Gisteravond hadden we les twee in de koude zeedamp en de harde wind. De instructrices hadden beide heel fijn een microfoon om zodat je ze ondanks de wind nog kon horen

Cody vond ze ineens doodeng.
Neeeeee mamá!
Ik heb besloten het heel simpel te houden voor Cody. Het leren zitten is voor ons nog helemaal niet relevant en gaan we ook gewoon lekker niet oefenen. Er stonden twee paaltjes en we moesten de hond onze hand laten volgen. Volgt de hond, doe je een stukje worst in die hand en mag hij het uit die hand pakken. Je had dus in de hand die de hond volgt geen beloning, dat voeg je pas later toe. Bij Cody heb ik eerst alleen de intentie al beloond, toen een teen en daarna volgde hij al braaf mijn hand de paaltjes door. Het leuke is dat als het kwartje valt hij ontzettend enthousiast wordt. Hij ging op rap tempo de paaltjes door want dat betekent stukjes worst
We gingen ook een stukje spelen. Ik plaste zo ongeveer in mijn broek van het lachen

Ik kreeg een fleecetouw in mijn handen gedrukt en moest het van hem af bewegen. Cody liet al zijn spanning gaan en sprong met alle poten tegelijk in de lucht, en nog een keer en nog een keer. Op een gegeven moment viel hij om en rolde door het gras waarna hij weer met uitgestoken voorpoten op me af kwam rennen en heel wild begon te springen

Het touw vastpakken snapte hij totaal niet en het enige dat hij wilde was samen met mij stoeien. Ik moest zo hard lachen dat ik iedereen afleidde dus ben ik maar gestopt met de oefening en zijn we samen weer even aan de kant gaan zitten
Door de storm waren de honden best druk maar Cody bleef heel goed op mij letten. Totdat we volgen begonnen te beoefenen.
De instructrice pakte een van de pups over en demonstreerde wat je het beste kunt doen als je hond in de riem hangt, tegen je op springt en begint te bijten en piepen. Ze liep dichter langs Cody omdat het lieve ei toch alleen maar aandacht heeft voor mij en prompt begon Cody zijn gat in de lucht te steken en puppyblafjes te maken naar het hondje. Het was geen gehoor
Toen we eenmaal gingen volgen schoot Cody alle kanten op. Ik laat de riem vrij lang zodat hij zelf moet gaan kiezen voor het volgen. In het begin was hij onstuimig maar al gauw had hij door dat als hij naar mij kijkt of naast mijn knie loopt hij een stukje worst krijgt. Dus wat doet Cody? Voor mijn voeten lopen en springen HEUY HEUY HEUY

Geef me worst, kijk! Ik kijk! Hij had er in elk geval lol in en ik kan mijn lach dan ook niet bedwingen.
Tot slot deden we de kijk-oefening. Ik vraag zijn aandacht met het woordje "kijk" en wijs naar mijn ogen. Manu kan dit al 25 seconden op het veld volhouden en Cody inmiddels al 3! Met storm en overal wilde pups

Superbraaf! Hij deed het echt heel goed en hij verbaast me ook zo dat hij, ondanks weinig oefening, alle oefeningen toch probeert en eigenlijk ook vaak slaagt.
We hebben in elk geval erg veel lol