Misschien slaan sommige mensen wel een ander pad in omdat hun hond niet zo goed omgaat met jouw ras? Of dat mensen helemaal geen zin hebben om hun hond gezellig te laten spelen met elke hond?dweysel schreef: Het zou me namelijk niets verbazen dat er door dit topic weer een aantal hondeneigenaren zijn die een blokje omlopen voor een stafford, pitbull of een mix in een situatie waarin dit misschien helemaal niet nodig is. Begrijp me niet verkeerd, elke hondeneigenaar staat vrij om dat blokje om te lopen. Echter laten sommige dit zich ook aanpraten door bijvoorbeeld deze situatie door een poster die in het verleden zelf onverantwoordelijk bezig is geweest met haar/zijn staffords en bovendien de hele situatie nooit gezien heeft!
Je kan het ook omdraaien
ik ontwijk over het algemeen elke drukke labrador of drukke andere retriever, en niet omdat deze zo'n bijtgrage reputatie heeft hoor. Maar ik denk niet dat de retriever eigenaren gaan steigeren als ik dit in een topic zou zetten: mijn pup is omver gelopen door een labrador en heeft nu 2 gebroken ribben.
ik denk dat heel veel eigenaren wel eens mot hebben gehad met een bepaald ras, heel veel honden zijn wel eens aangevallen door een herder.. ja so be it, het was niet mijn herder en ik ben niet verantwoordelijk voor elke mechel of duitser (want dit zijn over het algemeen wat men bedoelt met herder)