Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

jacq1970 schreef:
Pak-de-bal schreef: een vraag aan àl die "bench-houders" , die de honden er uren in hebben zitten:

hebben jullie er dan ook een drinkbak in staan , ?

( vooral in de warme tijd , en na een lange wandeling)
Nee zeg ben jij gek :N:
Als ze veel drinkt moet ze plassen en als ze dan al uuuuuuren in dr bench zit doet ze het op dr kleed en dan moet ik een naar pisruikende hond wassen en een kleed schoonmaken...kom kom zeg ik ben natuurlijk wel een consequente dierenbeul.

Jacqueline
:cheer:
Bovendien, 's nachts drink je toch ook uren lang niet? En de honden ook niet want die slapen dan ook!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pak-de-bal schreef:
Rami schreef: Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. :
Bauke ligt dàn weer hier , en als hij het warm krijgt, dàn weer daar
en dàt kan niet in een bench, nou....hij zou het er benauwd van krijgen :eek:

en... ineens gaat hij inderdaad een beetje drinken :ok:

een vraag aan àl die "bench-houders" , die de honden er uren in hebben zitten:

er staat idd altijd een drinkbak in de vari kennel, tenminste staat :?: hangt natuurlijk, zodat ze hem niet om kunnen gooien waardoor ze in de nattigheid kunnen komen te liggen...
en dus niet alleen in de warme tijd en na een lange wandeling, maar ALTIJD, ook snachts
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Pak-de-bal schreef:
Rami schreef: Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. :
Bauke ligt dàn weer hier , en als hij het warm krijgt, dàn weer daar
en dàt kan niet in een bench, nou....hij zou het er benauwd van krijgen :eek:

en... ineens gaat hij inderdaad een beetje drinken :ok:

een vraag aan àl die "bench-houders" , die de honden er uren in hebben zitten:

er staat idd altijd een drinkbak in de vari kennel, tenminste staat :?: hangt natuurlijk, zodat ze hem niet om kunnen gooien waardoor ze in de nattigheid kunnen komen te liggen...
en dus niet alleen in de warme tijd en na een lange wandeling, maar ALTIJD, ook snachts
gut ik ben dus niet de enige :mrgreen: :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

iones schreef:Bovendien, 's nachts drink je toch ook uren lang niet? En de honden ook niet want die slapen dan ook!
dus jij hebt geen drinkbak in de bench?

Ik heb Bauke meerdere malen horen drinken 's nachts , maar ja, dàt weet jij niet , natuurlijk :19:

( niet alle nachten , maar soms wel, ja zeker !!)
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 26 feb 2008 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
iones schreef:Bovendien, 's nachts drink je toch ook uren lang niet? En de honden ook niet want die slapen dan ook!

Ik heb Bauke meerdere malen horen drinken 's nachts , maar ja, dàt weet je niet natuurlijk :19:
( niet alle nachten , maar soms wel ja)
hier zijn de bakken 9 van de 10 x vol dus drinken ze niet 's nachts... :19: ze hebben de mogelijkheid dus wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik heb Bauke meerdere malen horen drinken 's nachts , maar ja, dàt weet je niet natuurlijk :19:
( niet alle nachten , maar soms wel ja)
hier zijn de bakken 9 van de 10 x vol dus drinken ze niet 's nachts... :19: ze hebben de mogelijkheid dus wel.
ik schrijf ook niet elke nacht, maar als het warm is, of we zijn laat thuisgekomen of wat dan ook.
het komt wel voor ja, en daar ging het even om , voor de mensen , die geen drinkbakken in benchen hebben
( overdag en in de nachten)
iones
Zeer actief

