Pak-de-bal schreef:LongFields schreef:En als dat dan alleen topics zijn waarop je ingaat op allerlei in jouw ogen agressieve gedragingen of agressieve honden, terwijl er keer op keer duidelijk wordt uitgelegd door de betreffende eigenaren hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit, dan worden mensen daar wel eens moedeloos van en krijg je omdat je op serieuze zaken niet onderbouwd kunt antwoorden of het gewoon niet doet op den duur steeds minder leuke reacties terug.
Het is een beetje "wie zaait zal oogsten" denk ik. En dit soort topics helpen dan ook niet zo mee.
Probeer je gewoon voor te houden dat het vele malen simpeler is om te proberen bij jezelf iets te veranderen, dan te proberen ditzelfde bij alle anderen te bewerkstelligen. Dat is namelijk vechten tegen windmolens.
ik reageer soms als het tegendeel weer wat bewezen wordt:
een eigenaar van een stafford schrijft hier dat zijn hond altijd vast moet lopen, omdat
hij niet met andere honden om kan gaan.
kijk, dat soort posten vind ik heel eerlijk en daar zeg ik ook wat van.
dan ligt het toch ook aan de hond?
wat is daar nou mis mee, om daar even op te reageren?
en verder heb je natuurlijk wel gelijk:
zoals ook iemand mij ooit een advies gaf:
ga nou alleen maar de leuke topics af, en niet waar je je weer aan ergert
of aan mee doet met die discussie, die je hoog zit.
maar dat kan ik niet :
het discussieren zit mij in het bloed gewoon

dat maakt het juist zo vervelend, als jij daar weer op een bepaalde manier op reageert.
iedereen weet wel hoe jij er over denkt
wat erg jammer is, is dat je niet bereid lijkt te zijn om je vooroordelen over boord te gooien.
ook ik was na vele verhalen een beetje angstig voor staffords, als ik er een tegen kwam liep ik het liefst direct de andere kant op.
totdat ik dus bij iemand thuis kwam, en compleet ondergezoend werd door een staff, niet dat ik daar erg van gediend was, maar goed, dat was toch heel erg ander gedrag dat ik had verwacht.
die enge honden hadden mij van de bank moeten grommen, hun tanden laten zien, en ze hadden mij vast gebeten als ik iets verkeerd deed.
kortom, juist door "enge honden" een keer te ontmoeten, kan je beeld compleet veranderen
en daarom vind ik het erg jammer dat je daar niet voor open staat.
je oordeelt zonder reden, ja misschien ben je wel eens een (of meer) enge herder tegen gekomen, en heb je verhalen gehoord over die enge vechthonden.
maar dat houd niet in dat elke hond zo is.
op mijn topic, over dat ik verkeerd had geoordeeld en dat staffies helemaal niet zo eng zijn als ik had gedacht, reageer je niet, want dat klopt niet met jou waarheid.
maar je bent natuurlijk wel te vinden in een topic waarin jou vooroordeel een keer bevestigd word, toch een staff die niet los kan, asociaal is, of een herder die toch een keer een hondje gegrepen heeft.
de positieve berichten negeer je maar gewoon.
erg jammer