Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dinos schreef:
Ik kan jou karakter niet afkraken want ik ken je niet, ik heb het ook niet over jouw hele karakter gehad en zeg dat ik het mooie woord emphatie niet bij jou vind passen net zo min als je dit woord zal terugvinden in het woord Beest .
Ok dus je hebt geen enkele geldige reden om mij niet-empathisch te vinden. Zeg dat dan gewoon in plaats van rondjes te draaien in je eigen redenering
Tara schreef:Ik ontwaar hier een kliekje, een calimerokliekje.
Er is inderdaad sprake van kliekjesvorming op het hondenforum.
Misschien is dat ook wel de reden dat het verloop hier zo groot is en dat mensen die daadwerkelijk iets over een ras willen weten of kunnen vertellen al snel afhaken. Kijk maar eens naar dit topic, waar het nu beland is. Het gaat nergens meer over.
malinois schreef:Hoe weet jij of t verloop groot is?
Hou je statistieken bij?
Dat was het eerste mailtje wat ik kreeg bij het voorstellen van de admin. En je hoeft ook geen geleerde te zijn om te zien dat bepaalde topics eindigen in over en weer verwijten waardoor mensen het al snel voor gezien houden. Ik dacht dat het een forum was waar je over hondenrassen kon praten. En het zijn tenslotte allemaal dezelfde die posten, maar niemand heeft iets over de CAO of alabai te vertellen.
Een ras wel niet de bebehorende hondengevechten. Lijkt me logisch dat dit op een HONDENforum niet geaccepteerd wordt als iets waar respect voor zou moeten zijn.
malinois schreef: Lijkt me logisch dat dit op een HONDENforum niet geaccepteerd wordt als iets waar respect voor zou moeten zijn.
Tsja, als je de laatste pagina's leest, hebben ze hier wel respect voor elkaar. Volgens mij heeft een CAO niets met hondengevechten te maken, maar is het een beschermer van vee. Hard voor zichzelf en gehard door de barre temperaturen waar de hond in moet leven.
Nanna schreef:Ik heb wel zijdelingse ervaring. Heb ooit een teckelpup verkocht aan mensen in 'Tsjechië die een landgoed hadden ter grootte van de provincie Utrecht En ja, daar past zo'n hond wel. Dus een CAO gehaald uit Rusland, compleet met afgesneden oren.
Beest was toen ik het teckeltje verkocht drie jaar oud en had nog NOOIT iets van waaksheid laten zien, integendeel, bezoek werd onthaald of het Sinterkláás was.
Fokker gebeld en die zei : schiet maar kapot, krijg je een nieuwe
Dat deden ze uiteraard niet dus de bewaking van het landgoed lag toen in handen van drie schreeuwteckels en een vrolijk erachteraan huppelende CAO.
Dat wil ook niet zeggen dat elke hond de taak kan doen waar hij of zij eigenlijk voor gefokt is, toch? Maar een kennis van mij in de USA heeft er een paar, ik moet zeggen, indrukwekkende honden. Niet mijn type hond wat ik zou kiezen, maar de achtergrond en de verhalen van het ras zijn echt heel indrukwekkend.
Hahah Nanna. Zo ken ik iemand die een Mastin Espagnol had om te waken achter zijn bedrijf. Ik moest daar iets brengen en zag door de deur de hond. Hij zei: loop maar door hoor, die hond is een poedel in een grotere jas. Nou ik kan je wel zeggen dat mijn poedel meer waakt dan deze grote meneer. Die blafte niet eens maar klom bijna in me. Gelukkig zag de man de lol er wel van in.
Nanna schreef:Als ze kunnen doen waarvoor ze gefokt zijn, of een landgoed kunnen bewaken, zul je mij niet horen.
Wat mij tegen de borst stuit is dat Sjonnie en Anita ook wel 'soon hond' willen omdat dat zo geil is. Daar loopt Anita dan op haar hakjes met 90 kilo kuddebewaker die naar alles dat beweegt uitvalt door de Goudsbloemdwarsstraat.