Tiny schreef:Het topic ging over bench gebruik of bench misbruik en ik denk dat sommige dat door elkaar halen. Misbruik is bij mij de hond zoveel mogelijk in de bench om er vooral geen last van te hebben, dus zo'n uurtje of acht per dag en dan ook nog 's nachts en dat vind ik persoonlijk erg veel.
Zulke mensen zouden geen hond moeten willen. Maar dit is inderdaad benchmisbruik ja.
Mickie schreef:
Tiny schreef:Het topic ging over bench gebruik of bench misbruik en ik denk dat sommige dat door elkaar halen.
Jawel maar voor een aantal mensen staat het gebruik van een bench gelijk aan misbruik :wink:
En wat Mickie misbruik noemt staat dus niet in vergelijking met mensen die eigenlijk geen hond hadden moeten hebben zoals Tiny hierboven beschrijft. Je moet dingen in proporties kunnen zien he. :wink:
Pak-de-bal schreef:
Mijn bench is niet in gebruik dus nee.
en 's nachts slapen de honden bij ons op bed dus.... nee, dan drinken ze ook niet. GEmeen van mij he! Wat moet ik een ontzettende dierenbeul zijn.... sjongejonge... :blah:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Misschien staat het al ergens, maar heb ik er overheen gelezen. Maar ik ben zo benieuwd wat benchgebruikers het verschil tussen gebruik en misbruik van een bench vinden....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Misschien staat het al ergens, maar heb ik er overheen gelezen. Maar ik ben zo benieuwd wat benchgebruikers het verschil tussen gebruik en misbruik van een bench vinden....
Hond er te veel of te lang in laten zitten.
Ik zelf heb de bench gebruikt met zindelijk maken, dus verbleven ze er 's nachts. En overdags alleen op momenten dat ik ze buiten niet zover kreeg dat ze daar gingen zitten. Dan gingen ze daarna weer even in de bench maar konden ze weer los in huis als ze daarna het alsnog buiten deden, en dat gebeurde altijd wel. Daar leerden ze toch snel door.

Verder gebruik ik de bench niet. Mijn honden verblijven er nooit. Ik heb hem nu niet meer nodig.

Ik kan echter mensen ook begrijpen als zij hun hond niet alleen los kunnen laten in huis en hem daarom in de bench doen. Maar ik weet nu van Peppie, mijn jr, dat hij alleen dingen kapot bijt als hij gefrustreerd is (als hij alleen is). Want als mijn andere 2 honden erbij zijn en ze zijn alleen met z'n drieen in huis, dan is er niets aan de hand.
Dingen kapot bijten gebeurt vaak uit frustratie en het zou het fijnste zijn als je dat kon opheffen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

iones schreef:
Zoek stok! schreef:Misschien staat het al ergens, maar heb ik er overheen gelezen. Maar ik ben zo benieuwd wat benchgebruikers het verschil tussen gebruik en misbruik van een bench vinden....
Hond er te veel of te lang in laten zitten.
Ja, dat snap ik. Maar specificeer het eens? Wat is te veel of te lang?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Misbruik vind ik als je je hond tepas en onpas in een bench doet, als je hond overdag 8 uur of soms langer in de bench zet en dan ook nog de nachten, als je de bench gebruikt om zelf rust in huis tecreeren...

Gebruik vind ik dus zoals de meeste mensen hier de bench gebruiken, dus tegen slopen, vechten als je er niet ben.... als je geen mogelijkheid heb om de hond in een veilige ruimte telaten dan is het gebruik van een bench geen probleem.

Jacqueline
Afbeelding
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Ik vind het moeilijk om dat zo algemeen te zeggen eigenlijk. Ik bekijk het eerder van geval tot geval.

Nuja, met dit antwoord ben je waarschijnlijk niets :mrgreen:, maar ik kan geen definitie plakken op benchmisbruik.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Ja, dat snap ik. Maar specificeer het eens? Wat is te veel of te lang?
Ik vind zelf 2 uur overdags toch wel het maximum. 's Nachts hoort een hond te slapen, maar overdags moet hij aan beweging kunnen toekomen. Als is het maar een rondje door de kamer lopen of de tuin. En dat gaat niet in een bench.

Ook de hond in de bench doen omdat er visite is en dat soort gezeik vind ik flauwe kul. DAt is uit de weg gaan van problemen i.p.v. ze op te lossen. Een hond moet echt bij het gezin horen, deel maken uit. Want honden zijn roedeldieren die zich het best voelen in een roedel. HEm daar buiten sluiten gaat tegen zijn natuur in.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:
Zoek stok! schreef: Ja, dat snap ik. Maar specificeer het eens? Wat is te veel of te lang?
Ik vind zelf 2 uur overdags toch wel het maximum. 's Nachts hoort een hond te slapen, maar overdags moet hij aan beweging kunnen toekomen. Als is het maar een rondje door de kamer lopen of de tuin. En dat gaat niet in een bench.

