Hier wat sfeer impressies uit Egmond aan Zee (wat was het gister heerlijk op het strand, en de warme choco met appelgebak daarna ook)

Al met al, erg lekkere middag gehad

Moderator: moderatorteam
Negeren, negeren, negeren, negeren....... komt allemaal goed, maar niet op reageren, dus NEGEREN is de boodschap. Hebben wij ook bij onze border collie gehad. En als je er niet op reageert, gaat het gewoon over...Grootste bron van ergenis en probleem is momenteel het demoedsplassen van haar.
Dat is een moeilijk en lastig op te lossen probleem, een zorgenkindje omdat ze het zoals we nu kunnen inschatten om meerdere redenen doet
reden 1 is blijdschap.
reden 2 is onderwerping.
reden 3 is angst.
Ik had al exact dezelfde gedachteInge O schreef:ik kan het niet helpen maar begin me er eigenlijk stilaan serieus aan te ergeren dat je daar zo zwaar aan tiltArCee schreef:
Grootste bron van ergenis en probleem is momenteel het demoedsplassen van haar.
Dat is een moeilijk en lastig op te lossen probleem, een zorgenkindje. potverdorie zeg, het gaat allemaal perfect, beestje heeft een superkarakter, met de poezen gaat het prima en ze is pas 9 maand en dan durf jij deemoedsplassen een probléém te noemen, iets waar je je moet aan ergeren
?
ik dacht dat je een hondenhart had maar begin daar toch sterk aan te twijfelen. misschien voor perfecte hondjes, ja.
Inge O schreef:ik kan het niet helpen maar begin me er eigenlijk stilaan serieus aan te ergeren dat je daar zo zwaar aan tiltArCee schreef:
Grootste bron van ergenis en probleem is momenteel het demoedsplassen van haar.
Dat is een moeilijk en lastig op te lossen probleem, een zorgenkindje. potverdorie zeg, het gaat allemaal perfect, beestje heeft een superkarakter, met de poezen gaat het prima en ze is pas 9 maand en dan durf jij deemoedsplassen een probléém te noemen, iets waar je je moet aan ergeren
?
ik dacht dat je een hondenhart had maar begin daar toch sterk aan te twijfelen. misschien voor perfecte hondjes, ja.
Ik let er absoluut niet op, ik zie het wel, of pas als ik haat kant op loop.Renee1966 schreef:Wat het deemoedsplassen betreft.
Als je je er aan ergert is het heel moeilijk om het écht te negeren.
Een geïrriteerde zucht/blik/houding is al genoeg, laat het nou gewoon even op zijn beloop.
Het gaat heus over met negeren.
Fijn dat het met de katten samen steeds beter gaat.
Maar het gaat er bij jou niet in dat die ongelooflijke druk, die je blijkbaar ook bij jezelf neer hebt gelegd, zijn weerslag niet heeftArCee schreef:Nogmaals, of dit nu stopt of niet, of er een oplossing voor komt of niet, Gila zal er niet om weg gedaan worden.
Ik heb een broer met een kruising teckel die dit probleem al jaren heeft, al zolang hij hem heeft.
Nu heeft hij er nooit iets aan gedaan, of iets mee gedaan, en dat is dus een goede les voor mij geweest hoe het NIET te doen.
Ik ben nu eenmaal het type die meteen met zaken aan de gang gaat, zosnel ik ze constateer, en niet alleen met honden, ook op mijn werk bijvoorbeeld. Aard van het beestje.
Ik wil dingen niet uit de hand laten lopen of verergeren, maar oplossen, aanpakken.
Wel is het zo dat zaken niet meteen van de ene op de andere dag opgelost moeten of hoeven te zijn, dus is het nodig dan blijf ik eraan werken en mij inzetten, inzetten en nogmaals inzetten.
Ik zit dit topic van achter naar voor bij te lezen, maar even hoor: ik zou niet weglopen. Negeren van het gedrag is wel goed, maar door de hele hond te negeren douw je haar voor mijn gevoel weer een beetje in een onderdanige rol. Negeren kan ook dominant overkomen.ArCee schreef:Ik let er absoluut niet op, ik zie het wel, of pas als ik haat kant op loop.Renee1966 schreef:Wat het deemoedsplassen betreft.
Een geïrriteerde zucht/blik/houding is al genoeg, laat het nou gewoon even op zijn beloop.
Ik steek meer tijd in het zoeken naar een oplossing, dat lijkt mij zinvoller.
Dat negeren houd ik zeker vol.
Misschien negeren, en bij het eerste de beste plasje, weg lopen zodat ze doorheeft dat een plas, of te enthousiast gedrag niet het resultaat geeft waar ze op hoopt?
Het is ook best lastig natuurlijk, en het is qua formaat en kruising ook wel weer een hond waar je wat overwicht over moet houden als ze zich straks helemaal 100 procent zorgeloos thuis voelt.ArCee schreef:Hanneke, daar zitten mijn twijfels dus deels ook. Omdat ze deels bang of onderdanig is wil ik dat gedrag niet versterken etc.
