Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WTF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: WTF

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy? :F:
:S: waar is mijn tekst :S:

Ja, die hele rennende goegemeente vertoont normaal gedrag dus daar hoeft ie zich niet druk om te maken, wel om die ene stoorzender die zich gestoord gedraagt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat ze een heuse Galaxy heeft
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Biet schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze zich graag willen bemoeien met van alles dat zich rond hen afspeelt, ook als het buiten hun roedel valt.
het is aan de baas om te zorgen dat ze dat niet doen, maar vanuit hun regelachtige ik-steek-mijn-neus-in alles-ook-als-het-me-niet-direkt-aangaat wezen is het toch echt behoorlijk natuurlijk gedrag.

oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag :idea:
Op zich klopt dat, voor dat ras ...... :wink:
Maar betekent dat dat het normaal hondengedag is?
Of een "afwijking" die wij mensen er ingefokt hebben?

Daarbij vind ik ( :wink: ) de argumenten dat een hond een andere hond afsnauwt en corrigeert als die op hem af komt stuiteren en zich niet inhoudt als wordt aangegeven dat dat niet wordt gewaardeerd (zoals Suske kennelijk wel eens doet) iets heel anders dan een hond die een andere hond die gilt, maar niet op hem afstuitert eens even de les gaat lezen.
Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
Wij selecteren altijd.
Die ene "afwijking" die ons goed uit komt gaan we versterken voor het doel dat we met de hond hebben. :wink:

Het is maar de vraag of de hond met die "afwijking" (in potentie aanwezig) bij natuurlijke selectie door de procedure was gekomen.
Raar dan dat volgens de kenners en mensen die vele malen meer ervaring en kennis hebben van hondengedrag dan wij dit normaal hondengedrag is en dat het bij zo goed als alle rassen en rasloze honden voorkomt. :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
:tong:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

malinois schreef:
twinkeltje schreef:
Ik moest zelf op google om te zien wat dat was,ik had wel een vermoeden dat het een mobiel was :schrik:
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

malinois schreef:
twinkeltje schreef:
malinois schreef:
Fafo schreef: Oh my god :LOL:

Lijkt een beetje op een trimster waar ik les van heb gehad. Die zei bij binnenkomst "mijn honden zijn mijn beste vrienden, kwetst je mijn honden of doe je ze pijn, dan is daar de deur" En toen dacht ik ook "get a life"
je kunt je zoekfunctie ook uitbreiden hoor dan alleen 'malinois' in te tikken :roll:
Maar kom je aan mijn honden kom je aan mij. Ze zijn mijn hondenmaatjes niks meer en niks minder, maar kom je aan ze dan heb je een probleem.
Doe ermee wat je wil en denk er van wat je denkt... mijn honden mijn beweegredenen.
Overigens heb ik een uitstekend leven, wat draait om mijn honden, zo ook mijn sociale leven. Ik ga voor ze door het vuur en laat niet zoals jij maar een hond bij iemand achter die imo niet goed voor hem kan zorgen, ook al zorgt dat voor problemen bij mezelf... Dat wordt ook wel opgelost.
Nog meer off-topic gezeik of ben je nu klaar?
Piepende wagens vragen olie.
Die olie geef je haar nu weer die gooit ze op het vuur :schrik:
Kan me geen fuck schelen Twink... van mijn honden blijf je af als je ze niet kent, klaar...
Ohjoo, jij bent wel stoerrrr

:LOL:
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Gatver Jody.. nu ben je wel heel kinderachtig bezig hoor.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Raar dan dat volgens de kenners en mensen die vele malen meer ervaring en kennis hebben van hondengedrag dan wij dit normaal hondengedrag is en dat het bij zo goed als alle rassen en rasloze honden voorkomt. :U:
Maar ècht Mal.... wat kan mij nu schelen wat de hele goegemeente die verstand van honden heeft, vind dat normaal is? Ik zou zo'n normale hond die vreemden wil corrigeren niet willen, en ik wil ook niet zo'n gil-tante waarbij ik rustig doorga met mijn inhoudsloze conversatietje van die dag.

