Budkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy?

Ja, die hele rennende goegemeente vertoont normaal gedrag dus daar hoeft ie zich niet druk om te maken, wel om die ene stoorzender die zich gestoord gedraagt.
Moderator: moderatorteam
Budkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy?
Raar dan dat volgens de kenners en mensen die vele malen meer ervaring en kennis hebben van hondengedrag dan wij dit normaal hondengedrag is en dat het bij zo goed als alle rassen en rasloze honden voorkomt.ranetje schreef:Wij selecteren altijd.Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.ranetje schreef:Op zich klopt dat, voor dat ras ......renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze zich graag willen bemoeien met van alles dat zich rond hen afspeelt, ook als het buiten hun roedel valt.
het is aan de baas om te zorgen dat ze dat niet doen, maar vanuit hun regelachtige ik-steek-mijn-neus-in alles-ook-als-het-me-niet-direkt-aangaat wezen is het toch echt behoorlijk natuurlijk gedrag.
oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag![]()
Maar betekent dat dat het normaal hondengedag is?
Of een "afwijking" die wij mensen er ingefokt hebben?
Daarbij vind ik () de argumenten dat een hond een andere hond afsnauwt en corrigeert als die op hem af komt stuiteren en zich niet inhoudt als wordt aangegeven dat dat niet wordt gewaardeerd (zoals Suske kennelijk wel eens doet) iets heel anders dan een hond die een andere hond die gilt, maar niet op hem afstuitert eens even de les gaat lezen.
Je kan wel selecteren.
Die ene "afwijking" die ons goed uit komt gaan we versterken voor het doel dat we met de hond hebben.![]()
Het is maar de vraag of de hond met die "afwijking" (in potentie aanwezig) bij natuurlijke selectie door de procedure was gekomen.
twinkeltje schreef:Dat ze een heuse Galaxy heeftBudkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy?
Ik moest zelf op google om te zien wat dat was,ik had wel een vermoeden dat het een mobiel wasmalinois schreef:twinkeltje schreef:Dat ze een heuse Galaxy heeftBudkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy?
Ohjoo, jij bent wel stoerrrrmalinois schreef:Kan me geen fuck schelen Twink... van mijn honden blijf je af als je ze niet kent, klaar...twinkeltje schreef:Piepende wagens vragen olie.malinois schreef:je kunt je zoekfunctie ook uitbreiden hoor dan alleen 'malinois' in te tikkenFafo schreef: Oh my god![]()
Lijkt een beetje op een trimster waar ik les van heb gehad. Die zei bij binnenkomst "mijn honden zijn mijn beste vrienden, kwetst je mijn honden of doe je ze pijn, dan is daar de deur" En toen dacht ik ook "get a life"![]()
Maar kom je aan mijn honden kom je aan mij. Ze zijn mijn hondenmaatjes niks meer en niks minder, maar kom je aan ze dan heb je een probleem.
Doe ermee wat je wil en denk er van wat je denkt... mijn honden mijn beweegredenen.
Overigens heb ik een uitstekend leven, wat draait om mijn honden, zo ook mijn sociale leven. Ik ga voor ze door het vuur en laat niet zoals jij maar een hond bij iemand achter die imo niet goed voor hem kan zorgen, ook al zorgt dat voor problemen bij mezelf... Dat wordt ook wel opgelost.
Nog meer off-topic gezeik of ben je nu klaar?
Die olie geef je haar nu weer die gooit ze op het vuur
Maar ècht Mal.... wat kan mij nu schelen wat de hele goegemeente die verstand van honden heeft, vind dat normaal is? Ik zou zo'n normale hond die vreemden wil corrigeren niet willen, en ik wil ook niet zo'n gil-tante waarbij ik rustig doorga met mijn inhoudsloze conversatietje van die dag.malinois schreef:Raar dan dat volgens de kenners en mensen die vele malen meer ervaring en kennis hebben van hondengedrag dan wij dit normaal hondengedrag is en dat het bij zo goed als alle rassen en rasloze honden voorkomt.
Ja, helemaal correct.Marjoleine schreef:Rassen bestaan natuurlijk bij de gratie van in stand gehouden mutaties, heBiet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
je vind jezelf wel belangrijk he.. maar ik had het niet over jou... jammer he... dag fa-vodje....Fafo schreef:Ohjoo, jij bent wel stoerrrrmalinois schreef:Kan me geen fuck schelen Twink... van mijn honden blijf je af als je ze niet kent, klaar...twinkeltje schreef:Piepende wagens vragen olie.malinois schreef: je kunt je zoekfunctie ook uitbreiden hoor dan alleen 'malinois' in te tikken![]()
Maar kom je aan mijn honden kom je aan mij. Ze zijn mijn hondenmaatjes niks meer en niks minder, maar kom je aan ze dan heb je een probleem.