De authentieke Kaukasische Ovcharka is een waakhond van meer dan gemiddelde grootte en een robuuste constitutie en het tentoonstellen van een inherent wantrouwen ten opzichte van vreemden.
De Kaukasische Ovcharka is inheems in de berggebieden van de Georgische, Armeense en Azerbeidzjaanse Unie republieken; de Kabardino-Balkar, Dagestan en Kalmyk autonome republieken, en de steppe gebieden van de noordelijke Kaukasus en de wijk Astrakhan. Historisch Kaukasische Herder honden werden gebruikt voor het beschermen van woningen en veestapels tegen roofdieren. Hun trouw, beschermend, en wreedheid wanneer zij worden opgeroepen om te verdedigen is legendarisch.
Het ras onverschrokkenheid, winterhardheid, en tolerantie voor verschillende temperaturen en klimaten hebben het mogelijk gemaakt om de Kaukasische Ovcharka (Sennenhond) te gebruiken in bijna alle regio's van de Sovjet-Unie.
Kimputai schreef:De authentieke Kaukasische Ovcharka is een waakhond van meer dan gemiddelde grootte en een robuuste constitutie en het tentoonstellen van een inherent wantrouwen ten opzichte van vreemden.
De Kaukasische Ovcharka is inheems in de berggebieden van de Georgische, Armeense en Azerbeidzjaanse Unie republieken; de Kabardino-Balkar, Dagestan en Kalmyk autonome republieken, en de steppe gebieden van de noordelijke Kaukasus en de wijk Astrakhan. Historisch Kaukasische Herder honden werden gebruikt voor het beschermen van woningen en veestapels tegen roofdieren. Hun trouw, beschermend, en wreedheid wanneer zij worden opgeroepen om te verdedigen is legendarisch.
Het ras onverschrokkenheid, winterhardheid, en tolerantie voor verschillende temperaturen en klimaten hebben het mogelijk gemaakt om de Kaukasische Ovcharka (Sennenhond) te gebruiken in bijna alle regio's van de Sovjet-Unie.
Dat is niet de CAO, al zijn het beide prachtige rassen.
Nanna schreef:Als ze kunnen doen waarvoor ze gefokt zijn, of een landgoed kunnen bewaken, zul je mij niet horen.
Wat mij tegen de borst stuit is dat Sjonnie en Anita ook wel 'soon hond' willen omdat dat zo geil is. Daar loopt Anita dan op haar hakjes met 90 kilo kuddebewaker die naar alles dat beweegt uitvalt door de Goudsbloemdwarsstraat.
Daar kan ik nou niet echt geil van worden. Je moet wel weten wat je in huis haalt en zeker geen hond gaan nemen omdat het zo stoer staat. De meeste mensen die daarop hun keuze van een ras bepalen, veroorzaken ongelukken of ellende en komt het beestje uiteindelijk in het asiel omdat "het toch niet was wat we er van dachten"
Jammer. Die gast had echt wel wat te melden Kwam alleen niet goed eruit omdat het topic al door mini-pikjes bevolkt was en we massaal de kont tegen de krib smeten.
Lemuria schreef:Jammer. Die gast had echt wel wat te melden Kwam alleen niet goed eruit omdat het topic al door mini-pikjes bevolkt was en we massaal de kont tegen de krib smeten.
Lemuria schreef:Jammer. Die gast had echt wel wat te melden Kwam alleen niet goed eruit omdat het topic al door mini-pikjes bevolkt was en we massaal de kont tegen de krib smeten.
Denk dat het eerder bevolkt was door sopkutjes.
Ja hoor Dinos. Het is maar net welke naam je er aan wil geven
Ik lees net van een fokker die ik op Fb heb dat hun teefje vandaag bevallen is van 17 pups!
Dat zijn me er nogal wat he , 7 reutjes en 10 vrouwtjes, allemaal even schattig
Leanne schreef:Ik lees net van een fokker die ik op Fb heb dat hun teefje vandaag bevallen is van 17 pups!
Dat zijn me er nogal wat he , 7 reutjes en 10 vrouwtjes, allemaal even schattig