Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef: Niets in een hond vraagt om stroom of wurgtouwtjes. Dat is gebrek aan creativiteit en gemakzucht. :piew:
Lekker makkelijk weer Marc... als hij zo met stroom was, had hij wel een webshopje met een paar honderd diverse TT's op zn site staan. Hij heeft hem in al die afleveringen welgeteld 3 x gebruikt...
En in mijn ogen terecht en op een uitstekende manier...

Al die africhtingshonden die wekelijks afgeranseld worden :roll: ik zie gelukkig hele andere dingen... jij schaart nu wel heel makkelijk alles onder 1 noemer... dat is dus wat MG ook doet... bah...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik geef toch steeds duidelijk aan dat ik vind dat CM heel veel goede dingen doet. :wink: Alleen moet je wel kritisch blijven en niet zeggen dat een hond die moeilijk doet vraagt om gewurgd te worden omdat dat "nodig" zou zijn. Ik zou hem zelf graag wat kritischer op zichzelf zien en wat minder vol van zichzelf als hij wel met wurglijntjes werkt. Hij kan ook zeggen dat dat helaas nodig was omdat hij anders niks kon. Niet meteen zeggen, hij geeft zich over als hij kokkend ter aarde gaat en net doen alsof het allemaal niks uit maakt. Daar gaat hij wat mij betreft de mist in. Je kan ook de tijd nemen en het beter aanpakken als je het mij vraagt. Goede dingen doet hij zeker, maar te pas en te onpas lijntjes achter de oren doen en halstuigen op de markt brengen die die lijn achter de oren fixeren vind ik domweg veel te simpel en ook niet ok.
Nee heeft de hond niet om gevraagd, maar is de fout van de eigenaar die hem jaren heeft laten groeien, punt... zo'n hond moet aangepakt worden en dan liever in 1 keer doorpakken dan dat halfslachtige gedoe, hebben beide partijen wat aan.
En met doorpakken bedeol ik niet mishandelen maar gewoon laten zien wie het nu voor het zeggen heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Qwertu schreef:
malinois schreef:
Dat doet cm ook. En hij laat zien dat het probleem bij de eigenaar ligt en niet bij de hond. Dat laatste mis ik bij de meeste trainers. Daarnaast traint hij niet met pijn en onderdrukking maar met zorgt voor respect en duidelijkheid, dat is iets.heel anders.
Ik heb.nog.nooit een onderdrukte hond gezien bij hem, wel honden met respect.
Hoe zie je dat? Wat is het verschil tussen respect en vermijdingsgedrag?
respect zie je dat de hond graag bij diegene is, angst dan komt ie echt niet meer in de buurt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Ik zie na goed kijken dus wel vermijdingsgedrag. Heel erg zelfs. Ik zie tongelen, kruiperigheid en angst voor de prik in de zij. Ik vind dat niks met respect te maken hebben want zo doen mijn honden nooit. Die zijn wel respectvol maar zeker niet kruiperig. Ik hou daar ook niet van. Ze worden pas kruiperig als ik hard tegen ze ben. Dat zou je respect kunnen noemen maar dat soort respect wil ik niet krijgen. Dat is regeren met de ijzeren vuist en dat past niet in ons huis en de manier waarop wij leven. :wink:
jouw honden, jouw honden, jouw honden...
ik zie mijn honden en ik zie totaal andere dingen dan jij, geeft niet, zijn ook andere honden andere situaties andere mensen... maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar zo gaat in de hondenwereld zoals bij jou of bij mij...
Mijn hond moet idd. respect hebben voor mij... en dat wil ik ook zien ja...
een hond laat dit nl. ook duidelijk zien bij andere honden...
kruipen hoort daar niet bij, maar dat doen de honden bij CM ook niet....
Dat het niet in jouw manier van leven past prima, maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
MARC_S schreef: Niets in een hond vraagt om stroom of wurgtouwtjes. Dat is gebrek aan creativiteit en gemakzucht. :piew:
Lekker makkelijk weer Marc... als hij zo met stroom was, had hij wel een webshopje met een paar honderd diverse TT's op zn site staan. Hij heeft hem in al die afleveringen welgeteld 3 x gebruikt...
En in mijn ogen terecht en op een uitstekende manier...

