Daar kijk je van op hè Tiny, je leert heel wat bij in dit topic.Tiny schreef:Oh dus als een hond kwispelt en dolenthousiast naar een andere toe wil gaan is het een lieverd? Potverdorie ik leer elke dat weer bij hier.Pakdebal schreef:jij hebt daar ook een goed punt, want jij weet dat het prima gegaan zou zijn , omdat je ook al zag , dat die andere hond lief was.iones schreef:die dolenthousiast naar die van mij willen toe gaan om kennis te maken e.d. En dan worden ze weggetrokken. Ik vind dat sneu.
dan is het echt sneu , inderdaad , net een gevangene die uitgelaten wordt .![]()
ik heb dat ook wel vaak gezien, hoor, maar ja , iedereen wil zijn hond opvoeden op zijn manier
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat een gezeik allemaal
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: wat een gezeik allemaal

-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Tiny schreef:Oh dus als een hond kwispelt en dolenthousiast naar een andere toe wil gaan is het een lieverd? Potverdorie ik leer elke dat weer bij hier.Pakdebal schreef:jij hebt daar ook een goed punt, want jij weet dat het prima gegaan zou zijn , omdat je ook al zag , dat die andere hond lief was.iones schreef:die dolenthousiast naar die van mij willen toe gaan om kennis te maken e.d. En dan worden ze weggetrokken. Ik vind dat sneu.
dan is het echt sneu , inderdaad , net een gevangene die uitgelaten wordt .![]()
ik heb dat ook wel vaak gezien, hoor, maar ja , iedereen wil zijn hond opvoeden op zijn manier
Ik heb net als de meeste hier 1 verantwoording en dat is: mijn hond hoeft geen ander mens of dier lastig te vallen en dat verwacht ik dan ook van een ander. In een losloopgebied als ik een hond aan een lijn zie of iemand is bezig om de aandacht van de hond vast te houden dan houd ik mijn hond dus bij me. Ja ze mag rustig spelen graag zelfs. Maar dan wel op een rustige manier. en bij kleine hondjes houd ik haar zeker in de gaten want ze kan best wel lomp doen.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
kipo schreef:Tjemig, wist je dat niet eensTiny schreef:Oh dus als een hond kwispelt en dolenthousiast naar een andere toe wil gaan is het een lieverd? Potverdorie ik leer elke keer weer bij hier.Pakdebal schreef:jij hebt daar ook een goed punt, want jij weet dat het prima gegaan zou zijn , omdat je ook al zag , dat die andere hond lief was.iones schreef:die dolenthousiast naar die van mij willen toe gaan om kennis te maken e.d. En dan worden ze weggetrokken. Ik vind dat sneu.
![]()
Inderdaad, voel me gewoon stom dat ik dit niet wistthom schreef: Daar kijk je van op hè Tiny, je leert heel wat bij in dit topic.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
silvester
Jullie kunnen ook gewoon antwoord geven op "waarom een hond kwispelt", idd, niet omdat hij blij is, of "dolenthousiast" is, maar waarom wel dan?
Zo, nu zijn jullie aan de beurt:
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nou je hebt een vrolijke kwispel, een propellorkwispel, een stijve kwispel, een kwispel die vrolijk lijkt, maar meer een -ik-lust-je-rauw is. Een onderdanige kwispel, een kwispel als ze zich pijn hebben gedaan etc. etc.
Laatst gewijzigd door Elmo/maureen op 23 okt 2013 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tiny
- Zeer actief
Kier kwispelt omdat ze dolenthousiast is, enthousiast om de hond even een kopje kleiner te maken. Meestal zijn dat honden die een snurkend geluid maken en volgens mij "denkt" zij dat ze naar haar grommen ofzosilvester schreef:Jullie kunnen ook gewoon antwoord geven op "waarom een hond kwispelt", idd, niet omdat hij blij is, of "dolenthousiast" is, maar waarom wel dan?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Had Xantosje ook gedaan idd vreselijk staan kwispelen.... dPakdebal schreef:jij hebt daar ook een goed punt, want jij weet dat het prima gegaan zou zijn , omdat je ook al zag , dat die andere hond lief was.iones schreef:die dolenthousiast naar die van mij willen toe gaan om kennis te maken e.d. En dan worden ze weggetrokken. Ik vind dat sneu.