Dan heb ik maar gewoon abnormale honden hoor, met gestoord gedrag. Graag zelfs. Ik heb last van niemand, en niemand heeft last van mij. Echt hoor, het is zó relaxed.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Marjoleine schreef:
Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
Rassen bestaan natuurlijk bij de gratie van in stand gehouden mutaties, he ;)
Ja, helemaal correct.
Daarom, die logica volgende, lijkt het me de bewering dat het voor de hond normaal is juist: een voor honden normaal gedrag: ze doen het immers, en dat is niet afhankelijk van het ras.
Goed het ene ras is er wat meer toe geneigd dan het andere, maar het komt hondbreed (: heb ik net zelf verzonnen) voor.
Juist daarom lijkt het me juister het te hebben over de rol van de eigenaar.
Hondagressieve rassen zijn ook het gevolg van fokken.
Voor die honden is het volkomen normaal hondagressief te zijn.
De eigenaar bepaalt in welke mate anderen daar last van hebben.
Wiel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fafo schreef:
malinois schreef:
twinkeltje schreef:
malinois schreef: je kunt je zoekfunctie ook uitbreiden hoor dan alleen 'malinois' in te tikken :roll:
Maar kom je aan mijn honden kom je aan mij. Ze zijn mijn hondenmaatjes niks meer en niks minder, maar kom je aan ze dan heb je een probleem.
Doe ermee wat je wil en denk er van wat je denkt... mijn honden mijn beweegredenen.
Overigens heb ik een uitstekend leven, wat draait om mijn honden, zo ook mijn sociale leven. Ik ga voor ze door het vuur en laat niet zoals jij maar een hond bij iemand achter die imo niet goed voor hem kan zorgen, ook al zorgt dat voor problemen bij mezelf... Dat wordt ook wel opgelost.
Nog meer off-topic gezeik of ben je nu klaar?
Piepende wagens vragen olie.
Kan me geen fuck schelen Twink... van mijn honden blijf je af als je ze niet kent, klaar...

je vind jezelf wel belangrijk he.. maar ik had het niet over jou... jammer he... dag fa-vodje....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
malinois schreef:
twinkeltje schreef:
Ik moest zelf op google om te zien wat dat was,ik had wel een vermoeden dat het een mobiel was :schrik:
:cool2:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:
:S: waar is mijn tekst :S:

Ja, die hele rennende goegemeente vertoont normaal gedrag dus daar hoeft ie zich niet druk om te maken, wel om die ene stoorzender die zich gestoord gedraagt.
Ah kom op Mal, dan was dat beest wel de optimale perfecte ver van de natuur afstaande maar door de mens geshapete opperleider, die ondertussen vreemde honden te pas en te onpas in zijn territorium gewoon accepteert als ze zich maar naar zijn maatstaven gedragen. Dan dichten we ze toch wel heel veel toe, mij een beetje te veel eerlijk gezegd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

ranetje schreef:
Biet schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze zich graag willen bemoeien met van alles dat zich rond hen afspeelt, ook als het buiten hun roedel valt.
het is aan de baas om te zorgen dat ze dat niet doen, maar vanuit hun regelachtige ik-steek-mijn-neus-in alles-ook-als-het-me-niet-direkt-aangaat wezen is het toch echt behoorlijk natuurlijk gedrag.

oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag :idea:

Daarbij vind ik ( :wink: ) de argumenten dat een hond een andere hond afsnauwt en corrigeert als die op hem af komt stuiteren en zich niet inhoudt als wordt aangegeven dat dat niet wordt gewaardeerd (zoals Suske kennelijk wel eens doet) iets heel anders dan een hond die een andere hond die gilt, maar niet op hem afstuitert eens even de les gaat lezen.
Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
Wij selecteren altijd.
Die ene "afwijking" die ons goed uit komt gaan we versterken voor het doel dat we met de hond hebben. :wink:

Het is maar de vraag of de hond met die "afwijking" (in potentie aanwezig) bij natuurlijke selectie door de procedure was gekomen.
Als ie de sterkste is wel, maar die vraag is met geen enkele zekerheid te beantwoorden.
Wiel
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
Biet schreef:
ranetje schreef:

Je kan wel selecteren.
Wij selecteren altijd.

in mijn ogen heb je te maken met een ras zoals het nu is, of het vroeger anders was of helemaal niet bestond vind ik in deze discussie niet zo ter zake doend eigenlijk.
en vanuit het ras zoals het nu is zul je veel herders aantreffen die vanuit hun aard -die dus ook nu zo is zoals ie is- graag hun neus in zaken steken die ze niks aangaan.

zoals ik al ook zei is het aan de bazen om dat in goede banen te leiden.
en dat is dan, meer specifiek, in dit geval je hond niet de gelegenheid geven een andere hond te corrigeren, maar ook dat heb ik (en hebben met mij alle anderen) al eerder gezegd, al blijft het voor sommigen leuker dat te negeren, zodat je een heel andere discussie krijgt.

en ja, dat wat suske aanhaalt is een andere situatie, dat vind ik ook ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
ranetje schreef:
Biet schreef:
ranetje schreef: Op zich klopt dat, voor dat ras ...... :wink:

Je kan wel selecteren.
Wij selecteren altijd.

Raar dan dat volgens de kenners en mensen die vele malen meer ervaring en kennis hebben van hondengedrag dan wij dit normaal hondengedrag is en dat het bij zo goed als alle rassen en rasloze honden voorkomt. :U:
Tuurlijk.
Waar komen de huidige rasloze honden vandaan dacht je? :wink:
Kruisingen van honden waar wij lekker hebben zitten selecteren. :mrgreen:

Bij sommige rassen en kruisingen van die rassen komt het meer voor.

