Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mistertje. Veertien jaar geworden! (+ fotospam) p.18

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Mister T, hoe doet T 't? (upd. p11)

Ongelezen bericht door Miranda »

Zamunda schreef:
Miranda schreef:
Zamunda schreef:Nou, toen ik hem hier voor het eerst zag dacht ik echt dat ik hem een paar maandjes een fijne tijd kon geven en that's it.
Ik ook. Die sneeft binnen het jaar, was mijn gedachte.
Ja, veel kon je niet meer voor 'm geven. Wat was ie ook verschrikkelijk van het padje af hè :knuffel: .

Hij had toch ook zo'n beetje de hele tijd zitten joelen in de bus als ik het goed onthouden heb?
Ja. En dat onbereikbaar zijn ook. Ik moest hem toen we pech hadden en langs de snelweg stonden echt stevig vastpakken. Manmanman, wat een paniekkip :(
Ik twijfelde ook echt of ik hem wel bij een niet-herdermens achter moest laten met dat neurotische gedrag. Ik heb man gezegd dat als het niet zou werken bij jou, IK hem zou nemen. "Want die is binnen een paar maand dood, maar ik doe het mét of zónder jou". (Man wil écht geen derde hond, en heeft daar goede redenen voor).

En dat hij het dan nu zó goed doet...je weet niet hoe blij ik daar van word! :cheer:
Hoe tróts ik op hem ben! Hoe blij ik ben dat ik precies de goede heb gekozen voor hem. En hoe verschrikkelijk trots jij moet zijn op jezelf. Ik heb weinig honden die er zó slecht aan toe waren zó bruut zien opknappen. Doe maar even bukken voor die veren in je reet. Dik verdiend!
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zamunda schreef: Whahaha, je bedoelt die over de herplaatsing :LOL: ? Is maar goed dat jij toen niet op het forum was, ook zonder jou inmenging was ik mijn leven al niet meer zeker namelijk :schrik: :mrgreen: .
Ja! Dat-ie te klein en zacht was :boos: Dan had je serieuze virtuele klappen gehad :mep: :mrgreen: Heb me wel ziek gelachen hoor, zeker toen ik met dat nieuwe inzicht het bericht nog eens doorlas. "Ik kan er m'n ei helemaal in kwijt.". Heb me beschéurd :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Mister T. Grote fiere zwarte man (p12).

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inge O schreef:
Miranda schreef: Manmanman, wat een paniekkip :(
maar zo goed als elke herder zou zich toch als een paniekkip gedragen als hij plots ontvoerd wordt, weg van zijn huis en baasjes?
Ik kan (nog?) niet pretenderen dat ik een herdermens ben, maar ik vond en vind hem daar wel extreem in. Eigenlijk gewoon onhonds, voor zover dat kan bij een hond.
Maar ik ben uiteraard benieuwd naar de visie van de doorgewinterde herdermens Miranda :mann: .
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Zamunda schreef:
Inge O schreef:
maar zo goed als elke herder zou zich toch als een paniekkip gedragen als hij plots ontvoerd wordt, weg van zijn huis en baasjes?
Ik kan (nog?) niet pretenderen dat ik een herdermens ben, maar ik vond en vind hem daar wel extreem in. Eigenlijk gewoon onhonds, voor zover dat kan bij een hond.
Maar ik ben uiteraard benieuwd naar de visie van de doorgewinterde herdermens Miranda :mann: .
Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik heb regelmatig herders 'ontvoerd', weg van huis en baasje(s). En sommigen daarvan waren best wel van het padje. Maar ik heb nog nooit een herder gezien die zo extreem reageerde.
And few will ever climb
Zamunda
Zeer actief

Miranda schreef:
Zamunda schreef:Ja, veel kon je niet meer voor 'm geven. Wat was ie ook verschrikkelijk van het padje af hè :knuffel: .

