Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Time out

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Ik ben hier nog......

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef: Als ze thuis zijn zijn ze samen,en dan achter het hekje van de inpandige berging.
Als ik weg ga gaan de fietsen daar uit want dat vind ik gevaarlijk mochten die om vallen.(Of eentje gaat aan de banden knagen haha)

Als ik naar een dokter,ziekenhuis,of wat ook moet regel ik oppas.

Het is echt heel lastig als je altijd thuis bent 24 uur per dag,om dan bijvoorbeeld volgende week opeens de hondjes alleen te laten!Snap je.

Ik ben al 11 jaar ziek thuis,en dat werkt gewoon echt niet!
Dat werkt alleen als je structureel weg bent.
En dat ben ik niet,en die keren dat ik even naar de winkel moet en mijn dochter is niet thuis,dan neem ik ze mee naar de winkel.
Ja hoor, dat werkt best als je dat wilt. Ook als je thuis/ziek bent mag je best een leven naast je honden hebben.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Romy en Vlinder konden sowieso anderhalf uur alleen zijn in het oude huis,ik moet ze hier weer laten wennen.

En ze gaan NIET mee naar de training,ik heb een afspraak met mijn dochter die past op als ik met hem ga trainen.
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 01 jul 2014 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Okee, dan begreep ik je verkeerd. :wink: Hopelijk kom je er uit met de gedragstherapeut.

De bench hoeft niet een gevangenis te zijn. Ayleen ligt van pup af aan daar in en zoekt hem regelmatig zelf op.
Zelfs nu ze vaak los is in de kamer, gaat ze zelf in de bench liggen. Dat wordt een rustpunt voor ze, merk dat ze daar rustiger slaapt dan op haar kleed bij ons.
Zou het idee niet direct afwijzen, misschien bevalt Ferry de rust ook wel heel goed. Of pakt hij dan onbewust meer rust. :ok:
Ayleen was op die leeftijd ook sneller overprikkeld (moe) dan je zelf in de gaten hebt. Door best simpele dingen.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Re: Ik ben hier voorlopig weg

Ongelezen bericht door Sanchis »

nathalie71 schreef: Ik ben alle dagen thuis en dan is het heel erg moeilijk om de honden alleen thuis te laten een keer,gewoon omdat ik er altijd ben.
Ik ben niet structureel weg dus kan ik nergens mee oefenen.
Nu snap ik er steeds minder van. Je zegt in het begin dat je geisoleert raakt omdat je het huis niet uit kan zonder Ferry, en nu zeg je dat je toch nergens heen wilt. Dan valt dat hele geïsoleer dus ook wel mee, begrijp ik?
Als je wilt dat je hondje alleen kan zijn, zul je moeten oefenen. Dus ga je dagelijks een keer of twee de deur uit zonder Ferry, ook al had je helemaal geen plannen om weg te gaan. Een kop koffie halen bij je nieuwe buren, bijvoorbeeld.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef:Romy en Vlinder konden sowieso anderhalf uur alleen zijn in het oude huis,ik moet ze hier weer laten wennen.

En ze gaan NIET mee naar de training,ik heb een afspraak met mijn dochter die past op als ik met hem ga trainen.
Da's fijn, maar die training is meer dan 1-2-3 x per week naar de hondenschool.
Daar buiten zul je ook veel met hem alleen moeten oefenen.
Is ook goed voor hem om even los van de rest te zijn en om jullie band te versterken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

nathalie71 schreef:Romy en Vlinder konden sowieso anderhalf uur alleen zijn in het oude huis,ik moet ze hier weer laten wennen.

Met trainen bedoel ik niet alleen naar de GT of hondenschool gaan, je zult de adviezen die je krijgt elke dag in de praktijk moeten brengen.. Wil je dochter elke dag oppassen?
Het lijkt me voor ieders vrijheid fijner als ze ook even alleen kunnen zijn..
nathalie71

Sanchis schreef:
nathalie71 schreef: Ik ben alle dagen thuis en dan is het heel erg moeilijk om de honden alleen thuis te laten een keer,gewoon omdat ik er altijd ben.
Ik ben niet structureel weg dus kan ik nergens mee oefenen.
Nu snap ik er steeds minder van. Je zegt in het begin dat je geisoleert raakt omdat je het huis niet uit kan zonder Ferry, en nu zeg je dat je toch nergens heen wilt. Dan valt dat hele geïsoleer dus ook wel mee, begrijp ik?
Als je wilt dat je hondje alleen kan zijn, zul je moeten oefenen. Dus ga je dagelijks een keer of twee de deur uit zonder Ferry, ook al had je helemaal geen plannen om weg te gaan. Een kop koffie halen bij je nieuwe buren, bijvoorbeeld.

