Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup/hond erbij in 2016?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Pup/hond erbij in 2016?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Inge schreef:Misschien....
Ik twijfel enorm aan Seppe. Hij is een schat echt waar, maar imo totaal niet geschikt voor wat ik wil.
Hij is een beetje een "watje" :engel: , vindt alles en iedereen leuk maar ik krijg hem niet echt warm voor het programma wat ik train. Ergens verwijt ik dat mezelf, ik heb een half jaar weinig tot niets met hem gedaan omdat ik weggegaan ben bij mijn oude club en even helemaal geen zin meer had in de KNPV. Nu ik weer rustig aan aan het trainen ben bij een nieuwe club loop ik tegen een aantal frustraties aan. ik heb mezelf voorgenomen hem een kans te geven (ik hou niet van opgeven), maar ik zie steeds meer dat ik hem er niet echt een plezier lijk te doen. Dus gedachten over herplaatsen komen steeds meer boven.
Maar toch vind ik dat lastig, het voelt ergens als falen. Terwijl hij denk ik elders gelukkiger zou zijn. :denken:
Hier wordt hij behoorlijk onder de duim gehouden door Numa (hoewel ze het wel doorgaans goed kunnen vinden, het is meer mijn gevoel). En ergens gun ik hem een plek alleen of met een stabiele teef, zodat hij niet op zijn tenen hoeft te lopen.
Over een paar weken wordt hij geröntgend, voor die tijd gaat hij sowieso niet weg want ik wil niemand "opzadelen" met een hond die medisch niet ok is, al verwacht ik daar geen problemen.

Ik heb inmiddels een aanbod van een kennis wiens reu net gedekt heeft om een pup uit dat nest te nemen, maar hier komt niets bij zolang Seppe er is en ik nog niets besloten heb. Maar als ik de knoop doorhak. ben ik er nog niet uit of ik een reu of een teef zou willen. Ik heb gezegd nooit meer meerdere teven te willen, maar Biène is bijna 11 en wederom een reu bij Numa, met het risico dat hij weer onderdrukt wordt? Pfffff...................

Niemand die een enorm leuke xMH reu van net een jaar wil? :I: Ongeleid projectiel :mrgreen: maar enorm sociaal naar mens en dier :engel: Niet leuk dit...
Je wilde toch in eerste instantie Numa weg doen? :denken:

We hadden heel even een klein 'misschientje', maar er was al zoveel animo dat ze al een huisje heeft. :Q: heel fijn voor de hond uiteraard :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Misschien....
Ik twijfel enorm aan Seppe. Hij is een schat echt waar, maar imo totaal niet geschikt voor wat ik wil.
Hij is een beetje een "watje" :engel: , vindt alles en iedereen leuk maar ik krijg hem niet echt warm voor het programma wat ik train. Ergens verwijt ik dat mezelf, ik heb een half jaar weinig tot niets met hem gedaan omdat ik weggegaan ben bij mijn oude club en even helemaal geen zin meer had in de KNPV. Nu ik weer rustig aan aan het trainen ben bij een nieuwe club loop ik tegen een aantal frustraties aan. ik heb mezelf voorgenomen hem een kans te geven (ik hou niet van opgeven), maar ik zie steeds meer dat ik hem er niet echt een plezier lijk te doen. Dus gedachten over herplaatsen komen steeds meer boven.
Maar toch vind ik dat lastig, het voelt ergens als falen. Terwijl hij denk ik elders gelukkiger zou zijn. :denken:
Hier wordt hij behoorlijk onder de duim gehouden door Numa (hoewel ze het wel doorgaans goed kunnen vinden, het is meer mijn gevoel). En ergens gun ik hem een plek alleen of met een stabiele teef, zodat hij niet op zijn tenen hoeft te lopen.
Over een paar weken wordt hij geröntgend, voor die tijd gaat hij sowieso niet weg want ik wil niemand "opzadelen" met een hond die medisch niet ok is, al verwacht ik daar geen problemen.

Ik heb inmiddels een aanbod van een kennis wiens reu net gedekt heeft om een pup uit dat nest te nemen, maar hier komt niets bij zolang Seppe er is en ik nog niets besloten heb. Maar als ik de knoop doorhak. ben ik er nog niet uit of ik een reu of een teef zou willen. Ik heb gezegd nooit meer meerdere teven te willen, maar Biène is bijna 11 en wederom een reu bij Numa, met het risico dat hij weer onderdrukt wordt? Pfffff...................

