Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Time out

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ik ben hier nog...... Time out

Ongelezen bericht door Ήυs »

ZaZa schreef:
Angelique. schreef:Ik snap dat gedram over alleen thuis laten niet zo, als ze dat nou niet wil :19:
Mijn honden zijn ook NOOIT nog geen seconde alleen thuis...oh oh wat slecht :denken:
Daar gaat het ook niet om.
Ts geeft aan dat ze beperkt wordt, doordat Ferry niet overal mee naar toe kan en ze daardoor dingen moet laten.
Oh. Dan is het een ander verhaal.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Angelique. schreef:
ZaZa schreef:
Angelique. schreef:Ik snap dat gedram over alleen thuis laten niet zo, als ze dat nou niet wil :19:
Mijn honden zijn ook NOOIT nog geen seconde alleen thuis...oh oh wat slecht :denken:
Ts geeft aan dat ze beperkt wordt, doordat Ferry niet overal mee naar toe kan en ze daardoor dingen moet laten.
Zoals ik het begrijp word ze beperkt door Ferry zijn gedrag, en niet door de hond op zich.
Als hij zich zou gedragen kon hij mee en was er niets aan het handje...

Zo lees ik het hoor...en dan is er maar 1 optie (in haar wereld en ook in die van mij), werken aan zijn gedrag en daar is ze volgens mij heel hard mee bezig (cursus, gt enz enz)

Zou ik er 1 zo'n "etterbak" bij hebben zou ik ook aan het gedrag gaan werken en niet aan het alleen thuis laten, want dat wil ik niet, hij/zij moet mee kunnen punt.

Precies!! He...he... Jij begrijpt me :ok:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

nathalie71 schreef:Ja en ik WIL gewoon dat hij mee kan....that`s it!!

Angstagressie eruit oefenen is een stuk lastiger dan de hond te leren om even alleen te zijn met twee andere hondjes. En dat hoeft helemaal niet in een bench.

Als het niet gaat zoals t moet, dan moet t maar zoals het gaat.

Ik zou met Jessie ook niets hebben bereikt met een IK WIL mentaliteit. Soms moet je dingen gewoon even aanpassen of anders doen, en dan gaat het weer gezellig.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 01 jul 2014 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
nathalie71

nathalie71 schreef:
Angelique. schreef:
ZaZa schreef:
Zoals ik het begrijp word ze beperkt door Ferry zijn gedrag, en niet door de hond op zich.
Als hij zich zou gedragen kon hij mee en was er niets aan het handje...

Zo lees ik het hoor...en dan is er maar 1 optie (in haar wereld en ook in die van mij), werken aan zijn gedrag en daar is ze volgens mij heel hard mee bezig (cursus, gt enz enz)

Zou ik er 1 zo'n "etterbak" bij hebben zou ik ook aan het gedrag gaan werken en niet aan het alleen thuis laten, want dat wil ik niet, hij/zij moet mee kunnen punt.

Precies!! He...he... Jij begrijpt me :ok:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik probeer toch aardig uit te leggen waarom de bench hier wél werkt. Mij interesseert het niet of je er wat mee doet, hoor? Dat is uiteindelijk je eigen keuze.

En de meeste mensen zitten er wel eens door heen op die leeftijd met jonge honden. Heb ik ook gehad, dat je moe word omdat ze bijv opeens niks meer lijkt te weten. :wink:
Heb via het forum hulp gekregen en Ayleen is ook een week weg geweest (ik was op vakantie). Deed me erg goed. Is niet erg om toe te geven dat het soms niet lukt. Ik voelde mij ook een enorm slechte baas omdat ik denk het niet goed te doen, nog wel eens, en heb ik een simpele Golden. :mrgreen:
Komt vast goed, je zoekt al hulp, bent goed bezig. Misschien even rustig worden en dan opnieuw de tips lezen. Mensen bedoelen het echt goed.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanchis schreef:

Angstagressie eruit oefenen is een stuk lastiger dan de hond te leren om even alleen te zijn met twee andere hondjes. En dat hoeft helemaal niet in een bench.

Precies, dat kan een lange weg zijn en misschien gaat het wel nooit zo als je graag zou willen.
Met drie honden tegelijk aan de gedragsproblemen van één hond werken lijkt me nogal veel gevraagd.
En nu blijft hij groeien in zijn gedrag.
nathalie71

tussen door nog even wat leuks gedaan vanmiddag..ik heb overal wat verstopt en dan kijken wie het slimste is..

