nogmaals ik weet niet wat ik zou kiezen, hoop het ook nooit te hoeven doen, maar mijn gevoel zegt op dit moment dus mijn hond. Maar nee, ik ben niet teleurgesteld in de mens, heb ook niets tegen de mens etc.Mama Sanneke schreef:Zijn mensen die hun hond boven de mens stellen
dan teleurgesteld in de mens ?
Of is dat te simplistisch?
Ik bedoel in het algemeen hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervolg "om wie geef je meer"
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
dat geloof ik niet .Mama Sanneke schreef:Zijn mensen die hun hond boven de mens stellen
het is puur een gevoel denk ik.
mensen zijn allemaal verschillend denkende wezens.
Ik zeg ook niet dat ik ze niet zou redden , ik weet gewoon niet wat ik zou doen .
Als een door mij geliefd persoon aan de brug hang en een vreemde hond, zou ik echt wel voor mijn geliefde gaan.
Onvoorwaardelijke liefde tussen mensen geloof ik ook niet zo in trouwens.
het is naief om te denken dat je voor altijd bij iemand blijft
- Ozzfest
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik heb nog nooit een kat doodgereden op de openbare weg, maar wel enkele keren vol op de rem moeten staan. Ik heb toen elke keer in een flits in de achterspiegel gekeken.jojenny schreef:
naschrift.
en dan zijn er ook nog eens mensen die mij vroegen of ik schade had![]()
En of ikzelf niks had.
dat zou mij toch worst wezen.
Als dat diertje nog maar leefde.
Op de snelweg met iemand pal achter me rijd ik dus door zou het zo zijn.
Daarentegen kijk ik wel altijd goed onder mijn auto voor ik wegrijd, want er ligt regelmatig een kat onder de auto en ik heb 14 jaar geleden per ongeluk over een oud besje van 17 jaar heen gereden toen ik net een auto had en nog nbiet wist dat katten daar graag onder liggen
Anne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
het is niet dat ik er blij mee ben , maar ik kan rare capriolen uithalen als het om dieren uitwijken gaat.starfleet schreef:Ik heb nog nooit een kat doodgereden op de openbare weg, maar wel enkele keren vol op de rem moeten staan. Ik heb toen elke keer in een flits in de achterspiegel gekeken.jojenny schreef:
naschrift.
en dan zijn er ook nog eens mensen die mij vroegen of ik schade had![]()
En of ikzelf niks had.
dat zou mij toch worst wezen.
Als dat diertje nog maar leefde.
Op de snelweg met iemand pal achter me rijd ik dus door zou het zo zijn.
Daarentegen kijk ik wel altijd goed onder mijn auto voor ik wegrijd, want er ligt regelmatig een kat onder de auto en ik heb 14 jaar geleden per ongeluk over een oud besje van 17 jaar heen gereden toen ik net een auto had en nog nbiet wist dat katten daar graag onder liggen![]()
![]()
Anne
ik denk als er een moment is dat je voor jezelf of voor een dier moet kiezen dat je voor jezelkf gaat .
Dat mag ik dan hopen dat mijn instinct me niet in de steek laat
- Ozzfest
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Dat is ook niet erg. Soms loop je met iemand een tijdje op en dan scheiden de wegen weer. Dan is het toch een mooie tijd geweest zolang het duurde.jojenny schreef:
Ik heb dat ook tegen mijn man gezegd, maar hij wil niet verhuizen
Anne (dat was niet serieus
- beppie
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Waarom Jenny ?jojenny schreef:dat geloof ik niet .Mama Sanneke schreef:Zijn mensen die hun hond boven de mens stellen
het is puur een gevoel denk ik.
mensen zijn allemaal verschillend denkende wezens.
Ik zeg ook niet dat ik ze niet zou redden , ik weet gewoon niet wat ik zou doen .
Als een door mij geliefd persoon aan de brug hang en een vreemde hond, zou ik echt wel voor mijn geliefde gaan.
Er zijn toch mensen die samen lekker oud worden ?