Oude situatie;

Ik was daar ook hele dagen thuis maar;

Ik ging veel wandelen en kwam andere honden baasjes tegen.

Ging bij vriendin of mijn moeder op bezoek met de hondjes

Ging naar de winkel met de hondjes

Ging met de bus naar de stad,met de hondjes

Verjaardag? Met de hondjes

Een keer iets speciaals? oppas.

Nu zit ik binnen,en kan ik nergens meer naar toe!Door Ferry
nathalie71

weet je laat ook maar..ik ben gesloopt door al dat uit leggen en herhalen..
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

En toch zou ik met hem gaan oefenen op alleen thuis zijn, want de kans is ook aanwezig dat hij (voorlopig) niet overal mee naar toe kan en dan kun jij toch, eventueel met de andere twee, op visite of iets dergelijks.
nathalie71

ben voorlopig weg...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

nathalie71 schreef:weet je laat ook maar..ik ben gesloopt door al dat uit leggen en herhalen..
En als je tips krijgt waar je wat mee zou kunnen ben je boos, wil je wel dat het veranderd?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sanner
Zeer actief

Re: Ik ben hier nog...... Time out

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik denk dat je er té erg doorheen zit, en je daarom alles erger/harder opvat dan het bedoeld is. Een time out is geen verkeerd idee, denk ik.
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef: Nu zit ik binnen,en kan ik nergens meer naar toe!Door Ferry
Ik zou toch eens goed kijken naar je eigen aandeel en het niet helemaal bij hem neerleggen.
Je wilt ze niet loslaten en hebt dit dus ook gecreëerd.
Zou maar eens vaart gaan maken met dat opbouwen, zodat Ferry straks gewoon een paar uur alleen kan zijn.
nathalie71

Lunatic schreef:
nathalie71 schreef:weet je laat ook maar..ik ben gesloopt door al dat uit leggen en herhalen..
En als je tips krijgt waar je wat mee zou kunnen ben je boos, wil je wel dat het veranderd?
Lees maar even terug...

GT en KC enzo......

En ook dat ik heel veel mensen heel erg heb bedankt...voor alles,voor alle tips en hoe lief ik dat vind,en wat blij ik ben dat ik verder kan...

het is voor mij rete moeilijk...ik zit niet te wachten meer op verwijten....
Sanchis
Zeer actief

Nee, Door jezelf. Want je neemt de moeite niet om te oefenen. Ik vind dat je nu teveel sorres op Ferry afschuift. Het is nog een jonge hond, dacht je dat hij alles al kon?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

nathalie71 schreef:
jip007 schreef:
nathalie71 schreef: En ja,ik ga hem lekker in zijn eentje in de bench doen want daar ligt hij het liefst;
Afbeelding

:ugh:
Hij moet toch ook leren om alleen thuis te blijven, of laat je hem dan los in de kamer.
In een bench of puppyren is veiliger denk ik.
Als ze thuis zijn zijn ze samen,en dan achter het hekje van de inpandige berging.
Als ik weg ga gaan de fietsen daar uit want dat vind ik gevaarlijk mochten die om vallen.(Of eentje gaat aan de banden knagen haha)

Als ik naar een dokter,ziekenhuis,of wat ook moet regel ik oppas.

Het is echt heel lastig als je altijd thuis bent 24 uur per dag,om dan bijvoorbeeld volgende week opeens de hondjes alleen te laten!Snap je.

Ik ben al 11 jaar ziek thuis,en dat werkt gewoon echt niet!
Dat werkt alleen als je structureel weg bent.
En dat ben ik niet,en die keren dat ik even naar de winkel moet en mijn dochter is niet thuis,dan neem ik ze mee naar de winkel.
.
Ik moet ook regelmatig naar het ziekenhuis.
Bodyguard zit dan in de puppyren als we naar Groningen moeten, dan zijn we toch uren weg,
het kleine mannetje doet het super :ok:
Ook s'nachts zit hij daar in , heeft een lekker holletje als mand waar hij graag in ligt.
Natuurlijk is Pom s'nachts ook in de kamer , dus hij is niet helemaal alleen voor zijn gevoel.
Je wilt toch ook wel eens met je 2 andere honden alleen wandelen, dan moet hij toch leren alleen te zijn.
Dat heeft verder toch niets met je ziek zijn te maken...
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sanchis
Zeer actief

nathalie71 schreef: het is voor mij rete moeilijk...ik zit niet te wachten meer op verwijten....
En ook niet op tips. Naar mijn inziens hoort trainen op alleen zijn bij de basisopvoeding.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Maar je kan het alleen zijn toch rustig opbouwen, net zoals je met Romy en Vlinder hebt gedaan? Ik liep hier in het begin een rondje om het huis en heb het langzaam uitgebouwd totdat ik even naar de supermarkt kon.