Al die africhtingshonden die wekelijks afgeranseld worden :roll: ik zie gelukkig hele andere dingen... jij schaart nu wel heel makkelijk alles onder 1 noemer... dat is dus wat MG ook doet... bah...
En is het bij een paar keer gebruiken gebleven en is het daarna niet meer nodig geweest.
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Reactie Martin Gaus op zijn optreden bij P&W, http://www.pauwenwittemanblog.nl/gastenblog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Qwertu
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Qwertu »

malinois schreef:
respect zie je dat de hond graag bij diegene is, angst dan komt ie echt niet meer in de buurt.
Een hond hoeft geen angst te hebben om vermijdingsgedrag te vertonen. Dan heb ik het puur over het vermijden van iets onplezierigs ( bijv. niet luisteren = iets onplezierigs )
Dat wil nog niet zeggen dat een hond respect voor de persoon heeft in mijn optie of zie ik dat verkeerd?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik dacht dat de tssh en de prik waren om de hond uit een bepaalde toestand te halen? En de gespreide vingers in de nek een gesimuleerde nekbeet?
Ik heb prikken of nekbeten nog niet nodig gehad bij Frenk. Maar ik zeg wel 'eh!' (da's mijn tsssh :mrgreen: ) en ook het corrigeren met de lijn opzij ipv naar achteren is iets waar ik op probeer te letten.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Qwertu schreef: Een hond hoeft geen angst te hebben om vermijdingsgedrag te vertonen. Dan heb ik het puur over het vermijden van iets onplezierigs ( bijv. niet luisteren = iets onplezierigs )
Dat wil nog niet zeggen dat een hond respect voor de persoon heeft in mijn optie of zie ik dat verkeerd?
Niet noodzakelijkerwijs, maar dat wil ook niet zeggen dat het de hond "beschadigt" zoals het hier soms zo ongeveer gesteld wordt. Als er niet een zeker vermijdingsgedrag is, hoe leert hij dan? Het gaat (net zoals bij de meeste dingen :wink: ) om de mate waarin, en de mate van controle die de hond ervaart. Je kunt dat ook zien als de hond bij zijn voerbak moet wachten i.p.v. het uit je handen mag grissen. Lijkt me een stukje gezonde stress, hij weet immers dat hij het gewenste krijgt als hij zich aan de regels houdt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Kristina schreef:Reactie Martin Gaus op zijn optreden bij P&W, http://www.pauwenwittemanblog.nl/gastenblog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij twittert ook nogal beledigd. Ik kan me voorstellen dat hij beroerd wordt van de vervelende reacties, maar het was ook echt niet zo'n best optreden. En wat hij nu in zijn blog zegt over Cesar is absoluut niet in de uitzending eruit gekomen. Misschien moet hij dan toch eens wat mediatraining krijgen, zodat hij wat kalmer en minder chaotisch overkomt en beter zijn punt kan maken, niet zo afgeleid raakt van het gespreksonderwerp. Ik vond hem nu een beetje de gekke, ouwe man van op de hoek. :eek:
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:
Kristina schreef:Reactie Martin Gaus op zijn optreden bij P&W, http://www.pauwenwittemanblog.nl/gastenblog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij twittert ook nogal beledigd. Ik kan me voorstellen dat hij beroerd wordt van de vervelende reacties, maar het was ook echt niet zo'n best optreden. En wat hij nu in zijn blog zegt over Cesar is absoluut niet in de uitzending eruit gekomen. Misschien moet hij dan toch eens wat mediatraining krijgen, zodat hij wat kalmer en minder chaotisch overkomt en beter zijn punt kan maken, niet zo afgeleid raakt van het gespreksonderwerp. Ik vond hem nu een beetje de gekke, ouwe man van op de hoek. :eek:
Ja vond ik ook. Hij draait zijn verhaal ineens om in zijn blog. Jammer.

