??????????@idoo schreef:Afgezien dan van het feit dat honden geen roedeldieren zijn en derhalve ook geen roedelgedrag kunnen vertonen.
[/color]
wat zijn het dan wel?
Moderator: moderatorteam
@idoo schreef:pasja85 schreef:ik vind het een eng idee dat er mensen op deze werled zijn met honden die over sommige dingen zo krom denken!!
Stel je voor dat ie inderdaad een mechelse herder had gekregen ipv. een schapendoes!!
Ik ben begonnen met een Groenendaeler, omdat ik mechelse herders al in mijn jeugd meegemaakt had.
Mijn moeder had er een waar ze africhting mee deed.
Al noemde zij het dus gewoon bij de naam, i.p.v. eufemismes als africhting of politiehondentraining te gebruiken.
Vanuit de hond gezien gaat het gewoon om de jacht op mensen!
Maar hoe verklaar je het dan, dat als ik mijn hond uitlaat, zij altijd andere honden opzoekt om mee te spelen en nooit mensen?@idoo schreef:
Honden tolereren elkaar, niet uit sociale maar uit opportunistische drijfveren.
In de hoop dat ze iets kunnen meepikken van wat een ander vindt.
Een hond leeft net zo makkelijk solitair en een eenzame hond gaat niet op zoek naar soortgenoten, maar naar mensen.
Ik ben er nog steeds niet uit of je dit soort uitspraken nou serieus meent of dat je de boel alleen maar op zit te naaien, maar stel dat je het serieus meent:@idoo schreef:Ruth schreef:dank je wel heb heerlijk kunnen lachen genoeg voor vandaag.
Hoop dat je me weer aan het lachen kunt krijgen morgen of zo.
Een hond leeft net zo makkelijk solitair en een eenzame hond gaat niet op zoek naar soortgenoten, maar naar mensen.
Ik zou eigenlijk even terug moeten lezen wat precies Teuns achtergrond is, maar ik vind 'verkeerd behandeld = gestoorde hond' wel heel kort door de bocht. Ik heb zelf een hond die extreem verkeerd behandeld is, maar er is niks gestoords (meer) aan haar gedrag naar andere honden toe.@idoo schreef:Hanneke2 schreef:Ik ben er nog steeds niet uit of je dit soort uitspraken nou serieus meent of dat je de boel alleen maar op zit te naaien, maar stel dat je het serieus meent:@idoo schreef:Ruth schreef:dank je wel heb heerlijk kunnen lachen genoeg voor vandaag.
Hoop dat je me weer aan het lachen kunt krijgen morgen of zo.
Jij hebt die ideeën ook niet van jezelf, dus jouw mening is net zo goed gebaseerd op een theorie als die van mij en tig anderen. Jij hebt vervolgens jouw praktijkervaring en anderen die van hen. Mijn praktijkervaring bewijst volgens mij overduidelijk dat honden roedeldieren zijn. Jouw ervaring bewijst in jouw ogen waarschijnlijk het tegenovergestelde, maar hoe verklaar je dan dat je mot binnen je roedel (sorry, 'troep') honden hebt en hebt gehad? Is die mot dan niet het gevolg van sociale spanningen?
Eerst deelde ik jullie visie op honden volkomen hoor!
Maar sociale spanningen zijn toch niet de enige reden waardoor mot ontstaat?
Teun is gewoon een zeer gestoorde hond, doordat ze verkeerd behandeld is!
@idoo schreef:Dat wilde ik net aan jou vragen. Dat programma heb ik gevolgd!!! GOED gevolgd! En ik kwam steeds weer het begrip ROEDEL dus R.O.E.D.E.L tegen als ze het over de wolven hadden. Idd over een verzameling herten spreek je over een KUDDE, maar in dit geval hebben we het over HONDEN en die stammen van de WOLF af en niet van de HERTEN!!!!!!!!!!!boxersien schreef:
Kijk eens naar een Engelstalige uitzending over wolfen of honden. Dan hoor je ze duidelijk een heel ander woord gebruiken voor een verzameling van die dieren, namelijk het woord dat voor een groep van die dieren gebruikt wordt en niet het woord dat gebruikt wordt voor een verzameling herten.
Ik zeg niet de je honden geen groep vormen, alleen dat roedel daar het verkeerde woord voor is!