Mocht je tzt nog een stabiele vreemde oefenhond willen, kunnen Evert en ik ook wel een keertje naar Zwolle komen. Hij negeert andere honden doorgaans compleet en anders is het even een snuffel als de ander persé contact wil en dan gaat hij weer in standje negeer. Hij is alleen niet super groot (zo'n 35 cm schofthoogte).
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik snap dat gedram over alleen thuis laten niet zo, als ze dat nou niet wil :19:
Mijn honden zijn ook NOOIT nog geen seconde alleen thuis...oh oh wat slecht :denken:
nathalie71

dagmar88 schreef:
Ik zou toch eens goed kijken naar je eigen aandeel en het niet helemaal bij hem neerleggen.
Zou maar eens vaart gaan maken met dat opbouwen, zodat Ferry straks gewoon een paar uur alleen kan zijn.

ik stop er mee

Ik wordt echt NIET begrepen.

Ferry deed al zo naar andere honden,dat moet er af

Verder leef ik voor mijn hondjes

Ik ben nu echt weg,ik trek dit niet meer :ugh:

Op deze manier hoor ik alleen maar dat ik alles fout doe,alles anders moet doen

Ik kan ze alle 3 beter naar een andere baas brengen,want daar hebben ze het veeeeel beter.

:cry:
nathalie71

Angelique. schreef:Ik snap dat gedram over alleen thuis laten niet zo, als ze dat nou niet wil :19:
Mijn honden zijn ook NOOIT nog geen seconde alleen thuis...oh oh wat slecht :denken:

:J: dank je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Angelique. schreef:Ik snap dat gedram over alleen thuis laten niet zo, als ze dat nou niet wil :19:
Daar gaat het ook niet om.
Ts geeft aan dat ze beperkt wordt, doordat Ferry niet overal mee naar toe kan en ze daardoor dingen moet laten.
Sanchis
Zeer actief

nathalie71 schreef:
dagmar88 schreef:

ik stop er mee

Ik kan ze alle 3 beter naar een andere baas brengen,want daar hebben ze het veeeeel beter.

Tjonge wat een flauwekul en onredelijkheid. Niemand zegt dat. Een jonge hond moet gewoon even oefenen om alleen te zijn. Daar zit je met een 'blanco' pup van 8 weken ook een paar weekjes mee. En dan zit je even veel thuis ja, maar daar heb je jaren plezier van.
Als je leeft voor je hondjes, wat is het dan voor moeite om even te trainen op het alleen zijn? Dat maakt het allemaal een stuk prettiger. Voor jou.
Sanchis
Zeer actief

Ze geeft er wel de hond de schuld van en is er duidelijk niet happy mee.
Nu zit ik binnen,en kan ik nergens meer naar toe!Door Ferry
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef:
dagmar88 schreef:

ik stop er mee

Jammer dat je het zo oppikt. Ik heb nooit een verkeerd woord tegen jou gezegd en verwijt je niets.
Maar je moet wel wat gaan doen wil het weer leuk worden.
nathalie71

Ja en ik WIL gewoon dat hij mee kan....that`s it!!

Snap je ?

Gewoon net zo als Vlinder en Romy...dat ging heeeeeel erg goed.
Nu is Ferry er bij en die kan gewoon leren mee gaan..punt

dan moet hij dus zijn smurf houden en niet zo agressief doen buiten!

Dat is alles

Niks alleen in de bench
Niks alleen romy en vlinder uit laten...nee ik wil met alle 3 wandelen..

ahh...ik kan niet meer echt niet
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ZaZa schreef:
Ts geeft aan dat ze beperkt wordt, doordat Ferry niet overal mee naar toe kan en ze daardoor dingen moet laten.
Zoals ik het begrijp word ze beperkt door Ferry zijn gedrag, en niet door de hond op zich.
Als hij zich zou gedragen kon hij mee en was er niets aan het handje...

Zo lees ik het hoor...en dan is er maar 1 optie (in haar wereld en ook in die van mij), werken aan zijn gedrag en daar is ze volgens mij heel hard mee bezig (cursus, gt enz enz)

Zou ik er 1 zo'n "etterbak" bij hebben zou ik ook aan het gedrag gaan werken en niet aan het alleen thuis laten, want dat wil ik niet, hij/zij moet mee kunnen punt.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik ook niet. Ze zijn altijd samen, en kunnen overigens ook prima alleen blijven. En dat heb ik ze nooit aan hoeven leren hoor :19:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Je moet je niet zo druk maken.
Hier een broodfok hondje dat overal blaffend op afrent
En een oepsnesthondje dat van bange honden gehakt wil maken :engel:
Laatst gewijzigd door Suske op 01 jul 2014 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
nathalie71

ZaZa schreef:

:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”