Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Castratie

Ongelezen bericht door laeken »

djow schreef: En sorry, maar nadat je geroepen hebt dat ik niks met mijn hond doe, niet van hem hou en hem beter kan herplaatsen omdat hij het zo slecht heeft bij mij (over persoonlijk gesproken) kan ik jou niet meer serieus nemen en gedraag ik me naar jou inderdaad ontzettend kinderachtig.

Weet je wat apart is? Dat jij de reden om moeilijk te doen nog zelf verzint ook. :80: Ik heb gezegd dat als je je hond niet aan kan je hem beter weg kan doen. Waar is dat verkeerd? Daarnaast heb ik nog nooit iets gezegd over houden van je hond. :roll: En als laatste heb ik je niks dan complimenten gegeven over hoe je op de filmpjes met hem omgaat. Ik heb je ook gezegd dat er niks mis is met je hond. Dus wie is hier zielig? :denken: Nogmaals, je gedraagt je als een klein kind dat haar zin niet krijgt en dat vind ik dus een beetje triest. Moet je zelf weten maar in mijn ogen sta je er niet echt goed op zo. Daarnaast zaag je wel degelijk al maanden over castratie en dat is je al vaak genoeg verteld. Niet alleen door mij. Je argumenten waren oa dat je bij jouw ras geen gevolgen zou hebben. Daar heb je meer dan 30 reacties over gehad van mensen maar je bleef beweren dat bij jouw ras castratie geen gevolgen heeft omdat dat bij een andere hond die je kent ook zo is. Daar ben je pissig over geworden denk ik. En eerlijk gezegd vond ik het ook wel een beetje naief om dat te beweren. Zo goed heb je je dus nog niet verdiept in al die maanden dat je ermee bezig bent.

Als je nu terecht dom liep te doen, ala, dat is prima. Maar als je redenen gaat verzinnen dan moet je het hele probleem maar gewoon bij jezelf zoeken hoor. :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ennath schreef:
Caro. schreef: Dus inderdaad zit ik nu op de vraag wat het beste voor Puchu zelf is.
IK zou hem chemisch castreren, wat heet IK zou hem waarschijnlijk gewoon castreren.
-maar ik ben dan ook geen überhonden baas-
Direct castreren doe ik sowieso niet. Ik weet niet welke uitwerking castratie op hem zal hebben, want een deel van dit gedrag
komt volgens mij ook voort uit onzekerheid. Hij voelt zich niet veilig, niet op zijn gemak en gooit daarom direct de strijd erin.
Hij heeft een aantal keren tegenover wat flinke reuen gestaan en hij is niet gek en is de strijd niet aangegaan. Wat draaien om elkaar en dan heel blij zijn als ik roep (pfff, ik kan weg zonder afgang) of beide reuen besloten het gevecht niet aan tegaan.
Maar ik kan je wel vertellen dat ik peentjes heb staan zweten toen hij tegenover een Rottweilerreu en een bloedhond stond met nek- en rugharen als die van een stekelvarken, staart recht in de lucht :N:

Maar goed, als, als, als, we het laten doen, dan eerst het implantaat dus. Van definitieve castratie is nu sowieso geen sprake.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

je verliest in feite niets he caro, door het tijdelijk te proberen. je kan er alleen maar wat mee winnen. :wink:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Caro. schreef:
djow schreef:
laeken schreef:Ik vraag me af wat je wil bereiken met je kinderachtige gedoe Djow. :denken: Je loopt me het halve forum achterna en lijkt wel een kleuter. :piew: En dat alleen maar omdat ik niet meega in de castratie van je hond. :oeps: Vorige maand zij je nog dat je dat helemaal niet van plan was omdat je het commentaar niet trok. Nu heb je medestanders en blaas je weer heel hoog van de toren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo hard goedkeuring nodig heeft om zelf beslissingen te maken. Sorry, dat is toch gewoon zielig te noemen? :U:

Als jij je hond nou gewoon eens castreert dan ben je een grote meid. Als je er alleen over loopt te zagen maand in maand uit ben je een kleuter die zelf geen beslissingen kan nemen. Volgens mij heb jij al meer dan 1000 berichten besteed aan het vragen om goedkeuring voor die castratie. Dat is werkelijk niet normaal meer hoor. :wink:

Hak die knoop gewoon door. Jeetje.... :roll:

Nee hoor, ben alleen maar blij dat ik niet de enige was die problemen heeft met de manier waarop jij je mening formuleert, ik heb een serieuze discussie met jou gevoerd, maar jij maakt het juist zo persoonlijk om je mening door te drammen, ik snap echt niet waarom je nu zo gepikeerd bent omdat mensen het persoonlijk maken, dat heb je toch echt aan jezelf te danken. Ik ben ook stont irritant af en toe hoe ik mijn meningen formuleer, maar gelukkig weet ik dat wel ven mijzelf en probeer ik daar aan te werken.

En sorry, maar nadat je geroepen hebt dat ik niks met mijn hond doe, niet van hem hou en hem beter kan herplaatsen omdat hij het zo slecht heeft bij mij (over persoonlijk gesproken) kan ik jou niet meer serieus nemen en gedraag ik me naar jou inderdaad ontzettend kinderachtig.

Ik loop je overigens niet achter na, je zit in mijn topics :F:

Mijn mening is gewoon nogsteeds hetzelfde, ik ga hem niet castreren, maar blijf er over twijfelen, net als Caro. En ja ik heb meningen en goedkeuringen en andere gedachten nodig hierover om mijn besluit te maken. Ik vind het in deze situatie dan wel weer belangrijk wat andere denken omdat ik het een grote ingreep vind, en dan ook 100% zeker moet zijn, en dat ben ik nogsteeds niet. Dus vind ik verschillende meningen en conclusies beangrijk om mijn uiteindelijk besluit te maken.

Of jij dat gestoord vindt of niet, ik doe graag veel kennis op voordat ik iets onderneem.
Ik wil me niet mengen in een persoonlijke ruzie, maar als ik voor mezelf spreek, dan vind ik het wel fijn om hierover van gedachte te wisselen.
Uiteindelijk beslis ik zelf, een jaar geleden zeiden ook al mensen 'castreren' en anderen weer 'niet castreren'. Maar het is een hondenforum, dus vind ik het niet zo vreemd dat je over sommige dingen wat meer wilt weten, meningen wilt horen of soms het voor jezelf helder krijgen door het op te schrijven en erover te praten.
Ik zit er echt mee, het ene moment denk ik 'nu maak ik een afspraak voor het implantaat' en een uur later wil ik het echt niet.

Dit heb ik dus ook. Had al een keer een afspraak staan voor chemische castratie en toch weer afgebeld omdat ik er zó erg over twijfel. Ik kan gewoon geen beslissing nemen, maar wil wel graag weten hoe andere mensen er over denken.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:je verliest in feite niets he caro, door het tijdelijk te proberen. je kan er alleen maar wat mee winnen. :wink:
Is niet helemaal waar.... ten eerste gooi ik veel chemische troep bij hem naar binnen (maar denk tegelijkertijd weer dat ik bij mezelf ook al jaren chemische troep naar binnen gooi :F: ) en ten tweede werkt het implantaat minimaal 6 maanden. Stel dat hij ook de agressie krijgt richting teven dan zit ik er een half jaar mee. Stel dat hij heel sloom wordt, dan duurt dat wel een half jaar.
Maar goed, dat is natuurlijk te overzien, dat ben ik helemaal met je eens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ennath schreef:
Caro. schreef:Dus inderdaad zit ik nu op de vraag wat het beste voor Puchu zelf is.
IK zou hem chemisch castreren, wat heet IK zou hem waarschijnlijk gewoon castreren.
Ik ook.
Als je aan het eind van je latijn bent is bijna elke verandering een verbetering meestal :wink:
Je moet er ook weer niet te zwaar op hand over doen vind ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

djow schreef:
Caro. schreef:
Ik wil me niet mengen in een persoonlijke ruzie, maar als ik voor mezelf spreek, dan vind ik het wel fijn om hierover van gedachte te wisselen.
Uiteindelijk beslis ik zelf, een jaar geleden zeiden ook al mensen 'castreren' en anderen weer 'niet castreren'. Maar het is een hondenforum, dus vind ik het niet zo vreemd dat je over sommige dingen wat meer wilt weten, meningen wilt horen of soms het voor jezelf helder krijgen door het op te schrijven en erover te praten.
Ik zit er echt mee, het ene moment denk ik 'nu maak ik een afspraak voor het implantaat' en een uur later wil ik het echt niet.

Dit heb ik dus ook. Had al een keer een afspraak staan voor chemische castratie en toch weer afgebeld omdat ik er zó erg over twijfel. Ik kan gewoon geen beslissing nemen, maar wil wel graag weten hoe andere mensen er over denken.
Zo ver ben ik nog nooit gekomen :F: Ik zit wel te denken om eerst alleen met de dierenarts te gaan praten hierover.... maar ja, ik weet ook al wat die zegt 'chemische castratie'. Dus zoveel zin heeft dat ook niet :oeps:
Met Pieter - mijn man - hoef ik er ook niet over te praten, want die zei 2 jaar geleden al dat we hem moesten laten castreren. En als ik er nu over begin, dan zegt hij 'je kent mijn mening, maak nu maar een afspraak voor dat implantaat'.
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou het ook gewoon doen, het is niet definitief, dus voel je niet schuldig en wie weet gaat er een wereld open voor zowel de hond als voor jou :wink:
laeken
Zeer actief

Ik denk dat als je denkt dat je Puchu een beter leven kan geven je dat gewoon moet doen. Ik hoop wel dat het geen gevolgen heeft voor de relatie met Kaya. Dat was hier een van de meest belangrijke redenen om Dapper nooit te laten castreren. Het kan nl zo zijn dat een reu dan minder goed komt te liggen bij een dominante teef. Hoe is Kaya met castraten? Daar zou ik mijn overweging zeker deels op laten hangen als ik jou was :wink:

Verder denk ik dat een implantaat geen goed beeld geeft. Dapper is er zeer ziek van geworden en was ronduit een zombie. Dat doe ik dus nooit meer. Maar misschien zijn de implantaten nu wel heel erg verbeterd. :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Ennath schreef:
Caro. schreef:Dus inderdaad zit ik nu op de vraag wat het beste voor Puchu zelf is.
Ik ook.
Als je aan het eind van je latijn bent is bijna elke verandering een verbetering meestal :wink:
Je moet er ook weer niet te zwaar op hand over doen vind ik.
Maar ik ben niet aan het einde van mijn Latijn Jaap. Van mij hoeft hij niet gecastreerd te worden.
De enige reden waarom ik het zou doen, is voor Puchu zelf (en nee, dat is geen smoes, want dat is echt waar).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik denk dat als je denkt dat je Puchu een beter leven kan geven je dat gewoon moet doen. Ik hoop wel dat het geen gevolgen heeft voor de relatie met Kaya. Dat was hier een van de meest belangrijke redenen om Dapper nooit te laten castreren. Het kan nl zo zijn dat een reu dan minder goed komt te liggen bij een dominante teef. Hoe is Kaya met castraten? Daar zou ik mijn overweging zeker deels op laten hangen als ik jou was :wink:

Verder denk ik dat een implantaat geen goed beeld geeft. Dapper is er zeer ziek van geworden en was ronduit een zombie. Dat doe ik dus nooit meer. Maar misschien zijn de implantaten nu wel heel erg verbeterd. :ok:
Kaya heeft jaren met gecastreerde Moritz samengeleefd, dat was geen enkel probleem. Ik denk dat ze elkaar goed genoeg kennen en dat dit geen problemen oplevert, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Het ligt ook aan de uitwerking van het implantaat natuurlijk, wat je niet van te voren weet. En dat is mijn grootste probleem denk ik... ik wil weten wat er gaat gebeuren, ik hou niet van onzeker en experimenteren en zeker niet bij mijn hond. Ik weet nu wat ik heb en niet wat ik krijg (en dan weer de 'maar' maar stel dat het nu goed uitpakt).
Daarnaast is een echt macho reuenvriend van Kaya een jaar geleden gecastreerd, daar was ze helemaal gek op en is ze nog steeds.
Dus ik hoop dat dit deel geen problemen oplevert.
Afbeelding
A good dog never dies...

laeken
Zeer actief

Ik zou het implantaat skippen en op hoop van zegen castreren zodra je daar 100% achter staat. Anders zou ik het niet doen. Zeker omdat je niet aan het eind van je Latijn bent :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Caro. schreef:Maar ik ben niet aan het einde van mijn Latijn Jaap. Van mij hoeft hij niet gecastreerd te worden.
De enige reden waarom ik het zou doen, is voor Puchu zelf (en nee, dat is geen smoes, want dat is echt waar).
Als ik al jaren bezig zou zijn met iets wat mij niet helemaal zint en wat ik niet veranderd krijg, zou ik er geen probleem mee hebben om een verandering te forceren. Dan gebeurt er tenminste iets.
Als het echter allemaal geen probleem is snap ik de bedenksels niet :19:

Volgens mij is het het één of het ander. Of je wilt iets veranderen, of het maakt je niets uit.
Ήυs

laeken schreef:
djow schreef: En sorry, maar nadat je geroepen hebt dat ik niks met mijn hond doe, niet van hem hou en hem beter kan herplaatsen omdat hij het zo slecht heeft bij mij (over persoonlijk gesproken) kan ik jou niet meer serieus nemen en gedraag ik me naar jou inderdaad ontzettend kinderachtig.
Weet je wat apart is? Dat jij de reden om moeilijk te doen nog zelf verzint ook. :80: Ik heb gezegd dat als je je hond niet aan kan je hem beter weg kan doen. Waar is dat verkeerd? Daarnaast heb ik nog nooit iets gezegd over houden van je hond. :roll: En als laatste heb ik je niks dan complimenten gegeven over hoe je op de filmpjes met hem omgaat. Ik heb je ook gezegd dat er niks mis is met je hond. Dus wie is hier zielig? :denken: Nogmaals, je gedraagt je als een klein kind dat haar zin niet krijgt en dat vind ik dus een beetje triest. Moet je zelf weten maar in mijn ogen sta je er niet echt goed op zo. Daarnaast zaag je wel degelijk al maanden over castratie en dat is je al vaak genoeg verteld. Niet alleen door mij. Je argumenten waren oa dat je bij jouw ras geen gevolgen zou hebben. Daar heb je meer dan 30 reacties over gehad van mensen maar je bleef beweren dat bij jouw ras castratie geen gevolgen heeft omdat dat bij een andere hond die je kent ook zo is. Daar ben je pissig over geworden denk ik. En eerlijk gezegd vond ik het ook wel een beetje naief om dat te beweren. Zo goed heb je je dus nog niet verdiept in al die maanden dat je ermee bezig bent.

Als je nu terecht dom liep te doen, ala, dat is prima. Maar als je redenen gaat verzinnen dan moet je het hele probleem maar gewoon bij jezelf zoeken hoor. :wink:
Oke, de laatste keer dat ik erop reageer, want het vervelende aan jou is, dat je je eigen waarheid opschrijft wat mijn teksten compleet uit zijn verband rukt en zelf echt geen idee hebt wat je allemaal opschrijft.
Weet je wat apart is? Dat jij de reden om moeilijk te doen nog zelf verzint ook. :80: Ik heb gezegd dat als je je hond niet aan kan je hem beter weg kan doen.

Nu zeg je het dus op een hele andere manier, ik heb nooit gezegd dat ik mijn hond niet aan kan, dat is wat jij ervan maakt. Ik zal het stukje hieronder even quoten, misschien dat het je geheugen weer wat opfrist.
laeken schreef:Je zaagt er al maanden en maanden over dus ik begrijp niet waarom je het niet gewoon doet. Ben je meteen verlost van alles wat bij de verkeerde hondkeuze komt kijken en dan kan je lekker je aandacht op je fokteefje vestigen en de reu in het hoekje op zijn mat plempen. Dat is toch hoe het zal gaan dus waarom zaag je er zo eeuwig over door? Jij gaat toch niet op je honden letten en je weet net als ik dat je anders met een oepsnest komt te zitten. Je weet ook dat je reu veel teveel hond voor je is dus ga dat niet op mij lopen projecteren als je wil. :ok: Ik heb dat soort shit niet hoor. Ik ga mijn reu niet opofferen voor mijn nieuwe hond. :neenee: Wat jij doet moet je zelf weten. Ik vind het zielig. Ik zou hem wegdoen naar iemand die er wel gewoon voor wil gaan :E:
Ik weet niet hoe andere mensen dit lezen, maar ik vind het ronduit kwetsend, en echt ver gaan. En dan kun je wel complimentjes geven over hoe goed ik bezig ben met mijn hond, aan de andere kant zeg je dat ik een andere hond in huis haal omdat ik mijn reu niet meer leuk vind en die maar in een hoekje zet en er niet meer naar om kijk. En dan zeg je óók nog dat ik hem maar weg moet doen naar iemand die er WEL voor wil gaan? Maar je vindt het wel goed hoe ik met hem om ga, en in mijn filmpjes vind je dat ik het keurig doen. Serieus, en dan verwacht je óók nog dat ik je serieus neem? Hoe tegenstrijdig kun je zijn.

Waar is dat verkeerd? Daarnaast heb ik nog nooit iets gezegd over houden van je hond. :roll: En als laatste heb ik je niks dan complimenten gegeven over hoe je op de filmpjes met hem omgaat. Ik heb je ook gezegd dat er niks mis is met je hond. Dus wie is hier zielig? :denken: Nogmaals, je gedraagt je als een klein kind dat haar zin niet krijgt en dat vind ik dus een beetje triest.

Prima als jij het bovenstaande, en de rest wat je er toen uitkraamde als complimentjes opvat, ik vind het drammerig en beledigend gedrag, ja je hebt gezegd dat je vond dat ik het goed deed, en er niks mis was met mijn hond, maar dat valt een beetje is het niets hè? Met al het andere wat je zegt. En wat ik nog het meeste van je vind, is dat je echt een ontzettend achterbaks persoon bent, die alleen maar in zijn eigen straatje praat, net zoals het jou uit komt, en dat zal komen omdat je nogal vindt dat jouw eigen mening de waarheid is, maar ga dan geen andere meningen en uitspraken veranderen naar jouw eigen waarheid, want blijkbaar ga je er echt zelf in geloven, en weet je niet eens meer hoe je iets gezegd hebt.

Moet je zelf weten maar in mijn ogen sta je er niet echt goed op zo. Daarnaast zaag je wel degelijk al maanden over castratie en dat is je al vaak genoeg verteld. Niet alleen door mij. Je argumenten waren oa dat je bij jouw ras geen gevolgen zou hebben. Daar heb je meer dan 30 reacties over gehad van mensen maar je bleef beweren dat bij jouw ras castratie geen gevolgen heeft omdat dat bij een andere hond die je kent ook zo is.
Dit maak jij er toch echt van? Dit is dus jouw eigen waarheid. Ik heb NOOOOIT gezegd dat het voor mijn ras geen nadelen heeft, ik heb überhaupt nooit gezegd dat het geen nadelen heeft, dat blijf jij roepen, maar dat heb ik nog nooit geschreven, wat ik zei is dat het bij de Kuvasz van een jongen die ik ken absoluut geen nadelen heeft gehad, zijn vacht is niet slecht, beest is niet dik en zijn agressie is afgenomen, hij heeft alleen meer eetlust. Dus ik zeg dat het bij zijn hond geen nadelen heeft gehad, maar meer voordelen, en niet dat dat bij mijn hond ook zo zou zijn. Mijn goed hoe vaak moet ik iets herhalen? Jij leest wat je wil lezen en daar blijf je bij, zo ontzettend storend. Zoals jij alleen maar negatieve ervaringen hebt met castratie, heb ik ook gewoon positieve ervaringen met castratie. Ik wil iniedergeval beide kanten nog aan horen, en daar serieus over nadenken, jij blijft stellig bij je eigen waarheid, en andere meningen gaan er niet eens in bij jou. Hier heb je nog even de link waar ik dat ook 10x herhaal. Kun je het even nalezen. http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... 8-150.html]

Daar ben je pissig over geworden denk ik. En eerlijk gezegd vond ik het ook wel een beetje naief om dat te beweren. Zo goed heb je je dus nog niet verdiept in al die maanden dat je ermee bezig bent.

Ik verzin geen redenen, jij leest wat je wil lezen. Vermoeiend. En nu ga ik deze discussie niet meer voeren, want ik vind alles wat jij zegt echt geblaat. Je verdraaid namelijk alles.
Ήυs

Caro. schreef:
djow schreef:
Caro. schreef:

Zo ver ben ik nog nooit gekomen :F: Ik zit wel te denken om eerst alleen met de dierenarts te gaan praten hierover.... maar ja, ik weet ook al wat die zegt 'chemische castratie'. Dus zoveel zin heeft dat ook niet :oeps:
Met Pieter - mijn man - hoef ik er ook niet over te praten, want die zei 2 jaar geleden al dat we hem moesten laten castreren. En als ik er nu over begin, dan zegt hij 'je kent mijn mening, maak nu maar een afspraak voor dat implantaat'.

Dierenartsen zeggen inderdaad 'doen'.
Maar bij ons is het zo dat mijn vriend er ook echt over twijfeld. haha, we komen er beide niet uit.
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Jaap* schreef:
Caro. schreef:Maar ik ben niet aan het einde van mijn Latijn Jaap. Van mij hoeft hij niet gecastreerd te worden.
Als ik al jaren bezig zou zijn met iets wat mij niet helemaal zint en wat ik niet veranderd krijg, zou ik er geen probleem mee hebben om een verandering te forceren. Dan gebeurt er tenminste iets.

Volgens mij is het het één of het ander. Of je wilt iets veranderen, of het maakt je niets uit.
Volgens mij is het ook niet meer of minder dan wat Jaap zegt.
Afbeelding
Ήυs

Mekkie schreef:
Jaap* schreef:

Maar als je al 3 jaar traint, wil je ook wel echt iets veranderen, denk ik dan.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik snap die twijfel over castratie eigenlijk niet zo. Kijk, voor mij is Bram castreren uitgesloten. Dat is het uitgangspunt van pup af aan, dus mij maakt het niks uit wat er eventueel veranderd zou kunnen worden. Maar als je al lang denkt dat castratie een verbetering zou kunnen zijn voor iets wat je vervelend vindt, dan zou ik gewoon de knoop doorhakken. Ballen eraf.

Het is ook weer geen kwestie van leven en dood. De halve reuenpopulatie is gecastreerd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ήυs

Zoek stok! schreef:Ik snap die twijfel over castratie eigenlijk niet zo. Kijk, voor mij is Bram castreren uitgesloten. Dat is het uitgangspunt van pup af aan, dus mij maakt het niks uit wat er eventueel veranderd zou kunnen worden. Maar als je al lang denkt dat castratie een verbetering zou kunnen zijn voor iets wat je vervelend vindt, dan zou ik gewoon de knoop doorhakken. Ballen eraf.

Het is ook weer geen kwestie van leven en dood. De halve reuenpopulatie is gecastreerd.

Maar juist die onzekerheid is zo vervelend, wordt hij er wel beter van? Of wordt het alleen maar erger? Kun je het niet met bepaalde trainingen ook eruit krijgen? Of is hij dan alweer te oud om eventueel alsnog te castreren. Ik ben nu aan het clickeren op aandacht, en ben daar heel positief over, maar nu is er laatst iets gebeurt (ik weet niet wat, hij is ergens van geschrokken ofzo) waardoor hij echt weer een terugval heeft.

Ik zal het eens filmen hoe hij dan doet. Hij rook laatst buiten waarschijnlijk de geur van de labrador waar hij mee gevochten had, dan draaid hij dus helemaal door. Dan is hij echt niet meer te bereiken, al hou ik een biefstuk voor zijn neus.

Ik zal het gewoon eens filmen, dan is het duidelijker waar ik het over heb ;)
Jaap*
Zeer actief

djow schreef:Maar juist die onzekerheid is zo vervelend, wordt hij er wel beter van? Of wordt het alleen maar erger?
Voor een antwoord op die vraag kun je wachten tot hij dood is. Als je niks doet.
Ήυs

Jaap* schreef:
djow schreef:Maar juist die onzekerheid is zo vervelend, wordt hij er wel beter van? Of wordt het alleen maar erger?
Voor een antwoord op die vraag kun je wachten tot hij dood is. Als je niks doet.
Klopt :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wijlen John Fisher zei over de effecten van castratie dat hij in het ergste geval geen verandering zag maar dat in de meeste gevallen de hond er in mindere of meerdere mate van verbeterde.
Mekkie
Zeer actief

djow schreef:
Mekkie schreef:
Jaap* schreef:Als ik al jaren bezig zou zijn met iets wat mij niet helemaal zint en wat ik niet veranderd krijg, zou ik er geen probleem mee hebben om een verandering te forceren. Dan gebeurt er tenminste iets.

Maar als je al 3 jaar traint, wil je ook wel echt iets veranderen, denk ik dan.
Ik zou er ook geen drie maanden over gaan zitten emmeren hoor.
Ik zou voors en tegens op een briefje schrijven, een paar dagen laten liggen, de dingen waar ik dan nog over twijfel polsen bij iemand met verstand van zaken*, nog een paar dagen laten liggen en als ik dan zou denken dat castratie een oplossing is voor mijn probleem, hup, balletjes eraf.

* wie dat dan is zegt ook al genoeg over wat je eigenlijk wil. Als ik het stiekem niet zou willen zou ik het aan Leaken gaan vragen, als ik het stiekem wel zou willen zou ik zeggen dat ik er last van heb en het aan nanna vragen. :mann:
Afbeelding
Ήυs

Nanna schreef:Ik snap dat gezemel van "zal ik wel/zal ik niet" niet zo :19:
Vroeger ging je over tot castratie en als dat fout uitpakte had je pech, als het goed uitpakte had je geluk.
Nu is er, o wonder, Suprelorin waarmee je het notabene kan uittesten. De situatie is niet meer onomkeerbaar. Dus snap ik het gezever niet.
Douw dat implantaat erin.
En kijk hoe het gaat.
:mrgreen: Helemaal waar.
Ήυs

Nanna schreef:
Mekkie schreef: Als ik het stiekem niet zou willen zou ik het aan Leaken gaan vragen, als ik het stiekem wel zou willen zou ik zeggen dat ik er last van heb en het aan nanna vragen. :mann:
Dik kans dat ik zeg: niet castreren, hoor ;-)

Aan Marc hoef ik het niet meer te vragen, dat is wel duidelijk hoe hij er over denkt. En dat ga ik maar gewoon respecteren, en er geen discussie meer over voeren :mrgreen:

Maar Nanna, wat zouden jouw redenen zijn, of wat zijn jouw redenen, want jij hebt ook reuen laten castreren?