Ongetwijfeld.
Maar het is allemaal invloed van de mens.
Net als uiterlijkheden.

En DUS is het normaal gedrag? :U:
Je zou het haast gaan denken.
Reuze handig in deze volle maatschappij. :?
Vooral als bazen het ook nog eens als excuus gaan gebruiken.
Tsja, hij houdt er niet van als een hond gaat gillen.
Tsja hij houdt er niet van als een hond bedrijvig aan het zoeken is naar konijntjes
Tsja, hij houdt niet van het gesnurk van een kortneuzige hond .............

En noem maar op.

Ik noem nou juist expliciet geen rassen.
Het gaat niet om een ras.
Het gaat om het als excuus gebruiken van bepaald gedrag.
En dat gedrag normaal vinden (wat het dus volgens mij niet is :wink: )

Dus jij hoeft je honden helemaal niet te verdedigen wat mij betreft. :D
Ik kom niet aan jouw honden.
En jij zult het ook niet als excuus gebruiken want je zorgt dat je honden zich niet zo gedragen ook al zouden ze misschien soms willen. :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 jul 2012 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ήυs

malinois schreef:
Fafo schreef:
malinois schreef:
twinkeltje schreef:Piepende wagens vragen olie.

je vind jezelf wel belangrijk he.. maar ik had het niet over jou... jammer he... dag fa-vodje....
Blijkbaar belangrijk genoeg dat jij er op blijft reageren.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Jezus Jodie als je nu niets bij te dragen hebt, houdt dan gewoon je mond.
Gr. Aniek

Afbeelding
Ήυs

Budkes schreef:Jezus Jodie als je nu niets bij te dragen hebt, houdt dan gewoon je mond.
Zo heet ik niet :) En Jezus Jody is wat overdreven hoor. Noem me maar gewoon Jody.
Budkes
Zeer actief

Wat jij wilt, als jij je prettig voelt bij dit soort onzinnig gedoe. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fafo, houd eens op dit topic te verkloten?

En verder wat Ranetje en Budkes zeggen. :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik kom niet aan jouw honden.
En jij zult het ook niet als excuus gebruiken want je zorgt dat je honden zich niet zo gedragen ook al zouden ze misschien soms willen. :ok:
Joh ik heb t niet over jou natuurlijk jij noemt ze geen psygisch gekke kennelhonden ;-)

Verstuurd van mijn Galaxy S.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
malinois schreef: Verstuurd van mijn Galaxy S.
Dat moet je er af halen. Je rijdt toch ook niet rond met een reclamebord van de garage waar je je auto gekocht hebt?
Ja maar waar dan zonder elk bericht achteraf aan te passen? Heb al zitten zoeken

Afbeelding
twinkeltje
moderator

Vind het eigenlijk wel een leuk idee.

Verstuurd uit Vila kakelbont
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Dank je Martijn, ik wist ook niet hoe dat moest.

Edit te vroeg gejuicht. Ik heb een HTC die dat doet.
Gr. Aniek

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Fizgig schreef: Nou, volgens mij doe jij ook dingen met Suske, trainen oid, sporten, fietsen, speuren, of niet soms? Alleen wandelen is voor veel herders niet echt genoeg om aan hun trekken te komen. Dus ik bedoel meer, als je dan een herder in huis haalt, weet dan dat die zijn behoeftes heeft die je moet vervullen. Anders heb je volgens mij meer kans op problemen.

Maar goed, er zijn wel herders die nogal relaxed zijn, daar lees ik ook genoeg over. Je hebt ook husky's die liever bij de kachel liggen dan een slee trekken. Maar dat zijn wel uitzonderingen, lijkt mij. Herders zijn gewoon pittig en dat moet je wel aan kunnen. Ik kan dat bijvoorbeeld niet. En volgens mij meer mensen die dus wel een herder hebben. Ik kom ze zelf alleen nooit tegen, de herders die wij tegenkomen zijn alleen met de baas bezig, of met hun stok of bal en kijken nauwelijks om. Alleen de jongere willen spelen. Maar ik lees hier vaak over herders die zich slecht gedragen, niet de herders van de forumleden zelf, maar van mensen die ze tegenkomen. Tja, die komen niet op het hondenforum, helaas.
Oh, ja wel hoor! Ik heb een herder die zich misdraagt, die uitvalt aan de lijn, om vervolgens te gaan gillen. Die achter kleine hondjes aan wil als deze wegrennen, die onzekere honden een snauw wil geven, maar tegelijk heel lief en leuk kan spelen met stabiele zekere honden. Ze is niet alleen met de baas bezig, of met de stok, of met de bal. Daar zijn we mee bezig, maar als je mensen uit de buurt zou vragen hebben we een bloeddorstig en vals monster. Alleen heeft ze nog nooit gaatjes gemaakt, of een poging tot.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:http://www.androidworld.nl/forum/samsun ... deren.html

