MARC_S schreef:Ik geef toch steeds duidelijk aan dat ik vind dat CM heel veel goede dingen doet.

Alleen moet je wel kritisch blijven en niet zeggen dat een hond die moeilijk doet vraagt om gewurgd te worden omdat dat "nodig" zou zijn. Ik zou hem zelf graag wat kritischer op zichzelf zien en wat minder vol van zichzelf als hij wel met wurglijntjes werkt. Hij kan ook zeggen dat dat helaas nodig was omdat hij anders niks kon. Niet meteen zeggen, hij geeft zich over als hij kokkend ter aarde gaat en net doen alsof het allemaal niks uit maakt. Daar gaat hij wat mij betreft de mist in. Je kan ook de tijd nemen en het beter aanpakken als je het mij vraagt. Goede dingen doet hij zeker, maar te pas en te onpas lijntjes achter de oren doen en halstuigen op de markt brengen die die lijn achter de oren fixeren vind ik domweg veel te simpel en ook niet ok.
Dat zeg je nu, maar het gros van jouw reaktie's op CM van de laatste dagen was toch echt voornamelijk heel negatief en (net als nu) erg veel verwijzend naar die ene uitzending met de wolfhybride. Moet zeggen dat ik ook heel erg achter mijn oren zat/zit te krabben en me echt afvraag of dat niet anders had gekunt. Waarschijnlijk op dát moment en in die situatie niet, anders had hij het toen (denk ik) wel anders aangepakt.
Het is ook een behoorlijk oude uitzending en volgens mij heeft hij in de tussentijd echt wel bijgeleerd en ook aangegeven dat hij in sommige gevallen het nu anders aan zou pakken.
Ik zelf mag Cesar's aanpak over het algemeen wel, hoewel ik het echt niet altijd met hem eens ben. Maar ik ben wel voor liever even doorpakken, duidelijk zijn.
Zo heb ik Kevin, mijn vorige hond, de eerste dag dat hij bij ons was ook op zijn zij geduwd. Ben zelfs over hem heen gaan staan en naar hem gegromt en toen ik niet de reaktie kreeg waarop ik zat te wachten, heb ik hem gebeten. Meneertje wilde mij aanvliegen toen ik hem op wilde pakken toen hij midden in de kamer zijn plas wilde gaan laten lopen. En daar was ik niet van gedient

.
Tóen wist hij exact waar hij stond en vandaar uit konden we gaan samenwerken en dat is verder heel goed verlopen

. Dat was bijna 18 jaar geleden, dus ruimschoots voor het Cesar tijdperk.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018