massam schreef:nee want het is een RAS eigenschap om niet socaal met honden te zijn.
ik zou eerder met lijnen stoppen die wel sociaal zijn naar honden. ik begijp dat dit voor mensen die mijn ras niet kennen een idioot relaas lijkt.
zie het als een werklijn van een jachtras dat met eendjes wil knuffelen. elke weldenkende fokker zal als zich dat voortzet de lijn uitsluiten
Nanna schreef een paar pagina's terug:
Nanna schreef:Ik weet zeker dat er geen wolf ter wereld zomaar een andere wolf zou grijpen en die voorts dan ook niet meer loslaten.
Wat dat aangaat heeft de mens er wel een hele rare kronkel ingefokt.
In deze overvolle maatschappij waar hondengevechten trouwens ook afgeschaft zijn is het ook een volkomen nutteloos, lastig en gevaarlijk gedrag.
Waarom fokken de Staff-fokkers deze eigenschap er niet uit? Blijft over een zeer mensvriendelijke, intelligente en leuke hond.
Ik ben het met haar eens. Komt omdat ik jachtdrift gevoelsmatig iets heel anders vindt dan (hond)agressie...
Ik ken ook staffies die helemaal niet agressief zijn, hartstikke sociaal, oed met andere honden enz enz. Mijn trainster op de club heeft een amstaff teef van iets meer dan een half jaar. Die ligt aangelijnd boven in de kantine, terwijl zij met ons op het veld staat te trainen. En daar komen alle soorten en maten honden voorbij. En ze vind alles even leuk, gezellig en goed.
Maar dat is dus geen staff zoals ze zouden moeten zijn?
Ze zijn voor hun omgeving wel heel erg leuk

en voor de baas een stuk gemakkelijker denk ik