Dat is niet zo eenvoudig: oke, ik kan een hok maken buiten voor de katten, maar dat blijft opsluiten en die ene kat die ik heb zal het hier niet mee eens zijn (om het mild uit te drukken). Dus een doodongelukkige, agressieve kat.marian* schreef:En waaróm staat daarbij de hond boven de kat?Omdat de overlast die katten veroorzaken doodgewoon veel meer maatschappelijk geaccepteerd is.Edwin Fagnano schreef: Ik weet niet of er een onderzoek is onder de Nederlanders naar overlast van huisdieren, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat de hond boven de kat zal staan. Vooral niet huisdierbezitters zullen zo oordelen vermoed ik.
Ik snap nog steeds al die kattenbezitters niet die het zo'n enorm probleem vinden om hun tuin katproof te maken voor hun eigen kat zodat het dier geen overlast veroorzaakt én veilig is.
Dat mag ik als niet-kattenbezitter zijnde dan doen?No way
De hele tuin katproof..... ik haalde Nobby uit het asiel toen ik in een flat woonde en ik heb daar geprobeerd een balkonnetje van pakweg 3 x 2 katproof te maken. Jammerlijk mislukt: wat ik ook deed, Nobby vond een uitweg en maakte het zo gevaarlijk om te ontsnappen dat hij 21 meter (!!!) naar beneden is gevallen.
De enige manier is om mijn gehele tuin dus te overdekken, er een soort bunker van te maken. Nou een tuin van 180m2 in zijn geheel overdekken, lijkt mij echt geen doen