malinois schreef:smoekie schreef:
Ik vind jou wel grappig af en toe hoor

Was je nou werkelijk in de veronderstelling dat ik me ook maar enigzins in die mechelaars van jou zou verdiepen?

Zoals ik al eerder zei, probeer eens niet alles direct op jezelf (en mechelaars) te betrekken.

dus weer allemaal blalba... jij hebt geen ras genoemd, jij kon dat toch zo goed zien aan de combi... nou prima doe je best dan..
Je hebt niet vooraan gestaan met uitdelen of wel, blijkbaar weet je zelf niet meer wat je zegt....
Als jij het

wil noemen is dat mij best hoor.
Ik heb inderdaad geen ras genoemd nee. Ik heb gezegd:
smoekie schreef:Er zijn hier fokkers op het forum waar ik respect voor heb voor de manier hoe en waarmee zij fokken, maar er zijn hier ook echt wel fokkers waarbij ik me op mijn hoofd

en me afvraag waarin zij zich onderscheiden van de "broodfokkers" zeg maar. Het ene nestje na het andere nestje wordt gefokt, aldus onder het mom van rasverbetering terwijl als je dan de combinaties bekijkt waarmee gefokt wordt of met wat voor teef er mijn inziens toch echt geen sprake is van "rasverbetering" maar simpelweg van "vermeerderen" van het ras
Overal heb je nou eenmaal goede en slechte fokkers tussen zitten. Goede fokkers bij de boomloze "pret" hondjes en slechte fokkers bij de zogenaamde "rashonden".
Wat jij weer “vrij” vertaalde dat ik het zou hebben over “slechte” fokkers terwijl je mij dat op geen enkele manier ziet schrijven of dat ik die indruk ook maar zou wekken. Maar ja zoals jij dingen wel eens “vrij vertaald” is het natuurlijk niet geheel wereldvreemd dat jij het direct hebt over “slechte” fokkers hier op het forum.
malinois schreef:daar ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou nl hier geen slechte fokker kunnen opnoemen. Ik zie hier geen fokkers die het ene nest na het andere produceren nl. Noem eens namen dan?
Ik heb het puur over het “vermeerderen” maar dan weggemoffeld onder het mom van “rasverbetering”, nergens insinueerde ik ook maar dat ik het over "slechte" fokkers heb.
Maar jij met je “vrije vertaling” maakt er weer onderstaande van:
malinois schreef:dus je lult weer uit je nek in het kort gezet... want als je A zegt moet je ook B. zeggen. Je zegt letterlijk dat je hier mensen broodfokkers vind omdat je ze er niet vind onderscheiden... Dan moet je ook zoveel lef in je donder hebben om te zeggen wie je bedoeld
Terwijl ik duidelijk heb uitgelegd wat ik met die “term” bedoelde:
smoekie schreef:Wel iets goed formuleren Mal en niet zomaar klakkeloos woorden gaan verdraaien of er iets anders van maken dan ikzelf heb gezegd. Ik zeg nergens dat het "slechte" fokkers zijn zoals jij nu aangeeft. En met "broodfokkers" bedoel ik niet de broodfokkers die ergens in een achteraf schuurtje onder erbarmelijke omstandigheden de moeder met pups herbergen e.d.
Ik heb het duidelijk over “vermeerderaars” van een ras. Goed als het nou een ras betreft waarvan de populatie betreurenswaardig is dat deze met “uitsterven” bedreigd wordt omdat bijv. de gezondheid van dat ras te wensen over laat zoals o.a met de saarlooswolfhonden (schijnbaar) het geval is waarover Flamme afgelopen week een topic heeft geopend. Maar dat is niet het geval.
Ik vind het totaal niet nodig om namen te noemen of verdere uitleg te geven. Ik heb gewoon aangegeven wat ik (o.a./ voornamelijk) hier geconstateerd heb, dat jullie altijd graag het naadje van de kous willen weten snap ik ook wel. Maar ga mij net zoals Wendy ook doet hier niets verwijten zeg.
wendy71 schreef:Ipv smoek had je gebruikersnaam beter schaap kunnen zijn, het enigste wat jij hier doet is blaten. :N:
Een beetje hoog van de toren blazen en als het er op aan komt , komt er niks zinnigs uit.
Je valt behoorlijk door de mand Schaap.

:lol:
Het gros wat hier zijn muil opentrekt durft dat niet recht voor zijn raap te doen. Topics worden er geopend waarbij echt wel duidelijk is wie het betreft, alleen het lef ontbreekt meer dan eens om diegene gewoon bij zijn naam te noemen, of aan te geven om wie het gaat, net zo goed als dat het geval is in topics. Men laat via een zijweg weten wat men van iemand vind, maar gewoon zeggen "ik vind .... een trut/lummel" Dat lef is er dan weer niet. Dus de potten verwijten zoals wel vaker de ketels zeg
Neemt niet weg dat het echt wel eens ter sprake zal komen hoor, en dan zal ik een verwijzing naar dit topic niet achterwege laten, maar vooralsnog heb ik op een geen enkele wijze de behoefte hier verder uitleg aan te geven. En daar moet je het maar mee doen. En welke term je er verder nog aan geeft. Schaap – geen A zeggen zonder B “durven” zeggen (van durven = geen sprake bij de weg) Hoog van de toren blazen etc etc etc. Het zal mij aan mijn “bips” oxideren.