Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Birmanenbabies van Lenthe & Davino! 5-4=1

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p10 - 5 weken

Ongelezen bericht door sjm »

Ze moest heel erg lachen, maar ik werd volgens mij niet echt serieus genomen.. Hoe zou dat nou kunnen??
Het was wel heel schattig. Ze had alleen geen geduld om even stil te zitten dus m'n iPhone kon daar niet tegenop.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Geen zin om de studio op te zetten, dat komt later deze week wel. Maar wel een paar kiekjes.

Wat ze nu wegen en wat ze zijn aangekomen in een week:

Gioia: 576 (+114)
Fiero: 607 (+136)
Érzés: 570 (+120)
Felico: 635 (+140)
Valente: 536 (+145)

Gioia
Afbeelding

Afbeelding

Fiero
Afbeelding

Afbeelding

Érzés
Afbeelding

Afbeelding

Felico
Afbeelding

Afbeelding

Valente
Afbeelding

Afbeelding

Fiero & Felico
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iep zit momenteel in een lelijke, slungelige periode. Ze verandert en pubert maar door :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tessa
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lila
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik sta nog steeds ( nog meer ) achter mijn gekozen setje :I: :I:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Er is niks lelijks en slungeligs aan Iep! :boos:
En die Brit vind ik ook zeer fraai!
Ik ben best wel een tikkie jaloers hoor op de mensen die zo'n prachtkitten straks komen ophalen!
Denk dat ik toch maar een kattenvrouwtje ga worden. :lol1:
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Haha, die Iep had er niet zo veel zin in :smile2:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Morgen komen er écht weer studiofoto's. Nu even de gewichtjes. :D Want ze zijn alweer 7 weken!!

Wat ze nu wegen en wat ze aangekomen zijn in een week.

Gioia: 671 (+95)
Fiero: 701(+106)
Érzés: 672(+102)
Felico: 769(+134)
Valente: 647(+111)

Valente is heeft een flinke inhaalslag gemaakt, ze loopt nog amper achter :D Eindelijk!!
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik vind erzes de mooiste van allen! Maar die andere zijn ook schatten!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Voor mij is Felico the píck of the litter! :I:
kooi
Zeer actief

Is er ook een * kijkt reikhalzend uit naar* icoontje? :mann:
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Ik vind Valente echt een popje. :I:
Ilupa

Je moet Gioia trouwens echt aanhouden! Krijg je anders ontzettende spijt van!
sjm
Zeer actief

Even een wit op wit probeerseltje. De kittens hebben mijn fotostudio overgenomen, dus ik had nét geen ruimte om foto's te maken met andere belichting nu haha. De fotostudio is tijdelijk ingericht tot kittenspeelparadijs voor als wij er niet zijn of voor 's nachts. Ze mogen niet in de kamer als wij er niet zijn i.v.m. veiligheid met enge hoekjes of kabeltjes of hondjes. Ze vinden het er heerlijk dus dat scheelt :)
De belichting is niet echt lekker nu dus de oogjes lijken heel raar. Ze zijn heel erg blauw, in het echt, maar op de foto zijn ze heel flets. Ik zal vrijdag ofzo wel even andere studiofoto's maken (weer normale, haha) dan zijn de oogjes weer mooi :D

Gioia - Lilacpoint dame waar ik ws toch maar een huisje voor ga zoeken.. Ze is dus waarschijnlijk op zoek naar een gouden mandje.. snik..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Fiero - Lilactabbypoint ventje heeft zijn gouden mandje gevonden en verhuist samen met broertje Felico!
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Érzés - Sealpoint dame - Een héééérlijke draak. Stuitert lekker achter Lenthes staart aan met gekke sprongen etc. Er was een optie op haar maar deze heb ik gecanceld omdat het voor mij niet het gouden mandje was, ze is dus weer opzoek naar een goudenmandje.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Felico - Bluetabbyventje gaat samen verhuizen met broertje Fiero naar zijn gouden mandje :D
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Valente - Bluetabby dametje die als het goed is ook haar gouden mandje heeft gevonden. :) Dit is zo'n héérlijk poppetje!! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de heren samen is echt een vreselijk stel hahaha! Wat een bandietjes :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kooi
Zeer actief

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino! p11 - 7 weken

ai,wat zijn ze mooi.
Gioia en Felico zijn mijn favorieten!
Prachtige foto's weer.... :mann:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Felico mijn grote favoriet.