En ik kan het niet laten maar Ferry lijkt hier nog steeds meer op een beagle(al mocht ik het daar niet meer over hebben,het valt me op)

viewtopic.php?f=26&t=288046
nathalie71

dagmar88 schreef:
Sanchis schreef:

Precies, dat kan een lange weg zijn en misschien gaat het wel nooit zo als je graag zou willen.
Met drie honden tegelijk aan de gedragsproblemen van één hond werken lijkt me nogal veel gevraagd.

En ik ben er van overtuigd,dat als ik met Ferry ga trainen op een club,en dat ik de GT heb en een paar keer per week met Ferry alleen oefen.
Dat ik het voor elkaar krijg,100%...En daar ga ik voor
Anders hoef ik er helemaal niet aan te beginnen.
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef: En ik ben er van overtuigd,dat als ik met Ferry ga trainen op een club,en dat ik de GT heb en een paar keer per week met Ferry alleen oefen.

Daar ga je mee onderuit, daar heb ik geen glazen bol voor nodig. Soms moet je nu eenmaal naar de hond kijken en je verwachtingen bijstellen.
Ik zou voor kleine, haalbare doelen gaan.
Een paar x per week aan zijn gedrag werken en op dezelfde voet doorgaan met de wandelingen met alle drie lijkt mij in ieder geval niet haalbaar.
Sanchis
Zeer actief

Achja laat het die GT haar maar uitleggen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sanchis schreef:Achja laat het die GT haar maar uitleggen.
ik ben bang dat de GT dan uitgelegd krijgt,........ :wink:
maar de tijd zal t leren
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat mag maar soms is een hond niet geheel maakbaar deels door karakter en deels door de mogelijkheden van de eigenaar. En dan KAN t niet gewoon niet zoals bij de rest wel kan... hoeveel training, gt, of cursussen je ook doet.
En dan zul je je moeten aanpassen en je doelen bij moeten stellen. Een daarvan zou dan kunnen zijn honden leren alleen zijn zodat de behoeftes van ALLE honden worden vervuld....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Maar dat hoeft toch ook niet ? ze kan Ferry toch trainen als haar dochter oppast thuis op de andere 2 ?
Ook buiten de cursus en GT momenten om.
Sanchis
Zeer actief

Ik zit me ook af te vragen of Ferry wel zo'n probleemhond is.

Of dat het een hond is met een probleem, namelijk een overspannen baas.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Angelique. schreef:Maar dat hoeft toch ook niet ? ze kan Ferry toch trainen als haar dochter oppast thuis op de andere 2 ?
Dat kan inderdaad, maar ook hier geeft ts weer de beperkingen aan.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

malinois schreef:Dat mag maar soms is een hond niet geheel maakbaar deels door karakter en deels door de mogelijkheden van de eigenaar. En dan KAN t niet gewoon niet zoals bij de rest wel kan... hoeveel training, gt, of cursussen je ook doet.
En dan zul je je moeten aanpassen en je doelen bij moeten stellen. Een daarvan zou dan kunnen zijn honden leren alleen zijn zodat de behoeftes van ALLE honden worden vervuld....
Helemaal eens, als er geen andere optie is omdat dit gewoon de hond is met bijbehorend gedrag moet ze wellicht haar doelen bij stellen...alleen....nu is er nog helemaal niets geprobeerd met professionele hulp ?

Ik kan me trouwens echt absoluut niet voorstellen dat dit niet te verbeteren is, helemaal over wellicht niet maar kom dit moet toch echt beter kunnen lijkt me ? ik weet dat die kleintjes groot bekken zijn (vaak :mrgreen: ) maar ook die zijn op te voeden/te sturen....mag ik hopen althans :ugh:
Ook snap ik haar angst dat hij opgevreten word door een grotert heel goed, ik denk dat ik daar zelf ook doosangsten voor zou uitstaan.

Ik zou ik haar situatie ook echt eerst met Ferry gaan trainen mocht blijken dat dat echt echt echt niet gaat werken moet ik nadenken over plan B en wellicht is dat idd alleen thuis blijven....maar zover is ze nu nog helemaal niet...in mijn ogen dan :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Sanchis schreef:Ik zit me ook af te vragen of Ferry wel zo'n probleemhond is.

