Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
met spoed tijdelijke opvang gezocht
Moderator: moderatorteam
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht
Ik blijf het ook een vreemd verhaal vinden van die man, maar goed.
Je had toch ook back-up adressen? Heb je daar nog contact mee gehad? Zo lang is t natuurlijk nog niet geleden.
Je had toch ook back-up adressen? Heb je daar nog contact mee gehad? Zo lang is t natuurlijk nog niet geleden.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou idd die zit lekker weer bij vrouwlief op de bank hoor en makkelijk van de hond afgekomen. Scheeld weer afstandskosten voor t asiel.Nanna schreef:Van mij kreeg die leugenachtige eikel nooit meer een hond. De verhalen die hij ophangt vind ik maar reuze onwaarschijnlijk hoor. Uit je huis getrapt vanwege een hond, jaja...Kimmie schreef:dan moet deze meneer binnen een paar weken een huis en werk gevonden hebben,heeft ie dat en kan hij haar terug nemen,dan gaat ze inderdaad zo terug!!!laeken schreef:
Waarom geef je haar niet gewoon over een paar weken terug aan die man? Perfecte baas blijkbaar en alleen nu even niet capabel. Lijkt me dan geen enkel probleem.
Kimmie schreef:
man belde mij vanmorgen dat hij uit huis was gezet en net suus mee had kunnen grijpen,de schoonfamilie was zwaar anti suus,ze was een pitbull en daarmee levens gevaarlijk
toen hij even weg naar een winkel was, hebben ze het zoontje haar pijn laten doen ,moet wel heel erg zijn geweest want suus had gegromd,toen hij thuis kwam vertelde ze dat ze vals was en dat ze de da hadden gebeld om haar in te laten slapen .
hij zei dat ie het niet geloofde dat suus zomaar dat gedaan zou hebben en toen het zoontje door de tuindeur kwam en een trapbeweging naar haar maakte gromde ze weer.
die man is toen kompleet door het lint gegaan tegen die schoon familie en zei dat zijn zoontje dat nooit van hem zou mogen doen en dat hij ook zijn kind nooit zo zou opvoeden,maar ja ,heb maar eens een hele familie tegenover je, zodoende is hij vanmorgen letterlijk het huis uit gegooit,ook hij is voor nu dakloos...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Huur een caravan op een boerencamping. Probleem opgelost.Kimmie schreef:twinkeltje schreef:Zoiets als Mozes niet naar de berg komt dan de berg maar naar MozesKimmie schreef:twinkeltje schreef:Heb je geen schuurtje waar die man in kan wonen voorlopig?
haha ik kan wel een kennel bouwen met slaapkamer voor die man erin![]()
nou,waarschijnlijk moet ik vast ook wel op mijn 1,5 hectare grond een huis voor die man kunnen bouwen,met tuin natuurlijk,kan ie hier wonen mét suus

