemen dus daar heb je ook geen beeld bij. Je kan het doen met wat ik losgelaten heb maar daarmee kan jij dus totaal niet gaan zeggen dat je het anders zou hebben aangepakt. Immers, waar heb je het over? Je hebt die hond niet eens ooit meegemaakt en het gaat perfect zoals het gaat nu. Beter dan ik ooit had durven hopen. Problemen heb ik niet meer dan een ander met zijn hond. Dus tja, insinueren dat je het anders gedaan zou hebben is praten over theorie en praten op basis van wat ik je heb verteld.

chrico schreef: Maar wat in jouw ogen hard is is in ogen van een ander niet hard. Ik train ook niet met een TT maar weet wel de werking en weet ook dat dit niet altijd een pijnprikkel gegeven word. De werking van een pennenband en slipketting ken ik ook en ook al kies ik er niet zelf voor weet ik ook dat er honden zijn die dmv trainen er wel baat bij hebben omdat die banden ook niet continu een prikkel geven.
Als jij zegt dat agressie agressie opwekt ga je er vanuit dat een correctie gepaard gaat met agressie. Vanuit dat standpunt zou mijn strot door gebeten zijn. Nu doet mijn hond dat niet want daar voelt hij niets voor.
Ik heb in het verleden een hond gehad die beschadigt bij ons binnenkwam en wij kregen hem goed op de rail. Tot ik op de bank in slaap viel (wat nooit gebeurde) en ik wakker werd met de bek van een duitse dog om mijn nek en hoofd (ben een buikslaper), die kreeg geen correctie maar zijn agressieve gedrag werd beantwoord met agressie. Heb er nog een aantal jaar een fijne hond aan gehad ondanks deze misstap en ik blijf erbij dat er iets geweest was wat bij hem zijn verleden deed oprakelen en toch koos ik ervoor om daar even geen rekening mee te houden zonder er ook maar een seconde over na te denken. Heb aan die grap van hem een aardig litteken overgehouden.
Wat zou je positief kunnen doen in zo een situatie, ruilen? een alternatief aanbieden? Nou echt niet, het enige wat je doet is je lijf redden op zo een moment en jammer voor de hond dan maar. En ja, hij heeft er van geleerd maar ik ook. Beide hebben wij een hele harde leerschool gehad dat moment en zijn er allebei goed uit gekomen.
Je vraagt je zelf al af hoe je het anders had moeten doen. Dat geeft toch duidelijk aan dat je niet weet hoe het anders moet? En daarmee heb je dus geen enkele basis om te oordelen over mensen die het wel anders zouden doen. Je doet nl net alsof iets anders aanpakken niet werkt omdat jij het niet begrijpt. Daar zit een belangrijk punt.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

We stoppen maar weer :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

chrico schreef:We stoppen maar weer :ok:
Omdat ik niet gewenst reageer? Waar zeg ik iets wat niet klopt? Want jij zegt letterlijk dat je het anders gedaan zou hebben als ik. Als ik dan zeg dat je daar geen oordeel over kan hebben is dat een ongewenste reactie? Wat wil je dan? Horen dat jij het beter kan dan ik met een hond waar ik 24-7 al meer dan 3 jaar lol mee heb? Je begrijpt toch neem ik aan dat ik me daarover niks laat vertellen door iemand die die hele hond niet kent? Ik heb me wat laten vertellen door de gedragsdeskundigen waar we geweest zijn met de hond en door de mensen die ervaring met dit soort honden hebben. Dat lijkt me veel zinvoller dan aannemen dat jij een betere methode hebt voor een hond die je niet kent :wink:

Even voor de duidelijkheid, alsof jij je door mij iets laat vertellen over hoe je met jouw honden moet omgaan? Dus ga dat andersom dan ook niet proberen. Immers, je zegt letterlijk dat je mijn pup anders zou aanpakken. Waarop baseer je dat in hemelsnaam? :denken: Dus ik vind mijn reactie gewoon vriendelijk en niet meer dan logisch.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
chrico schreef:We stoppen maar weer :ok:
Omdat ik niet gewenst reageer? Waar zeg ik iets wat niet klopt? Want jij zegt letterlijk dat je het anders gedaan zou hebben als ik. Als ik dan zeg dat je daar geen oordeel over kan hebben is dat een ongewenste reactie? Wat wil je dan? Horen dat jij het beter kan dan ik met een hond waar ik 24-7 al meer dan 3 jaar lol mee heb? Je begrijpt toch neem ik aan dat ik me daarover niks laat vertellen door iemand die die hele hond niet kent? Ik heb me wat laten vertellen door de gedragsdeskundigen waar we geweest zijn met de hond en door de mensen die ervaring met dit soort honden hebben. Dat lijkt me veel zinvoller dan aannemen dat jij een betere methode hebt voor een hond die je niet kent :wink:

Even voor de duidelijkheid, alsof jij je door mij iets laat vertellen over hoe je met jouw honden moet omgaan? Dus ga dat andersom dan ook niet proberen. Immers, je zegt letterlijk dat je mijn pup anders zou aanpakken. Waarop baseer je dat in hemelsnaam? :denken: Dus ik vind mijn reactie gewoon vriendelijk en niet meer dan logisch.
Om te voorkomen dat wij weer bonje krijgen want een gesprek gebaseerd op je eigen verhalen hier op het forum is gewoonweg niet mogelijk blijkt wel.
Vandaar dat ik stop, even goede vrienden :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bennie schreef:Hier overigens voor de liefhebbers meer informatie over de aanpak die ik schetste, hij heet C.A.T. (Constructive Aggression Treatment): http://www.animalbehavioranswers.com/id167.html" onclick="window.open(this.href);return false; en staat bekend om het feit dat er na een enkele sessie al duidelijke gedragsveranderingen waarneembaar zijn.

spannende naam voor een heel veel gebruikte methode. dit passen enorm veel methodes toe. je beloont gedrag dat je graag ziet en negeert ongewenst gedrag zodat dat uitdooft en het gewenste gedrag dat beloond wordt in het koppie gaat zitten :U:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

massam schreef:
bennie schreef:Hier overigens voor de liefhebbers meer informatie over de aanpak die ik schetste, hij heet C.A.T. (Constructive Aggression Treatment): http://www.animalbehavioranswers.com/id167.html" onclick="window.open(this.href);return false; en staat bekend om het feit dat er na een enkele sessie al duidelijke gedragsveranderingen waarneembaar zijn.

spannende naam voor een heel veel gebruikte methode. dit passen enorm veel methodes toe. je beloont gedrag dat je graag ziet en negeert ongewenst gedrag zodat dat uitdooft en het gewenste gedrag dat beloond wordt in het koppie gaat zitten :U:
Da's niks nieuws nee :19:
:zweep:
bennie
Zeer actief
Border Collie

massam schreef:

Het ligt iets genuanceerder. Waar jij op duidt is de methode geent op met name positieve bekrachtiging denk ik. Hier nog een interessant artikel over de negatieve bekrachtiging: http://artandscienceofdogtraining.com/2 ... rcement-9/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuw is het zeker niet, daarom is het ook jammer dat het niet herkend wordt als alternatief voor de manier waarop CM veelal (in ieder geval in het genoemde voorbeeld) te werk gaat.
Laatst gewijzigd door bennie op 11 feb 2011 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

massam schreef:

Volgens mij gaat het bij CAT niet om R+ (belonen), maar om R- (het weghalen van de aversieve stimulus).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”