Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Verzekering ja of nee?

Ongelezen bericht door renee-uk »

duitse herder schreef:
renee-uk schreef: ja dat ga je dan zelf uitvogelen natuurlijk, beetje moeite mag je er wel voor doen toch ;)
Maar ik heb de ervaring dat er wanneer er rook is ook altijd vuur is!
En zelfs hier in Engeland bereikt me die tamtam nog hoor.....
Maar wat ook zo is, de ene ervaring is de andere nog niet. Als ik sommige hoor over bepaalde fokkers, die prijzen ze in de hemel. Terwijl ik daar zelfs geen dooie hond ervan zou willen :19: Vraagt iemand op een forum naar een fokker, dan zie je alleen maar jubel verhalen en nooit de werkelijkheid :mrgreen:
Maar daarom ga je ook niet af op wat één of twee mensen zeggen en gebruik je ook je eigen gezonde verstand natuurlijk.
Zoals ik al zei, je moet er wel een beetje moeite voor doen natuurlijk.

Op forums is het wat moeilijk om negatieve dingen te zeggen, maar het staat natuurlijk iedereen vrij om dat per pb te doen en ik denk dat dat ook zeker wel gebeurt als er om ervaringen gevraagd wordt.
Wat voor de één een reden is om bij een bepaalde fokker geen hond te halen, kan voor de ander van totaal ondergeschikt belang zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

smoekie schreef: En fokker die maar aan blijft fokken onder het mom van "rasverbetering" terwijl daar gezien de combinaties geen sprake van is mijn inziens gewoon een "vermeerderaar" van het ras terwijl er al te veel van zijn.
Zomaar een vraagje hoor ...... jij hebt verstand van gebruikte combinaties???
Ergens moet ik wel om je lachen, je verwijt andere mensen bepaalde dingen en pretendeert er zelf verstand van te hebben ..... waar heb jij die kennis dan vandaan als ik mag vragen? Want volgens jou is er bijna niets terug te vinden ....... :denken:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

nee ik verzeker niet, spaar zelf wel...gaat al jaren goed :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

flatcoat schreef:
smoekie schreef: En fokker die maar aan blijft fokken onder het mom van "rasverbetering" terwijl daar gezien de combinaties geen sprake van is mijn inziens gewoon een "vermeerderaar" van het ras terwijl er al te veel van zijn.
Zomaar een vraagje hoor ...... jij hebt verstand van gebruikte combinaties???
Ergens moet ik wel om je lachen, je verwijt andere mensen bepaalde dingen en pretendeert er zelf verstand van te hebben ..... waar heb jij die kennis dan vandaan als ik mag vragen? Want volgens jou is er bijna niets terug te vinden ....... :denken:
Nou , inderdaad.
Maar ja, de smoek is dan ook een allrounder hé, zij weet nl alles. :smile: :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Nee hoor gewoon meelezen en of teruglezen bij de "fok" afdeling. Beetje interesse tonen in de (voor) ouders van etc etc. Overigens zeg noch pretendeer ik ergens "verstand" te hebben van fokken hoor. Net genoeg om te zien wanneer iemand echt aan "rasverbetering" doet of het "in stand houden" van de populatie doet of alleen maar aan het "vermeerderen" van. :mrgreen:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:Nee hoor gewoon meelezen en of teruglezen bij de "fok" afdeling. Beetje interesse tonen in de (voor) ouders van etc etc. Overigens zeg noch pretendeer ik ergens "verstand" te hebben van fokken hoor. Net genoeg om te zien wanneer iemand echt aan "rasverbetering" doet of het "in stand houden" van de populatie doet of alleen maar aan het "vermeerderen" van. :mrgreen:
dan kun jij niet zien of het een goede combi is.. ik zal je zo wel even een paar namen geven van wat mechelaars, moet jij mij even vertellen of dat goede combi's zouden zijn :ok: Met uitleg natuurlijk waarom wel of waarom niet. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Nee hoor gewoon meelezen en of teruglezen bij de "fok" afdeling. Beetje interesse tonen in de (voor) ouders van etc etc. Overigens zeg noch pretendeer ik ergens "verstand" te hebben van fokken hoor. Net genoeg om te zien wanneer iemand echt aan "rasverbetering" doet of het "in stand houden" van de populatie doet of alleen maar aan het "vermeerderen" van. :mrgreen:

Oké, je hebt dus géén verstand van fokken maar jij kan wel aan iemands combi zien of die aan het vermeerderen is? :denken:

Tuurlijk, klinkt heel logisch.. :roll:
Beetje teveel Rezza's posts gelezen dat je de weg een beetje kwijt bent. :smile: :smile: :smile2:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
dan kun jij niet zien of het een goede combi is.. ik zal je zo wel even een paar namen geven van wat mechelaars, moet jij mij even vertellen of dat goede combi's zouden zijn :ok: Met uitleg natuurlijk waarom wel of waarom niet. :ok:
oke hier heb je er alvast een paar:

Nando van Fort Oranje x Sarah van Fort Oranje
Luctor x Nicole
Ringo van Fort Oranje x Xena van de Lobo Hoeve
Youn-Boy van Joefarm x Daisy du Bois de la Limite
Dovre Fjeld Vasco x Nierlenders Cozzy
Diesel van Amelisweerd x Iris van de Lobo Hoeve

ik zal straks nog ff verder zoeken, maar ik ben heel benieuwd naar je gemotiveerde uitleg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:klaar: :U:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jaaa, die Diesel is mooi... Dat is het enigste wat ik weet :mrgreen:
Verder een geheel zinloze bijdrage van mij in dit topic. :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Daisy@ schreef:Jaaa, die Diesel is mooi... Dat is het enigste wat ik weet :mrgreen:
Verder een geheel zinloze bijdrage van mij in dit topic. :mrgreen:
gelukkig valt het niet op :smile:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Oh, dat is dan mooi, hahaha. :engel:

En nu wel een zinnige bijdrage. :wink:
Ik ben dus nu op zoek naar een pup. Maar ik merk absoluut dat veel mensen absoluut NIET de beroertste zijn om je informatie te geven over een bepaalde hond of nestje.
Zo via via kom ik een héle hoop te horen. Ook via dit forum. :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ow ja dit zijn trouwens verzonnen combi's Smoek dus wat dat betreft is daar qua eindresultaat/wat is er van de pups geworden niets van terug te vinden... maar ik heb geduld, je zult de enceclopedie wel aan het doorworstelen zijn... :lees:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Oh :jank: Ik was al hard op zoek naar de pups, haha.
Nee hoor, geintje :engel:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

smoekie schreef: Er zijn hier fokkers op het forum waar ik respect voor heb voor de manier hoe en waarmee zij fokken, maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofd :scratch: en me afvraag waarin zij zich onderscheiden van de "broodfokkers" zeg maar. Het ene nestje na het andere nestje wordt gefokt, aldus onder het mom van rasverbetering terwijl als je dan de combinaties bekijkt waarmee gefokt wordt of met wat voor teef er mijn inziens toch echt geen sprake is van "rasverbetering" maar simpelweg van "vermeerderen" van het ras :19:
Ik vind dat als je aan aantijgingen doet, die ook hard moet kunnen maken. Zo niet, is bovenstaande posting een aanfluiting lijkt me.

On topic ... ik heb geen verzekering afgesloten, maar misschien had ik dat beter wel kunnen doen toen ze nog pup was. Ze is nu 4 jaar en ik twijfel om alsnog een verzekering af te sluiten. :U:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Oh :jank: Ik was al hard op zoek naar de pups, haha.
ik lieg er zit 1 echte combi bij :mrgreen:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

malinois schreef::klaar: :U:
Die zit zich helemaal suf te Googlen Afbeelding Alhoewel ..... één blik in de fokkershoek zou voldoende moeten zijn :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

flatcoat schreef:
malinois schreef::klaar: :U:
Die zit zich helemaal suf te Googlen Afbeelding Alhoewel ..... één blik in de fokkershoek zou voldoende moeten zijn :mrgreen:
ja dat schreef ze dus dat zou peanuts moeten zijn toch? Heb je google helemaal niet voor nodig :neenee:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

malinois schreef:
Daisy@ schreef:Oh :jank: Ik was al hard op zoek naar de pups, haha.
ik lieg er zit 1 echte combi bij :mrgreen:

Ik wil een boompje :mrgreen: (goed gezocht toch? :mrgreen: )
En ja, ik had Google nodig hoor :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

pepim schreef:
smoekie schreef: Er zijn hier fokkers op het forum waar ik respect voor heb voor de manier hoe en waarmee zij fokken, maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofd :scratch: en me afvraag waarin zij zich onderscheiden van de "broodfokkers" zeg maar. Het ene nestje na het andere nestje wordt gefokt, aldus onder het mom van rasverbetering terwijl als je dan de combinaties bekijkt waarmee gefokt wordt of met wat voor teef er mijn inziens toch echt geen sprake is van "rasverbetering" maar simpelweg van "vermeerderen" van het ras :19:
Ik vind dat als je aan aantijgingen doet, die ook hard moet kunnen maken. Zo niet, is bovenstaande posting een aanfluiting lijkt me.

