Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Tara net alsof jij er iets van af weet, voor zo ver ik het kan checken klopt het trouwens wel.
Even een vriend van me vragen voor de zekerheid.
- frank1985
- Zeer actief
NicoBorder schreef:Quote die jurisprudentie post is.
Waarom jij weg zou moeten: We gaan de kinetische energie uitrekenen in geval van botsing:
E= 1/2 × massa × snelheid2
1/2 × 75 kilo × 0,18 m per seconde in het kwadraat = 3,24
37,5 × 3, 24 = 1221, 4
Dat is dus gewoon super veel, genoeg om botten te verbrijzelen in ieder geval. Daarom zou ik weg gaan.
correct me if i am wrong dacht dat dit formule is maar weet het niet zeker.
jah schat dat is een berekening dat zal best zo zijn maar dat heeft niets met jurisprudentie te maken. het ging er over wie er gelijk heeft bij een aanrijding. niet hoe hoe hard een botsing gaat.
je moet echt beter je best doen op school. je weet toch wel wat jurisprudentie is ?
of is dit voor jou de reden waarom ik met mijn hond weg moet ? omdat de aanrijding zo vreselijk veel impact heeft ? dat meen je toch niet.
en de andere vraag van mij ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

Ja ik weet wel wat dat is, ik vroeg in spreektaal: waar staat die post van mij daarover kun je die quoten?
En die formule bewijst mijn gelijk, daar kunnen jullie niet omheen.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Google kan je ook helpen hoor. Voor het geval jouw vrienden je ook zat zijn.NicoBorder schreef:Tara net alsof jij er iets van af weet, voor zo ver ik het kan checken klopt het trouwens wel.
Maar heb je een masochistisch trekje of vind je het stiekem toch wel gezellig op dit forum?

- frank1985
- Zeer actief
jah leuk bordje, maar er staat nergens dat ik daar dan niet mag lopen, het geeft enkel aan dat je er met de atb ook mag komen en dat het misschien een leuke route is.dagmar88 schreef:
Het tekentje alleen al zegt alles.
Ben volgens mij nog nooit zo'n bordje tegen gekomen
het verbied andere bos genieters niet perse daar weg te blijven

Op het internet staat op dit gebied veel onzin, wikipedia klopt geen zak van op dit gebied iig.
Maar die vriend van mij zegt dat het klopt.... Best knap zo uit de losse pols.
Maar die vriend van mij zegt dat het klopt.... Best knap zo uit de losse pols.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De hele post waar die in staat getuigt alleen maar van jouw onvermogen om dingen goed te interpreteren.NicoBorder schreef:Ja ik weet wel wat dat is, ik vroeg in spreektaal: waar staat die post van mij daarover kun je die quoten?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
Eens.frank1985 schreef: jah leuk bordje, maar er staat nergens dat ik daar dan niet mag lopen, het geeft enkel aan dat je er met de atb ook mag komen en dat het misschien een leuke route is.
het verbied andere bos genieters niet perse daar weg te blijven
Zag er alleen een ondermaats pieleke met 2 balletjes in

- frank1985
- Zeer actief
welk gelijk ? dat ik weg moet ?? wat bewijst dan dat ik ergens anders moet gaan lopen ?NicoBorder schreef:Ja ik weet wel wat dat is, ik vroeg in spreektaal: waar staat die post van mij daarover kun je die quoten?
omdat de botsing heel heftig is ?
de rechter in Arnhem heeft in 2008 heel anders besloten namelijk. maar als student met een bijvak recht weet jij natuurlijk waar je dat kunt vinden

laat maar, ik laat me gaan. Frankie heb ik iig nog uitgeluld
Greatest victory
Maar ik ben er van door ga weer een leuk avondje tegemoet jullie moeten maar denken: nothing but a common enemy!
Greatest victory
Maar ik ben er van door ga weer een leuk avondje tegemoet jullie moeten maar denken: nothing but a common enemy!
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 06 jan 2012 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
en wat als op datzelfde paaltje nu ook een kleur van mijn wandelroute zit?NicoBorder schreef:Ohhjah frank sorry je was me even ontschoten.
Ja je moet weg, maar niet uit het bos hoor. Nee niet meer op de smalle mtb paadjes komen ( zijn te herkennen aan het pijltje met 2 bolletjes eronder) blijf lekker in het dichte bos of op de brede overzichtelijke paden is het veiligst voor iedereen.
En wel even je excuses aanbieden over dat je mij vals beschuldigt hebt over dat jurisprudentie gedoe.
- frank1985
- Zeer actief
OMG, dat meen je niet... ik stel heel nette normale vragen.... ik vraag gewoon waar in de wet staat dat ik weg moet.NicoBorder schreef:Ja natuurlijk, in feite zijn jullie gewoon een stelletje halve garen zonder echte hobby's met een hond als uitlaat klep. Mijn fantastische intellect gaat jullie ver boven de pet. DOEI (maar nu echt)
het enige wat jij doet is met een berekening komen....
en idd mijn hond is mijn hobby.... mijn alles... ik wil dat wel toegeven.
ik zeik jou hobby toch ook niet af ?