Ook de hond in de bench doen omdat er visite is en dat soort gezeik vind ik flauwe kul. DAt is uit de weg gaan van problemen i.p.v. ze op te lossen. Een hond moet echt bij het gezin horen, deel maken uit. Want honden zijn roedeldieren die zich het best voelen in een roedel. HEm daar buiten sluiten gaat tegen zijn natuur in.
Hier ben ik het niet mee eens, er zijn honden die niet tegen kinderen kunnen, voor het veiligheid van beide vind ik de bench dan wel een goede oplossing.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
iones
Zeer actief

Tiny schreef: Hier ben ik het niet mee eens, er zijn honden die niet tegen kinderen kunnen, voor het veiligheid van beide vind ik de bench dan wel een goede oplossing.
Ik had het niet over kinderen en of "als".
Mickie schreef: Misbruik heb je in gradaties, ja. Het feit dat er mensen zijn die er grof misbruik van maken, maakt nog niet dat minder grof misbruik ineens géén misbruik meer is.
misbruik heb je in gradaties ja. MAar je moet niet elk hondsgezeik direct misbruik noemen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:
Tiny schreef: Hier ben ik het niet mee eens, er zijn honden die niet tegen kinderen kunnen, voor het veiligheid van beide vind ik de bench dan wel een goede oplossing.
Ik had het niet over kinderen en of "als".
Je had het over visite daar vallen ook kinderen van vrienden onder :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik vind gebruik het gebruiken van een bench om een pup een rustige, eigen plek te geven en als hulpmiddel bij het leren alleen zijn. Ook vind ik gebruik: in mijn geval, bescherming te bieden als je weg bent. Ik zet een pup bij een krakkemikkige hond. Om nu beiden in bescherming te nemen op momenten dat ik niet op kan letten (dus als ik weg ben), ga ik dus aan "benchtraining" doen.

Mijn eerste hond is nooit in een bench geweest. Was ook niet nodig. Ik heb bij mijn moeder gezien dat haar beide honden als pup maar korte tijd in de bench zaten. Binnen een aantal maanden was hij weg, en zaten de honden gewoon vrij in woonkamer en gang. Overigens vonden de honden het heerlijk in de bench en lagen ze erg veel in, weliswaar met deurtje open. Maarja, het is wel een erg lelijk ding ;-)...
Dat vind ik normaal gebruik.

Bij mij zitten de honden als ik weg ben ook gewoon vrij in de woonkamer, al dan niet met gang erbij. Maar mijn pup (en andersom mijn hond) zal ik moeten beschermen en dus zal ik haar aan een bench wennen. Pups hebben ook gewoon rust nodig en daar kan een bench heel geschikt voor zijn.

Ik vind het ook een prettig idee om de hond eraan te wennen, omdat mijn hond na haar zware rugoperatie eigenlijk 6 weken bench-rust moest, maar totaal flipte in de kooi en we dus noodgedwongen haar los in de kamer hielden onder strikt toezicht dat ze "niet" bewoog. Dat betekende dus 24 uur per dag toezicht, want een hond die heeft rondgelopen met beklemde zenuwen vindt zo'n rugwond een "eitje" en wil wel graag weer verder met leven.
Het is dus praktisch als de hond geen bench-angst heeft.

Maar bijvoorbeeld toen mijn hond sloopte uit pure paniek, riepen ook verschillende mensen in mijn omgeving dat ik haar in een bench moest zetten. Dat vind ik misbruik. Je zet geen doodsbange hond die het liefst het huis uit wil vluchten vast in een kooi in datzelfde enge huis. Je reinste mishandeling. En dat puur omdat je deurposten eraan gaan. Oorzaak aanpakken, niet de "symptomen"!

Je zou het wel ook hier weer (als je er heel goed over nadenkt) kunnen gebruiken als het maken van een veilige plek, waar de hond leert dat de wereld niet instort, maar gewoon heel veilig is daar...Maar dat is niet eenvoudig goed op te zetten. En begint in geen geval met het opsluiten van een angstige hond.

