Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CAO/Alabai

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: CAO/Alabai

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lemuria schreef:
Dinos schreef:
Ik kan jou karakter niet afkraken want ik ken je niet, ik heb het ook niet over jouw hele karakter gehad en zeg dat ik het mooie woord emphatie niet bij jou vind passen net zo min als je dit woord zal terugvinden in het woord Beest .
Ok dus je hebt geen enkele geldige reden om mij niet-empathisch te vinden. Zeg dat dan gewoon in plaats van rondjes te draaien in je eigen redenering :hmmm:
Oftewel: de cirkelredenering :cheer: !
Kimputai

Ongelezen bericht door Kimputai »

Tara schreef:Ik ontwaar hier een kliekje, een calimerokliekje.
Er is inderdaad sprake van kliekjesvorming op het hondenforum. :schrik:
Misschien is dat ook wel de reden dat het verloop hier zo groot is en dat mensen die daadwerkelijk iets over een ras willen weten of kunnen vertellen al snel afhaken. Kijk maar eens naar dit topic, waar het nu beland is. Het gaat nergens meer over.

goed onderschrift heb je trouwens :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hoe weet jij of t verloop groot is?
Hou je statistieken bij?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kimputai

malinois schreef:Hoe weet jij of t verloop groot is?
Hou je statistieken bij?
Dat was het eerste mailtje wat ik kreeg bij het voorstellen van de admin. En je hoeft ook geen geleerde te zijn om te zien dat bepaalde topics eindigen in over en weer verwijten waardoor mensen het al snel voor gezien houden. Ik dacht dat het een forum was waar je over hondenrassen kon praten. En het zijn tenslotte allemaal dezelfde die posten, maar niemand heeft iets over de CAO of alabai te vertellen.
Kimputai

Nanna schreef:
Kimputai schreef:niemand heeft iets over de CAO of alabai te vertellen.
Dat zal komen omdat bijna niemand zo'n hond heeft. Ook niet raar want die horen helemaal niet thuis in het overbevolkte NL.
Daarom kan je een ras toch wel bespreken, dacht ik. Er zijn misschien wel mensen die het wel interessant vinden, toch?
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou ja is dat niet net zo ot als de rest van de discussie? TO vraagt wie er een heeft. Nou negenoeg niemand dus.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Een ras wel niet de bebehorende hondengevechten. Lijkt me logisch dat dit op een HONDENforum niet geaccepteerd wordt als iets waar respect voor zou moeten zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Nanna schreef:
Kimputai schreef:niemand heeft iets over de CAO of alabai te vertellen.
Dat zal komen omdat bijna niemand zo'n hond heeft. Ook niet raar want die horen helemaal niet thuis in het overbevolkte NL.
En er zijn geen plekken in Nederland die niet overbevolkt zijn?
Kimputai

malinois schreef: Lijkt me logisch dat dit op een HONDENforum niet geaccepteerd wordt als iets waar respect voor zou moeten zijn.
Tsja, als je de laatste pagina's leest, hebben ze hier wel respect voor elkaar. Volgens mij heeft een CAO niets met hondengevechten te maken, maar is het een beschermer van vee. Hard voor zichzelf en gehard door de barre temperaturen waar de hond in moet leven.
Kimputai

Nanna schreef:Ik heb wel zijdelingse ervaring. Heb ooit een teckelpup verkocht aan mensen in 'Tsjechië die een landgoed hadden ter grootte van de provincie Utrecht :mrgreen: En ja, daar past zo'n hond wel. Dus een CAO gehaald uit Rusland, compleet met afgesneden oren.
Beest was toen ik het teckeltje verkocht drie jaar oud en had nog NOOIT iets van waaksheid laten zien, integendeel, bezoek werd onthaald of het Sinterkláás was. :LOL:
Fokker gebeld en die zei : schiet maar kapot, krijg je een nieuwe :80:
Dat deden ze uiteraard niet dus de bewaking van het landgoed lag toen in handen van drie schreeuwteckels en een vrolijk erachteraan huppelende CAO. :8):
Dat wil ook niet zeggen dat elke hond de taak kan doen waar hij of zij eigenlijk voor gefokt is, toch? Maar een kennis van mij in de USA heeft er een paar, ik moet zeggen, indrukwekkende honden. Niet mijn type hond wat ik zou kiezen, maar de achtergrond en de verhalen van het ras zijn echt heel indrukwekkend.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hahah Nanna. Zo ken ik iemand die een Mastin Espagnol had om te waken achter zijn bedrijf. Ik moest daar iets brengen en zag door de deur de hond. Hij zei: loop maar door hoor, die hond is een poedel in een grotere jas. Nou ik kan je wel zeggen dat mijn poedel meer waakt dan deze grote meneer. Die blafte niet eens maar klom bijna in me. Gelukkig zag de man de lol er wel van in.
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Nanna schreef:Als ze kunnen doen waarvoor ze gefokt zijn, of een landgoed kunnen bewaken, zul je mij niet horen.
Wat mij tegen de borst stuit is dat Sjonnie en Anita ook wel 'soon hond' willen omdat dat zo geil is. Daar loopt Anita dan op haar hakjes met 90 kilo kuddebewaker die naar alles dat beweegt uitvalt door de Goudsbloemdwarsstraat. :piew:
Eens
Kimputai

De authentieke Kaukasische Ovcharka is een waakhond van meer dan gemiddelde grootte en een robuuste constitutie en het tentoonstellen van een inherent wantrouwen ten opzichte van vreemden.

