Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p13-10 weken!

Ongelezen bericht door sjm »

Hè bah, gister hebben Tessa en Lenthe na lange tijd weer ruzie gehad. Lenthe wordt nu dus écht krols. Ze was al steeds heel luidruchtig en hing er tegenaan, maar nu Tessa er zo heftig op reageert zal het wel doorzetten.
Ik baal er behoorlijk van. Gister ineens gekríjs, echt dat kattenvecht gekrijs. Nouja, Birmanen zouden geen Birmanen zijn als ze er dan niet met z'n allen bovenop duiken. Dus Iepie rent er achteraan en kijkt wat er is, maar wel vol angst. Iepie is de hele avond van slag en op d'r hoede geweest, dat arme kind vindt het verschrikkelijk als mama en tante dat doen. Dus nu moeten we de katten weer gescheiden houden, dat lukt wel maar leuk is anders. Ik zal blij zijn als we 3 weekjes verder zijn. Géén hormonen meer!
Nog even 3 weekjes uitzitten dit.
sjm
Zeer actief

En ook de tweede enting is geweest. Ze hebben het weer keurig gedaan en zijn lekker gezond.
Ook meteen controle voor Valente die sinds gister d'r staartje liet hangen. De dierenarts kon gelukkig niks raars voelen, alleen een beetje een zwelling bij d'r staartje en bij d'r achterkantje. Alles doet 't verder goed, ze is wat verkeerd terecht gekomen. Ze speelt goed, rent en vliegt goed, eet goed, poept goed en ze voelde geen rare dingen. Ze is even apart van de rest van het tuig zodat ze wat rust kan houden en volgende week gaan we nog even op controle met de kleine frummel.

Ze hebben allemaal heerlijke gewichtjes. Allemaal boven de 1,3 kg en Felico zelfs al 1,6.
Zal vanavond even foto's van gister uploaden, wat snelle kiekjes. Of straks even. Moet even bij m'n arme, net geopereerde hondje zitten. De arme schat..
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Fijn dat het goed gaat met de kleintjes, maar wat is er aan de hand met je hondje dan?
sjm
Zeer actief

Ze had 2 ontstoken kiesjes die eruit moesten dus ook meteen gesteriliseerd: viewtopic.php?f=27&t=268359
sjm
Zeer actief

De kiekjes van gister even van FB geplukt.

Gioia
Afbeelding

Fiero
Afbeelding

Érzés
Afbeelding

Felico
Afbeelding

Valente
Afbeelding
Kirry
Zeer actief

sjm schreef:Ze had 2 ontstoken kiesjes die eruit moesten dus ook meteen gesteriliseerd: viewtopic.php?f=27&t=268359
Ik heb geen permissie voor dat topic. Ik geloof dat dit in de vethoek staat? In ieder geval beterschap aan je hondje. (Sally of de kleinste ukkepuk?)

Oh, wat een lieve kopjes, vooral van de meisjes. :I:
sjm
Zeer actief

Ah, ok. Dat klopt. Isa, m'n kleine prinsesje. Dankjewel!
sjm
Zeer actief

Nou de ziekenboeg gaat weer goed. Isa rent en vliegt, Valentes staartje staat het grootste gedeelte van de dag weer overeind, Lila is weer beter en er is geen gekuch meer van de beestjes. Ik ben vorige week ELKE dag naar de dierenarts gevlogen met die beesten. Ik heb echt een zenuwinzinking nu. :P
Vorige week begon ik al wat ziekjes te worden maar had ik er nog geen tijd voor, sinds dit weekend écht ziek :P Zaterdag de hele dag buiten met een familiedag heeft het niet bevorderd. Voelde me al koortsig en slapjes en heb de longen uit m'n lijf gehoest. 't Slaat bij mij altijd meteen op m'n longen. Heb 't weekend zó erg gehoest dat ik nu helemaal geen stem meer heb :P M'n longen doen zeer, ademen doet zeer, hoesten doet zeer, koorts, etc. JEEJ :D
Ik vul zelf de ziekenboeg even aan :) Heel handig. Vanmiddag eindgesprek met m'n coach van stage, woensdag 2 sollicitatiegesprekken - handig zo zonder stem!

Hoop dat ik nog ergens wat energie vandaan kan halen voor een fotoshoot met de kleintjes..
sjm
Zeer actief

De laatste fotoshoot.. Geen topfoto's, niets wilde meewerken. :P Kunnen ze nou niet even meewerken als baasje ziek is? Etters! Nou goed, er is iig iets :D

Ze zijn morgen 13 weken. Donderdag brengen we Érzés naar Arnhem, zaterdag vliegen we naar Zaandam om de 2 broertjes weg te brengen, zondag naar Rotterdam om Gioia te brengen en volgende week verhuist Valente naar Stiens. Spannend & druk dus!

Gioia weegt nu: 1650
Fiero weegt nu: 1660
Érzés weegt nu: 1545
Felico weegt nu: 1800
Valente weegt nu: 1497

Gioia:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Fiero:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Érzés:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Felico:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Valente:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mannen samen op de foto was teveel gevraagd..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dacht je het ergste gehad te hebben en "even" Iepie op de foto te zetten.. Ho maar. Zo'n slungelige puber van ruim 4kg is niets makkelijker.. Als blikken konden doden...
Afbeelding

Maar toen kwamen er snoepjes in beeld. Dan worden we wel weer vrolijk :D
Afbeelding

"Snoepieeee..."
Afbeelding

Toen maar op tafel..
Afbeelding

Nog even een dodelijke blik tussendoor..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wijsneus...
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ohhh ik wil felicio!
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannex »

Wat een rust straks in huis zonder al die kleintjes. Ze zijn allemaal echt onwijs leuk :I:
Dogs are where the heart is
sjm
Zeer actief

Rosannex schreef:Wat een rust straks in huis zonder al die kleintjes. Ze zijn allemaal echt onwijs leuk :I:
Daar zie ik eerlijk gezegd ook wel naar uit, rust in huis. Uiteraard zal ik de mini's allemaal heel erg missen. Maar ik kan geen betere huisjes voor ze wensen en ik zal heel erg blij zijn als er weer rust in de groep is. Dat Iepje weer lekker Iepje kan zijn. Dat Tessa niet meer gestrest hoeft te zijn (is ze de laatste tijd ook niet heel erg meer gelukkig) en dat Lenthe weer lekker kan bijkomen. Vooral na die hectische week van vorige week ben ik er echt aan toe.

Lenthe wordt overigens maandag 24 juni gesteriliseerd. Kan ze weer mooi worden en stabiel worden!
Kirry
Zeer actief

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! Laatste shoot!

Oh, de laatste foto's. :cry: Wel super dat ze allemaal een gouden mandje krijgen, en jij wat rust, haha. Beterschap toegewenst! :flower:
sjm
Zeer actief

Zo, ik ben kapot :D Maar de kittenpakketjes zijn klaar. Morgenavond vertrekt Érzés al.. Wat gaat dat toch snel.
De kittens en vooral Iepie hebben vrolijk "meegeholpen" met de pakketjes maken. Strikjes zijn leuk!!

En nu ga ik gauw bijkomen. Vandaag 2 sollicitatiegesprekken gehad, van de één weet ik al dat ik ben aangenomen. Nu de ander nog!
Valt behoorlijk zwaar met een bijna longontsteking.. Bleh!
Kirry
Zeer actief

Super dat je al de zekerheid hebt van één sollicitatie. :cheer: Beterschap en doe lekker rustig aan. Straks zit je met een full blown longontsteking. :blauwoog: :flower:
sjm
Zeer actief

Dat was de eerste dan.. Vanavond naar Arnhem gereden om Érzés naar haar nieuwe huisje te brengen.
Haar 2 weken oudere sealpoint vriendinnetje woonde er al 1,5 week. Die had wel even moeten wennen dus het is goed dat zij er eerder was.
Toen we aankwamen werden we warm ontvangen en heb ik het deurtje van haar mandje meteen opengezet. Het duurde geen seconde of ze stapte er zelfverzekerd uit en liep naar Bindi (het nieuwe zusje) af om neussie-neussie te doen. Toen ging ze gauw op ontdekkingstocht, ze was meteen helemaal thuis. Echt heel fijn. Er werd daarna wel een beetje wat geblazen maar ze achtervolgden elkaar steeds en speelden ook al met verenstokjes terwijl ze bij elkaar in de buurt waren. Dat gaat helemaal goedkomen!
Hier doe je het toch voor, met zó'n enórm goed gevoel je kleintje achter kunnen laten daar. Ze heeft zich zó heerlijk snel aangepast.
sjm
Zeer actief