Zoiets dus ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mickie schreef:
Hutsje schreef:
Mickie schreef:Kun jij een hond zodanig conditioneren dat hij uit zichzelf iets gaat doen wat hij niet wil?
wat denk je dat wat er gebeurt met al die pupjes? die worden toch geconditioneerd op de bench? eten in de bench, slapen in de bench, etc. etc. er pas uit als ze stil zijn, negeren als ze lawaai maken, hoe wil jij dat dan noemen? het wordt idd wat lastiger met volwassen honden maar soms lukt dat ook nog wel. bovendien ken ik ook zat honden die mishandeld worden maar toch komen als ze geroepen worden, omdat dat zo hoort en ze weten niet beter.
Die mishandelde hond uit jouw voorbeeld komt omdat hij gedwongen wordt, je kunt hem echter niet dwingen iets leuk te vinden.

toch is die hond blij met de aandacht van die baas.

Jij trekt hier de conclusie dat conditioneren op de bench door de hond als negatief wordt ervaren, hoe kom je daarbij? Conditioneren pas je in de opvoeding heel veel toe, dat doe ik op een leuke manier zodat mijn hond het ook met iets leuks associeert.

waar baseer je dat op? ik concludeer helemaal niets. ik stel alleen dat honden uit gewoonte in de bench gaan omdat ze dat van pup afaan geleerd hebben. en een hond is een gewoonte dier, dus logisch dat ze zich daarbij prettig voelen. ik heb een herplaatser gehad die gewend was veel in de bench te zitten. voor hem heb ik een bench neergezet en in het begin zat hij er veel in (deur open, vanzelfsprekend). toen hij in de gaten kreeg dat hij zelf mocht bepalen waar hij wilde slapen is hij er nooit meer ingegaan.

Als je goed had gelezen, had je gezien dat mijn leidraad is dat een hond tevreden moet zijn in de bench en dat ik apathie door gewenning en verveling geen tevredenheid vind. Tevredenheid kun je niet afdwingen, ook niet door conditonering.
ik heb jouw stuk helemaal niet gelezen, ik reageerde ook helemaal niet op jou :19: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

boxersien schreef:
Hutsje schreef:
boxersien schreef:Hoezo vreemd dat de bench zo in het standaart pakket is gekomen? tientallen jaren terug waren er nog lang niet zoveel snoeren en draden in huizen aanwezig die pups konden pakken.
Zovele jaren terug was het heel normaal buitenhonden te hebben en zaten ze daar in hokken