Niemand die een enorm leuke xMH reu van net een jaar wil? :I: Ongeleid projectiel :mrgreen: maar enorm sociaal naar mens en dier :engel: Niet leuk dit...

He bah ik dacht dat hij inmiddels toch vooruit ging nu je weer een clubje had.

En dan gewoon als jij wil een reu er bij maar als sporthond en niet leuk samen met Numa ;)
Of idd een teef als je denkt dat t inmiddels wel gaat met Biene (roep maar :mann: zoek nog)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:

Hij gaat ook wel vooruit, misschien verwacht ik ook gewoon teveel. Kreeg maandag nog te horen dat ik samen met hen een manier moet gaan vinden om hem te motiveren voor sommige oefeningen en dat zij wel degelijk iets in hem zien. Zijn beet is heel rustig en goed, schijnt ook behoorlijk druk te zetten.
Ik geef het dan ook echt nog niet op hoor, maar mijn frustraties komen soms wel even boven :wink:
Ik wil zeker geen tweede Numa :wink: maar ik vind het ook best lastig om met het wat softere van Seppe om te gaan in de training. Hoe krijg ik hem wat gemotiveerder, hoe krijg ik hem wat hoger in drift bij bv. het revieren? Appèl gaat prima, springen gaat heel gemakkelijk, bijten schijnt dus ook goed te zijn. Maar ik krijg hem niet goed aan het blaffen en ik krijg hem vrij moeilijk van me af (terwijl hij thuis juist af en toe irritant luidruchtig is en regelmatig buiten ligt terwijl ik binnen ben en hij totaal niet de neiging heeft mij in de gaten te houden :roll: ). Zijn broer lijkt verder (heeft natuurlijk ook gewoon doorgetraind) maar is veel scherper (in negatieve zin), ze zien veel meer in Seppe eigenlijk. En qua het brengen van een wat "softere" hond kan Miel mij wel veel leren denk ik :wink: die heeft jaren aan de top meegedraaid met wat softere sporthondjes.
Misschien is het van me af schrijven ook wel een manier om het in mijn hoofd op een rijtje te krijgen en me voor te bereiden op de gedachte dat ik misschien uiteindelijk wel een keuze moet maken om voor hem een andere plek te zoeken, maar dat is niet per direct perse aan de orde. :wink:
Juist dat supersociale is namelijk wel enorm fijn, heel relaxed gevoel, ook tijdens de training. Ik heb geen ogen in mijn achterhoofd nodig. :wink:
Apple schreef:Je wilde toch in eerste instantie Numa weg doen? :denken:
Ja vorig jaar, maar dat is ook allang van de baan, heb ik al eerder uitgelegd. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Vandaag verwacht ze de pupjes! Ik hoop zo dat er wat voor mij tussen zit.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Nog 2,5 week wachten en dan kunnen we Fred ophalen! De hondenschool mailde ook vandaag of we over een maandie eerder in de ochtend op puppycursus kunnen dus om 8.30 ipv 11.30

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Oh Barkley wat een dropje!
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ow Barkley wat een koppie :I:

Vanavond krijgen wij het huisbezoek :mrgreen:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Thomas schreef:Vandaag verwacht ze de pupjes! Ik hoop zo dat er wat voor mij tussen zit.
Spannend! Ik ga duimen dat de bevalling goed verloopt en er een leuk pupje voor jullie tussen zit.

@Barkley: het ras past echt totaal niet bij me, maar dit is wel een ontzettend schattige foto :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Barkley
Zeer actief

ik smelt ook elke keer weg als ik de foto zie!

En spannend voor iedereen die wacht op nieuws, ik duim mee!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Apple schreef:We hadden heel even een klein 'misschientje', maar er was al zoveel animo dat ze al een huisje heeft. :Q: heel fijn voor de hond uiteraard :ok:
Ik weet nog wel een leuke, past prima bij Apple :engel:
Wegens gevaarlijk hoog schattigheids gehalte even een linkje Klik

@Ingding: Spannend!
@JBK: Succes met het huisbezoek, komt vast goed :D
@Barkley: Nog heel even geduld. Die 2,5 week zal wel lang duren.
Brindlecardi
Zeer actief

veertje schreef:
Apple schreef:We hadden heel even een klein 'misschientje', maar er was al zoveel animo dat ze al een huisje heeft. :Q: heel fijn voor de hond uiteraard :ok:

Toch gekeken :schrik: :I: :I: wat een schatjes! Zijn nog jong zeker? :mrgreen:
Thomas
Zeer actief

Ze zijn geboren!