Afbeelding
dweysel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door dweysel »

Kristina schreef:
DebbieZ schreef:
Ja vond ik ook. Hij draait zijn verhaal ineens om in zijn blog. Jammer.
Daarnaast denk ik niet dat Cesar een hond mee zou brengen om hem in een stoel te zetten om vervolgens rondjes op de tafel te lopen en uit een glas te drinken..hij ziet een hond namelijk als een hond, en naar mijn idee horen die ook niet op tafel....
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nou, maar als hij dit zegt: "In feite is dat m’n enige commentaar op hem, dat zijn televisiebeelden te weinig onderbouwd worden en gevaarlijk zijn voor eigenaars." kan ik Gaus goed volgen :ok: (plus dus het betoog wat bij deze conclusie hoort, maar voor de leesbaarheid laat ik dat even weg ;) )
Dat is precies wat wij hier op de bank ook bespreken, naast bijvoorbeeld onze vraagtekens bij de soms heel rigide overkomende rangorde theorie.
En dat vind ik dus een heel zinvolle bijdrage. Erg jammer dat het dus totaal niet zo overkwam in de uitzending!
Afbeelding
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

Bij PenW krijg je ook niet de kans om iets fatsoenlijks te zeggen, woorden worden door Paul in de mond gelegd.
Martin Gaus is ook niet zo goed in media, (ik nog minder :lol1: )
En ik ben heus geen fan van hem.
Maar ik vind het belachelijk en erg dat wij mensen zulke harde oordelen hebben over mensen, bedreigingen zelfs.
Ook hier op het forum word er een heel hard oordeel geveld over mensen.
Als je dat over een mens hebt, hoe kom je dan over op je hond.

Wat maakt het nu uit dat er een hond mee is geweest naar de studio, dat maakt het mij inziens nog een beetje leuk.
Maar ook daar is geen goed woord voor over.

Jammer
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

maranoa schreef:Maar ik vind het belachelijk en erg dat wij mensen zulke harde oordelen hebben over mensen, bedreigingen zelfs.
Helemaal eens! Ik vind het schokkend en stuitend om sommige reacties te lezen...En dan te bedenken dat die man gewoon alles mee kan lezen. Dat geeft mij een heel vervelend gevoel. Want of je het nu met m eens bent of niet, je kan een persoon wel fatsoenlijk blijven behandelen; al doe je dat maar omdat het een medemens is. ( :oeps: en nu klink ik net als een 'bible belt-type'...Ook schokkend. :mrgreen: )

En die onopgevoede golden brengt ie maar hier. Ik vond t een schat van een beest. :pffff:
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 20 jan 2011 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dweysel schreef:Daarnaast denk ik niet dat Cesar een hond mee zou brengen om hem in een stoel te zetten om vervolgens rondjes op de tafel te lopen en uit een glas te drinken..hij ziet een hond namelijk als een hond, en naar mijn idee horen die ook niet op tafel....
Dat vond ik ook nogal genant. Het gaat over hondenopvoeden en dan laat je een hond op tafel lopen en uit glazen lebberen! Terwijl dat juist ongewenst gedrag is. Doet meteen het hele opvoedingsverhaal teniet.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

maranoa schreef:Wat maakt het nu uit dat er een hond mee is geweest naar de studio, dat maakt het mij inziens nog een beetje leuk.

Jammer
Het maakt mij niks uit, maar het staat een gesprek in de weg. Dat weet je van tevoren al.
Het is maar net wat je wilt, de clown uithangen, óf eens serieus over honden praten.
Ik had gehoopt op het laatste, voor een wat ander publiek ook eens. In plaats van voor de eigen parochie.
Maarja, helaas blijft het gewoon voer voor 'geenstijlend' nederland. Voer voor mensen die het onderwerp graag belachelijk maken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

maranoa schreef:Bij PenW krijg je ook niet de kans om iets fatsoenlijks te zeggen, woorden worden door Paul in de mond gelegd.
Maar ik vind het belachelijk en erg dat wij mensen zulke harde oordelen hebben over mensen, bedreigingen zelfs.

Wat maakt het nu uit dat er een hond mee is geweest naar de studio, dat maakt het mij inziens nog een beetje leuk.

Jammer
Ik ben het wel met je eens. En een hond op tafel is gek maar een hond op de bank vind iedereen heel gewoon :wink:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