De bench is naar mijn idee in opkomst gekomen omdat honden gewoon met de jaren steeds meer mogen. Eerst waren het wakers, daarna hoorden ze bij het gezin, maar buiten. Nog later mochten ze af en toe naar binnen. Daarna zaten ze binnen, maar niet overal. Tegenwoordig maken ze deel uit van het gezin en mogen overal komen. Daarmee hebben ze meer rechten, staan ze nog dichterbij het gezinsleven, maar krijgen ze weer andere aanpassingen. I.p.v. buiten in een kennel of aan een ketting of in een klein deel van het huis mogen ze nu door het hele huis. Omdat dit niet altijd 365 dagen per jaar 24 uur per dag mogelijk is hebben ze de bench bedacht.Een ideaal onderkomen voor onze kameraden als ze even alleen moeten zijn om hun eigen te beschermen zolang ze nergens vanaf kunnen blijven. Hoeveel honden zouden er al niet omgekomen zijn of grote problemen hebben gehad door gestolen etenswaar, medicatie, elektriciteit, houtsplinters, sokken enz enz enz?????
Hoeveel honden zouden er al dood zijn gegaan door het zitten in de bench als de baas even niet met hem bezig kan zijn?
eeehhh, ik zit al mijn hele leven in de honden (wordt 40 dit jaar) en onze honden zaten altijd binnen. niet in hokken, of afgesloten ruimtes. net als ook de honden van kenissen ed. doodnormaal. ik geloof niet dat er toen meer draden waren dan nu, wellicht eerder minder met de wireless apparaten van tegenwoordig. onze honden werden gewoon opgevoed. net als de mijne. hier is alleen de greote dradenboel bij de pc weggewerkt,. verder zijn de stopcontacten nog gewoon zoals ze zijn en zitten er ook stekkers in. geen hond die eraan komt, en toch hebben wij geen benches, gek he? ook nog nooit een hoond gewond geraakt door spinters, etenswaren (kwestie van opbergen, net als medicatie, heel logich toch?) in al die 40 jaar en ik weet niet hoeveel honden is het altijd goed gegaan :19: .
tja, er zit altijd nog verschil in per hond, per ras, per situatie, per gezin, per mensen enz.
Super voor jou dat het al 40 jaar lang zo goed gaat!!! Hier ging het ook jaren goed en ik was ook tegen een bench. Totdat boris hier als enigste hond kwam te zitten (andere boxer overleed en gezien boris zijn ontzettend jaloers gedrag in huis naar andere honden durven we het niet aan nog een tweede bij hem te zetten). Boris zocht naar een veilig plekje maar vond hem niet. Dit heeft hij in de bench wel gevonden. Die hoeft niet afgesloten te worden of wat dan ook. Het is zijn plek, helemaal van hem waar hij altijd veilig is (en ja, soms is dit door de deur dicht te doen anders is zijn veilig plekje nietmeer zijn plek. Mijn neefjes en nichtjes zien nog neit allemaal in dat de bench voor boris is en dan ook echt voor hem. Net zoals zijn mand en kussens op mijn slaapkamer, in de kamer en in het kantoor.)
allemaal heel leuk en aardig, maar ik reageerde voornamelijk op het roodgemaakte :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

boxersien schreef:[Elke hond is toch geconditioneerd?? Of het nu op de bench, de mand, het kussen, de bank, het bed, een vloerkleedje of wat dan ook is?
mijn honden niet hoor, iig niet op waar ze moeten gaan liggen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
boxersien schreef:Hoezo vreemd dat de bench zo in het standaart pakket is gekomen? tientallen jaren terug waren er nog lang niet zoveel snoeren en draden in huizen aanwezig die pups konden pakken.
Zovele jaren terug was het heel normaal buitenhonden te hebben en zaten ze daar in hokken

De bench is naar mijn idee in opkomst gekomen omdat honden gewoon met de jaren steeds meer mogen. Eerst waren het wakers, daarna hoorden ze bij het gezin, maar buiten. Nog later mochten ze af en toe naar binnen. Daarna zaten ze binnen, maar niet overal. Tegenwoordig maken ze deel uit van het gezin en mogen overal komen. Daarmee hebben ze meer rechten, staan ze nog dichterbij het gezinsleven, maar krijgen ze weer andere aanpassingen. I.p.v. buiten in een kennel of aan een ketting of in een klein deel van het huis mogen ze nu door het hele huis. Omdat dit niet altijd 365 dagen per jaar 24 uur per dag mogelijk is hebben ze de bench bedacht.
Een ideaal onderkomen voor onze kameraden als ze even alleen moeten zijn om hun eigen te beschermen zolang ze nergens vanaf kunnen blijven. Hoeveel honden zouden er al niet omgekomen zijn of grote problemen hebben gehad door gestolen etenswaar, medicatie, elektriciteit, houtsplinters, sokken enz enz enz?????
Hoeveel honden zouden er al dood zijn gegaan door het zitten in de bench als de baas even niet met hem bezig kan zijn?
eeehhh, ik zit al mijn hele leven in de honden (wordt 40 dit jaar) en onze honden zaten altijd binnen. niet in hokken, of afgesloten ruimtes. net als ook de honden van kenissen ed. doodnormaal. ik geloof niet dat er toen meer draden waren dan nu, wellicht eerder minder met de wireless apparaten van tegenwoordig. onze honden werden gewoon opgevoed. net als de mijne. hier is alleen de greote dradenboel bij de pc weggewerkt,. verder zijn de stopcontacten nog gewoon zoals ze zijn en zitten er ook stekkers in. geen hond die eraan komt, en toch hebben wij geen benches, gek he? ook nog nooit een hoond gewond geraakt door spinters, etenswaren (kwestie van opbergen, net als medicatie, heel logich toch?) in al die 40 jaar en ik weet niet hoeveel honden is het altijd goed gegaan :19: .
mijn honden zijn ook opgevoed, alleen ben ik er 's nachts niet bij dus kan ik ook niet zien wat ze doen... zelfde als ik aan het werk ben... ben ik er ook niet bij... :19: Daarnaast kan ik er weinig aan doen als ze gaan knokken als ik er niet ben.... Prima dat het al die jaren bij jou zo goed gaat... bij mij gaat het ook al jaren prima met bench en daarna los....jij tevreden, ik tevreden en hondjes tevreden daar gaat het toch om?
daar gaat het toch niet om? ik reageer op dat er gezegd wordt dat je bijna niet meer zonder bench kan tegenwoordig. en dat is dus niet zo. :19:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rami schreef:
Saarah schreef: Maar dit wil toch niet zeggen dat de bench slecht is?
Niet slecht misschien maar ook niet de leukste oplossing, wel de makkelijkste. Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. Dat kan allemaal wel in een afgebakend gedeelte van je huis, niet in een bench. :wink:
het kan zelfs in je hele huis hoor :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mickie schreef:
Hutsje schreef:ik heb jouw stuk helemaal niet gelezen, ik reageerde ook helemaal niet op jou :19: .
Je quote me en tikt daar een berichtje onder, in mijn bescheiden optiek is dat reageren :wink:
ik reageerde hier op, en daar reageerde jij weer op, vandaar:
Saarah schreef:
Pak-de-bal schreef:
Saarah schreef:Voor diegenen die tegen benchgebruik zijn, wat vinden jullie dan van deze uitspraak:
Mijn leidraad daarbij is dat het beestje tevreden gaat liggen slapen in de bench, dan kan er mijns inziens geen sprake zijn van misbruik.
een mens is tevreden , maar een dier doet wat hij wordt opgedragen.

