Mekkie schreef:Jaap* schreef:Caro. schreef:Maar ik ben niet aan het einde van mijn Latijn Jaap. Van mij hoeft hij niet gecastreerd te worden.
De enige reden waarom ik het zou doen, is voor Puchu zelf (en nee, dat is geen smoes, want dat is echt waar).
Als ik al jaren bezig zou zijn met iets wat mij niet helemaal zint en wat ik niet veranderd krijg, zou ik er geen probleem mee hebben om een verandering te forceren. Dan gebeurt er tenminste iets.
Als het echter allemaal geen probleem is snap ik de bedenksels niet
Volgens mij is het het één of het ander. Of je wilt iets veranderen, of het maakt je niets uit.
Volgens mij is het ook niet meer of minder dan wat Jaap zegt.
Nee toch niet
Voor mij is Puchu prima. Natuurlijk is het niet leuk hem zo uit te laten, maar om een uurtje wat ergernis per dag ga ik hem niet laten castreren.
Dus voor mij persoonlijk hoeft het niet. Maar daarnaast heb ik nog een man én Puchu zelf.
Mijn man wil hem het liefste wel laten castreren.
En dan het grootste punt, wat ik al eerder uitgelegd heb, en dat is Puchu zelf en daar draait het bij mij om. Niet om dat uurtje wat ergernis, dat is niet leuk, maar geen reden voor castratie.
Maar Puchu is straks de enige hond hier in huis, hij heeft nauwelijks contact met andere honden omdat het hier vrij druk is met honden en je altijd het risico loopt dat er een reu aankomt als hij gezellig aan het spelen is met een teef. Dat wordt oorlog op zo'n moment en dús kan ik Puchu dit niet laten doen. Dit zou betekenen dat alleen straks zo goed als écht alleen is voor Puchu en dat vind ik zielig.
Als het zo zou zijn dat hij door (chemische) castratie minder heftig op reuen reageert en dus met teven kan gaan spelen, dan zou dat voor Puchu veel fijner zijn.
De laatste is de reden waarom ik nu dus niet meer zeg 'absoluut geen castratie', maar waarom ik hevig twijfel. Geen mens weet of hij zo zou veranderen dat dit mogelijk zou zijn, maar áls dat zo zou zijn, zou het leven volgens mij voor Puchu fijner zijn.