On topic ... ik heb geen verzekering afgesloten, maar misschien had ik dat beter wel kunnen doen toen ze nog pup was. Ze is nu 4 jaar en ik twijfel om alsnog een verzekering af te sluiten. :U:
Je kunt altijd een offerte aanvragen. Belangrijkste is of je hond al veel aandoeningen heeft gehad, want die worden dan meestal uitgesloten. Ze niet opgeven heeft geen zin, want ze vragen na bij de DA. Ik heb mijn kat van 9 jaar toen nog verzekerd. (blij toe)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef: :klaar: :U:

Ik vind jou wel grappig af en toe hoor :smile: Was je nou werkelijk in de veronderstelling dat ik me ook maar enigzins in die mechelaars van jou zou verdiepen? :smile: Zoals ik al eerder zei, probeer eens niet alles direct op jezelf (en mechelaars) te betrekken. :mrgreen:

pepim schreef:Ik vind dat als je aan aantijgingen doet, die ook hard moet kunnen maken. Zo niet, is bovenstaande posting een aanfluiting lijkt me.
Aaaaah was jij er ook nog Pepimmetje :J:

Houd die post dan maar tot het ter sprake komt voor een aanfluiting of sterker nog volledig uit de duim gezogen. :smile:
malinois schreef:Afbeelding
Zei ik toch al, je bent echt een lolbroek jij. :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Hier geen verzekering. Rex is nu 8,5 en heeft een hartprobleem, waar hij medicijnen voor krijgt. Heeft dus niet veel zin meer. Bij een volgende pup zal ik er zeker serieus over nadenken om het wel te doen.

De kat hier ook niet en daar heb ik wel spijt van.. Ze kwam bij ons toen ze 4 was. We zijn nu 3,5 jaar verder en alleen het afgelopen jaar al heb ik een keer of 8 bij de dierenarts gezeten denk ik.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Ik vind jou wel grappig af en toe hoor :smile: Was je nou werkelijk in de veronderstelling dat ik me ook maar enigzins in die mechelaars van jou zou verdiepen? :smile: Zoals ik al eerder zei, probeer eens niet alles direct op jezelf (en mechelaars) te betrekken. :mrgreen:
:smile: dus weer allemaal blalba... jij hebt geen ras genoemd, jij kon dat toch zo goed zien aan de combi... nou prima doe je best dan..
Je hebt niet vooraan gestaan met uitdelen of wel, blijkbaar weet je zelf niet meer wat je zegt....
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ipv smoek had je gebruikersnaam beter schaap kunnen zijn, het enigste wat jij hier doet is blaten. :N:
Een beetje hoog van de toren blazen en als het er op aan komt , komt er niks zinnigs uit.
Je valt behoorlijk door de mand Schaap. :smile: :smile: :lol:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Neeltje schreef:
pepim schreef:

Je kunt altijd een offerte aanvragen. Belangrijkste is of je hond al veel aandoeningen heeft gehad, want die worden dan meestal uitgesloten. Ze niet opgeven heeft geen zin, want ze vragen na bij de DA. Ik heb mijn kat van 9 jaar toen nog verzekerd. (blij toe)
Ja misschien is dat toch wel een goed idee, ik zal er eens achteraan gaan, bedankt :ok:
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:

:smile: dus weer allemaal blalba... jij hebt geen ras genoemd, jij kon dat toch zo goed zien aan de combi... nou prima doe je best dan..
Je hebt niet vooraan gestaan met uitdelen of wel, blijkbaar weet je zelf niet meer wat je zegt....
Als jij het :blah: :blah: wil noemen is dat mij best hoor.

Ik heb inderdaad geen ras genoemd nee. Ik heb gezegd:

smoekie schreef:Er zijn hier fokkers op het forum waar ik respect voor heb voor de manier hoe en waarmee zij fokken, maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofd :scratch: en me afvraag waarin zij zich onderscheiden van de "broodfokkers" zeg maar. Het ene nestje na het andere nestje wordt gefokt, aldus onder het mom van rasverbetering terwijl als je dan de combinaties bekijkt waarmee gefokt wordt of met wat voor teef er mijn inziens toch echt geen sprake is van "rasverbetering" maar simpelweg van "vermeerderen" van het ras :19:

Overal heb je nou eenmaal goede en slechte fokkers tussen zitten. Goede fokkers bij de boomloze "pret" hondjes en slechte fokkers bij de zogenaamde "rashonden".
Wat jij weer “vrij” vertaalde dat ik het zou hebben over “slechte” fokkers terwijl je mij dat op geen enkele manier ziet schrijven of dat ik die indruk ook maar zou wekken. Maar ja zoals jij dingen wel eens “vrij vertaald” is het natuurlijk niet geheel wereldvreemd dat jij het direct hebt over “slechte” fokkers hier op het forum.
malinois schreef:daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?
Ik heb het puur over het “vermeerderen” maar dan weggemoffeld onder het mom van “rasverbetering”, nergens insinueerde ik ook maar dat ik het over "slechte" fokkers heb.