een dier heeft niet eens iets in te brengen, dus kan je dat als echt "tevredenheid" stellen?
ik weet het niet

is een dier tevreden in een dierentuin-hokje??

volgns de citaat wel :roll: maar ik weet het niet :19:
Als mijn hond uit zichzelf in haar bench gaat liggen, terwijl ze het hele huis ter beschikking heeft, lijkt mij wel dat ze er tevreden en met plezier in gaat liggen hé? Of niet? :denken:
dat kan ook komen omdat ze zo geconditioneerd is :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hutsje schreef:
Rami schreef:
Niet slecht misschien maar ook niet de leukste oplossing, wel de makkelijkste. Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. Dat kan allemaal wel in een afgebakend gedeelte van je huis, niet in een bench. :wink:
Ja, tuurlijk! :mrgreen:
Maar stel je wilt om een of andere reden je pup of jonge hond beperken in zijn of haar ruimte, dan kan dat ook in een achterkamer, keuken, grote gang of wat dan ook.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mickie schreef:
Mijn leidraad daarbij is dat het beestje tevreden gaat liggen slapen in de bench, dan kan er mijns inziens geen sprake zijn van misbruik.
Dit citaat was ook van mij, daar kan het misverstand misschien liggen ;)
dat zou kunnen, ik had het ook niet over misbruik :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rami schreef:
Hutsje schreef:
Rami schreef:
Ja, tuurlijk! :mrgreen:
Maar stel je wilt om een of andere reden je pup of jonge hond beperken in zijn of haar ruimte, dan kan dat ook in een achterkamer, keuken, grote gang of wat dan ook.
beter, zelfs, naar mijn bescheiden menng :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hutsje schreef:
beter, zelfs, naar mijn bescheiden menng :mrgreen:
Haha, niet zo bescheiden zijn hoor, ik deel je mening. :F:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef: Ook de hond in de bench doen omdat er visite is en dat soort gezeik vind ik flauwe kul. DAt is uit de weg gaan van problemen i.p.v. ze op te lossen. Een hond moet echt bij het gezin horen, deel maken uit. Want honden zijn roedeldieren die zich het best voelen in een roedel. HEm daar buiten sluiten gaat tegen zijn natuur in.
Mijn hond gaat regelamtig weg als er visite is ,niet in een bench maar gewoon in een aparte kamer omdat hij gewoonweg niet van visite houd en ik hem met bijv. kleine kinderen ook niet zou vertrouwen.
Hij krijgt dan wat lekkers mee en dat is ontspannener voor hem dan dat hij erbij zit.