De Kaukasische Ovcharka is inheems in de berggebieden van de Georgische, Armeense en Azerbeidzjaanse Unie republieken; de Kabardino-Balkar, Dagestan en Kalmyk autonome republieken, en de steppe gebieden van de noordelijke Kaukasus en de wijk Astrakhan. Historisch Kaukasische Herder honden werden gebruikt voor het beschermen van woningen en veestapels tegen roofdieren. Hun trouw, beschermend, en wreedheid wanneer zij worden opgeroepen om te verdedigen is legendarisch.

Het ras onverschrokkenheid, winterhardheid, en tolerantie voor verschillende temperaturen en klimaten hebben het mogelijk gemaakt om de Kaukasische Ovcharka (Sennenhond) te gebruiken in bijna alle regio's van de Sovjet-Unie.
shinobi
Zeer actief

Kimputai schreef:De authentieke Kaukasische Ovcharka is een waakhond van meer dan gemiddelde grootte en een robuuste constitutie en het tentoonstellen van een inherent wantrouwen ten opzichte van vreemden.

De Kaukasische Ovcharka is inheems in de berggebieden van de Georgische, Armeense en Azerbeidzjaanse Unie republieken; de Kabardino-Balkar, Dagestan en Kalmyk autonome republieken, en de steppe gebieden van de noordelijke Kaukasus en de wijk Astrakhan. Historisch Kaukasische Herder honden werden gebruikt voor het beschermen van woningen en veestapels tegen roofdieren. Hun trouw, beschermend, en wreedheid wanneer zij worden opgeroepen om te verdedigen is legendarisch.

Het ras onverschrokkenheid, winterhardheid, en tolerantie voor verschillende temperaturen en klimaten hebben het mogelijk gemaakt om de Kaukasische Ovcharka (Sennenhond) te gebruiken in bijna alle regio's van de Sovjet-Unie.
Dat is niet de CAO, al zijn het beide prachtige rassen.
Kimputai

het gaat in elk geval weer over een hond. :lol1:
Kimputai

Nanna schreef:Als ze kunnen doen waarvoor ze gefokt zijn, of een landgoed kunnen bewaken, zul je mij niet horen.
Wat mij tegen de borst stuit is dat Sjonnie en Anita ook wel 'soon hond' willen omdat dat zo geil is. Daar loopt Anita dan op haar hakjes met 90 kilo kuddebewaker die naar alles dat beweegt uitvalt door de Goudsbloemdwarsstraat. :piew:
Daar kan ik nou niet echt geil van worden. Je moet wel weten wat je in huis haalt en zeker geen hond gaan nemen omdat het zo stoer staat. De meeste mensen die daarop hun keuze van een ras bepalen, veroorzaken ongelukken of ellende en komt het beestje uiteindelijk in het asiel omdat "het toch niet was wat we er van dachten"
shinobi
Zeer actief

Kimputai schreef:het gaat in elk geval weer over een hond. :lol1:
:D
Kimputai

Doe eens lachen naar het vrouwtje dan.......

Afbeelding

doet hij anders nooit......

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tja daar heb ik er ook zat van van mijn honden :mrgreen:
Afbeelding
Kimputai

ach ja...............
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Jammer. Die gast had echt wel wat te melden :19: Kwam alleen niet goed eruit omdat het topic al door mini-pikjes bevolkt was en we massaal de kont tegen de krib smeten.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Lemuria schreef:Jammer. Die gast had echt wel wat te melden :19: Kwam alleen niet goed eruit omdat het topic al door mini-pikjes bevolkt was en we massaal de kont tegen de krib smeten.
Denk dat het eerder bevolkt was door sopkutjes.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dinos schreef:
Lemuria schreef:Jammer. Die gast had echt wel wat te melden :19: Kwam alleen niet goed eruit omdat het topic al door mini-pikjes bevolkt was en we massaal de kont tegen de krib smeten.
Denk dat het eerder bevolkt was door sopkutjes.
Ja hoor Dinos. Het is maar net welke naam je er aan wil geven :19:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik lees net van een fokker die ik op Fb heb dat hun teefje vandaag bevallen is van 17 pups!
Dat zijn me er nogal wat he :O: , 7 reutjes en 10 vrouwtjes, allemaal even schattig :I:
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Leanne schreef:Ik lees net van een fokker die ik op Fb heb dat hun teefje vandaag bevallen is van 17 pups!
Dat zijn me er nogal wat he :O: , 7 reutjes en 10 vrouwtjes, allemaal even schattig :I:
Die gaat het druk krijgen :D
Leanne
Zeer actief

Nou zeg dat :O: haha

Weet niet of je de foto zo kunt zien, maar dit zijn de trotse ouders :D

Afbeelding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat ontzettend afschuwelijk met die afgesneden oren. :blauwoog:
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Zijn mooie honden alleen jammer van al die shows
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind pa wat mooier dan ma. Ik ben benieuwd of je ze ook met oren kunt kopen.
Leanne
Zeer actief

Valerie schreef:Ik vind pa wat mooier dan ma. Ik ben benieuwd of je ze ook met oren kunt kopen.
Ik vind de vader ook een stuk mooier.
Denk trouwens niet dat dat een probleem zal zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”