Hij had toch ook zo'n beetje de hele tijd zitten joelen in de bus als ik het goed onthouden heb?
Ja. En dat onbereikbaar zijn ook. Ik moest hem toen we pech hadden en langs de snelweg stonden echt stevig vastpakken. Manmanman, wat een paniekkip :(
Ik twijfelde ook echt of ik hem wel bij een niet-herdermens achter moest laten met dat neurotische gedrag. Ik heb man gezegd dat als het niet zou werken bij jou, IK hem zou nemen. "Want die is binnen een paar maand dood, maar ik doe het mét of zónder jou". (Man wil écht geen derde hond, en heeft daar goede redenen voor).
Wij noemen hem altijd 'paniekvogel', ach wat kan ie paniekeren. Ik had (en heb) er als niet-herdermens inderdaad ook best een hele kluif aan, dat neurotische viel echt zwaar (daar heb ik in het begin ook wel over geschreven).
't Is maar goed dat ie mocht blijven, want die taaie mister had je wel langer dan die paar maand een derde hond bezorgd :tongue: . Ik vergeet het trouwens steeds te vermelden, maar ik heb na een paar weken contact opgenomen met je zus om Mr definitief over te nemen. Hij is dus al een tijdje echt onze hond.

Miranda schreef:En dat hij het dan nu zó goed doet...je weet niet hoe blij ik daar van word! :cheer:
Hoe tróts ik op hem ben! Hoe blij ik ben dat ik precies de goede heb gekozen voor hem. En hoe verschrikkelijk trots jij moet zijn op jezelf. Ik heb weinig honden die er zó slecht aan toe waren zó bruut zien opknappen. Doe maar even bukken voor die veren in je reet. Dik verdiend!
Ik heb vannacht gewoon niet kunnen slapen van die prikkende veren in m'n reet :mep: . Haha nee, heerlijk om te lezen natuurlijk, dankjewel voor dit grote compliment :mann: .

Ik zal de veren nu doorgeven aan meneer Zamunda, want we hebben het samen gedaan. Klinkt cliché en klef natuurlijk, maar ik had hem bij meneer paniekvogel écht nodig. Als ik het gepiep, gefluit, gejoel, gedrentel en de angst/paniek/onrust niet meer trok, nam manlief het even over. Het beetje steun wat de zwarte man dan kón ervaren kreeg hij dan van manlief. Ik kon dan letterlijk en figuurlijk even afstand nemen zonder mister tekort te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
de paniek ja, hoe ze het tonen ligt aan de herder zelf denk ik ;)
de een sluit zich af, een ander gaat en blijft ijsberen en weer een ander gaat gillen :schrik:
Zamunda schreef:
renee-uk schreef: schreef:
leuk zijn ze he, die herders
Nouhou... hij heeft me nog niet om hoor . Mister heeft een plekje verworven, maar dat sluit andere herders niet automatisch in hè .
volgens mij vind je rietjetietje ook wel heel leuk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Inge O schreef:ik bedoelde vooral dat het volgens mij 'gewoon' met de verhuis te maken had, niet met zijn situatie voorheen.
Geen idee waar het mee te maken had. Maakt ook niet zoveel uit.
Hij sloot zich af en ging krijsen. Onbereikbaar.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:
de paniek ja, hoe ze het tonen ligt aan de herder zelf denk ik ;)
de een sluit zich af, een ander gaat en blijft ijsberen en weer een ander gaat gillen :schrik:
oh ja, natuurlijk zal dat individueel verschillen, ik bedoelde vooral dat het volgens mij 'gewoon' met de verhuis te maken had, niet met zijn situatie voorheen.
ik denk dat het en/en is, dat het een het ander versterkt.
een -van nature- al wat nerveuze hond die in een vervelende situatie zit heeft daarvan denk ik al een tik te pakken en als je die dan uit zijn bekende normale omgeving haalt -ook al is die niet optimaal- zal dat de paniek alleen maar erger maken.
die beesten weten al niet wat ze allemaal overkomt en wat er gebeurt met ze en als ze dan al niet zo stoïcijns zijn van zichzelf krijg je van die paniektaferelen.
je hebt dan wel even wat werk om ze te overtuigen dat ze goed terecht gekomen zijn, maar met begrip, geduld en erg veel tlc bereik je een hoop ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
Inge O schreef:ik bedoelde vooral dat het volgens mij 'gewoon' met de verhuis te maken had, niet met zijn situatie voorheen.
Geen idee waar het mee te maken had. Maakt ook niet zoveel uit.
Hij sloot zich af en ging krijsen. Onbereikbaar.
logisch toch?
jij bent op zo'n moment toch ook niks van en voor hem?
riet deed het anders, ging niet krijsen maar trok een muur rond zich op en was daardoor voor mij de eerste dagen net zo onbereikbaar.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ik vond het heel logisch, gezien zijn karakter (heel gevoelig) en zijn achtergrond. En het feit dat hij me nauwelijks kende. En vond óók dat hij best nog wel snel herstelde toen hij eenmaal doorhad dat ik best wel lief was tegen hem, en dat Zamunda ook lief was. Lais speelde daar een grote rol in, trouwens. Daar heeft hij zich bijna vanaf de eerste minuut aan opgetrokken. Ik denk dat die takketeef de meeste credits toekomen :mrgreen:
And few will ever climb
Zamunda
Zeer actief