- frank1985
- Zeer actief
nou dat vraag ik al 13 posts lang aan meneer.Machie schreef:en wat als op datzelfde paaltje nu ook een kleur van mijn wandelroute zit?NicoBorder schreef:Ohhjah frank sorry je was me even ontschoten.
Ja je moet weg, maar niet uit het bos hoor. Nee niet meer op de smalle mtb paadjes komen ( zijn te herkennen aan het pijltje met 2 bolletjes eronder) blijf lekker in het dichte bos of op de brede overzichtelijke paden is het veiligst voor iedereen.
En wel even je excuses aanbieden over dat je mij vals beschuldigt hebt over dat jurisprudentie gedoe.

Heb het al weggehaald, ik liet me gaan. Maar geef nou is even toe dat ik het niet over jurisprudentie gehad heb!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Maar een antwoord krijgen we nietfrank1985 schreef: nou dat vraag ik al 13 posts lang aan meneer.

- frank1985
- Zeer actief
NicoBorder schreef:Heb het al weggehaald, ik liet me gaan. Maar geef nou is even toe dat ik het niet over jurisprudentie gehad heb!
dat heb je wel, ff terug bladeren. gaat over het verhaal, aanrijding hond / ATBer.
maar buiten dat ben ik nog steeds benieuwd naar je argument waarom ik weg moet. en aangezien je steeds zo blaast zou het fijn zijn als je dat argument eens onderbouwd met feiten

- Branka
- moderator
Je hebt zelf jouw bijvak rechten er aan de haren bijgesleept om jouw gelijk juridisch te onderbouwen.NicoBorder schreef:Heb het al weggehaald, ik liet me gaan. Maar geef nou is even toe dat ik het niet over jurisprudentie gehad heb!

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos
NicoBorder schreef:@ Reny: Heb jij het topic door gelezen, ik train dus op officiële mtb banen... Maar daar komen ook hondenbezitters nog erger met honden. Aangezien ik student ben heb ik geen geld om een trainingsfiets aan te schaffen, ben al lang blij dat ik één wedstrijdfiets heb kunnen kopen. En zoals jezelf zegt het "wegenverkeerswet" heeft geen jurisprudentie in het bos.
Gaaaaaaaappppppppppp
En de groeten van de mannen 

Hier hebben wij die paaltjes niet. En dat er zo'n paaltje staat, betekent nog niet dat je er niet mag wandelen.
Dat je de formule van internet hebt geplukt is wel duidelijk, maar het zegt alleen zo weinig. De energie die vrijkomt met een botsing van 45 km per uur hangt ook van de dichtheid van het materiaal af. Om het even in jip en janneke taal uit te leggen, een bos watten die met 45 km per uur tegen mij aan botst doet minder zeer dan een baksteen die met dezelfde snelheid tegen mij aan botst.
Kortom, je formule is waardeloos in deze situatie. NEXT
Dat je de formule van internet hebt geplukt is wel duidelijk, maar het zegt alleen zo weinig. De energie die vrijkomt met een botsing van 45 km per uur hangt ook van de dichtheid van het materiaal af. Om het even in jip en janneke taal uit te leggen, een bos watten die met 45 km per uur tegen mij aan botst doet minder zeer dan een baksteen die met dezelfde snelheid tegen mij aan botst.
Kortom, je formule is waardeloos in deze situatie. NEXT
- frank1985
- Zeer actief
je hebt mij alles behalve overruled je geeft gewoon geen antwoord dat is heel wat anders.NicoBorder schreef:laat maar, ik laat me gaan. Frankie heb ik iig nog uitgeluld
Greatest victory
dus hoe kom je daar bij ?
ik kom steeds met argumenten en vragen maar het blijft stil. dus hoezo heb je mij dan '' uitgeluld ''

- Branka
- moderator
Mickie schreef:Deze is ook al zo asociaal. Dat beest dan hè, zóveel ruimte en dan toch precies over dat paadje willen. Tsss!

Hier kan je in het duin af en toe wat Schotse Hooglanders tegen komen. Die geven ook zo lekker mee bij een botsing

Reny schreef:NicoBorder schreef:@ Reny: Heb jij het topic door gelezen, ik train dus op officiële mtb banen... Maar daar komen ook hondenbezitters nog erger met honden. Aangezien ik student ben heb ik geen geld om een trainingsfiets aan te schaffen, ben al lang blij dat ik één wedstrijdfiets heb kunnen kopen. En zoals jezelf zegt het "wegenverkeerswet" heeft geen jurisprudentie in het bos.
Gaaaaaaaappppppppppp

Nico die zijn echte naam niet durft te zeggen heeft ook al last van een slecht geheugen!