Of dat het een hond is met een probleem, namelijk een overspannen baas.
Ach een probleemhond bestaat niet :neenee: . Een probleemhond is pas een probleemhond als de eigenaar dat zo ziet.
Net zoals onkruid gewoon een plant is, totdat iemand dat spul niet in zijn/haar tuin wil hebben.

Maar goed, ik denk dat IK Ferry wel zou aanduiden als een hond met gedrag dat ik niet graag zie. Voor mij een hond met een aandachtspunt waaraan gewerkt moet worden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nog steeds geen time-out? ;)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:Maar dat hoeft toch ook niet ? ze kan Ferry toch trainen als haar dochter oppast thuis op de andere 2 ?
Natuurlijk maar soms is het gewoon handig als Ferry even alleen kan blijven, al is het maar een uurtje. Je weet hoe ik met Kier ben, ze kan wel alleen blijven maar ik doe het liever niet. Toch ben ik blij dat ik het haar wel geleerd heb omdat het wel eens voorkomt dat Hans moet werken en ik ben nog niet uitgewerkt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar wat nu als t simpelweg niet te trainen is.... niet elke hond is maakbaar en daarbij zit je met de capaciteiten van de eigenaar. Ik kan een wereldkampioen overnemen maar dat wil niet zeggen dat ik t dan wordt... en wat dan? Blijf je je isoleren in de tuin uitlaten of op de wildste uren waar je juist vaak mensen tegenkomt met probleemhonden? Of ga je lekker met de 2 die t wel kunnen op stap op de gebruikelijke uren en daarna met ferry apart zoveel mogelijk buitenaf. Beiden hun plezier...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben met Csiva al 18 maanden aan het trainen op d'r angstagressie en ik ben niet in de veronderstelling dat ik het er ooit uit krijg. Ik neem haar wel enorm veel alleen mee zodat ze niet gesteund wordt door er 'broertjes' en dat scheelt wel. Juist samen zijn en dingen trainen werkt. Maar niet met 3x per week.
dagmar88
Zeer actief

Machie schreef:Ik ben met Csiva al 18 maanden aan het trainen op d'r angstagressie en ik ben niet in de veronderstelling dat ik het er ooit uit krijg. Ik neem haar wel enorm veel alleen mee zodat ze niet gesteund wordt door er 'broertjes' en dat scheelt wel. Juist samen zijn en dingen trainen werkt. Maar niet met 3x per week.
Hier precies hetzelfde met Tibbe.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Machie schreef:Ik ben met Csiva al 18 maanden aan het trainen op d'r angstagressie en ik ben niet in de veronderstelling dat ik het er ooit uit krijg. Ik neem haar wel enorm veel alleen mee zodat ze niet gesteund wordt door er 'broertjes' en dat scheelt wel. Juist samen zijn en dingen trainen werkt. Maar niet met 3x per week.
Ik nam Jeda ook veel alleen mee, vooral met forumweekenden kon ik Beau er beter niet bij hebben om het zelf ook een beetje gezellig te houden. Met hem deed ik dan weer dingen die hij echt leuk vond om samen te doen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

nathalie71 schreef:
dagmar88 schreef:
Sanchis schreef:

En ik ben er van overtuigd,dat als ik met Ferry ga trainen op een club,en dat ik de GT heb en een paar keer per week met Ferry alleen oefen.
Een serieuze vraag van mij. Wát wil je voor elkaar krijgen?
Dat Ferry nooit meer in de riem hangt (al grommend, grauwend en gillend) of dat je dat gedrag zover mogelijk in goede banen weet te leiden?