Miranda schreef:Ik vond het heel logisch, gezien zijn karakter (heel gevoelig) en zijn achtergrond. En het feit dat hij me nauwelijks kende. En vond óók dat hij best nog wel snel herstelde toen hij eenmaal doorhad dat ik best wel lief was tegen hem, en dat Zamunda ook lief was. Lais speelde daar een grote rol in, trouwens. Daar heeft hij zich bijna vanaf de eerste minuut aan opgetrokken. Ik denk dat die takketeef de meeste credits toekomen :mrgreen:
Haha klopt, mijn geweldige takketeef heeft harstikke goed geholpen :I: . Alhoewel dat in het beginsel wel enigszins onvrijwillig was vanuit haar haar kant :mrgreen: :

Afbeelding

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zamunda schreef:
renee-uk schreef: schreef:
leuk zijn ze he, die herders
Nouhou... hij heeft me nog niet om hoor . Mister heeft een plekje verworven, maar dat sluit andere herders niet automatisch in hè .
volgens mij vind je rietjetietje ook wel heel leuk ;)
Ja, jouw rietjetietje heb ik ook een zwak voor :mann: . Ze heeft zo'n mooie uitdrukking :I: . En ze doet soms van die leuke dingen, zoals duckies brengen :F: .

-Lilo- schreef:Mijn Spaanse frummel sjouwt met haar egel rond als we thuiskomen dus er is nog hoop voor je ;) eigenlijk vermoordt ze m vooral, maar dat telt ook wel toch? ;)
Het telt half :F: .

Lemuria schreef:
Zamunda schreef: Whahaha, je bedoelt die over de herplaatsing :LOL: ? Is maar goed dat jij toen niet op het forum was, ook zonder jou inmenging was ik mijn leven al niet meer zeker namelijk :schrik: :mrgreen: .
Ja! Dat-ie te klein en zacht was :boos: Dan had je serieuze virtuele klappen gehad :mep: :mrgreen: Heb me wel ziek gelachen hoor, zeker toen ik met dat nieuwe inzicht het bericht nog eens doorlas. "Ik kan er m'n ei helemaal in kwijt.". Heb me beschéurd :mrgreen:
Hahaha, super :E: ! Ja, als je weet waar het over gaat dan leest ie heel anders :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Nou, voor de behoeftigen onder jullie nog maar een stukje opgetekend :F: . Qua lengte zal het wat tegenvallen, maar om het goed te maken zal ik binnenkort wat foto's toevoegen :ok: .

De Bank. Het is steeds duidelijker geworden dat de zwarte man óók op de bank wil liggen :pffff: . In het begin ging ie niet op de bank, maar dat kon ie toen ook niet zelfstandig ivm zijn zwakke achterhand. Af en toe vroeg meneer Zamunda hem bij zich op de bank en met hulp wilde Mr dat wel. Maar dan bleef ie onrustig piepen en na een minuut, of hooguit een paar minuten, kroop ie steevast weer van de bank af. Overigens was ie altijd onrustig als ie aandacht kreeg, alsof ie het wel wilde maar niet vertrouwde en zelfs eng vond. Het heeft best een tijd geduurd, maar nu kan hij gelukkig gewoon genieten van aandacht :cheer: .