Over y vervolg zullen we t dan maar niet hebben....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
malinois schreef:Had Xantosje ook gedaan idd vreselijk staan kwispelen.... d
Over y vervolg zullen we t dan maar niet hebben....
Tiny schreef: Kier kwispelt omdat ze dolenthousiast is, enthousiast om de hond even een kopje kleiner te maken. :
met een beetje hondenras kennis kom je daar al eerder achter ..maar bedankt om het nog eventjes te vermelden .
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
oh werkelijk? Leg dat dan eens uit?Pakdebal schreef:malinois schreef:Had Xantosje ook gedaan idd vreselijk staan kwispelen.... d
Over y vervolg zullen we t dan maar niet hebben....Tiny schreef: Kier kwispelt omdat ze dolenthousiast is, enthousiast om de hond even een kopje kleiner te maken. :
met een beetje hondenras kennis kom je daar al eerder achter ..maar bedankt om het nog eventjes te vermelden .
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Oh PdB, wat zegt het over de volgende honden dan? Ik zet er expres geen ras bij ivm vooroordelen.
Hond 1 kwispelt, maar vindt andere honden doodeng en zet het op een rennen.
Hond 2 kwispelt, maar vreet de andere honden het liefst op
Hond 3 kwispelt altijd, maar negeert alle honden volkomen en als de andere hond dat niet oppikt geeft ze een snauw.
Hond 1 kwispelt, maar vindt andere honden doodeng en zet het op een rennen.
Hond 2 kwispelt, maar vreet de andere honden het liefst op
Hond 3 kwispelt altijd, maar negeert alle honden volkomen en als de andere hond dat niet oppikt geeft ze een snauw.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
De mijne zijn dan wel heul zielig, mogen niet eens met elkaar spelen.
Ze zijn hartsikke gek op elkaar, maar spelen slaat te snel om in minder leuk spelen. Dus dan maar niet he. Ach.... en ook niet met andere honden. Gunst, wat een slecht leven hebben ze toch.
Oké, ze 'spelen' op het trainingsveld. Mogen mee werken, gaan 10 klm mee fietsen. Maar oh, wat zijn ze zielig.
En ja, ze valleen ook nog honden aan als die maar bezig blijven om aan hun kont te snuffelen en van geen ophouden weten. (De onze zaten gewoon aan de lijn en die hond loopt zomaar los vaak, zonder baas) Al heeft baas nu wel in de gaten dat hij zijn hond gewoon bij zich moet houden.
Ik kan ze in zo'n geval ook geen ongelijk geven. Ik wordt ook boos als ik achtervolgd wordt door iemand die maar aan mijn kont wil snuffelen.
Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
Oké, ze 'spelen' op het trainingsveld. Mogen mee werken, gaan 10 klm mee fietsen. Maar oh, wat zijn ze zielig.
En ja, ze valleen ook nog honden aan als die maar bezig blijven om aan hun kont te snuffelen en van geen ophouden weten. (De onze zaten gewoon aan de lijn en die hond loopt zomaar los vaak, zonder baas) Al heeft baas nu wel in de gaten dat hij zijn hond gewoon bij zich moet houden.
Ik kan ze in zo'n geval ook geen ongelijk geven. Ik wordt ook boos als ik achtervolgd wordt door iemand die maar aan mijn kont wil snuffelen.
Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
- iones
- Zeer actief
Ze MOETEN niks.Lizanne schreef:
Waaaaaaaarom, moeten honden zich altijd met andere honden vermaken? Lola vindt mij met m'n dummy aan het water veel leuker dan die andere honden die dolblij op haar af komen stormen om te spelen. En ik vind dat prima. Opgerot voor die andere o zo blije hond dus, die zoekt maar iets anders om mee te spelen.
Ik vind het alleen sneu als ik zie dat een hond dat graag wil het niet mag.
Dus zou ik aan jou kunnen vragen "waarom mogen honden zich niet met andere honden vermaken als ze daar duidelijk behoefte aan hebben?"
Kijk ik maak me niet druk over mijn eigen honden hoor! Die kunnen prima met andere honden en die komen niets te kort omdat ze elkaar al hebben.