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik zeg niet dat de honden jou zullen opeten. Dat denk ik ook zeker niet, dat zullen ze bij jou denk ik niet doen. Degene die dat zei, bedoelde het denk ik ook sarcastisch. Ik denk wel dat het gigantisch mis kan gaan. Je hebt zelf ook al vaker vechtende honden gehad, je weet dat het akelig kan lopen.
Wij dachten en hoopten ook dat het goed zou blijven gaan met Lara en Brenda. Die twee waren twee handen op één buik. Samen slapen, samen spelen, dikke vrienden waren het. En opeens was het afgelopen. Zomaar. Nadat ze twee waren geweest. Toen begonnen ze te vechten. Gelukkig nooit als ik alleen was. Samen was het al moeilijk genoeg om ze uit elkaar te krijgen, het waren net pitbulls, ze lieten gewoon niet los. Dan wurgden we er één (of de tuinslang vol aan en bij één in de bek spuiten) en de ander moest dan razendsnel de ander weghalen, anders zaten ze weer vast. En eerst zorgen dat de andere honden er bij weg waren, omdat ze elkaar op fokten en allemaal in elkaar wilden klappen. Dus ja, ik weet hoe vreselijk fout het kan gaan, ook al zeggen anderen dat het geen problemen geeft. Dat dachten wij ook. Totdat het wel fout ging.
Gelukkig hebben wij de mogelijkheid tot scheiden en gelukkig was ik niet alleen. Ik hoop echt dat het bij jou goed blijft gaan.
En natuurlijk hoop ik dat de juiste baas voor Suus zich aandient.
Wij dachten en hoopten ook dat het goed zou blijven gaan met Lara en Brenda. Die twee waren twee handen op één buik. Samen slapen, samen spelen, dikke vrienden waren het. En opeens was het afgelopen. Zomaar. Nadat ze twee waren geweest. Toen begonnen ze te vechten. Gelukkig nooit als ik alleen was. Samen was het al moeilijk genoeg om ze uit elkaar te krijgen, het waren net pitbulls, ze lieten gewoon niet los. Dan wurgden we er één (of de tuinslang vol aan en bij één in de bek spuiten) en de ander moest dan razendsnel de ander weghalen, anders zaten ze weer vast. En eerst zorgen dat de andere honden er bij weg waren, omdat ze elkaar op fokten en allemaal in elkaar wilden klappen. Dus ja, ik weet hoe vreselijk fout het kan gaan, ook al zeggen anderen dat het geen problemen geeft. Dat dachten wij ook. Totdat het wel fout ging.
Gelukkig hebben wij de mogelijkheid tot scheiden en gelukkig was ik niet alleen. Ik hoop echt dat het bij jou goed blijft gaan.
En natuurlijk hoop ik dat de juiste baas voor Suus zich aandient.
-
- Zeer actief
Hier graag het scheiden trouwens vrij makkelijk. Buiten Lara en Brenda kunnen ze allemaal met elkaar overweg, dat zijn ook allemaal reuen (de chihuahua's niet, maar die wagen het niet het tegen de anderen op te nemen), dus bij ons is het een kwestie van dan de ene teef in de groep en dan de andere. Ze kunnen zich heerlijk buiten vermaken en de andere zit dan bij ons. En als ze niet buiten kunnen, zitten ze binnen. De ene teef in de keuken en de andere in de groep en dat wordt dan afgewisseld. Ze kunnen elkaar gewoon zien, zelfs aanraken door het hek als ze dat willen, maar dat doen ze niet. Ze worden er niet opgefokt van en mochten ze dat wel doen, wordt dat afgekapt. Misschien niet helemaal ideaal, maar ze krijgen allemaal hun persoonlijke aandacht en volgens mij hebben ze het zo slecht nog niet.
Enne, deuren kapot krabben omdat ze bij bezoek in een andere kamer moeten blijven (dat moeten ze hier ook wel eens), betekent een flinke schop onder hun hol, zijn ze helemaal gek geworden.
Enne, deuren kapot krabben omdat ze bij bezoek in een andere kamer moeten blijven (dat moeten ze hier ook wel eens), betekent een flinke schop onder hun hol, zijn ze helemaal gek geworden.
Heavy schreef:
Suus kan toch niet met jouw honden ?
nee dan krijgt ie natuurlijk een gemetselde muur van 2 meter hoog als omheining van zijn tuin,als ie een eigen huis met tuin heeft dan hoeft suus toch ook niet meer bij mijn honden te lopen