MARC_S schreef:Ik geef toch steeds duidelijk aan dat ik vind dat CM heel veel goede dingen doet. :wink: Alleen moet je wel kritisch blijven en niet zeggen dat een hond die moeilijk doet vraagt om gewurgd te worden omdat dat "nodig" zou zijn. Ik zou hem zelf graag wat kritischer op zichzelf zien en wat minder vol van zichzelf als hij wel met wurglijntjes werkt. Hij kan ook zeggen dat dat helaas nodig was omdat hij anders niks kon. Niet meteen zeggen, hij geeft zich over als hij kokkend ter aarde gaat en net doen alsof het allemaal niks uit maakt. Daar gaat hij wat mij betreft de mist in. Je kan ook de tijd nemen en het beter aanpakken als je het mij vraagt. Goede dingen doet hij zeker, maar te pas en te onpas lijntjes achter de oren doen en halstuigen op de markt brengen die die lijn achter de oren fixeren vind ik domweg veel te simpel en ook niet ok.
Dat zeg je nu, maar het gros van jouw reaktie's op CM van de laatste dagen was toch echt voornamelijk heel negatief en (net als nu) erg veel verwijzend naar die ene uitzending met de wolfhybride. Moet zeggen dat ik ook heel erg achter mijn oren zat/zit te krabben en me echt afvraag of dat niet anders had gekunt. Waarschijnlijk op dát moment en in die situatie niet, anders had hij het toen (denk ik) wel anders aangepakt.
Het is ook een behoorlijk oude uitzending en volgens mij heeft hij in de tussentijd echt wel bijgeleerd en ook aangegeven dat hij in sommige gevallen het nu anders aan zou pakken.

Ik zelf mag Cesar's aanpak over het algemeen wel, hoewel ik het echt niet altijd met hem eens ben. Maar ik ben wel voor liever even doorpakken, duidelijk zijn.
Zo heb ik Kevin, mijn vorige hond, de eerste dag dat hij bij ons was ook op zijn zij geduwd. Ben zelfs over hem heen gaan staan en naar hem gegromt en toen ik niet de reaktie kreeg waarop ik zat te wachten, heb ik hem gebeten. Meneertje wilde mij aanvliegen toen ik hem op wilde pakken toen hij midden in de kamer zijn plas wilde gaan laten lopen. En daar was ik niet van gedient :19: .
Tóen wist hij exact waar hij stond en vandaar uit konden we gaan samenwerken en dat is verder heel goed verlopen :E: . Dat was bijna 18 jaar geleden, dus ruimschoots voor het Cesar tijdperk.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
dweysel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door dweysel »

Pemba schreef:
maranoa schreef:Bij PenW krijg je ook niet de kans om iets fatsoenlijks te zeggen, woorden worden door Paul in de mond gelegd.

Jammer
Ik ben het wel met je eens. En een hond op tafel is gek maar een hond op de bank vind iedereen heel gewoon :wink:
Heb ook niet gezegd dat die hond niet mee mocht naar de show, hij had van mij alleen niet op de tafel gehoeven.

En een hond op de bank is niet voor iedereen heel gewoon :wink: :wink:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

MARC_S schreef:En hoe langer ik hier over aan het nadenken ben, hoe meer ik Gaus gelijk geef. Ik ben zelf tegen prikkers en TT's. Iemand die die dingen wel inzet bekijk ik normaal gesproken al met argusogen. Maar op de een of andere manier was ik door het show-effect en door de manier waarom ze het steeds brachten inclusief de oplossingen erg gecharmeerd van het effect dat hij had op honden. Nu, achteraf ben ik een beetje kritischer geworden en besef ik dat hij alleen problemen aanpakt die met correcties weg gaan, ik besef ineens dat hij rustig hard corrigeert met de prikker, ik besef ineens dat hij gemeen dunne touwtjes in de nek van een hond zet echt hoog achter de oren zodat de hond vooral heel veel pijn en wurgeffecten voelt en ik begrijp dus ineens niet meer hoe ik zo kritiekloos kon zijn. Dat zijn dingen die ik normaal echt middeleeuws vind. Ik vind dat CM veel goede dingen doet, maar hij pakt vooral kortstondig en toch op een fiks harde manier problemen aan die dan weg zijn. Eerst de hond klein maken, dan de hond doortrekken (desnoods tot hij half kokkend op de grond kruipt, en vervolgens de hond laten ervaren dat er niks gebeurd of dat hij een harde correctie krijgt als hij het weer doet. Dat is inderdaad nu ik er over nadenk wel iets waar wij in NL net een beetje vanaf waren. Als je de tijd neemt en je hond een goed nee aanleert kun je dat effect ook bereiken. Dat mis ik aan CM. Waar neemt hij de tijd? Waarom moet het allemaal in dat korte showtje en waar is zijn uitleg over hoe je echt met een hond moet werken? Op termijn. Zonder dat je hem een touwtje in de nek doet? Zonder prikjes in zijn organen? Daar hoor ik te weinig over dus ik wordt ineens veel kritischer. Hoe voedt je volgens CM je pup op? Wanneer moet je volgens hem beginnen met het op de rug drukken van een spartelende pup? Wanneer moet je pup een wurglijntje achter de oren en vanaf welke leeftijd moet je je hond in de organen prikken en hem para maken voor dat gevoel. Dat bevalt me niet meer. :neenee: Wat is nu volgens CM de basis achter de relatie met je hond en zijn opvoeding? Is dat echt alleen dwang en overgave van de hond? Hij verkoopt halsbanden die een dun lijntje in de nek laten zitten. Ik weet nog van vroeger dat als je je hond echt wilde aanpakken je de slipketting hoog en achter de oren moest doen. Wuilus was dan een lam. Dat was puur omdat ze dan hartstikke bang was om de pijn van de ruk aan de ketting te voelen. Ik vind het nogal wat als je je hond zo gaat uitlaten.