En ook Gioia is uitgevlogen en zal Olijfje gaan heten. Ook bij Gioia geen miauwtje gehoord onderweg. Die lag gewoon lekker rustig te kijken en wat te slapen ideaal! De fokker van Lenthe heeft 9 katten, nu met Gioia/Olijfje 10. Maar er was niemand onder de indruk, Gioia/Olijfje niet maar ook haar katten niet. Echt heerlijk! Ze liep gewoon lekker rond de boel te verkennen, af en toe even spelen en als de groterds even te snel kwam kijken dan blies ze een beetje maar daar was ook alles mee gezegd. Die ligt vanmiddag nog samen met ze te slapen en te spelen denk ik!! Heerlijk!!

Nu is Valente nog helemaal alleen.. Gioia werd vanmorgen voor we weg gingen in de houdgreep gehouden door Iepie :')
Afbeelding

Morgen wordt Lenthe alweer gesteriliseerd..
sjm
Zeer actief

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1

Zo, we zijn terug. Dierenarts zei meteen: "Lenthe was weer zo makkelijk met de spuitjes etc, wat een lief dier is het toch. Alles is helemaal goed gegaan, zag er perfect uit van binnen".
Lenthe is nu alweer aardig wakker, liep al weer vlot rond en om m'n benen heen te kroelen. Ze sprong zelfs al op de stoel voor ik het doorhad, maar echt mega soepel. Ze ligt nu in een mandje op de stoel naast me. Lief diertje :D <3

Iepje heeft een nieuw kapsel, haha. Ze heeft 2 sprietjes uit dr kraag aan beide kanten, haha. Iep is echt zo'n béér van een beest, wat een joekel wordt dat zeg :D Die póten :D <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Valente zat vanaf 't andere hangmatje toe te kijken :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

wat een heerlijk droppig bekkie heeft Valente. Ik zou bijna weer een kat willen hebben.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ik krijg net hééééééérlijke foto's van Olijfje (Gioia). Die heeft zich al volledig aangepast in de groep daar:

Samen met de volle broer van Lenthes moeder. Olijfjes oudoom dan denk ik? :D
Afbeelding

Afbeelding

En wegens omstandigheden (medische redenen) heb ik besloten dat Valente niet gaat verhuizen. Ze blijft dus hier wonen.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Die laatste foto's geweldig.

Een birmanen worden altijd wit geboren??

Want die eerste foto die is helemal bruin. Of worden ze dan wel zo geboren??
Want vind die bruine ook heel mooi. :I:

Ik heb het topic alleen gevolgd vanwege de super mooie foto's.
Maar mag ik vragen welke medische reden Valente heeft waarom ze blijft???
sjm
Zeer actief

deugenietje schreef:Die laatste foto's geweldig.

Een birmanen worden altijd wit geboren??

Want die eerste foto die is helemal bruin. Of worden ze dan wel zo geboren??
Want vind die bruine ook heel mooi. :I:

Ik heb het topic alleen gevolgd vanwege de super mooie foto's.
Maar mag ik vragen welke medische reden Valente heeft waarom ze blijft???
Birmanen worden inderdaad altijd wit geboren. Het is afwachten hoe ze doorkleuren. Die eerste is inderdaad ook op de "witte" delen vrij bruin, dat is jaren een dekkater geweest, dan kleuren ze sowieso verder door.

Valente is gevallen een aantal weken geleden. Haar staartje was verlamd en ze had allemaal "zwellingen" onder haar buikje.
Het staartje is goed nu, maar de "zwellingen" zijn onveranderd en de dierenarts weet vooralsnog niet wat het is. (Geen liesbreuk, geen ontsteking etc.)
We houden het goed in de gaten en zijn nog steeds in contact met dierenartsen etc.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Okee. Hopelijk gaan die zweliingen op een gegeven moment ook weg
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”