Doe ermee wat je wil en denk er van wat je denkt... mijn honden mijn beweegredenen.
Overigens heb ik een uitstekend leven, wat draait om mijn honden, zo ook mijn sociale leven. Ik ga voor ze door het vuur en laat niet zoals jij maar een hond bij iemand achter die imo niet goed voor hem kan zorgen, ook al zorgt dat voor problemen bij mezelf... Dat wordt ook wel opgelost.
Nog meer off-topic gezeik of ben je nu klaar?
twinkeltje schreef:Ik moest zelf op google om te zien wat dat was,ik had wel een vermoeden dat het een mobiel wasmalinois schreef:twinkeltje schreef:Dat ze een heuse Galaxy heeftBudkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy?
Ah kom op Mal, dan was dat beest wel de optimale perfecte ver van de natuur afstaande maar door de mens geshapete opperleider, die ondertussen vreemde honden te pas en te onpas in zijn territorium gewoon accepteert als ze zich maar naar zijn maatstaven gedragen. Dan dichten we ze toch wel heel veel toe, mij een beetje te veel eerlijk gezegd.malinois schreef:Budkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy?waar is mijn tekst
![]()
Ja, die hele rennende goegemeente vertoont normaal gedrag dus daar hoeft ie zich niet druk om te maken, wel om die ene stoorzender die zich gestoord gedraagt.
Als ie de sterkste is wel, maar die vraag is met geen enkele zekerheid te beantwoorden.ranetje schreef:Wij selecteren altijd.Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.ranetje schreef:Op zich klopt dat, voor dat ras ......renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze zich graag willen bemoeien met van alles dat zich rond hen afspeelt, ook als het buiten hun roedel valt.
het is aan de baas om te zorgen dat ze dat niet doen, maar vanuit hun regelachtige ik-steek-mijn-neus-in alles-ook-als-het-me-niet-direkt-aangaat wezen is het toch echt behoorlijk natuurlijk gedrag.
oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag![]()
Daarbij vind ik () de argumenten dat een hond een andere hond afsnauwt en corrigeert als die op hem af komt stuiteren en zich niet inhoudt als wordt aangegeven dat dat niet wordt gewaardeerd (zoals Suske kennelijk wel eens doet) iets heel anders dan een hond die een andere hond die gilt, maar niet op hem afstuitert eens even de les gaat lezen.
Je kan wel selecteren.
Die ene "afwijking" die ons goed uit komt gaan we versterken voor het doel dat we met de hond hebben.![]()
Het is maar de vraag of de hond met die "afwijking" (in potentie aanwezig) bij natuurlijke selectie door de procedure was gekomen.
in mijn ogen heb je te maken met een ras zoals het nu is, of het vroeger anders was of helemaal niet bestond vind ik in deze discussie niet zo ter zake doend eigenlijk.ranetje schreef:Wij selecteren altijd.Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.ranetje schreef:Op zich klopt dat, voor dat ras ......renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
Je kan wel selecteren.
Tuurlijk.malinois schreef:Raar dan dat volgens de kenners en mensen die vele malen meer ervaring en kennis hebben van hondengedrag dan wij dit normaal hondengedrag is en dat het bij zo goed als alle rassen en rasloze honden voorkomt.ranetje schreef:Wij selecteren altijd.Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.ranetje schreef: Op zich klopt dat, voor dat ras ......![]()
Je kan wel selecteren.
Het is maar de vraag of de hond met die "afwijking" (in potentie aanwezig) bij natuurlijke selectie door de procedure was gekomen.![]()
Blijkbaar belangrijk genoeg dat jij er op blijft reageren.malinois schreef:je vind jezelf wel belangrijk he.. maar ik had het niet over jou... jammer he... dag fa-vodje....Fafo schreef:Ohjoo, jij bent wel stoerrrrmalinois schreef:Kan me geen fuck schelen Twink... van mijn honden blijf je af als je ze niet kent, klaar...twinkeltje schreef:Piepende wagens vragen olie.
Zo heet ik nietBudkes schreef:Jezus Jodie als je nu niets bij te dragen hebt, houdt dan gewoon je mond.
Joh ik heb t niet over jou natuurlijk jij noemt ze geen psygisch gekke kennelhondenIk kom niet aan jouw honden.
En jij zult het ook niet als excuus gebruiken want je zorgt dat je honden zich niet zo gedragen ook al zouden ze misschien soms willen.
Ja maar waar dan zonder elk bericht achteraf aan te passen? Heb al zitten zoekenCleva schreef:Dat moet je er af halen. Je rijdt toch ook niet rond met een reclamebord van de garage waar je je auto gekocht hebt?malinois schreef: Verstuurd van mijn Galaxy S.