Er zit wel één fox-red teefje bij...

Morgen gaan we op kennismakingsgesprek. :mrgreen:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge schreef:
crutz schreef:

Hij gaat ook wel vooruit, misschien verwacht ik ook gewoon teveel. Kreeg maandag nog te horen dat ik samen met hen een manier moet gaan vinden om hem te motiveren voor sommige oefeningen en dat zij wel degelijk iets in hem zien. Zijn beet is heel rustig en goed, schijnt ook behoorlijk druk te zetten.
Ik geef het dan ook echt nog niet op hoor, maar mijn frustraties komen soms wel even boven :wink:
Ik wil zeker geen tweede Numa :wink: maar ik vind het ook best lastig om met het wat softere van Seppe om te gaan in de training. Hoe krijg ik hem wat gemotiveerder, hoe krijg ik hem wat hoger in drift bij bv. het revieren? Appèl gaat prima, springen gaat heel gemakkelijk, bijten schijnt dus ook goed te zijn. Maar ik krijg hem niet goed aan het blaffen en ik krijg hem vrij moeilijk van me af (terwijl hij thuis juist af en toe irritant luidruchtig is en regelmatig buiten ligt terwijl ik binnen ben en hij totaal niet de neiging heeft mij in de gaten te houden :roll: ). Zijn broer lijkt verder (heeft natuurlijk ook gewoon doorgetraind) maar is veel scherper (in negatieve zin), ze zien veel meer in Seppe eigenlijk. En qua het brengen van een wat "softere" hond kan Miel mij wel veel leren denk ik :wink: die heeft jaren aan de top meegedraaid met wat softere sporthondjes.
Misschien is het van me af schrijven ook wel een manier om het in mijn hoofd op een rijtje te krijgen en me voor te bereiden op de gedachte dat ik misschien uiteindelijk wel een keuze moet maken om voor hem een andere plek te zoeken, maar dat is niet per direct perse aan de orde. :wink:
Juist dat supersociale is namelijk wel enorm fijn, heel relaxed gevoel, ook tijdens de training. Ik heb geen ogen in mijn achterhoofd nodig. :wink:
Ja vorig jaar, maar dat is ook allang van de baan, heb ik al eerder uitgelegd. :wink:
Goed, my two cents op dit verhaal. Misschien wel helemaal niet aan de orde voor jou hoor, maar wie weet heb je er ook wel wat aan :wink: Is het niet vooral dat jij moet wennen aan het grote verschil tussen Numa en Seppe? Als ik het zo lees is het een ideale hond, alleen heel anders dan jij gewend was tot nu toe.
Ergens herken ik je gevoel wel, maar dan met jachttraining. Coda hier is retefanatiek, snel, behendig maar daardoor ook moeilijker. Minder steady en ze raakt soms te hoog in haar driften. Bizzy is de omgekeerde wereld. Heel steady en rustig, gehoorzaam, blijft altijd bereikbaar. Ze heeft gelukkig ook de drive en snelheid wel, maar ze is gevoeliger dan Coda. In mijn geval betekent het dat de training met Bizzy makkelijker verloopt, ik hoef minder te corrigeren en doordat ze beheerst is leert ze vaak ook sneller. En toch is het ook genieten van Coda aan het werk, zeker als je de juiste trainingsmethode hebt gevonden bij haar. Maar het is voor mij wel continu omschakelen tussen die twee, m'n hele houding en aanpak moet anders zijn bij die twee. Dat is soms best lastig, maar wel leerzaam!

Het sporten met de honden is bij jou toch ook vooral hobbymatig? Ik zou er denk ik de uitdaging in zien om Seppe op te leiden, ook al is hij anders en zal hij dus ook een andere aanpak vereisen :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge schreef:
crutz schreef:

Goed, my two cents op dit verhaal. Misschien wel helemaal niet aan de orde voor jou hoor, maar wie weet heb je er ook wel wat aan :wink: Is het niet vooral dat jij moet wennen aan het grote verschil tussen Numa en Seppe? Als ik het zo lees is het een ideale hond, alleen heel anders dan jij gewend was tot nu toe.
Ergens herken ik je gevoel wel, maar dan met jachttraining. Coda hier is retefanatiek, snel, behendig maar daardoor ook moeilijker. Minder steady en ze raakt soms te hoog in haar driften. Bizzy is de omgekeerde wereld. Heel steady en rustig, gehoorzaam, blijft altijd bereikbaar. Ze heeft gelukkig ook de drive en snelheid wel, maar ze is gevoeliger dan Coda. In mijn geval betekent het dat de training met Bizzy makkelijker verloopt, ik hoef minder te corrigeren en doordat ze beheerst is leert ze vaak ook sneller. En toch is het ook genieten van Coda aan het werk, zeker als je de juiste trainingsmethode hebt gevonden bij haar. Maar het is voor mij wel continu omschakelen tussen die twee, m'n hele houding en aanpak moet anders zijn bij die twee. Dat is soms best lastig, maar wel leerzaam!