En ik zie het heus wel als een andere hond niet door de mijne bejegend wil worden. En dan hoeft die hond dat ook echt niet te ondergaan want dan hou ik die van mij wel bij me.
Maar ik vind het gewoon zielig als die andere hond duidelijk aangeeft dat hij behoefte heeft aan kennismaking en spelen met mijn honden, maar dat niet mag.
Iedereen hier gaat uit van zijn eigen hond, die dat niet wil of durft.
Maar er zijn ook nog andere honden, die dat wel graag willen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Nee, nooit gedaan.Tiny schreef:Heb je wel eens gevraagd waarom dat gedaan wordt? Akira wil een hele enkele keer wel eens dolenthousiast naar een andere hond toe, maar dan niet om te spelen. Dat is trouwens alleen als ze aan de riem zit, los is het geen enkel probleem.iones schreef: Zelf heb ik een roedel sociale honden. En dan zie ik soms dat er honden zijn die dolenthousiast naar die van mij willen toe gaan om kennis te maken e.d. En dan worden ze weggetrokken. Ik vind dat sneu.
Ik ben dan te veel bezig met mijn eigen honden bij me te houden omdat ik liever niet wil dat ze die aangelijnde hond benaderen. Een aangelijnde hond is namelijk sneller geneigd om uit te vallen naar andere honden.
Daarnaast kijkt zo'n eigenaar ook niet al te vrolijk bij zijn trekkende hond. Dan heb ik al zoiets van "laat maar!".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Lees nog effe terug wat ik schrijf, als je kunt lezen tenminste.....Nanna schreef: Ik zie hier zat groepen mensen lopen die echt afspreken hoor. Zodat de honden met elkaar kunnen spelen.
Maar goed, dat is toch wat anders dan een hond opgedrongen krijgen die van de andere baas met jouw hond moet spelen, of die dat nou wil of niet.
Want of je verdraait mijn woorden, of je kunt gewoon echt niet lezen, of je trekt weer een voorbarige conclusie.
-
Tiny
- Zeer actief
Dan ga je het dus zelf invullen waarom die hond niet met die van jou mag speleniones schreef:Nee, nooit gedaan.Tiny schreef:Heb je wel eens gevraagd waarom dat gedaan wordt? Akira wil een hele enkele keer wel eens dolenthousiast naar een andere hond toe, maar dan niet om te spelen. Dat is trouwens alleen als ze aan de riem zit, los is het geen enkel probleem.iones schreef: Zelf heb ik een roedel sociale honden. En dan zie ik soms dat er honden zijn die dolenthousiast naar die van mij willen toe gaan om kennis te maken e.d. En dan worden ze weggetrokken. Ik vind dat sneu.
Ik ben dan te veel bezig met mijn eigen honden bij me te houden omdat ik liever niet wil dat ze die aangelijnde hond benaderen. Een aangelijnde hond is namelijk sneller geneigd om uit te vallen naar andere honden.
Daarnaast kijkt zo'n eigenaar ook niet al te vrolijk bij zijn trekkende hond. Dan heb ik al zoiets van "laat maar!".
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- iones
- Zeer actief
Nou, operatie lijkt me niet waarschijnlijk.Tiny schreef:
Dan ga je het dus zelf invullen waarom die hond niet met die van jou mag spelenKan best dat de hond niet echt vriendelijk is, loops is of pas een operatie heeft gehad en dus niet kan of mag spelen.
want als je hond geopereerd is en je weet dat je hond te enthousiast is bij andere honden, en steeds druk wordt als hij andere honden ziet, ga je niet ergens lopen waar je andere honden tegen komt, zodat hij weer druk gaat doen.
En als een hond niet echt vriendelijk is, laat hij dat meestal meteen wel zien.
-
Pakdebal
Daisy@ schreef: Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
ik vind wel ,
ten eerste ............je loopt er zelf ontspannender door , kan ik je aanraden !.
ten tweede ...........het is leuker voor de buurt , men hoeft niet voor jou een straatje om te gaan .
ten derde .............het is leuker voor de honden zelf, honden houden ook niet van ruzie de hele dag , in hun natuur ..
ten vierde .............honden zijn hele sociale dieren , zwerfkatten zullen meer vechten dan zwerfhonden ..
ach , ik kan nog wel even doorgaan .