@idoo schreef:Even terzijde, als ik me weer ik kan blijven houden is dit mijn laatste berichtje op dit onderwerpboxersien schreef:@idoo schreef:Dat wilde ik net aan jou vragen. Dat programma heb ik gevolgd!!! GOED gevolgd! En ik kwam steeds weer het begrip ROEDEL dus R.O.E.D.E.L tegen als ze het over de wolven hadden. Idd over een verzameling herten spreek je over een KUDDE, maar in dit geval hebben we het over HONDEN en die stammen van de WOLF af en niet van de HERTEN!!!!!!!!!!!boxersien schreef:
Kijk eens naar een Engelstalige uitzending over wolfen of honden. Dan hoor je ze duidelijk een heel ander woord gebruiken voor een verzameling van die dieren, namelijk het woord dat voor een groep van die dieren gebruikt wordt en niet het woord dat gebruikt wordt voor een verzameling herten.
Ik zeg niet de je honden geen groep vormen, alleen dat roedel daar het verkeerde woord voor is!
Volgens mij is roedel geen Engels woord, maar oorspronkelijk Duits.
Ik hoor engelsen nooit het woord roedel gebruiken als ze het over wolven hebben maar over een pak.
Overigens leven herten niet in een kudde maar in een roedel en stammen honden niet af van wolven, netzomin als Nederlanders van mensen afstammen!
Het woord roedel is NL omdat ik het al vertaald had. Gelukkig kan ik goed Engels en weet dus ook 100% dat ze roedel bedoelen (als ik het zou vragen zeggen ze zeker te weten dat ze roedel bedoelen!!!) Stond trouwens ook in de vertaling eronder, ik weet het wordt vaak nogal vrij vertaald, maar de waarheid staat er altijd anders kunnen ze net zo goed stoppen met zulke documentaires.![]()
Waarvan stammen honden dan wel af (hopelijk niet van jou) volgens jou? Ben ook wel benieuwd waar NL dan vanaf stammen.
Mijn belangrijkste vraag is wel: waar kun jij eigenlijk vanaf stammen? Ik ben nog nooit eerder zo'n soort figuur als jij tegengekomen en ben dus erg benieuwd.
@idoo schreef:Het engelse woord is Pack en de vertaling is letterlijk; a troop of animals living and hunting together as a group, eg dogs or wolves.Carmen schreef:@idoo schreef:Even terzijde, als ik me weer ik kan blijven houden is dit mijn laatste berichtje op dit onderwerpboxersien schreef:
Volgens mij is roedel geen Engels woord, maar oorspronkelijk Duits.
Ik hoor engelsen nooit het woord roedel gebruiken als ze het over wolven hebben maar over een pak.
Overigens leven herten niet in een kudde maar in een roedel en stammen honden niet af van wolven, netzomin als Nederlanders van mensen afstammen!
Het woord roedel is NL omdat ik het al vertaald had. Gelukkig kan ik goed Engels en weet dus ook 100% dat ze roedel bedoelen (als ik het zou vragen zeggen ze zeker te weten dat ze roedel bedoelen!!!) Stond trouwens ook in de vertaling eronder, ik weet het wordt vaak nogal vrij vertaald, maar de waarheid staat er altijd anders kunnen ze net zo goed stoppen met zulke documentaires.![]()
Waarvan stammen honden dan wel af (hopelijk niet van jou) volgens jou? Ben ook wel benieuwd waar NL dan vanaf stammen.
Mijn belangrijkste vraag is wel: waar kun jij eigenlijk vanaf stammen? Ik ben nog nooit eerder zo'n soort figuur als jij tegengekomen en ben dus erg benieuwd.
Nee hoor, in het engels hebben ze het over een pak en in de vertaling eronder staat dan roedel!
Nederlanders stammen niet van de mens af ze zijn mensen, net zoals honden niet van wolven afstammen, ze zijn wolven!
Dat is wat wij in nederland een roedel noemen niets meer en niets minder.
Carmen
En de van Dale geeft aan@idoo schreef:Carmen schreef: Volgens het Cambridge engels woordenboek...
pack (GROUP) Show phonetics
noun [C]
1 a group, set or collection of something:
The information pack consists of a brochure and a map.
2 a group of animals such as dogs, which live and/or hunt together:
a wolf pack
a pack of wild dogs
3 an organized group of children who are brownies or cubs:
My uncle was the leader of my Cub pack.
4 (US ALSO deck) a set of playing cards:
a pack of cards
5 MAINLY DISAPPROVING a group of similar people, especially one which contains people whose activities you do not approve of:
a pack of thieves
A pack of journalists was waiting outside the White House.
See also gang.
Precies!
Overigens kennen wij het op die manier gebruiken van dit begrip ook: dievenpak is misschien ouderwets maar nog wel gangbaar!
Dievenroedel kan gewoon niet!