jup, 1 man durfde het niet aan,zijn hond ( reu) was aangevallen door een andere hond en daardoor mega hond agressief geworden, andere mensen hadden inmiddels een andere hond gevonden,en 1 neemt niet op,dat is dat bedrijf waar suus dan evt zou komen...Nerazi schreef:Ik blijf het ook een vreemd verhaal vinden van die man, maar goed.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar dat is in de situatie van TS natuurlijk wel anders, dat is al een gemengde roedel en dan zijn er van de leeftijdsgenoten nu al twee eigen teven (ik had me eerder misteld volgens mij), zet daar Suus bij en je zit met drie teven die je wellicht/waarschijnlijk/op termijn zou moeten gaan scheiden. Dan zou je dus drie roedels moeten gaan maken en dan nóg heb je meerdere teven per roedel. Op zich lijkt mij dat drie roedels waarbij de nestzussen dan gescheiden zijn wel het beste werken qua mogelijke/theoretische scheidingsopties, maar poe, dat is wel een vrij ingrijpende maatregel: van één grote roedel die gezamenlijk over het terrein banjert en in huis leeft naar drie kleine roedels in kennels en wisselend binnen/los.tbeast schreef:Hier graag het scheiden trouwens vrij makkelijk. Buiten Lara en Brenda kunnen ze allemaal met elkaar overweg, dat zijn ook allemaal reuen (de chihuahua's niet, maar die wagen het niet het tegen de anderen op te nemen), dus bij ons is het een kwestie van dan de ene teef in de groep en dan de andere. Ze kunnen zich heerlijk buiten vermaken en de andere zit dan bij ons. En als ze niet buiten kunnen, zitten ze binnen. De ene teef in de keuken en de andere in de groep en dat wordt dan afgewisseld. Ze kunnen elkaar gewoon zien, zelfs aanraken door het hek als ze dat willen, maar dat doen ze niet. Ze worden er niet opgefokt van en mochten ze dat wel doen, wordt dat afgekapt. Misschien niet helemaal ideaal, maar ze krijgen allemaal hun persoonlijke aandacht en volgens mij hebben ze het zo slecht nog niet.
Kijk, als het onvermijdelijk is dat het allemaal niet meer samen zal kunnen dan vind ik bovenstaand een betere optie dan meerdere honden herplaatsen (denk ik nu), maar ik begrijp de wens om alles samen te houden en de hoop dat dat zal lukken wel. Misschien naïef, dat weet ik niet, daar heb ik te weinig kennis en ervaring voor met dit kaliber.
maar jij had die 2 teven al,dus een bekende roedel van elkaar waar je er 1 appart zet,zet jij ook zo gerust suus ook zo aan 1 kant van een hek,zoals je nu ook die 2 laat zitten??tbeast schreef:Hier graag het scheiden trouwens vrij makkelijk. Buiten Lara en Brenda kunnen ze allemaal met elkaar overweg, dat zijn ook allemaal reuen (de chihuahua's niet, maar die wagen het niet het tegen de anderen op te nemen), dus bij ons is het een kwestie van dan de ene teef in de groep en dan de andere. Ze kunnen zich heerlijk buiten vermaken en de andere zit dan bij ons. En als ze niet buiten kunnen, zitten ze binnen. De ene teef in de keuken en de andere in de groep en dat wordt dan afgewisseld. Ze kunnen elkaar gewoon zien, zelfs aanraken door het hek als ze dat willen, maar dat doen ze niet. Ze worden er niet opgefokt van en mochten ze dat wel doen, wordt dat afgekapt. Misschien niet helemaal ideaal, maar ze krijgen allemaal hun persoonlijke aandacht en volgens mij hebben ze het zo slecht nog niet.
.
-
- Zeer actief
Ik zou dat wel aandurven ja. Ik heb wel vaker honden opgevangen, dat ging goed, na natuurlijk een goede introductie. Daarom zei ik ook dat ze hier anders wel had gekund, maar ik heb zelf al twee teven die ik moet scheiden, dus dat gaat niet.Kimmie schreef:maar jij had die 2 teven al,dus een bekende roedel van elkaar waar je er 1 appart zet,zet jij ook zo gerust suus ook zo aan 1 kant van een hek,zoals je nu ook die 2 laat zitten??tbeast schreef:Hier graag het scheiden trouwens vrij makkelijk. Buiten Lara en Brenda kunnen ze allemaal met elkaar overweg, dat zijn ook allemaal reuen (de chihuahua's niet, maar die wagen het niet het tegen de anderen op te nemen), dus bij ons is het een kwestie van dan de ene teef in de groep en dan de andere. Ze kunnen zich heerlijk buiten vermaken en de andere zit dan bij ons. En als ze niet buiten kunnen, zitten ze binnen. De ene teef in de keuken en de andere in de groep en dat wordt dan afgewisseld. Ze kunnen elkaar gewoon zien, zelfs aanraken door het hek als ze dat willen, maar dat doen ze niet. Ze worden er niet opgefokt van en mochten ze dat wel doen, wordt dat afgekapt. Misschien niet helemaal ideaal, maar ze krijgen allemaal hun persoonlijke aandacht en volgens mij hebben ze het zo slecht nog niet.
.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hoe kun je nu als volwassen vent met een gezin door je schoonfamilie uit je eigen huis gezet worden .? En dan vanwege een hond .?Nanna schreef:Van mij kreeg die leugenachtige eikel nooit meer een hond. De verhalen die hij ophangt vind ik maar reuze onwaarschijnlijk hoor. Uit je huis getrapt vanwege een hond, jaja...Kimmie schreef:dan moet deze meneer binnen een paar weken een huis en werk gevonden hebben,heeft ie dat en kan hij haar terug nemen,dan gaat ze inderdaad zo terug!!!laeken schreef:
Waarom geef je haar niet gewoon over een paar weken terug aan die man? Perfecte baas blijkbaar en alleen nu even niet capabel. Lijkt me dan geen enkel probleem.
Kimmie schreef:
man belde mij vanmorgen dat hij uit huis was gezet en net suus mee had kunnen grijpen,de schoonfamilie was zwaar anti suus,ze was een pitbull en daarmee levens gevaarlijk
toen hij even weg naar een winkel was, hebben ze het zoontje haar pijn laten doen ,moet wel heel erg zijn geweest want suus had gegromd,toen hij thuis kwam vertelde ze dat ze vals was en dat ze de da hadden gebeld om haar in te laten slapen .
hij zei dat ie het niet geloofde dat suus zomaar dat gedaan zou hebben en toen het zoontje door de tuindeur kwam en een trapbeweging naar haar maakte gromde ze weer.
die man is toen kompleet door het lint gegaan tegen die schoon familie en zei dat zijn zoontje dat nooit van hem zou mogen doen en dat hij ook zijn kind nooit zo zou opvoeden,maar ja ,heb maar eens een hele familie tegenover je, zodoende is hij vanmorgen letterlijk het huis uit gegooit,ook hij is voor nu dakloos...
Waar was zijn vrouw en was het wel zo'n goed huwelijk .? Had hij die hond genomen zonder medeweten van vrouw.?
Of woonde hij als klaploper al met zijn gezin bij schoonfamilie in en sleepte nog een hond naarbinnen.?
Vreemd verhaal.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou misschien waren ze niet getrouwd?
Misschien was het huis wel van schoonvader?
Als de relatie met mijn vriend uit zou gaan sta ik op straat is hier niks van mij bij iig.
Maar noem de moeder van mijn vriend wel mijn schoonmoeder.
Niet meteen oordelen.
Misschien was het huis wel van schoonvader?
Als de relatie met mijn vriend uit zou gaan sta ik op straat is hier niks van mij bij iig.
Maar noem de moeder van mijn vriend wel mijn schoonmoeder.
Niet meteen oordelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mensen mensen, ik vind het heerlijk hoor dat je op het HF overal off-topic mag en kan gaan, maar soms is dat toch wel zo niet op zijn plaats en/of zo ontzettend contraproductief... Een beetje gaan lopen discussiëren over hoe die situatie bij die man en vrouw en kind en schoonfamilie en tuinman en kapper wel niet in elkaar zal zitten
.
Zullen we gewoon afspreken dat we het nooit zullen weten en het er nu verder niet toe doet? Dankuwel.