Hoden zijn ook inderdaad roedeldieren die je niet moet buiten sluiten ben blij dat je daar wat genuanceerder over denkt dan in het verleden
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik gebruik ook benches, ik ben niet vreselijk veel weg, zo nu en dan is er een dag dat ze er langer inzitten ( dan praat ik over een uur of 8) en s'nachts wisselt het, dan zitten die wel in de bench, dan weer die..

bo zit nooit in de bench, die word er wel zenuwachtiger van, die heeft zowiezo wat moeite met alleen zijn.

sam loopt ( of eigenlijk liep) ook vaak los.

mijn honden lopen niet los bij elkaar , met z'n allen dan, als ik er niet ben, het is een roedel ( terriers) en ik neem niet het risico dat ik thuis kom en een lijk vind.

ik heb niet het idee dat mijn honden ongelukkig zijn of iets tekort komen, ook al is het wellicht niet de manier van honden hebben zoals sommige dat willen, en dat is ook oke, men mag anders denken, ik ga me er dan ook verder niet voor verantwoorden, ik weet prima wat ik doe en hoe ik met mijn honden omga ;) ik gebruik benches, in de ogen van sommige zal dit misbruik zijn, voor sommige gebruik, of een "oh lekker makkelijk middel"... tja het mag van mij allemaal :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Sassie schreef:Ik ben geen voorstander van een bench maar dat komt vooral omdat Wolf het vreselijk vind.
Volgens zijn vorige baas kon hij gerust 6 uur per dag in de bench....
Ik heb het in het begin geprobeerd, een uurtje ofzo maar hij blafte de hele tent bij elkaar en was enorm in paniek.
Bench weggedaan en hij is gewoon los in huis. Heeft nog nooit iets gesloopt en nooit meer geblaft. Voor mij dus nooit meer een bench.
En wat als een hond die later in huis komt en die vanalles uit gaat halen als jij er niet bent? Stel dat je een hond krijgt (op volwassen leeftijd) net als boris die samen met een andere hond geen problemen heeft. Die overdag nooit problemen geeft als hij eens alleen is (af en toe eens 1 á 2 uur en soms wel 4 á 5 uur en altijd los in huis), maar die 's nachts wel alles open gaat zetten?
Vervolgens leen je van iemand een bench. De hond duikt er gelijk in en je hoort hem die nacht niet? Heeft heerlijk geslapen en nergens aangezeten. Wat moet je dan hiervan zeggen? Bench misbruik? Nee, ik zou boris een vreselijk tekort doen als ik de bench weg zou doen. Hij zou weer nachten gaan klieren. Ook overdag. Wordt het te druk in huis? Dan duikt hij in zijn bench. Rustig en alleen en kan hij slapen.

Wat ik bench misbruik vind? Iets zoals ik pas op MP las: heb een pup van 5 maanden en wilde hem perce hebben maar kom er nu achter dat ik hem toch niet kan houden. Werk fulltime van 7 t/m 18.00 uur ben ik weg en dan zit hij alleen in de bench. 's nachts zit hij er ook in 5 dagen per week en in het weekend ben ik vaak ook hele en soms halve dagen weg.
Nou dit is met recht misbruik!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en het liefst zou ik die pup zo ophalen alleen al om dit verhaal misselijk gewoon!!!!!!!!!!!!!!!! :jank:

Edit: heb de advertentie opgezocht en er staat niet in dat ze overdag vast zit, maar dan nog http://link.marktplaats.nl/150077570

Overigens: mijn boxer kan ook in zijn bench van slaapplaats wisselen met gemak zelfs!! En nee, ach wat zonde, hij heeft geen drinken in de bench. Hij drinkt namelijk toch niet over het algemeen tussen 's avonds 20.00 uur en 's ochtends 09.00 uur (water is weg van 22.00 t/m 06.00 uur). Hij slaapt dan/spant zich niet zoveel in
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”