-
silvester
Pak? Ooit wel eens gehoord dat er ook hondenrassen zijn gefokt om juist honden/wolven te verjagen/op te vreten?Pakdebal schreef:Daisy@ schreef: Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
ik vind wel ,
ten eerste ............je loopt er zelf ontspannender door , kan ik je aanraden !.![]()
ten tweede ...........het is leuker voor de buurt , men hoeft niet voor jou een straatje om te gaan .![]()
ten derde .............het is leuker voor de honden zelf, honden houden ook niet van ruzie de hele dag , in hun natuur ..![]()
ten vierde .............honden zijn hele sociale dieren , zwerfkatten zullen meer vechten dan zwerfhonden ..![]()
Die zijn van nature niet zo sociaal naar aanstormende hyper hondjes.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Maar weet je wat het is? Sommige honden moeten leren dat ze soms iets graag willen, maar dat niet mogen. Mijn uitlaathondje bijvoorbeeld, komt nooit buiten behalve met mij. En als ze dan buiten is, wil ze op alles en iedereen af stormen. En niet iedereen is daar van gediend. Dus ik leer haar dat ze niet altijd kan doen wat ze wil. En ja, soms leer ik haar dat op een moment dat de andere hond best wil spelen. Das dan dus pech, jammerdebammer. Maar het houdt niet in dat de hond die jij dan dus op dat moment ziet NOOIT met andere honden mag spelen. DAt is zelf invullen en dat klopt dus niet.iones schreef:Ze MOETEN niks.Lizanne schreef:
Waaaaaaaarom, moeten honden zich altijd met andere honden vermaken? Lola vindt mij met m'n dummy aan het water veel leuker dan die andere honden die dolblij op haar af komen stormen om te spelen. En ik vind dat prima. Opgerot voor die andere o zo blije hond dus, die zoekt maar iets anders om mee te spelen.
Ik vind het alleen sneu als ik zie dat een hond dat graag wil het niet mag.
Dus zou ik aan jou kunnen vragen "waarom mogen honden zich niet met andere honden vermaken als ze daar duidelijk behoefte aan hebben?"
Kijk ik maak me niet druk over mijn eigen honden hoor! Die kunnen prima met andere honden en die komen niets te kort omdat ze elkaar al hebben.
En ik zie het heus wel als een andere hond niet door de mijne bejegend wil worden. En dan hoeft die hond dat ook echt niet te ondergaan want dan hou ik die van mij wel bij me.
Maar ik vind het gewoon zielig als die andere hond duidelijk aangeeft dat hij behoefte heeft aan kennismaking en spelen met mijn honden, maar dat niet mag.
Iedereen hier gaat uit van zijn eigen hond, die dat niet wil of durft.
Maar er zijn ook nog andere honden, die dat wel graag willen.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Hier ben ik het wel heel erg mee eens. Hecht erg veel waarden aan onze losloop wandelingen en zou er niet aan moeten denken alleen maar aangelijnd te kunnen lopen.Jaap* schreef:Er is vanalles te zeggen over loslopen, maar het belangrijkste vind ik dat een hond betrouwbaar hierkomt. En dat de eigenaar een beetje fatsoen en begrip kan opbrengen voor anderen. Of het nu om andere honden, fietsers, paarden of wat dan ook gaat.
Verder vind ik ook dat sommige mensen er wel verschrikkelijk verkrampt mee om (moeten?) gaan.
Ik vind echt helemaal niks aan aangelijnd wandelen, en ik zal er dus ook altijd álles aan doen om te zorgen dat een hond zo probleemloos mogelijk los kan lopen.

