Ook eens!luna2906 schreef:Eens. Ik kan van Luna wel een hele relaxte hond willen maken, maar ik denk dat we dan allebei erg gefrustreerd raken en er van dat relaxte maar weinig terecht komtHilde schreef:Ik ook niet. Ik ben diep ongelukkig geweest over Beau toen ik dacht dat hij compleet maakbaar was. Beau zal nooit een hond worden die ik overal mee naar toe neem. Vaak nemen mensen hun honden mee op bezoek en laten de hond dan gewoon los, dat zal met Beau nooit kunnen. Hij gaat direct op zoek naar prullenbakken, ander eten en hij tilt zijn poot op als ik hem niet continu strak in de gaten houdt. Zo is hij nu eenmaal, tja. Dus ik neem hem OF niet meer mee op bezoek OF ik hou hem aan de riem. Kan ik wel 'ik wil' doen, maar dat zit er gewoon niet in en is alleen maar frustrerend voor ons.Sanchis schreef:Ik zou met Jessie ook niets hebben bereikt met een IK WIL mentaliteit. Soms moet je dingen gewoon even aanpassen of anders doen, en dan gaat het weer gezellig.
Ik wilde met ZaZa behendigheid gaan doen, gehoorzaamheid op hoog niveau en dan nog veel meer. ZaZa vond de hondenclub een hel, ieder keer kwam ik er bont en blauw van terug. Ik had kost wat kost door kunnen gaan, geen lol aan voor mij en zeker niet voor haar. Dus mijn idee bijgesteld en vanaf toen heeft ze nooit meer in mijn arm gehangen uit frustratie.
ZaZa is ook geen hond om mee op bezoek te nemen. Daar doe je haar geen plezier mee. Nu past dat bij het ras en had ik dat ook niet verwacht, maar soms is een hond zo. Misschien krijg je hem dan wel zover, maar doe je hem daar dan plezier mee?