Ik hoop dat ik dat ook mag beleven, want ik wil echt met mijn man oud worden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Er zijn ook dagen dat ik hem een doos over zijn hoofd wil trekken.starfleet schreef:Dat is ook niet erg. Soms loop je met iemand een tijdje op en dan scheiden de wegen weer. Dan is het toch een mooie tijd geweest zolang het duurde.jojenny schreef:
Ik heb dat ook tegen mijn man gezegd, maar hij wil niet verhuizen![]()
Anne (dat was niet serieus)
Maar hij mag wel hier blijven

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Durf jij nu te stellen dat ik materieele zaken boven een leven zou stellen?Leanne schreef:Ja wat als :Mama Sanneke schreef:En wat in deze situatie,
niet jouw hond, niet jouw kind,
wie red je dan ??
Niet jouW hond
Niet jouW kind
Wel jouW krat bier?
jij bent niet goed bij je hoofd...
Je weet zelf ook niet wat je in zo'n situatie zou doen omdat je het nog nooit meegemaakt hebt...dus ga niet zo lopen hakken mens.
Voor hetzelfde geld grijp jij in een reflex de hond in plaats van het kind...zul jij je dan even doodschamen na wat je hier gezegd hebt.
Ik durf er gewoon eerlijk voor uit te komen dat ik hoogstwaarschijnljk voor mijn eigen zal kiezen en in dat geval is Rimpel mijn 'eigen'
Sowieso heb ik nogal de pest aan mensen die zich in woorden doen voorkomen als een held terwijl ze nog nooit in een situatie beland zijn waarin ze dat konden "testen" ..
Hoop bla bla maar ik ben benieud hoe je in het echt reageerd.
Ik kan in ieder geval voor de volle 100 % naar eerlijkheid zeggen dat ik wanneer ik onrecht zie wel reageer...
Er was eens een jongen van 1.85-1.90 die met zijn vuist uithaalde naar een meisje (ruzie was al even gaande en ik hield het in de gaten...) ik heb haar aan de kant geduwd en ben er voor gaan staan...
ik had met gemak een lel op mijn gezicht kunnen krijgen incl blauw oog...maar daar dacht ik nou echt niet aan op dat moment...toen de jongen ook nog begon te sputteren dat ik aan de kant moest gaan heb ik hem gezegd dat ik hem hartstikke dood zou maken als hij mij sloeg...
Is ook niet gebeurd..
Dus vertel mij niet dat ik niet goed in mijn hoofd ben..ik ben eerlijk...
Wat je van sommigen niet kunt zeggen.
Ik kies ego voor mijn eigen....(ach...kan het niet helpen...menselijke eigenschap hoor: voor je eigen kiezen en egoistisch zijn)
EDIT: Ik ben niet teleurgesteld in de mensheid (hoewel ik weleens mijn bedenkingen heb hoe lang het nog duurt voor we elkaar uitgeroeid hebben) maar wel in sommige mensen...
Ik maak onderscheid in mensen die me wel teleurgesteld hebben en in mensen die dat niet gedaan hebben.
Het is dus niet per definitie zo dat ik een hekel aan mensen heb.
De meeste mensen gaan ervan uit dat de mens goed is...
Ik ga er in principe ook vanuit dat de mens goed is, maar houdt altijd in mijn achterhoofd dat ze je kunnen naaien waar je bij staat.
Noem het wantrouwend.
Overigens merk je het niet aan me, ik ben erg sociaal en [pas me makkelijk aan..zet mij in een groep van 20 man die ik niet ken ik red me prima de rest van de avond...
Maar voordat iemand een goed vriendje van me is zijn daar heel wat denk-momentjes aan vooraf gegaan...
Laten we het er maar op houden dat er niet veel mensen zijn die ik vriend of vriendin zou willen noemen...
- bobientje
- Actief
iets in een reflex doen, tja, dat is iets in een reflex doen, daar denk je niet bij na, je handelt meteen.
ik zou gewoon absoluut niet zonder mensen kunnen, tuurlijk daar zijn genoeg bij waar ik ook niets mee heb maar ik bedoel gewoon menselijk contact. als ik dat niet zou hebben zou ik gek worden. en dat heb ik niet met dieren. niet dat ik niet van dieren hou want dat doe ik wel en daarom kies ik voor het hebben van dieren. maar contact met andere mensen dat is toch meer een "levensbehoefte"
ik zou gewoon absoluut niet zonder mensen kunnen, tuurlijk daar zijn genoeg bij waar ik ook niets mee heb maar ik bedoel gewoon menselijk contact. als ik dat niet zou hebben zou ik gek worden. en dat heb ik niet met dieren. niet dat ik niet van dieren hou want dat doe ik wel en daarom kies ik voor het hebben van dieren. maar contact met andere mensen dat is toch meer een "levensbehoefte"

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
mercedes2803 schreef:Durf jij nu te stellen dat ik materieele zaken boven een leven zou stellen?Leanne schreef:Ja wat als :Mama Sanneke schreef:En wat in deze situatie,
wie red je dan ??