- frank1985
- Zeer actief
Reny schreef:NicoBorder schreef:@ Reny: Heb jij het topic door gelezen, ik train dus op officiële mtb banen... Maar daar komen ook hondenbezitters nog erger met honden. Aangezien ik student ben heb ik geen geld om een trainingsfiets aan te schaffen, ben al lang blij dat ik één wedstrijdfiets heb kunnen kopen. En zoals jezelf zegt het "wegenverkeerswet" heeft geen jurisprudentie in het bos.
Gaaaaaaaappppppppppp
dank u reny, nou ik heb dus wel degelijk jurisprudentie mbt de wegenverkeerswet in het bos gevonden... En daar heb ik weinig tot geen moeite voor hoeven doen.
dus hoe kom je daar nu bij ?
Laatst gewijzigd door frank1985 op 06 jan 2012 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- Branka
- moderator
Gok dat ook de omschrijving van zijn stoere fietspakkie ook niet klopt. Want stel je voor... repersailles....Muk schreef:Reny schreef:NicoBorder schreef:@ Reny: Heb jij het topic door gelezen, ik train dus op officiële mtb banen... Maar daar komen ook hondenbezitters nog erger met honden. Aangezien ik student ben heb ik geen geld om een trainingsfiets aan te schaffen, ben al lang blij dat ik één wedstrijdfiets heb kunnen kopen. En zoals jezelf zegt het "wegenverkeerswet" heeft geen jurisprudentie in het bos.
Gaaaaaaaappppppppppp![]()
Nico die zijn echte naam niet durft te zeggen heeft ook al last van een slecht geheugen!

Dat gaat over een bel op de fiets domoor
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Bij deze quote zat volgens mij je jurispendentie suggestie, voor je hem voor de 3de keer hebt aangepast dan. Je had het erover dat je in je recht zou staan als je jouw schade op de hondenbezitter die ook al zijn hond had verloren had verhaald en dat je het daar met mensen over had gehad die je allemaal gelijk gaven dat je dat succesvol zou kunnen claimen. Misschien niet het letterlijke woord jurispredentie maar ja dichtbij genoeg lijkt me.NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p
Dat komt omdat wij en jullie dan wss ook op eigen terrein blijven
Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
Ergens anders staat ook nog steeds dat een MBT route volgens jou betekend dat je als MBT-er het alleenrecht hebt op dat pad. Ondanks alle quotes van natuurorganisaties en MBT-clubs dat dat niet het geval is.
*wat aanpassingen vanwege stomme typefouten die storend waren
Laatst gewijzigd door lieveheersbeestje83 op 06 jan 2012 20:45, 3 keer totaal gewijzigd.

------Groetjes Prana-----
Even tussendoor. Ik heb mijzelf heerlijk achter de pc geïnstalleerd met wat BonBonBloc praliné (betere chocolade hebben wij hier niet in de suup helaas). De kop thee wordt zometeen ook geserveerd en het genieten is hier compleet. 

Wat, ging die formule over de bel op je fiets? Of heb je zelf een tik van de bel gehad?NicoBorder schreef:Dat gaat over een bel op de fiets domoor

- frank1985
- Zeer actief
ik wil je een voorstel doen.
jij zegt dat jij mij steeds onder de tafel kletst. prima.
we zetten deze case ff op papier en ik stuur het door naar mijn docent privaatrecht met de vraag of hij hier de exacte juridische onderbouwing eens bij wil zoeken.
van mij neem je toch niets aan en je wilt mij niet antwoorden.
dan heb ik het dus over het feit wie er weg zou moeten gaan volgens het recht als op de borden staat dat beide er mogen komen.
waarom , omdat ik er plezier in heb en omdat ik weet dat ik gelijk heb.
jij zegt dat jij mij steeds onder de tafel kletst. prima.
we zetten deze case ff op papier en ik stuur het door naar mijn docent privaatrecht met de vraag of hij hier de exacte juridische onderbouwing eens bij wil zoeken.
van mij neem je toch niets aan en je wilt mij niet antwoorden.
dan heb ik het dus over het feit wie er weg zou moeten gaan volgens het recht als op de borden staat dat beide er mogen komen.
waarom , omdat ik er plezier in heb en omdat ik weet dat ik gelijk heb.

- Branka
- moderator
Weet niet wie een domoor is in jouw beleving (die ver van de meesten van ons af staat). Maar in Nederland is het verplicht om een fietsbel op je fiets te hebben.NicoBorder schreef:Dat gaat over een bel op de fiets domoor
Dat je dat op een wedstrijdparcours niet mag/hoeft betekent niet dat dit voor de openbare weg (waar die fietspaden onder vallen) niet het geval is. Sterker nog, je kan een boete krijgen als je die bel niet op je fiets hebt.