Maar, we hadden het over de bank. Sinds een week of zes slaapt de man 's nachts in de huiskamer. Mr is 's nachts namelijk best onrustig en drentelt geregeld van de ene plek naar de andere in de kleine slaapkamer. Aangezien er een houten vloer ligt is hoor je dat goed en ik word daar steeds wakker van. Het gedrentel (en bij warmte gehijg) werd niet minder en ik sliep steeds slechter :oeps: . Dus besloten om hem toch maar in de huiskamer te leggen. Ivm de rondlopende katten geef ik er de voorkeur aan om de hond dan in een bench te doen, maar met Mr vond ik dat dat geen optie was. Hij drentelt namelijk geregeld en dat doet ie met een reden (wat dat ook moge zijn), dus die mogelijkheid wil ik hem niet ontnemen door hem op te hokken. Daarnaast heeft ie het snel warm en wil ik dat ie dan een koeler plekje op kan zoeken. Dus meneer gaat gewoon los en dat gaat hartstikke goed :cheer: .

Maar goed, de bank dus. 's Nachts en 's ochtends trof ik hem steeds vaker op de bank aan, een prachtig gezicht :I: . Bij de ene bank, die wat hoger is als de andere, hebben we een opstapje gezet en zo kan ie daar makkelijk opklimmen. Overdag ging hij er echter nog steeds niet uitzichzelf op. Wel kreeg ik door dat ie zo af en toe bij me kwam om toestemming te vragen of ie op de bank mocht, de schat :I: . Ik dacht dat ie dan om een aai kwam, maar hij bleek dan dus bij me op de bank te willen. Dus met een paar klopjes van mij op de bank en een 'kom maar' klom hij dan blij en tevreden naast me om zich vrijwel direct neer te laten vallen met een flinke 'kreunzucht' :I: .

Tjongejonge, ik had niet gedacht dat hij zo lekker rustig naast je zou kunnen liggen. Hij was, als hij op zichzelf was, al zó onrustig en in je nabijheid nóg veel onrustiger/meer gespannen... :vaag: . Nu kan ie uren naast me liggen, heerlijk tevreden en hartstikke rustig. Nou ja úren, het zal wat korter zijn, maar vooral voor Pieps gevoel zijn het uuuuuuren. Piep gaat dan namelijk héél zielig op een andere bank liggen, zielig omdat zíj naast het vrouwtje wil liggen :boos: . Ze produceert dan ook geregeld piepjes, zielige en ontevreden piepjes :LOL: .
Het is zelfs zo erg dat als zij naast me op de bank zit (en ik een onrustig drentelende Mister eigenlijk naar zijn mand dirigeer), de stiekemerd soms bij ons op de bank klimt en neerploft :O: :gvd: . Dat houdt ze een minuut vol, misschien twee, maar daarna springt mevrouw zwaar gepikeerd van de bank af :hmmm: :LOL: .

Het hebben van meer dan één hond (in dit geval twee :engel: ) geeft wel een extra dimensie aan het houden van honden hoor (dat wisten de meesten van jullie natuurlijk allang, maar ik moest het nog ervaren :tongue: ). De dagelijkse interactie is echt ontzettend leuk om te volgen. Sommige dingen kun je vantevoren al helemaal uittekenen en op andere momenten verrassen ze je weer omdat ze weer wat nieuws verzinnen.
De verschillen in karakter en hoe ze met dingen omgaan zijn mooi om te zien, maar ook de invloed die zo op elkaar hebben. Uiteraard pakt die invloed niet altijd positief uit voor de baas ( :gvd: ), maar dan nog is het interessant om te zien :mrgreen: .
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Zamunda schreef: Nou ja úren, het zal wat korter zijn, maar vooral voor Pieps gevoel zijn het uuuuuuren. Piep gaat dan namelijk héél zielig op een andere bank liggen, zielig omdat zíj naast het vrouwtje wil liggen :boos: . Ze produceert dan ook geregeld piepjes, zielige en ontevreden piepjes :LOL: .
Het is zelfs zo erg dat als zij naast me op de bank zit (en ik een onrustig drentelende Mister eigenlijk naar zijn mand dirigeer), de stiekemerd soms bij ons op de bank klimt en neerploft :O: :gvd: . Dat houdt ze een minuut vol, misschien twee, maar daarna springt mevrouw zwaar gepikeerd van de bank af :hmmm: :LOL: .

Het hebben van meer dan één hond (in dit geval twee :engel: ) geeft wel een extra dimensie aan het houden van honden hoor (dat wisten de meesten van jullie natuurlijk allang, maar ik moest het nog ervaren :tongue: ). De dagelijkse interactie is echt ontzettend leuk om te volgen. Sommige dingen kun je vantevoren al helemaal uittekenen en op andere momenten verrassen ze je weer omdat ze weer wat nieuws verzinnen.
De verschillen in karakter en hoe ze met dingen omgaan zijn mooi om te zien, maar ook de invloed die zo op elkaar hebben. Uiteraard pakt die invloed niet altijd positief uit voor de baas ( :gvd: ), maar dan nog is het interessant om te zien :mrgreen: .
:LOL:
Je beschrijft exact Enzi met dit stukje als Nila bij mij op de bank ligt. Inmiddels interesseert het hem niet meer, hoor. Of Nila nu wel of niet bij me ligt. Maar hij heeft me in het begin dik een uur aan zitten staren vanuit zijn bak met een blik die menig harten zou kunnen breken.

Ik vind het trouwens ook geweldig om de interactie tussen twee honden te zien. Ik ben wel opgegroeid met altijd meerdere honden in huis, maar nooit zo naar de interactie gekeken zoals ik dat nu bij mijn eigen honden doe.
Net ook weer: Enzi had een botje. Hij legt hem op de grond neer en Nila kaapt hem gelijk weg om Enzi uit te gaan dagen. Enzi begint dan helemaal debiel te doen door gek te gaan springen en met zijn poten op Nila's kop te slaan, die dat he-le-maal geweldig vindt en zo is dit dus een machtig mooi spelletje. Op een gegeven moment laat Nila het botje los en Enzi pikt hem snel weg, die naar zijn mand rent om hem daar te begraven. Dit is een zeer serieuze taak. Vergis je niet, dat gebeurt héél secuur en hij kijkt wel 5x naar de plek voordat hij heeft besloten dat het botje goed genoeg begraven is onder al zijn dekentjes. Maarja, die sukkel vergeet even dat Nila al die tijd naar hem staat te kijken en dus heus wel weet waar dat botje ligt. Enzi stapt met een arrogante bek zijn mand uit en Nila springt er gelijk in om dat botje 'op te graven'. Enzi gromt en staat echt zo: :80: naar Nila te kijken, die met een lage houding, oortjes vroom naar achter (want ze weet heus wel dat ze zich op glad ijs bevind), en begint te piepen. Enzi kijkt inmiddels zo: :O: en weet niet meer wat hij met de situatie aan moet en rent maar snel naar mij toe want ik kan dit vast voor hem oplossen :LOL:
Maar omdat we niet gaan zitten bakkeleien met botjes heb ik hem afgepakt en weggelegd. Enzi vond dit de beste oplossing, hij liep kwispelend achter me aan, keek waar ik het botje neer had gelegd, zucht eens diep, en gaat weer lekker in zijn mand liggen :mrgreen:
Kreeg meneer toch nog zijn zin :cheer:
Zamunda
Zeer actief

Re: Mister T. Grote fiere zwarte man (p12) en De Bank (p14).

Hahaha, oh prachtig nerazi. Wat lijken die etterbakjes van ons toch op elkaar :F: . Mooi dat Enzi al zo snel ontdooid is, Piep heeft daar nog wat langer voor nodig.

Mooi hoe dat met die botjes gaat bij jou haha. Dat gaat hier anders, maar sinds Mister hier is doet Piep ook aan begraven... zoooo leuk :I: . Deed Enzi dat begraven al voor de komst van Nila?
Toen piep het voor het eerst deed wist ik niet wat ze aan het doen was haha :oohja: . Ik dacht dat er wat aan haar snuit zat wat ze eraf probeerde te vegen, ze begroef het botje ook niet namelijk. Ze maakte eigenlijk bewegingen in het luchtledige, eigenlijk alsof ze er denkbeeldige bladeren/zand overheen aan het vegen was met haar snuit. Functioneel begraven kun je het dus ook (nog) niet noemen, maar ze doet haar best :Q: .
Nerazi
Zeer actief

Zamunda schreef:Hahaha, oh prachtig nerazi. Wat lijken die etterbakjes van ons toch op elkaar :F: . Mooi dat Enzi al zo snel ontdooid is, Piep heeft daar nog wat langer voor nodig.

Mooi hoe dat met die botjes gaat bij jou haha. Dat gaat hier anders, maar sinds Mister hier is doet Piep ook aan begraven... zoooo leuk :I: . Deed Enzi dat begraven al voor de komst van Nila?
Toen piep het voor het eerst deed wist ik niet wat ze aan het doen was haha :oohja: . Ik dacht dat er wat aan haar snuit zat wat ze eraf probeerde te vegen, ze begroef het botje ook niet namelijk. Ze maakte eigenlijk bewegingen in het luchtledige, eigenlijk alsof ze er denkbeeldige bladeren/zand overheen aan het vegen was met haar snuit. Functioneel begraven kun je het dus ook (nog) niet noemen, maar ze doet haar best :Q: .
JA! En precies op dezelfde manier hoe je beschrijft dat Piep dat doet :LOL: Alleen is Enzi er erg goed in geworden, alles wordt vakkundig glad gestreken met zijn snuit en soms ze je echt niet dat hij daar iets begraven heeft. Helemaal als hij dat buiten in het zand doet, een stukadoor kan er een puntje aan zuigen :pffff:
Ze lijken inderdaad veel op elkaar, die etterbakjes :tongue: Piep moet gewoon nog maar wat beter oefenen, en anders zal ik wel wat handige tips inwinnen bij Enzi :mrgreen:

Edit: nog even een kleine toevoeging, Enzi eet zijn botjes nu wel op. Dat deed hij voorheen dus nooit, maar hij doet er verder ook niet moeilijk om als Nila het van hem pakt, hoor. Die sukkel zet nog steeds een stap achteruit als ze de kans krijgt om zijn voerbak in te duiken (ik sta er als politieagent bij). Maar voor Nila werd alles helemaal vakkundig begraven. Nila had laatst nog een vies oud ding wat half vergaan was opgegraven :kotz:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Twee honden en naast het vrouwtje op de bank komt me heel bekend voor :lol1:
Ita en Rana zijn nooit op de bank gaan liggen, maar mijn teckels kregen er geen genoeg van.
En als de oudste dan bij me lag ging de jongste alarm blaffen in de tuin.
Zodra de oudste naar buiten stormde ging de jongste heel blij bij me liggen.
Opgestaan is plaats vergaan :lekkerpuh: :smile2:

Je kon hem horen gniffelen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

ranetje schreef:Twee honden en naast het vrouwtje op de bank komt me heel bekend voor :lol1:
Ita en Rana zijn nooit op de bank gaan liggen, maar mijn teckels kregen er geen genoeg van.
Opgestaan is plaats vergaan :lekkerpuh: :smile2:

:goeie: :goeie: wat zijn ze toch slim he?!!
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Zamunda
Zeer actief

Nerazi schreef:
Zamunda schreef:Deed Enzi dat begraven al voor de komst van Nila?
JA! En precies op dezelfde manier hoe je beschrijft dat Piep dat doet :LOL: Alleen is Enzi er erg goed in geworden, alles wordt vakkundig glad gestreken met zijn snuit en soms ze je echt niet dat hij daar iets begraven heeft. Helemaal als hij dat buiten in het zand doet, een stukadoor kan er een puntje aan zuigen :pffff:
Ze lijken inderdaad veel op elkaar, die etterbakjes :tongue: Piep moet gewoon nog maar wat beter oefenen, en anders zal ik wel wat handige tips inwinnen bij Enzi :mrgreen:
Aaah, wat knap van Enzi :I: . Piep moet daar nog erg veel voor oefenen, het is ook wel nodig ook, want die zwarte indringer pakt alles af :hmmm: .

Nerazi schreef:Enzi eet zijn botjes nu wel op. Dat deed hij voorheen dus nooit, maar hij doet er verder ook niet moeilijk om als Nila het van hem pakt, hoor. Die sukkel zet nog steeds een stap achteruit als ze de kans krijgt om zijn voerbak in te duiken (ik sta er als politieagent bij). Maar voor Nila werd alles helemaal vakkundig begraven. Nila had laatst nog een vies oud ding wat half vergaan was opgegraven :kotz:
Gatver :oeps: !

ranetje schreef:Twee honden en naast het vrouwtje op de bank komt me heel bekend voor :lol1:
Opgestaan is plaats vergaan
:lekkerpuh: :smile2:

Jaaaaaaa :cheer: . Over dat soort mooie staaltjes had ik al vaker gelezen op het forum, ik hoopte dat mijn meisje het ook zou doen, dus ik zat met grote smart op het spektakel te wachten... en te wachten... en te wachten... Maar helaas, ze is nog niet zover :tongue: .
Zamunda
Zeer actief

Oja, er schiet me nog wat te binnen (terwijl de grote man naast me ligt te snurken :F: ): die gekke staart van 'm :piew: .
In het begin bewoog die staart helemaal niet, maar al snel zag ik héél af en toe een matig gekwispel, vooral tijdens het wandelen of spelen. Maar na een tijd kwam er steeds vaker beweging in die lange hangstaart en inmiddels doet ie zelfs kwispeltjes als hij ligt en je op hem afloopt om 'm te aaien :I: .

Die vooruitgang is natuurlijk prachtig, maar dat neemt niet weg dat het een gekke staart is. Er is gewoon iets gruwelijk mis met die staart :jank: : hij komt maar spaarzaam in beweging, gaat maar zachtjes heen en weer (en slechts het uiteinde), komt nauwelijks omhoog bij het kwispelen, slaat mijn benen niet bont en blauw, mept geen glaswerk om, mept geen nietsvermoedende katten van de bankleuning... en zo kan ik nog heel wat meer beperkingen noemen van zijn staart :oeps: .
Komt dit nog goed denken jullie :help: ?
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Re: Mister T. Gekke staart (p14).

Ongelezen bericht door deugenietje »

Misschien moet het kwispelen nog op gang komen.

Sommige honden kwispelen harder dan de ene.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Hij heeft een Cayugastaart :I:
Een héél bescheiden kwispel heeft die. En niet omdat hij verder zo bescheiden is, of zo bleu in zijn uitingen van vreugde :LOL:
Neen, dat kreunt, steunt, springt, ramt, keft en is opgetogen. Maar die staart blijft bescheiden :tongue:
And few will ever climb
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:Oja, er schiet me nog wat te binnen (terwijl de grote man naast me ligt te snurken :F: ): die gekke staart van 'm :piew: .
In het begin bewoog die staart helemaal niet, maar al snel zag ik héél af en toe een matig gekwispel, vooral tijdens het wandelen of spelen. Maar na een tijd kwam er steeds vaker beweging in die lange hangstaart en inmiddels doet ie zelfs kwispeltjes als hij ligt en je op hem afloopt om 'm te aaien :I: .

Die vooruitgang is natuurlijk prachtig, maar dat neemt niet weg dat het een gekke staart is. Er is gewoon iets gruwelijk mis met die staart :jank: : hij komt maar spaarzaam in beweging, gaat maar zachtjes heen en weer (en slechts het uiteinde), komt nauwelijks omhoog bij het kwispelen, slaat mijn benen niet bont en blauw, mept geen glaswerk om, mept geen nietsvermoedende katten van de bankleuning... en zo kan ik nog heel wat meer beperkingen noemen van zijn staart :oeps: .
Komt dit nog goed denken jullie :help: ?
Nee :mrgreen:
En dat is maar goed ook.
Anders gil je straks weer om hulp :help: omdat je glaswerk van de salontafel wordt gemept.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief

deugenietje schreef:Misschien moet het kwispelen nog op gang komen.
Ik denk het ;) .

Miranda schreef:Hij heeft een Cayugastaart :I:
Een héél bescheiden kwispel heeft die. En niet omdat hij verder zo bescheiden is, of zo bleu in zijn uitingen van vreugde :LOL:
Neen, dat kreunt, steunt, springt, ramt, keft en is opgetogen. Maar die staart blijft bescheiden :tongue:
Haha, waarschijnlijk vind ík zijn staart een stuk bescheidener dan jij, dus hij zal vast 'groter' kwispelen dan yuga :tongue: . Mister lijkt ook al aardig minder bescheiden te worden trouwens, waar gaat dat heen :schrik: .

ranetje schreef:
Zamunda schreef:Komt dit nog goed denken jullie :help: ?
Nee :mrgreen:
En dat is maar goed ook.
Anders gil je straks weer om hulp :help: omdat je glaswerk van de salontafel wordt gemept.
Hahaha, nee hoor. Waar één hond wild om zich heen slaat kunnen twee dat ook :tongue: :mrgreen: . Het is gewoon raar: een staart hoort keihard tegen je benen aan te slaan als je hond blij is :pffff: .

Nouja, gelukkig maakt ie het weer een beetje goed door zachtjes te wiewiewie-oewoewoewoewoeh-wiewiewiewiewiëen als ie staand aangehaald wordt :Q: :LOL: .
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:een staart hoort keihard tegen je benen aan te slaan als je hond blij is :pffff: .
maar goed dan dat je geen hovawart hebt genomen, ging dat even dik tegenvallen :blauwoog: .
Ik verdenk alle honden met een (half)lange vacht van dit gebrek :ugh: . Dus die vallen állemaal af :pffff: . Stelletje introverten :hmmm: .

Kijk, zou je nou korthaarwartjes fokken... dan viel er nog te praten :F: .
Nerazi
Zeer actief

Nou, alles leuk en aardig maar ik ben toch erg tevreden met Nila's zachte pluimstaartje :pffff:
Moet er niet aan denken om twee van die staarten die van die mooie blauwe striemen creëren tegen m'n benen aan te krijgen als ze blijblijblij zijn :schrik: en al helemaal niet in de zomer als je in je korte broek staat :jank:
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:korthaarwartjes, pfff, wil je eens niet zo vloeken :mep: .
Het zou anders een enorme verbetering van je ras zijn :pffff: .

Nerazi schreef:Nou, alles leuk en aardig maar ik ben toch erg tevreden met Nila's zachte pluimstaartje :pffff:
Moet er niet aan denken om twee van die staarten die van die mooie blauwe striemen creëren tegen m'n benen aan te krijgen als ze blijblijblij zijn :schrik: en al helemaal niet in de zomer als je in je korte broek staat :jank:
Normaal kan ik met jou goed praten, maar nu niet :neenee: . Ik vinnut maar niks, doe mij maar gewoon twee van die sm-staarten :cool2: .
Okee, dat pluimstaartje heeft ook heus wel iets, dat wil ik best toegeven. 't Doet m'n hart heus weleens smelten.
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:
Zamunda schreef:
Inge O schreef:korthaarwartjes, pfff, wil je eens niet zo vloeken :mep: .
Het zou anders een enorme verbetering van je ras zijn :pffff: .

ik denk dat je met piep al dicht bij een korthaarwart in de buurt bent :engel: .
Precies: een enorme rasverbetering dus :E: . *Overweegt om Piep in te zetten voor de rasverbetering van de Hovawart*
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Toch een mecheltje met zwiepstaart :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat mooi om te lezen dat het zo goed gaat met Tango en Laissah! Ik moest er even een avondje voor gaan zitten, bij pagina 1 begonnen, maar je blijft lezen tot de laatste :ok: Toen ik wat drinken ging halen, ging Lotje op mijn stoel voor de laptop zitten, zo van "joehoe, hier ben ik!". Ze snapt niet wat er nu ineens zo interessant is aan de laptop............Dat ga ik zo even goed maken met dr.
Tango lijkt zijn levenslust terug te hebben dankzij jullie :flower: Ik denk dat hij van plan is van nu af aan elke dag alleen nog maar jonger te worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”