Addy schreef:
Heeft de hond bij jou toevallig ook nog een naam

Dit is echt typisch paardenmensengedrag. Niet dat ik het wil goedpraten, absoluut niet, maar in 'bepaalde paardenkringen' is dit zó gebruikelijk dat er niet eens meer bij nagedacht wordt dat ze het dier aanduiden met 'die hond', 'het paard', 'de montechristo'(=vader van het paard), in plaats van zijn naam te gebruiken. Een in mijn ogen ergelijke gewoonte, maar voor hen normaal.
Over de rest van het topic... Richtje, je noemt allemaal redenen om Max NIET in te laten slapen. Waarom zou je haar eerst dan wél in laten slapen?
Omdat ze bijt? Om de artritis? Om...?
En ik ben inderdaad net als vele anderen benieuwd waarom je nu bent omgeslagen? Dat komt wat vreemd over.
Ook moet je even in gedachten houden dat Maxiem, jouw zusje, hier al tijden over Max schrijft. Met veel losse topics; veel afwisseling tussen geklaag en 'trotse topics'.
En ze is er naar mijn mening iets té goed in om heel vaag te blijven en tegelijkertijd te zeggen dat ze altijd zo duidelijk en recht voor zijn raap is.
Ook is ze er erg goed in om te zeggen dat ze AL 14 (of was het nou 15?) is en dus volwassen behandeld wil worden, maar tegelijkertijd als het handig uitkomt ineens PAS 14 is en dus niet als volwassene behandeld wil worden. Dat is typisch pubergedrag en niet erg in de meeste situaties, maar in deze dus wel.
Ze heeft héél veel mensen op het verkeerde been gezet (of dat bedoeld of onbedoeld was laat ik in het midden), mensen die écht van (hun) honden houden, al slaan ze misschien door in hun reacties.
Ik vind het niet gek dat alles nu zo'n gigantische puinzooi is.
Dat is niet in de minste plaats te danken aan jouw zusje.
Ik hoop dat jullie in ieder geval het beste voor Max doen. En dat is in mijn ogen eventueel wel het thuis houden en alle mogelijke medicijnen erin stoppen, zodat het dragelijk blijft, maar dan wel écht en niet zoals het hier wordt afgeschilderd (o.a. door Maxiem).
Veel lompigheid zou ook voorkomen zijn als je zusje geen 'ja' had gezegd tegen Addy zonder het eerst te bespreken met de rest (=het gezin). IMO had ze dan ook meteen actie moeten ondernemen en had Max nu al bij Addy moeten zitten. Niet dit halfslachtig gedoe waar je véél mensen kwaad mee krijgt.
Grappig trouwens, hoe dezelfde mensen op 2 verschillende fora totaal anders uit de hoek kunnen komen. En hoe je mening door de context compleet kan verschillen
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.