Mijn idee is de laatste 2 dagen dat CM goed is om in korte tijd snel je hond door een probleem heen te corrigeren maar dat je vooral niet teveel moet doen wat hij doet als je een normale relatie met je hond wil en niet wil dat je hond constant de staart tussen de benen steekt als jij beweegt en hij denkt dat hij heel misschien iets verkeerd doet. Want netto krijgen honden van hem wel een TT, een prikker waaraan ze ook nog eens rustig omhoog gaan of waar keihard aan gerukt wordt, een slipketting, een wurgtouwtje en dan nog eens die orgaanprikken. Dat vind ik opgeteld eigenlijk helemaal niet kunnen. Wat is daar beter aan dan aan de salto aan de slipketting van Gaus 20 jaar geleden? Het is en blijft wel een hond die een lage houding aanneemt en die correcties gaat vermijden.

Ik heb van die CM heel erg veel geleerd over de kalme baas zijn, geen emoties, je hond voor je iets verwacht onderdanig en afwachtend maken en meer van dat. Fantastisch en lekker duidelijk. Werkt hier waanzinnig. Maar het deel met correcties heb ik persoonlijk helemaal niet nodig daarbij. Ik ga niet vechten met mijn hond zoals Pinki al aangeeft. Ik ga Eva en Cleo niet op hun rug gooien met een muilkorf om en tegen de grond drukken terwijl ik ondertussen een wurgtouwtje aantrek. Dat kun je toch eigenlijk niet normaal vinden? Begrijp me goed, ik was ook veel te kritiekloos. Maar ineens begint me wel duidelijk te worden waar dat alles op gebaseerd is. Extreme probleemhonden prima, maar als basis-opvoeding van je hond? Belachelijk! En waar kan ik vandaan halen hoe je normaal gesproken met je hond om moet gaan? Hoe past dat soort gewurg en geruk in het dagelijks leven? En wat voor relatie met je hond krijg je dan? Ik doe mijn honden nooit wat en ze zijn braaf.

Verder vind ik ook dat CM dingen doet die bazen niet kunnen. Daarna zijn de bazen bij de update na een maand vaak nog bezig met sommige honden. Ik begin de show van CM meer en meer te zien als een soort dierentemmerij. Kijk mij eens die wilde valse hond temmen door hem op de grond te drukken en af te wurgen met een superdun gemeen touwtje. Hoe gaan die bazen dat daarna eigenlijk doen? En wanneer? Tussen het knuffelen op de bank door? :denken: Want nu wordt de verpeste verwaarloosde hond ook nog eens met geweld klein gemaakt zonder dat er werkelijk gepraat wordt over welke structurele problemen aangepakt moeten worden. Ik vind vooral zijn shows leuk waarin hij niet vecht met de honden die al zo vreselijk zielig zijn. Hoe kun je nu een verwaarloosde pitbull na 3 jaar in de tuin met een wurgtouw tegen de vlakte duwen omdat hij tijdens zijn eerste wandeling en tijden uitvalt? Dat kan toch zeker wel anders? :U:

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

http://www.shownieuws.tv/video/martin-g ... -bedreigd/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Gaus met de dood bedreigd
Dierenvriend Martin Gaus wordt met de dood bedreigd. In een uitzending van Pauw en Witteman had hij felle kritiek op de populaire hondenfluisteraar Cesar Millan. Martin kreeg de volgende ochtend een aantal pittige mails waarin hij met de dood wordt bedreigd.