(en ja, ik vind de mening over dit van een ander belangrijk, kan er ook niks aan doen :N: )
Mekkie
Zeer actief

Nanna schreef:
Mekkie schreef: Als ik het stiekem niet zou willen zou ik het aan Leaken gaan vragen, als ik het stiekem wel zou willen zou ik zeggen dat ik er last van heb en het aan nanna vragen. :mann:
Dik kans dat ik zeg: niet castreren, hoor ;-)
:pffff:
Nanna schreef:Ik snap dat gezemel van "zal ik wel/zal ik niet" niet zo :19:
Vroeger ging je over tot castratie en als dat fout uitpakte had je pech, als het goed uitpakte had je geluk.
Nu is er, o wonder, Suprelorin waarmee je het notabene kan uittesten. De situatie is niet meer onomkeerbaar. Dus snap ik het gezever niet.
Douw dat implantaat erin.
En kijk hoe het gaat.
Jij bent nogal van het praktische, vandaar.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mekkie schreef:
Jaap* schreef:

Nee toch niet :wink:

Voor mij is Puchu prima. Natuurlijk is het niet leuk hem zo uit te laten, maar om een uurtje wat ergernis per dag ga ik hem niet laten castreren.

Dus voor mij persoonlijk hoeft het niet. Maar daarnaast heb ik nog een man én Puchu zelf.
Mijn man wil hem het liefste wel laten castreren.
En dan het grootste punt, wat ik al eerder uitgelegd heb, en dat is Puchu zelf en daar draait het bij mij om. Niet om dat uurtje wat ergernis, dat is niet leuk, maar geen reden voor castratie.
Maar Puchu is straks de enige hond hier in huis, hij heeft nauwelijks contact met andere honden omdat het hier vrij druk is met honden en je altijd het risico loopt dat er een reu aankomt als hij gezellig aan het spelen is met een teef. Dat wordt oorlog op zo'n moment en dús kan ik Puchu dit niet laten doen. Dit zou betekenen dat alleen straks zo goed als écht alleen is voor Puchu en dat vind ik zielig.
Als het zo zou zijn dat hij door (chemische) castratie minder heftig op reuen reageert en dus met teven kan gaan spelen, dan zou dat voor Puchu veel fijner zijn.

De laatste is de reden waarom ik nu dus niet meer zeg 'absoluut geen castratie', maar waarom ik hevig twijfel. Geen mens weet of hij zo zou veranderen dat dit mogelijk zou zijn, maar áls dat zo zou zijn, zou het leven volgens mij voor Puchu fijner zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef:De laatste is de reden waarom ik nu dus niet meer zeg 'absoluut geen castratie', maar waarom ik hevig twijfel. Geen mens weet of hij zo zou veranderen dat dit mogelijk zou zijn, maar áls dat zo zou zijn, zou het leven volgens mij voor Puchu fijner zijn.
Daar kom je maar op één manier achter, en dat is niet door eindeloos te delibereren. :mrgreen:
Ja dat is zo :F:
Alleen ik weet het niet :jank: :boos: Ik besef dat het oeverloos twijfelachtig overkomt en dat is het ook gewoon, haha.
Dan laat ik het weer een tijd rusten, kom tot de conclusie dat we hem chemisch laten castreren en een uur later zie ik ineens weer alle bezwaren en kom tot de conclusie dat we het toch niet doen en scheld ik mezelf verrot dat ik geen beslissing hierin kan nemen.

Dus ik twijfelkont waarschijnlijk gewoon nog 4 jaar door hoor :mrgreen:

O ja en dat terwijl mijn motto is 'beter een foute beslissing dan geen beslissing' :smile2: Geld voor iedereen, behalve mezelf natuurlijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jaap*
Zeer actief

Caro. schreef:Dus ik twijfelkont waarschijnlijk gewoon nog 4 jaar door hoor :mrgreen:
Dat is het beste voor Puchu? :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Caro. schreef:Dus ik twijfelkont waarschijnlijk gewoon nog 4 jaar door hoor :mrgreen:
Dat is het beste voor Puchu? :wink:
Als ik dat wist Jaap, dan kon ik nu meteen een beslissing nemen :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”