------Groetjes Prana-----
-
Muk
Pak, het klopt niet wat je zegt. Sterker nog, al jouw meningen kloppen eigenlijk niet zo. Je hondenkennis hangt van vooroordelen inelkaar.Pakdebal schreef:Daisy@ schreef: Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
ik vind wel ,
ten eerste ............je loopt er zelf ontspannender door , kan ik je aanraden !.![]()
ten tweede ...........het is leuker voor de buurt , men hoeft niet voor jou een straatje om te gaan .![]()
ten derde .............het is leuker voor de honden zelf, honden houden ook niet van ruzie de hele dag , in hun natuur ..![]()
ten vierde .............honden zijn hele sociale dieren , zwerfkatten zullen meer vechten dan zwerfhonden ..![]()
Mijn hond houdt niet van andere honden en valt uit aan de lijn. Ze loopt dagelijks wel los, maar hier zijn dan ook weinig andere honden. De honden die ze tegenkomt worden vakkundig weggesnauwd, geblaft en eventueel ook gesnapt. Dit alles met een allervriendelijkste staartkwispel. Ik heb een mensenhond die niet veel met andere honden heeft, maar met mensen des te meer heeft. Met katten heeft ze ook niks, dat zijn lekkere hapjes volgens haar.
- Daisy@
- Zeer actief
Nou, vooruit dan maar.Pakdebal schreef:Daisy@ schreef: Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
ik vind wel ,
Ten eerste, nee, ik loop niet ontspannender omdat ik weet dat ze er niet gediend van zijn als een andere hond opdringerig is. Plus dat Mike het verre van leuk vind als er ook maar 1 hond een verkeerde blik aan zijn meisje geeft.
Ten tweede, er hoeft niemand voor mij om te lopen. Ik zorg wel voor mezelf. Meestal steek ikzelf meestal even over om niemand tot last te zijn. Ja echt pak, dat is mogelijk hoor, zekfs met kutherders.
Ten derde, dus mijn honden vinden het leuk om iedere keer maar duidelijk te moeten maken dat ze niet willen?
Dat ze gewoon lekker met ons of zichzelf bezig willen zijn.
Ten vierde. Honden zijn best sociale dieren. Maar toch begrijpt niet iedere hond wat opzouten betekend, ik mot je niet.
Ik ben ook een sociaal mens, hou van een praatje. Maar toch moet ik ook niet constant mensen om me heen. Zeker niet als ik met mijn hond op stap ben. En zeker niet als ik op een veldje een oefening doe. Trouwens, dan zien mijn honden niet eens iets anders, dan willen ze met ons bezig zijn, gek he voor een werkhond.
En nu zul je wel aankomen met de zin dat ik ze vanaf jongsaf had moeten laten spelen met andere honden. Nou, die vlieger gaat ook niet op want Mike kwam hier toen hij 2, 5 was. Indy heeft met Spike gespeeld als pup, en met de buurhond. Maar ze is gaan groeien in haar koppie en pikt niet alles meer, wat ik ook nietverwacht van haar.
Zo..... duidelijk? Ik verwacht het eigenlijk niet.
-
Pakdebal
maar hoe weet je dat dan ? Als mijn hond even kwam buurten kreeg hij nooit commentaar , dus wie zijn dat dan , wat voor chagrijnen ?.Lizanne schreef: Mijn uitlaathondje bijvoorbeeld, komt nooit buiten behalve met mij. En als ze dan buiten is, wil ze op alles en iedereen af stormen.
En niet iedereen is daar van gediend. Dus ik leer haar dat ze niet altijd kan doen wat ze wil..
als jij vindt dat het hondje prima zich kan vermaken en niet vals is , niet bijt,
dan kan je toch zeggen : " ach, hij zit de hele dag in een kooi " , en daarom laat ik hem lekker nu zijn pootjes strekken ., niets mis mee , hoor .
-
silvester
Ik vind het eigenlijk een vanzelfsprekendheid dat een hond wordt opgevoed zodat hij los kan lopen, net zoals ik het een vanzelfsprekendheid vind dat je je hond terug roept als iemand anders niet van jouw loslopende hond is gediend. Die persoon hoeft daarvoor voor mij geen reden te hebben. Je haalt gewoon je hond bij je en loopt door.lieveheersbeestje83 schreef:Hier ben ik het wel heel erg mee eens. Hecht erg veel waarden aan onze losloop wandelingen en zou er niet aan moeten denken alleen maar aangelijnd te kunnen lopen.Jaap* schreef:Er is vanalles te zeggen over loslopen, maar het belangrijkste vind ik dat een hond betrouwbaar hierkomt. En dat de eigenaar een beetje fatsoen en begrip kan opbrengen voor anderen. Of het nu om andere honden, fietsers, paarden of wat dan ook gaat.