Gaus vindt dat de bekende hondenfluisteraar te veel geweld gebruikt met zijn methode om honden her op te voeden, zoals het gebruik van elektrische schokken en prikbanden. De dierenvriend laat aan Shownieuws weten dat hij niet bang is voor de doodsbedreigingen, maar hij voelt zich er niet prettig bij. Martin gaat verder ook geen stappen ondernemen. Hij blijft wel achter zijn standpunt staan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jammer
Bedreigem is natuurlijk ook onzin, ik heb nog steeds behoefte om een brief te.sturen maar netjes en omderbouwd. Pen W hadden.simpelweg de.ballen.verstand van honden en dit onderwerp daarom kreeg.je ook.geen fatsoenlijke discussie, maar alleen ik.ben.goed.en de.rest.niet...
Had er dan iemand bijgehaald die al wat jaartjes zo.traint om een leuke discussie.te krijgen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja dan heb je altijd weer van die genuanceerde :N: figuren die denken die vent zegt iets wat ik niet leuk vind en nu moet hij zijn kop houden anders dan geef ik hem wel even een goede motivatie :19:
jeetje lang leven de vrijheid van meningsuiting :cheer:
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:http://www.shownieuws.tv/video/martin-g ... -bedreigd/
Martin Gaus met de dood bedreigd
Dierenvriend Martin Gaus wordt met de dood bedreigd. In een uitzending van Pauw en Witteman had hij felle kritiek op de populaire hondenfluisteraar Cesar Millan. Martin kreeg de volgende ochtend een aantal pittige mails waarin hij met de dood wordt bedreigd.

Gaus vindt dat de bekende hondenfluisteraar te veel geweld gebruikt met zijn methode om honden her op te voeden, zoals het gebruik van elektrische schokken en prikbanden. De dierenvriend laat aan Shownieuws weten dat hij niet bang is voor de doodsbedreigingen, maar hij voelt zich er niet prettig bij. Martin gaat verder ook geen stappen ondernemen. Hij blijft wel achter zijn standpunt staan.
Dit gaat natuurlijk weer veel te ver inderdaad.

Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik heb het gezien. Zo slecht was gaus niet over millan vind ik hoor, tenminste, hij was tegen zijn methode maar zei niks slechts of zo. De golden retriever vind ik ook zo iets. Hij zegt wel de hele tijd van kijk wat een geweldige hond ik heb getraind, maar ten eerste traint millan probleemhonden en ten tweede is het een golden. Sorry maar dat is echt iets anders dan een pitbull.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Gaus traint ook moeilijkere honden hoor, en ook probleem honden
en ik was met mijn halve (amerikaanse) Bulldog gewoon welkom op de Gaus honden school ondanks dat hij wat probleempjes had,
zijn nog heel wat honden scholen die een bull niet accepteren :cool2: beginnen ze niet aan.
en ook de trainer op de KC was niet geamuseerd dat hij Gil in zijn groep kreeg( Hij was wel om na twee lessen en vond het giga leuk :Q: )
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:Gaus traint ook moeilijkere honden hoor, en ook probleem honden
en ik was met mijn halve (amerikaanse) Bulldog gewoon welkom op de Gaus honden school ondanks dat hij wat probleempjes had,
zijn nog heel wat honden scholen die een bull niet accepteren :cool2: beginnen ze niet aan.
en ook de trainer op de KC was niet geamuseerd dat hij Gil in zijn groep kreeg( Hij was wel om na twee lessen en vond het giga leuk :Q: )
Dat zegt toch meer over de eigenaar die die Gaus school leid dan over Gaus zelf.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Jolien is ook wel heel goed, dat is waar, maar dit soort rassen zijn er gewoon welkom op de meeste Gaus scholen, en heel wat andere scholen zitten in een keer helemaal vol als je met je ambull ( of uberhaupt je molosser) een cursusje wil lopen.
en als je de dag erna je kooikertje op wilt geven is er wel plek :19:
de Gaus scholen werken redelijk uniform volgens mij omdat ze aan het het instituut vast zitten, die neemt ook het examen af.
dus het concept komt wel bij Gaus vandaan.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Dat Gaus een ander standpunt heeft dan de meesten is geen reden om hem hatemail te gaan sturen. Ik ben het ook niet eens met wat hij zei maar ik respecteer wel vrijheid van meningsuiting.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”