Zullen we gewoon afspreken dat we het nooit zullen weten en het er nu verder niet toe doet? Dankuwel.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Zamunda schreef:Mensen mensen, ik vind het heerlijk hoor dat je op het HF overal off-topic mag en kan gaan, maar soms is dat toch wel zo niet op zijn plaats en/of zo ontzettend contraproductief... Een beetje gaan lopen discussiëren over hoe die situatie bij die man en vrouw en kind en schoonfamilie en tuinman en kapper wel niet in elkaar zal zitten.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
toots schreef:Zamunda schreef:Mensen mensen, ik vind het heerlijk hoor dat je op het HF overal off-topic mag en kan gaan, maar soms is dat toch wel zo niet op zijn plaats en/of zo ontzettend contraproductief... Een beetje gaan lopen discussiëren over hoe die situatie bij die man en vrouw en kind en schoonfamilie en tuinman en kapper wel niet in elkaar zal zitten.

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Er is denk ik al genoeg gezegd. Negatief en positief. Kan er zelf zo veel van zeggen. Behalve dat iedereen hier van zij /haar hond houdt en altijd het beste wilt voor de hond.
Laten we dan ook met ze alle hopen dat het in dit geval ook goed komt voor de hond. Ongeacht wat voor hond het is, en moeilijk het zal zijn.
Laten we dan ook met ze alle hopen dat het in dit geval ook goed komt voor de hond. Ongeacht wat voor hond het is, en moeilijk het zal zijn.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat! Is er al zicht op een permanente oplossing voor Suus?

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Hoe gaat het nu met Suus? Moest er weer aan denken door je fototopic.
Heeft ze haar gouden mandje al gevonden?
Heeft ze haar gouden mandje al gevonden?
suus had 2 dagen nadat ze terug was gekomen al een gouden mand gevonden
,dus die zit alweer een poos bij haar nieuwe baasjes...

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Kimmie schreef:suus had 2 dagen nadat ze terug was gekomen al een gouden mand gevonden,dus die zit alweer een poos bij haar nieuwe baasjes...
Jammer dat je dat dan niet deelt terwijl er hier zo veel over te doen is geweest .
Hopelijk voor har hele leven

Fenneke en Baloe

daarom kón ik het niet delen....Kimmie schreef:
en dan weten jullie echt niet wat er hier allemaal tussendoor nog gebeurd,sommige dingen zijn gewoon niet voor openbare forums en ook daar moeten dan weer aan evt plannen hele grote draaien gemaakt worden..
daarnaast was alles achter de rug en alles was verder rustig hier,genoeg op mijn bordje gehad in dit topic denk ik zo...laat het maar lekker wegzakken,het was niet uitnodigend toen suus uiteindelijk veilig was om dit topic weer actief te maken...