Verder vind ik ook dat sommige mensen er wel verschrikkelijk verkrampt mee om (moeten?) gaan.
Ik vind echt helemaal niks aan aangelijnd wandelen, en ik zal er dus ook altijd álles aan doen om te zorgen dat een hond zo probleemloos mogelijk los kan lopen.
- Daisy@
- Zeer actief
Ik vind ook wel dat een hond los moet kunnen, die van mij wel tenminste. Mike laat ik niet los, maar daar loop ik alleen korte rondjes mee. Die is verder voor Leon waarbij hij wel los loopt.
Indy loopt heel vaak los, maar hier is gewoon hier.
Indy loopt heel vaak los, maar hier is gewoon hier.
-
silvester
Als hij komt buurten bij een koppeltje honden die niet zo gediend zijn van andere honden (lees: bvb berghonden) dan wordt ie gewoon geknipt en geschoren, en als je pech hebt, zelfs letterlijk.Pakdebal schreef:maar hoe weet je dat dan ? Als mijn hond even kwam buurten kreeg hij nooit commentaar , dus wie zijn dat dan , wat voor chagrijnen ?.Lizanne schreef: Mijn uitlaathondje bijvoorbeeld, komt nooit buiten behalve met mij. En als ze dan buiten is, wil ze op alles en iedereen af stormen.
En niet iedereen is daar van gediend. Dus ik leer haar dat ze niet altijd kan doen wat ze wil..![]()
als jij vindt dat het hondje prima zich kan vermaken en niet vals is , niet bijt,
dan kan je toch zeggen : " ach, hij zit de hele dag in een kooi " , en daarom laat ik hem lekker nu zijn pootjes strekken ., niets mis mee , hoor .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Pakdebal schreef:Daisy@ schreef: Niet iedere hond is gediend van andere honden, moet dan dan perse?
ik vind wel ,
.
Ps. Ik loop heel ontspannen hoor met mn honden over t algemeen. Die voelen mijn toestand erg goed aan nl en dan zijn zij t ook.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik loop zo goed als nooit aangelijnd vind t zelf vreselijk en mn honden ook. Die doen ook niks aangelijnd dus loop ik voor de sier.Jaap* schreef:Er is vanalles te zeggen over loslopen, maar het belangrijkste vind ik dat een hond betrouwbaar hierkomt. En dat de eigenaar een beetje fatsoen en begrip kan opbrengen voor anderen. Of het nu om andere honden, fietsers, paarden of wat dan ook gaat.

-
Pakdebal
.
maar
ik ben meer een wandelaar dan een " werkhond " - eigenaar , ik wilde een ras, waarmee ik fluitend , zonder zorgen kon wandelen , en die vond ik .
wel duidelijk, en ik ben blij dat iedereen zo zijn favoriete ras heeft , ik zou er niet aan moeten denken hoe jij daarmee omgaatDaisy@ schreef: Zo..... duidelijk? Ik verwacht het eigenlijk niet.
maar
ik ben meer een wandelaar dan een " werkhond " - eigenaar , ik wilde een ras, waarmee ik fluitend , zonder zorgen kon wandelen , en die vond ik .
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 23 okt 2013 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
dus jij hebt geen bezwaar tegen een bemodderde, natte hond die tegen je opspringt en je overal likt? Heel gek, ik ken mensen die dat wel erg vinden.Pakdebal schreef:maar hoe weet je dat dan ? Als mijn hond even kwam buurten kreeg hij nooit commentaar , dus wie zijn dat dan , wat voor chagrijnen ?.Lizanne schreef: Mijn uitlaathondje bijvoorbeeld, komt nooit buiten behalve met mij. En als ze dan buiten is, wil ze op alles en iedereen af stormen.
En niet iedereen is daar van gediend. Dus ik leer haar dat ze niet altijd kan doen wat ze wil..![]()
Daarnaast wil ik niet dat zij, zoals tara zegt, bijvoorbeeld geblesseerde honden lastigvalt. Of honden die werken, of, of, of....