Tuurlijk moet je er wel aan beginnen, niet geschoten is altijd mis, maar doe het stap voor stap. Kleine doelen stellen en zien hoever je komt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En soms hè, Nathalie is het ook een nadeel dat zoveel deskundigen hun licht erover laten schijnen. Want zoveel mensen zoveel meningen. En als je dan zelf een beetje onzeker bent, raak je daar nog meer van in de war. Dat was mijn ervaring tenminste met Jorla in het begin. Het allerbelangrijkste wat je nodig hebt is zelfvertrouwen en vastbeslotenheid. 100% voor die hond willen gaan alsof dat je enige optie is. Wat in feite ook zo is. En dan bij je zelf te rade gaan of je het kunt. Als je in jezelf gelooft is de methode niet meer zo belangrijk, want je hond pikt dat op. Een time out is dan helemaal geen slecht idee.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat er meer problemen spelen dan alleen het hondje. Eigenlijk weet ik het wel zeker. Zul je toch echt wat aan moeten doen Nathalie anders krijg je dat hondje nooit op de rails ,alhoewel ik mij ook afvraag of je de lat voor hem en jezelf niet te hoog legt in 100 % . Want het zal zo te lezen altijd wel een hondje met een gebruiksaanwijzing blijven .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Sanchis schreef:Ik zou met Jessie ook niets hebben bereikt met een IK WIL mentaliteit. Soms moet je dingen gewoon even aanpassen of anders doen, en dan gaat het weer gezellig.
Ik ook niet. Ik ben diep ongelukkig geweest over Beau toen ik dacht dat hij compleet maakbaar was. Beau zal nooit een hond worden die ik overal mee naar toe neem. Vaak nemen mensen hun honden mee op bezoek en laten de hond dan gewoon los, dat zal met Beau nooit kunnen. Hij gaat direct op zoek naar prullenbakken, ander eten en hij tilt zijn poot op als ik hem niet continu strak in de gaten houdt. Zo is hij nu eenmaal, tja. Dus ik neem hem OF niet meer mee op bezoek OF ik hou hem aan de riem. Kan ik wel 'ik wil' doen, maar dat zit er gewoon niet in en is alleen maar frustrerend voor ons.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Ik ben hier nog......

Ongelezen bericht door Lunatic »

nathalie71 schreef:
Lunatic schreef:
nathalie71 schreef:weet je laat ook maar..ik ben gesloopt door al dat uit leggen en herhalen..
En als je tips krijgt waar je wat mee zou kunnen ben je boos, wil je wel dat het veranderd?
Lees maar even terug...

GT en KC enzo......

En ook dat ik heel veel mensen heel erg heb bedankt...voor alles,voor alle tips en hoe lief ik dat vind,en wat blij ik ben dat ik verder kan...

het is voor mij rete moeilijk...ik zit niet te wachten meer op verwijten....
Als je elke tip als verwijt ziet, schiet het niet erg op!
Op de GT en KC moet je wachten, lijkt me niks mis met wat tips die je in de tussentijd kan toepassen, maar jij voelt je meteen aangevallen :schrik:

Ik zit iets langer dan jij thuis, maar één van de eerste dingen die ik mijn puppen/honden leer is alleen zijn, al is het maar omdat de andere honden ook uit moeten, maar ook omdat ik niet de rest van mijn leven aan huis wil zitten vanwege de honden :ugh:

Maar goed, zie dat je een time-out heb genomen......
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hilde schreef:
Sanchis schreef:Ik zou met Jessie ook niets hebben bereikt met een IK WIL mentaliteit. Soms moet je dingen gewoon even aanpassen of anders doen, en dan gaat het weer gezellig.
Ik ook niet. Ik ben diep ongelukkig geweest over Beau toen ik dacht dat hij compleet maakbaar was. Beau zal nooit een hond worden die ik overal mee naar toe neem. Vaak nemen mensen hun honden mee op bezoek en laten de hond dan gewoon los, dat zal met Beau nooit kunnen. Hij gaat direct op zoek naar prullenbakken, ander eten en hij tilt zijn poot op als ik hem niet continu strak in de gaten houdt. Zo is hij nu eenmaal, tja. Dus ik neem hem OF niet meer mee op bezoek OF ik hou hem aan de riem. Kan ik wel 'ik wil' doen, maar dat zit er gewoon niet in en is alleen maar frustrerend voor ons.
Eens. Ik kan van Luna wel een hele relaxte hond willen maken, maar ik denk dat we dan allebei erg gefrustreerd raken en er van dat relaxte maar weinig terecht komt :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef:
Met iedere hond heb ik lagere verwachtingen geloof ik. Je legt er alleen maar extra druk op.
Pjotr heeft alles ver overtroffen, daar vond ik niet zo veel van of aan :mrgreen:
De rest kan van alles wat misschien leuk zou zijn geweest niet, of ze vinden er zelf geen reet aan. Dat zijn evengoed leuke honden en samen een super stel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”