Ik zei van de week tegen vriend : ik heb twee kittens besteld.
Wat?
Kittens.
Hoe moet ik dat opvatten? :hmmm:

Toen liet ik Felico en Valenthe zien, hij vroeg wanneer we ze konden halen :LOL:
kooi
Zeer actief

Dee schreef:Felico mijn grote favoriet.

Wat?
Kittens.

Toen liet ik Felico en Valenthe zien, hij vroeg wanneer we ze konden halen :LOL:
Valente mag je op de terugweg ook wel bij mij afzetten.....dat snoetje! :I:
Ilupa

Dat gouden mandje van Felico zal helaas toch niet door gaan hoor, want die komt gewoon hier wonen!
En ach ja, doe Fiero er ook maar bij!

Erg jammer dat je geen mogelijkheid hebt om Gioia aan te houden... :( Zeker aangezien je zo'n klik met haar lijkt te hebben.
sjm
Zeer actief

Dee schreef:Felico mijn grote favoriet.

Wat?
Kittens.

Dat zal 'm nooit worden. :LOL: Wij brengen de kittens naar hun nieuwe huisjes. :LOL:

Maareh, het kan wel maar dan verwissel ik ze stiekem met Gioia en Érzés haha.
sjm
Zeer actief

Ilupa schreef:Dat gouden mandje van Felico zal helaas toch niet door gaan hoor, want die komt gewoon hier wonen!
En ach ja, doe Fiero er ook maar bij!

Erg jammer dat je geen mogelijkheid hebt om Gioia aan te houden... :( Zeker aangezien je zo'n klik met haar lijkt te hebben.
Ja heel jammer.. Maar zoveel twijfels en overdenkingen.. Niet alleen met Gioia maar ook met Lenthe. Vreselijk! Al die beslissingen.
Kirry
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kirry »

Prachtige streepjes van Valente. :I:
Het lijkt mij zó moeilijk om afstand te doen van zulke ukkies. :jank:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Het is dat ik het bij 2 wil houden, maar anders...... :I: :I:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
sjm
Zeer actief

Wat een dilemma's weer.

Even de situatie eerst uitleggen. Mijn vriend en ik studeren allebei nog en wonen allebei nog thuis. Mijn vriend is aan het afstuderen en we willen volgend jaar trouwen en een huisje zoeken. Dan zouden we als alles lukt volgende jaar in de zomer ongeveer willen trouwen.
De 3 Birmanen (Tessa, Lenthe en Iepie) en Isa (Chihuahua) zijn van mij. Lila en Sally zijn van mijn ouders. Omdat Tessa en Lenthe nogal kunnen botsen soms is het verstandiger om ze uit elkaar te halen. Daarnaast hebben mijn vriend en ik ook afgesproken om 2 katjes en Isa mee te nemen naar ons eigen huisje. We weten natuurlijk nog niet hoeveel ruimte we zullen hebben en we zullen eerst financieel niet heel veel over hebben. Ik wil mijn katjes en hondje alles kunnen bieden, dus dan lijkt me eerst als max 2 wel goed. Tessa is een gevalletje apart, ze kan eigenlijk met iedereen wel goed een echt allemansvriendje. Mijn moeder heeft een enorme klik met haar en ze zit hier goed op d'r plek. Al deze dingen hebben me doen besluiten dat Tessa lekker hier blijft wonen. Tessa heeft veel met Lila dus dat komt helemaal goed. Lenthe en Iep samen mee zou ook gewoon goed zijn. Die 2 kunnen heerlijk samen.

Dit alles maakt ook dat ik helaas Gioia niet kan houden. Ik kan haar er zelf niet bij hebben, dat zou gewoon niet verstandig zijn. M'n vriend zei nog: "Als ze nou heel mooi wordt... Misschien 3?" Maar we moeten verstandig zijn en dat is gewoon niet handig. M'n ouders willen niet nog een katje erbij, dus dan houdt het op. Hoe verliefd ik ook ben, ze zal een gouden mandje moeten krijgen.. Helaas..