Oh, ja wel hoor! Ik heb een herder die zich misdraagt, die uitvalt aan de lijn, om vervolgens te gaan gillen. Die achter kleine hondjes aan wil als deze wegrennen, die onzekere honden een snauw wil geven, maar tegelijk heel lief en leuk kan spelen met stabiele zekere honden. Ze is niet alleen met de baas bezig, of met de stok, of met de bal. Daar zijn we mee bezig, maar als je mensen uit de buurt zou vragen hebben we een bloeddorstig en vals monster. Alleen heeft ze nog nooit gaatjes gemaakt, of een poging tot.Fizgig schreef: Nou, volgens mij doe jij ook dingen met Suske, trainen oid, sporten, fietsen, speuren, of niet soms? Alleen wandelen is voor veel herders niet echt genoeg om aan hun trekken te komen. Dus ik bedoel meer, als je dan een herder in huis haalt, weet dan dat die zijn behoeftes heeft die je moet vervullen. Anders heb je volgens mij meer kans op problemen.
Maar goed, er zijn wel herders die nogal relaxed zijn, daar lees ik ook genoeg over. Je hebt ook husky's die liever bij de kachel liggen dan een slee trekken. Maar dat zijn wel uitzonderingen, lijkt mij. Herders zijn gewoon pittig en dat moet je wel aan kunnen. Ik kan dat bijvoorbeeld niet. En volgens mij meer mensen die dus wel een herder hebben. Ik kom ze zelf alleen nooit tegen, de herders die wij tegenkomen zijn alleen met de baas bezig, of met hun stok of bal en kijken nauwelijks om. Alleen de jongere willen spelen. Maar ik lees hier vaak over herders die zich slecht gedragen, niet de herders van de forumleden zelf, maar van mensen die ze tegenkomen. Tja, die komen niet op het hondenforum, helaas.
Cleva schreef:http://www.androidworld.nl/forum/samsun ... deren.html
Ik moet je ook altijd alles voorkauwen.
Dat wat ik aanhaalde was een reactie op wat Nanna zei:renee-uk schreef:in mijn ogen heb je te maken met een ras zoals het nu is, of het vroeger anders was of helemaal niet bestond vind ik in deze discussie niet zo ter zake doend eigenlijk.ranetje schreef:Wij selecteren altijd.Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.ranetje schreef: Op zich klopt dat, voor dat ras ......![]()
Je kan wel selecteren.
en vanuit het ras zoals het nu is zul je veel herders aantreffen die vanuit hun aard -die dus ook nu zo is zoals ie is- graag hun neus in zaken steken die ze niks aangaan.
zoals ik al ook zei is het aan de bazen om dat in goede banen te leiden.
en dat is dan, meer specifiek, in dit geval je hond niet de gelegenheid geven een andere hond te corrigeren, maar ook dat heb ik (en hebben met mij alle anderen) al eerder gezegd, al blijft het voor sommigen leuker dat te negeren, zodat je een heel andere discussie krijgt.
en ja, dat wat suske aanhaalt is een andere situatie, dat vind ik ook
Eigenlijk maakt het nog niet eens uit of je het als normaal of abnormaal gedrag beschouwt denk ik, het feit dat het niet wenselijk is, lijkt me voldoende.ranetje schreef: En DUS is het normaal gedrag?![]()
Je zou het haast gaan denken.
Reuze handig in deze volle maatschappij.
Vooral als bazen het ook nog eens als excuus gaan gebruiken.
Tsja, hij houdt er niet van als een hond gaat gillen.
Tsja hij houdt er niet van als een hond bedrijvig aan het zoeken is naar konijntjes
Tsja, hij houdt niet van het gesnurk van een kortneuzige hond .............
En noem maar op.
Ik noem nou juist expliciet geen rassen.
Het gaat niet om een ras.
Het gaat om het als excuus gebruiken van bepaald gedrag.
En dat gedrag normaal vinden (wat het dus volgens mij niet is)
Ze zijn ook niet overal he ,alleen op plekker waar veel herders wonen.Jion schreef:malinois schreef:Ja maar waar dan zonder elk bericht achteraf aan te passen? Heb al zitten zoekenCleva schreef:Dat moet je er af halen. Je rijdt toch ook niet rond met een reclamebord van de garage waar je je auto gekocht hebt?malinois schreef: Verstuurd van mijn Galaxy S.
Verstuurd van mijn Galaxy S.![]()
* heeft een onweerstaanbare neiging om Mainois te knuffelen *![]()
* zet verder al haar geld op Ranetje *
Maar even serieus: Waar komen jullie toch al die gillende honden tegen? Ik ben er eigenlijk nog nooit eentje tegengekomen...