Niet jouW hond
Niet jouW kind
Wel jouW krat bier?
jij bent niet goed bij je hoofd...![]()
Ik had het niet tegen jou...
Je weet zelf ook niet wat je in zo'n situatie zou doen omdat je het nog nooit meegemaakt hebt...dus ga niet zo lopen hakken mens.
Voor hetzelfde geld grijp jij in een reflex de hond in plaats van het kind...zul jij je dan even doodschamen na wat je hier gezegd hebt.
Nee doodschamen moet jij je...Omdat jij vindt dat jou hond meer waard is dan het leven van een kind..
Geef je de ouders meteen je kaartje?
Ik durf er gewoon eerlijk voor uit te komen dat ik hoogstwaarschijnljk voor mijn eigen zal kiezen en in dat geval is Rimpel mijn 'eigen'
Sowieso heb ik nogal de pest aan mensen die zich in woorden doen voorkomen als een held terwijl ze nog nooit in een situatie beland zijn waarin ze dat konden "testen" ..
Ik kan in ieder geval voor de volle 100 % naar eerlijkheid zeggen dat ik wanneer ik onrecht zie wel reageer...
Idd een hoop![]()
![]()
![]()
Er was eens een jongen van 1.85-1.90 die met zijn vuist uithaalde naar een meisje (ruzie was al even gaande en ik hield het in de gaten...) ik heb haar aan de kant geduwd en ben er voor gaan staan...
ik had met gemak een lel op mijn gezicht kunnen krijgen incl blauw oog...maar daar dacht ik nou echt niet aan op dat moment...toen de jongen ook nog begon te sputteren dat ik aan de kant moest gaan heb ik hem gezegd dat ik hem hartstikke dood zou maken als hij mij sloeg...
Is ook niet gebeurd..
Ja en? Wil je een lintje?
Ik kies ego voor mijn eigen....(ach...kan het niet helpen...menselijke eigenschap hoor: voor je eigen kiezen en egoistisch zijn)
En dat je eerlijk bent wil niet zeggen dat ik niet mag zeggen dat jij niet goed bij je hoofd bent...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het was denk ik voor jou niet bedoeld hoormercedes2803 schreef:Durf jij nu te stellen dat ik materieele zaken boven een leven zou stellen?Leanne schreef:Ja wat als :Mama Sanneke schreef:En wat in deze situatie,
wie red je dan ??
Niet jouW hond
Niet jouW kind
Wel jouW krat bier?
jij bent niet goed bij je hoofd...![]()
Is ook niet gebeurd..
EDIT: Ik ben niet teleurgesteld in de mensheid (hoewel ik weleens mijn bedenkingen heb hoe lang het nog duurt voor we elkaar uitgeroeid hebben) maar wel in sommige mensen...
Ik maak onderscheid in mensen die me wel teleurgesteld hebben en in mensen die dat niet gedaan hebben.
Het is dus niet per definitie zo dat ik een hekel aan mensen heb.
De meeste mensen gaan ervan uit dat de mens goed is...
Ik ga er in principe ook vanuit dat de mens goed is, maar houdt altijd in mijn achterhoofd dat ze je kunnen naaien waar je bij staat.
Noem het wantrouwend.
Overigens merk je het niet aan me, ik ben erg sociaal en [pas me makkelijk aan..zet mij in een groep van 20 man die ik niet ken ik red me prima de rest van de avond...
Maar voordat iemand een goed vriendje van me is zijn daar heel wat denk-momentjes aan vooraf gegaan...
Laten we het er maar op houden dat er niet veel mensen zijn die ik vriend of vriendin zou willen noemen...

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
he mama sanneke.Mama Sanneke schreef:Kan me niet voorstellen dat ik met niemand meer zou kunnen discusiëren,
praten, zagen.
ik geloof best dat je met 1 iemand oud kunt worden . dat is logisch ook mijn streven.
Ik wil ook graag een partner en kids en de hele reutemeteut.
Maar er kan altijd wat gebeuren waardoor je zo veranderd dat je niet meer gelukkig bent met elkaar.
Bij Richard en mij was het voornamelijk dat ik mijzelf enorm aan het ontwikkelen was , en dat de verschillen te groot waren geworden tussen ons.
Wij waren ook 7 jaar bij elkaar , das e behoorlijk poosje.
ik hoop dat ik ooit een mega relatie krijg waarvan ik helemaal uit mijn dak kan gaan , en zeg.... yesssssssss dat gaat lukken
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik hoop het voor jou ookjojenny schreef:he mama sanneke.Mama Sanneke schreef:Kan me niet voorstellen dat ik met niemand meer zou kunnen discusiëren,
praten, zagen.
ik geloof best dat je met 1 iemand oud kunt worden . dat is logisch ook mijn streven.
Ik wil ook graag een partner en kids en de hele reutemeteut.
Maar er kan altijd wat gebeuren waardoor je zo veranderd dat je niet meer gelukkig bent met elkaar.
Bij Richard en mij was het voornamelijk dat ik mijzelf enorm aan het ontwikkelen was , en dat de verschillen te groot waren geworden tussen ons.
Wij waren ook 7 jaar bij elkaar , das e behoorlijk poosje.
ik hoop dat ik ooit een mega relatie krijg waarvan ik helemaal uit mijn dak kan gaan , en zeg.... yesssssssss dat gaat lukken
al gaat het knallen een stuk minder als je heel lang bij elkaar bent.
Dan worden het meer poefjes.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Ik vind dat een dierlijke eigenschap. Het verschil tussen de mens en andere zoogdieren zit er voor mij juist o.a. in dat je keuzes kunt maken die verder reiken dan de bevrediging van je onmiddellijke behoeften.mercedes2803 schreef: Dus vertel mij niet dat ik niet goed in mijn hoofd ben..ik ben eerlijk...
Anne
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dat is waarstarfleet schreef:Ik vind dat een dierlijke eigenschap. Het verschil tussen de mens en andere zoogdieren zit er voor mij juist o.a. in dat je keuzes kunt maken die verder reiken dan de bevrediging van je onmiddellijke behoeften.mercedes2803 schreef: Dus vertel mij niet dat ik niet goed in mijn hoofd ben..ik ben eerlijk...
Anne
Zou een hond eigenlijk rekening houden met een mens ?

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- starfleet
- Erelid
Ze voelen wel dingen aan. Bijvoorbeeld dat ze heel zachtjes moeten zijn met een baby en dat ze als je echt ziek bent niet als een dolle met de bal aan komen rennen. Maar ze denken niet: "vrouwtje is ziek, dan ga ik nu maar niet vragen of ze met me wil ballen, ze moet rustig aan doen en uitzieken vind ik".Mama Sanneke schreef:
Dat is waar![]()
Zou een hond eigenlijk rekening houden met een mens ?
Anne (het lijkt wel af en toe of ze dat denken
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
- kristien
- Actief
- Contacteer:
hhmm. Ik heb nogal problemen met dat soort uitpraken. Het al dan niet hebben van zus of zo gevoelens dan wel pijn van andere levende wezens kan je volgens mij niet bewijzen noch ontkennen. Dus jouw hondentrainer kan dat wel beweren maar zeker zijn we toch nooit.jojenny schreef:mensen denken ook vaak dat honden zich schuldig kunnen voelen . maar de hondentrainer die ik ken zegt dat ze die gevoelens niet kunnen hebben
-
Debora
- Zeer actief
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn, ik zou niet weten om wie ik meer geef. Mijn familie, vrienden en mijn honden zijn belangrijk, maar allemaal op een andere manier. Familie kan je niet met vrienden vergelijken, vrienden niet met honden en familie niet met honden. Wel denk ik mocht er wat gebeuren en ik moet een dier/mens redden je instinctief het meest betrouwbaarste pakt, m.a.w. wel mijn hond maar niet een vriend, dat je dat automatisch je eigen hond pakt. Dit is niet omdat je niets om mensen in zijn algemeen geef, maar het gevoel iets eigen te beschermen is waarschijnlijk groter.