Ik moet je ook altijd alles voorkauwen.
:lief: je bent geweldig, dank je!
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

renee-uk schreef:
ranetje schreef:
Biet schreef:
ranetje schreef: Op zich klopt dat, voor dat ras ...... :wink:

Je kan wel selecteren.
Wij selecteren altijd.

in mijn ogen heb je te maken met een ras zoals het nu is, of het vroeger anders was of helemaal niet bestond vind ik in deze discussie niet zo ter zake doend eigenlijk.
en vanuit het ras zoals het nu is zul je veel herders aantreffen die vanuit hun aard -die dus ook nu zo is zoals ie is- graag hun neus in zaken steken die ze niks aangaan.

zoals ik al ook zei is het aan de bazen om dat in goede banen te leiden.
en dat is dan, meer specifiek, in dit geval je hond niet de gelegenheid geven een andere hond te corrigeren, maar ook dat heb ik (en hebben met mij alle anderen) al eerder gezegd, al blijft het voor sommigen leuker dat te negeren, zodat je een heel andere discussie krijgt.

en ja, dat wat suske aanhaalt is een andere situatie, dat vind ik ook ;)
Dat wat ik aanhaalde was een reactie op wat Nanna zei:

Ik vind dat je een grens overgaat als je hond bij een andere hond overlast veroorzaakt.
Dat een andere hond dus bang wordt omdat jouw hond staat te grommen, grauwen, uit te vallen of zelfs aan te vallen en daar van baasje álle ruimte voor krijgt middels joekel los te laten lopen.
Want hé, het is immers 'normaal hondengedrag'?
Ik heb dus he-le-maal niets te schaften met het 'normale hondengedrag' van iemand anders zijn rothond.
Snuffelen, spelen, gewoon effe kennismaken: geen probleem. Dát is normaal hondengedrag. Agressief gedrag naar honden buiten de roedel op neutraal terrein zonder geprovoceerd te zijn valt hier thuis onder de noemer gestoord gedrag. Zo'n hond is gefrustreerd/onopgevoed.

Dat vond ik een heel ander verhaal worden namelijk :wink:
En sorry voor niet geheel juist quoten.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

ranetje schreef: En DUS is het normaal gedrag? :U:
Je zou het haast gaan denken.
Reuze handig in deze volle maatschappij. :?
Vooral als bazen het ook nog eens als excuus gaan gebruiken.
Tsja, hij houdt er niet van als een hond gaat gillen.
Tsja hij houdt er niet van als een hond bedrijvig aan het zoeken is naar konijntjes
Tsja, hij houdt niet van het gesnurk van een kortneuzige hond .............

En noem maar op.

Ik noem nou juist expliciet geen rassen.
Het gaat niet om een ras.
Het gaat om het als excuus gebruiken van bepaald gedrag.
En dat gedrag normaal vinden (wat het dus volgens mij niet is :wink: )
Eigenlijk maakt het nog niet eens uit of je het als normaal of abnormaal gedrag beschouwt denk ik, het feit dat het niet wenselijk is, lijkt me voldoende.
Ofte wel als je hond op 1 van bovengenoemde gedragingen van een andere hond dusdanig reageert, dat de andere hond daar de dupe van is, dan zul je als baas moeten voorkomen dat dit gebeurt. Er is alleen natuurlijk voor alles een eerste keer, en dan kan ik me op zich nog wel voorstellen dat je daar als eigenaar te laat bij bent. Maar dan reageer je niet laconiek lijkt me, en is het eerste dat je doet je verontschuldigen bij de andere partij.

Iedere eigenaar is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn eigen hond en alles wat deze doet. En dat geldt in mijn ogen voor iedere hond, ongeacht ras of welke kruising dan ook.
twinkeltje
moderator

Jion schreef:
malinois schreef:
Cleva schreef:
malinois schreef: Verstuurd van mijn Galaxy S.
Dat moet je er af halen. Je rijdt toch ook niet rond met een reclamebord van de garage waar je je auto gekocht hebt?
Ja maar waar dan zonder elk bericht achteraf aan te passen? Heb al zitten zoeken

:pop:

* heeft een onweerstaanbare neiging om Mainois te knuffelen * :flower:
* zet verder al haar geld op Ranetje *

Maar even serieus: Waar komen jullie toch al die gillende honden tegen? Ik ben er eigenlijk nog nooit eentje tegengekomen... :scratch:
Ze zijn ook niet overal he ,alleen op plekker waar veel herders wonen. :engel:

Verstuurd uit Vila kakelbont
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Afbeelding