Maar jij met je “vrije vertaling” maakt er weer onderstaande van:
malinois schreef:dus je lult weer uit je nek in het kort gezet... want als je A zegt moet je ook B. zeggen. Je zegt letterlijk dat je hier mensen broodfokkers vind omdat je ze er niet vind onderscheiden... Dan moet je ook zoveel lef in je donder hebben om te zeggen wie je bedoeld
Terwijl ik duidelijk heb uitgelegd wat ik met die “term” bedoelde:
smoekie schreef:Wel iets goed formuleren Mal en niet zomaar klakkeloos woorden gaan verdraaien of er iets anders van maken dan ikzelf heb gezegd. Ik zeg nergens dat het "slechte" fokkers zijn zoals jij nu aangeeft. En met "broodfokkers" bedoel ik niet de broodfokkers die ergens in een achteraf schuurtje onder erbarmelijke omstandigheden de moeder met pups herbergen e.d.
Ik heb het duidelijk over “vermeerderaars” van een ras. Goed als het nou een ras betreft waarvan de populatie betreurenswaardig is dat deze met “uitsterven” bedreigd wordt omdat bijv. de gezondheid van dat ras te wensen over laat zoals o.a met de saarlooswolfhonden (schijnbaar) het geval is waarover Flamme afgelopen week een topic heeft geopend. Maar dat is niet het geval.

Ik vind het totaal niet nodig om namen te noemen of verdere uitleg te geven. Ik heb gewoon aangegeven wat ik (o.a./ voornamelijk) hier geconstateerd heb, dat jullie altijd graag het naadje van de kous willen weten snap ik ook wel. Maar ga mij net zoals Wendy ook doet hier niets verwijten zeg.

wendy71 schreef:Ipv smoek had je gebruikersnaam beter schaap kunnen zijn, het enigste wat jij hier doet is blaten. :N:
Een beetje hoog van de toren blazen en als het er op aan komt , komt er niks zinnigs uit.
Je valt behoorlijk door de mand Schaap. :smile: :smile: :lol:
Het gros wat hier zijn muil opentrekt durft dat niet recht voor zijn raap te doen. Topics worden er geopend waarbij echt wel duidelijk is wie het betreft, alleen het lef ontbreekt meer dan eens om diegene gewoon bij zijn naam te noemen, of aan te geven om wie het gaat, net zo goed als dat het geval is in topics. Men laat via een zijweg weten wat men van iemand vind, maar gewoon zeggen "ik vind .... een trut/lummel" Dat lef is er dan weer niet. Dus de potten verwijten zoals wel vaker de ketels zeg :ok:

Neemt niet weg dat het echt wel eens ter sprake zal komen hoor, en dan zal ik een verwijzing naar dit topic niet achterwege laten, maar vooralsnog heb ik op een geen enkele wijze de behoefte hier verder uitleg aan te geven. En daar moet je het maar mee doen. En welke term je er verder nog aan geeft. Schaap – geen A zeggen zonder B “durven” zeggen (van durven = geen sprake bij de weg) Hoog van de toren blazen etc etc etc. Het zal mij aan mijn “bips” oxideren. :pffff:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

En weer word erom heen gedraaid..
Noem man en paard Smoek, anders gewoon je muil houden. :ok:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Nee Smoekie, je probeert je er onderuit te kletsen ..... bovenstaande was hetgeen waar het om ging maar dat negeer je gemakshalve maar even. Jij pretendeert wel degelijk "verstand van zaken" te hebben door mee te lezen" in de fokkershoek. En dat is onmogelijk gezien de hoeveelheid rassen die er zijn, laat staan de gebruikte combinaties. Je schrijft als iemand die de klok heeft horen luiden ........
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

pepim schreef:
Op de site van Proteq kun je alle gegevens van je hond invullen en dan rolt er al een "offerte" uit; ik zou het overigens alleen doen als je hond geen medisch verleden heeft ivm uitsluitingen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”