MARC_S schreef:chrico schreef:
Daarbij komt ook, een probleem is pas een probleem als je het als probleem ervaart. Jij heb er geen probleem mee dat je niet op een normale manier visite kan ontvangen, ik zou dat wel als een probleem zien. Jij zou er een probleem mee hebben als een hond hond agressief is, ik niet.
Hoho, ik heb geen enkel probleem met visite ontvangen.

Ik heb een probleem met mijn hond die ik niet vertrouw met visite en die ik dus in de bench doe. Zoals vrijwel alle pittige Belgische herders in kennels zitten als er bezoek komt. Want de mensen die om het hardst corrigeren kunnen soms ook hun Belgische herder niet los bij bezoek laten lopen. Waaksheid en scherpte zitten nu eenmaal in het ras. Een stafford corrigeer je ook niet sociaal. Daar werken correcties nl niet tegen. Als ik Eva onder appel zet kan ze met alle bezoek. Ze blaft niet eens als er iemand binnen komt tegenwoordig. Zover zijn we al met alleen positief trainen. Positief trainen is de enige manier om een hond een positief gevoel te geven ergens over. Van een aantal flinke correcties wordt een hond niet vrolijk van iets. Ik heb ook geen probleem met een agressieve hond. Leuk vind ik het niet, maar ik heb er geen probleem mee. Mijn mening is nl dat je geen hond moet nemen als je niet tegen agressie kan. Dat zit in elke hond.
Waarom maak je daar flinke correcties van? Misschien bedoel je het niet zo maar een correctie hoeft niet een uit de hand gelopen agressieve handeling te zijn.
Ik zelf vind dat je de correctie's zo negatief neerzet dat niemand meer bij wijze van durft te schrijven dat zij wel eens een correctie geven ipv een koekje.
Moeilijk om iets te typen wat je niet als persoonlijk op zou kunnen vatten dus ik ga niet verder in op wat jij schrijft over de belgische herder.
Van een correctie hoort een hond ook niet vrolijk te worden maar je maakt wel iets duidelijk wat je niet doet door altijd door te gaan met positief trainen. Ik vind het wel knap dat je zo veel geduld heb om iets te bereiken, zelf zou ik mijn punt veel eerder duidelijk hebben gemaakt vooral omdat de hond als pup gekomen is.
MARC_S schreef:chrico schreef:
Van daaruit ga je ook trainen. Zolang mijn hond doet wat ik wenselijk en toelaatbaar vind ben ik tevreden maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook bent met mijn hond. Ik heb mijn honden getraind met kijken mag maar aankomen niet en komt er toch 1 word er niet meteen bovenop gedoken. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik ook wel eens een nekvel gepakt of hem hardhandig een keer ontzet maar ook de hemel in geprezen als hij het goed deed en hem worst gegeven tijdens een kijkoefening terwijl er een hond staat te snuffen.
Het is dus gewoonweg niet zo zwart wit als jij steld.
Niks is zwart wit. Maar volgens mij ging het over harde correcties en correcties die je inzet als pijnprikkel om je hond op te voeden. Jij zegt op de vorige pagina dat als jouw agressie naar je honden tot agressie zou leiden dan zou je strot al doorgebeten moeten zijn. Dat heeft niks te maken met worst en aan het nekvel pakken. Denk je nu echt dat ik mijn honden nog nooit aan hun nekvel gepakt heb? Wie zegt dat? Dat vind ik echter niks met prikkers en geweld te maken hebben.
Maar wat in jouw ogen hard is is in ogen van een ander niet hard. Ik train ook niet met een TT maar weet wel de werking en weet ook dat dit niet altijd een pijnprikkel gegeven word. De werking van een pennenband en slipketting ken ik ook en ook al kies ik er niet zelf voor weet ik ook dat er honden zijn die dmv trainen er wel baat bij hebben omdat die banden ook niet continu een prikkel geven.
Als jij zegt dat agressie agressie opwekt ga je er vanuit dat een correctie gepaard gaat met agressie. Vanuit dat standpunt zou mijn strot door gebeten zijn. Nu doet mijn hond dat niet want daar voelt hij niets voor.
Ik heb in het verleden een hond gehad die beschadigt bij ons binnenkwam en wij kregen hem goed op de rail. Tot ik op de bank in slaap viel (wat nooit gebeurde) en ik wakker werd met de bek van een duitse dog om mijn nek en hoofd (ben een buikslaper), die kreeg geen correctie maar zijn agressieve gedrag werd beantwoord met agressie. Heb er nog een aantal jaar een fijne hond aan gehad ondanks deze misstap en ik blijf erbij dat er iets geweest was wat bij hem zijn verleden deed oprakelen en toch koos ik ervoor om daar even geen rekening mee te houden zonder er ook maar een seconde over na te denken. Heb aan die grap van hem een aardig litteken overgehouden.
Wat zou je positief kunnen doen in zo een situatie, ruilen? een alternatief aanbieden? Nou echt niet, het enige wat je doet is je lijf redden op zo een moment en jammer voor de hond dan maar. En ja, hij heeft er van geleerd maar ik ook. Beide hebben wij een hele harde leerschool gehad dat moment en zijn er allebei goed uit gekomen.