Het sporten met de honden is bij jou toch ook vooral hobbymatig? Ik zou er denk ik de uitdaging in zien om Seppe op te leiden, ook al is hij anders en zal hij dus ook een andere aanpak vereisen :ok:
JBK

Homecheck in the pocket. Nu is de bal weer in Ierland en moeten we weer afwachten.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Maeve schreef: Goed, my two cents op dit verhaal. Misschien wel helemaal niet aan de orde voor jou hoor, maar wie weet heb je er ook wel wat aan :wink: Is het niet vooral dat jij moet wennen aan het grote verschil tussen Numa en Seppe? Als ik het zo lees is het een ideale hond, alleen heel anders dan jij gewend was tot nu toe.

Ja, ik moet er enorm aan wennen.
Gisteren geprobeerd om "los te laten" hoe ik hem zie en mijn fanatisme te temperen. :wink: En gisteren leek het alweer wat beter te gaan, hij blafte zowaar weer veel beter zodat ik weer wat meer vertrouwen kreeg. We geven dan ook zeker nog niet op, hij krijgt echt alle kans hoor. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Apple schreef:
veertje schreef:

In oktober geboren geloof ik :wink:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Barkley wat een schatje!! :I:
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

JBK schreef:Homecheck in the pocket. Nu is de bal weer in Ierland en moeten we weer afwachten.
woehoe! :balon:
sjm
Zeer actief

Nog heel even en dan weten we in ieder geval of de teef drachtig is. :cheer:
Brindlecardi
Zeer actief

veertje schreef:
Apple schreef:
veertje schreef:

Ooh, dan kan ik makkelijk 'nee' zeggen :mrgreen: een jonge hond erbij is geen optie.
sjm
Zeer actief

Apple schreef:
veertje schreef:
Apple schreef:
veertje schreef:

Ooh, dan kan ik makkelijk 'nee' zeggen :mrgreen: een jonge hond erbij is geen optie.
Ja, maar deeeeeeees wel! Ze zijn super schattig! En staan vet goed bij Apple :mrgreen:
JBK

Er zitten hier een aantal experts wat betreft buitenlandse hondjes.
Iemand die toevallig een hond uit het buitenland heeft gehaald, en via Aer Lingus heeft gevlogen?
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

AfbeeldingUntitled by Marenko, on Flickr
Een van deze pups komt, als alles goed blijft gaan, over een week of 7/8 bij ons wonen. Het wordt een tricolor teef. :cheer: :cheer:
Afbeelding
Groetjes Marja
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

tycha schreef:AfbeeldingUntitled by Marenko, on Flickr
Een van deze pups komt, als alles goed blijft gaan, over een week of 7/8 bij ons wonen. Het wordt een tricolor teef. :cheer: :cheer:
Leuk zeg. Heel veel voorplezier.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Heerlijk nieuws!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Thomas
Zeer actief

Gefeliciteerd Tycha!

Ons bezoek is ook geslaagd! Er komt een labradorpupje bij!
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Gefeliciteerd allemaal :D
JBK

Pallas schreef:
JBK schreef:Homecheck in the pocket. Nu is de bal weer in Ierland en moeten we weer afwachten.
woehoe! :balon:
Was toch wel spannend, ze hebben toch wel wat eisen waar in ons geval lastig aan is te voldoen (bv een hek zonder stroomdraad)
Na de lovende woorden vanuit Nederland kregen we de vraag of we de medewerkster ook wilden adopteren :mrgreen:

Maar goed, meneer gaat toch via land getransporteerd worden. Vliegen blijkt toch te onhandig/gedoe.
Volgende week afwachten wanneer hij op transport mee kan. :cheer:
Iemand een naam suggestie? Iets wat bij Truus en Henk past qua 'thema' maar wel Engels. Edmund, Percival, Rupert en Archibald staan al op de lijst.
Barkley
Zeer actief

Edmund vind ik tof. Hoe heet die zwager van Harriet Bouquet nou in keeping up apearances? Onslow
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”