Ik wil mij, als man die ze al niet gewend is als baas, niet nog eens groter of machtiger en overheersender opstellen als dat ze misschien gewend is.
Aan de andere kant lijkt het er ook weer op, omdat ze alleen vrouwen gewend was, dat ze zowat blij, te blij is, dat ze nu een echte baas heeft. Van mijn part alleen uit een veiligheidsgevoel. Het geeft haar in haar gedrag, als ik erbij ben, ook veel rust.
Als ik thuis kom, ritueel is over en ze hoeft niet meteen uit, dan ligt in no time rte snurken, diep in slaap wat ze absoluut niet doet bij puck, om maar iets te noemen.
Het zijn dus de tegengestelde signalen die het wat lastiger maken om de juiste weg te bewandelen.
Nee je moet geen oplossingen zoeken, de oplossing ís negeren.ArCee schreef:Ik let er absoluut niet op, ik zie het wel, of pas als ik haat kant op loop.Renee1966 schreef:Wat het deemoedsplassen betreft.
Ik steek meer tijd in het zoeken naar een oplossing, dat lijkt mij zinvoller.
Dat negeren houd ik zeker vol.
Misschien negeren, en bij het eerste de beste plasje, weg lopen zodat ze doorheeft dat een plas, of te enthousiast gedrag niet het resultaat geeft waar ze op hoopt?
Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.ArCee schreef:Hanneke, daar zitten mijn twijfels dus deels ook. Omdat ze deels bang of onderdanig is wil ik dat gedrag niet versterken etc.
Ik wil mij, als man die ze al niet gewend is als baas, niet nog eens groter of machtiger en overheersender opstellen als dat ze misschien gewend is.
Aan de andere kant lijkt het er ook weer op, omdat ze alleen vrouwen gewend was, dat ze zowat blij, te blij is, dat ze nu een echte baas heeft. Van mijn part alleen uit een veiligheidsgevoel. Het geeft haar in haar gedrag, als ik erbij ben, ook veel rust.
Als ik thuis kom, ritueel is over en ze hoeft niet meteen uit, dan ligt in no time rte snurken, diep in slaap wat ze absoluut niet doet bij puck, om maar iets te noemen.
Het zijn dus de tegengestelde signalen die het wat lastiger maken om de juiste weg te bewandelen.
Zo las ik het ook, en heb er gisteren bewust niet op gereageerd. Ik werd er nogal pissig van zeg maar....Lillith schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.ArCee schreef:Hanneke, daar zitten mijn twijfels dus deels ook. Omdat ze deels bang of onderdanig is wil ik dat gedrag niet versterken etc.
Vrouwen zijn geen echte bazen?? Of lees ik het verkeerd??
Zo las ik het ookHillieS schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.
Inge O schreef:larie - mannen hebben hooguit van nature een zwaardere stem en dat is alles. ik ken zat baasjes die zich door de hond de kaas van het brood laten eten en bazinnetjes waarbij dat géén strak plan isdicyvo schreef:Zo las ik het ookHillieS schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.
Vrouwen zijn geen echte bazen?? Of lees ik het verkeerd??![]()
Ben ook een vrouw, maar denk toch dat je de natuur niet kunt ontkennen en mannen sneller een natuurlijk overwicht hebben.![]()
.
Mag toch ook hopen dat je het niet zo bedoeld. Beetje arrogant - alsof de man alleen een échte baas kan zijn.Lillith schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.ArCee schreef: Aan de andere kant lijkt het er ook weer op, omdat ze alleen vrouwen gewend was, dat ze zowat blij, te blij is, dat ze nu een echte baas heeft. Van mijn part alleen uit een veiligheidsgevoel.
Kan iemand dat mijn honden en vriend vertellen?dicyvo schreef:Zo las ik het ookHillieS schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.
Ben ook een vrouw, maar denk toch dat je de natuur niet kunt ontkennen en mannen sneller een natuurlijk overwicht hebben.
Oei,HillieS schreef:Zo las ik het ook, en heb er gisteren bewust niet op gereageerd. Ik werd er nogal pissig van zeg maar....Lillith schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.ArCee schreef:Hanneke, daar zitten mijn twijfels dus deels ook. Omdat ze deels bang of onderdanig is wil ik dat gedrag niet versterken etc.
Dat natuurlijke overwicht is een eufemisme, zeker bij een hond die deemoedsplasjes blijft doen.dicyvo schreef:Zo las ik het ookHillieS schreef:Is uwes nou niet een beetje erg macho...ze is zo blij dat ze een echte baas heeft...een MAN.
Ben ook een vrouw, maar denk toch dat je de natuur niet kunt ontkennen en mannen sneller een natuurlijk overwicht hebben.