En dan het volgende dilemma.. Lenthe..

In principe was het de bedoeling om Lenthe volgend jaar haar laatste nestje te laten krijgen. Lenthe is een evenwichtige, flinke poes die alles makkelijk aan kan en het fantastisch doet. Ze geeft gewéldige kittens en in combi met de juiste katers komen er echt heel leuke kittens uit. De karakters zijn sowieso fantastisch en ze zijn echt leuk. Er zouden voor volgend jaar ook al mensen op de wachtlijst staan voor een kitten van Lenthe. Ik kan zelf ook dan natuurlijk geen kitten houden. Het lijkt me geweldig om nog één keer een nestje te fokken (Lenthe is m'n laatste open poes), het is natuurlijk keer op keer een geweldige ervaring.

Maar.. Lenthe begint nu alweer krols gedrag te vertonen en daar zal het niet bij blijven. Lenthe is graag krols volgens mij want ze is een enorme sloerie. Ik weet niet hoe ik het uit moet stellen bij haar, een jaar lang. Vorig jaar heb ik Suprelorin (chip) geprobeerd, dit heeft niets gedaan. De pil ben ik geen fan van (helemaal niet na de BMO van Iepie) en wil ik sowieso niet langer geven dan 2-3 maanden en alleen als het écht moet.
Een steeds krolse kat is eigenlijk ook geen optie. Naast dat het voor Lenthe niet echt fijn is, richt het ook veel onrust aan in onze kattengroep. Tessa reageert er héél heftig op en er komt gauw ruzie wanneer de hormonen opspelen bij Lenthe. Nu, met de kittens, is Tessa ook vrij gestrest en heeft ze vaak last van stressplassen. Ze loopt in vlagen gestrest rond en heeft niet echt de rust om te eten. Ze mag best wat grammetjes meer vet hebben, het is al niet zo'n enorme eter. Ze heeft ook dagen dat ze gewoon rustig en gelukkig is nu, maar het zorgt toch voor onrust.

En tja, wil ik dan wel nog een keer een nestje fokken? Ik wil eigenlijk liever rust in de groep, m'n katjes gaan voor.
En daar komt bij, als alle plannen doorgaan heb ik denk ik niet alle tijd en aandacht voor een nestje volgend jaar ivm trouwen/huisje.

Eigenlijk heb ik de keuze denk ik al wel zo'n beetje gemaakt.. Maar het is zó definitief.. Iep is na haar BMO gesteriliseerd, Tessa is gesteriliseerd omdat ze er teveel onder te lijden had en dan Lenthe ook. Ik hoef ook echt niet koste wat 't kost te fokken natuurlijk.. Hmm.. Zó lastig.

Ik weet 't eigenlijk wel, ik kies voor m'n katjes. Maar ik ben bang dat ik spijt ga krijgen, gewoon omdat het voorlopig de laatste kans is om dit moois allemaal te ervaren.
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Wauw wat zijn ze prachtig! Ooit wil ik ook een Birmaan :) das echt een droom! Ezres vind ik het mooist!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Felico vind ik echt prachtig. :I:
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik smelt altijd bij het zien van je foto's. Wat een plaatjes zijn ze toch. Tis dat ik weinig thuis ben en niet de aandacht kan geven wat ze nodig hebben en verdienen want anders :I:
Ilupa

Ow, ik wist niet dat je nog thuis woonde. Plaats zat daar dacht ik... ;)

Als buitenstaander is dat dilemma heel makkelijk op te lossen: voor je katten is het de beste oplossing om Lenthe zo gauw mogelijk te laten steriliseren. Een nest met haar zit er gezien de omstandigheden toch niet in en door haar nog een paar keer krols te laten worden ga je de stress periode van Tessa verlengen. Dat heeft dus geen zin... Een kat die loopt te plassen van de stress vind ik echt zielig... :ugh:

3 katten én een hondje in een starterswoning lijkt mij inderdaad nogal veel van het goede trouwens... Gioia aanhouden lijkt me dus evenmin een optie.

Moeilijke beslissingen of niet, denk aan het welzijn van de katten die je nu hebt! Succes ermee! :J:
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Hehe 2 chihuahua's en 1 kat in een starterswoning kan ook prima :P Als t aan mijn vriend lag hadden we er nog meer beestjes bij gehad
sjm
Zeer actief

Ilupa schreef:Ow, ik wist niet dat je nog thuis woonde. Plaats zat daar dacht ik... ;)

Als buitenstaander is dat dilemma heel makkelijk op te lossen: voor je katten is het de beste oplossing om Lenthe zo gauw mogelijk te laten steriliseren. Een nest met haar zit er gezien de omstandigheden toch niet in en door haar nog een paar keer krols te laten worden ga je de stress periode van Tessa verlengen. Dat heeft dus geen zin... Een kat die loopt te plassen van de stress vind ik echt zielig... :ugh:

3 katten én een hondje in een starterswoning lijkt mij inderdaad nogal veel van het goede trouwens... Gioia aanhouden lijkt me dus evenmin een optie.

Moeilijke beslissingen of niet, denk aan het welzijn van de katten die je nu hebt! Succes ermee! :J:
Nou moet ik eigenlijk de situatie van Tessa even uitleggen. Wanneer Tessa gestrest is, met wat dan ook, uit ze dit gauw door vaak naar de kattenbak te gaan. Ze had hier af en toe last van met haar eigen hormonen en de eerste paar dagen dat de kittens geboren waren. Nu heeft ze het niet meer. En wanneer ze het heeft mag ze gewoon de hele dag lekker boven slapen en zorgen we dat ze het zo rustig mogelijk heeft. Dan is het gelukkig ook zo over. Ze heeft het echt niet vaak, maar het is wel erg vervelend. Nu is er niet zoveel aan de hand, alleen kan ze soms wat gestrest reageren naar de babies en dan gaat ze liever weer lekker boven liggen met Lila. Alleen eten heeft ze niet zoveel rust voor nu.

En eigenlijk had ik m'n keuze ook al gemaakt, haha, maar ik moest het ook gewoon even van me af schrijven. Dan wordt meestal het één en ander écht duidelijk.

Uiteraard kies ik ook dit maal voor m'n katjes. Dat heb ik met Tessa gedaan, dat heb ik met Iepie gedaan (gelukkig!! anders was ze er nu niet meer) en dat zal ik ook met Lenthe doen. Ik ga een afspraak maken als de kittens voor de enting gaan voor de sterilisatie. Lekker rust in huis!

Lenthe zit weer op 't gewicht van voor de bevalling, ze was wat dikker. Ze zal straks als castraat vast wat voller en forser weer worden. Ze is nu verder best iel vergeleken met voor de bevalling. Maar wel lekker dik haha. Ze komt niets te kort. Ze weegt nu 3,7 kg.
Iep zit in een behoorlijke slungelperiode en zal nog wel even doorgroeien! Ze is nu over de 4kg. Lenthe woog met die leeftijd ongeveer 3,3 kg. Ze is mama ruim voorbij dus!
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Erzes :I: :I: :I:
Totally in Love ......ik vind dit zo'n mooie kleur als ze volwassen zijn.
Maar vriendlief wil niet overstag :ugh: :jank:
sjm
Zeer actief

Foto's!!!

Het is definitief. Valente, Fiero en Felico hebben een gouden mandje. En voor Gioia en Érzés ga ik op zoek naar een gouden mandje. Lenthe wordt meteen als de kittens weg zijn gesteriliseerd. Dit was dus voorlopig het laatste nest. Ik weet niet of ik ooit weer ga fokken, misschien wel. We moeten maar zien hoe de toekomst loopt. Ik heb er iig vreselijk van genoten en ga de laatste paar weken extra genieten van dit nest!

Gioia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fiero
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Érzés
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Felico
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Valente
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Érzés en Gioia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Felico en Fiero
Afbeelding

De 2 lilacs Fiero en Gioia
Afbeelding

Afbeelding

De 2 Bluetabby's Valente en Felico
Afbeelding

De 3 dames wilden niet zoals je hieronder kunt zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Prachtig :I: