Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

volwassen hond bijt pup dood, wat zouden jullie doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

lieke schreef:herder op afsnelt en doodt. Dát vind ik dus niet normaal, dit heeft niets te maken met het al dan niet dulden in een roedel (welke roedel???), prooigedrag (hoezo, is een mechelaar een jachthond????) of wat voor flauwekul reden dan ook.
pfffff. je snapt er geen reet van.
Ik zeg niet dat deze pup tot een roedel behoorde en al helemaal niet dat deze herder en pup tot 1 roedel behoorde.
Wat ik wilde zeggen is dat het helemaal niet gestoord is dat een hond andere honden die NIET tot zijn roedel behoren levengevaarlijk verwonden.
En nee, he he, die pup behoorde dus niet tot de roedel waar de herder mogelijk bij hoorde.

En ja mijn hond stormt ook rustig op andere honden af.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef:
Inge O schreef:niet afmaken, om alle hoger vernoemde redenen.
De reactie's worden steeds korter! :wink: Ik sluit me er bij aan!
ik ook
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

lieke schreef:Ik vind het zó cliché om altijd maar terug te grijpen op 'wolvengedrag'. Dat een hele boel volwassen honden helemaal niet van pups en hun drukke gedrag houden, is een feit. Daarom hoor je als puppeneigenaar altijd van een afstand te vragen of je pup mag kennismaken. Heel normaal (geldt trouwens ook voor volwassen honden die niet klakkeloos bij onbekende honden moeten worden gedumpt). Maar in dit specifieke geval, voor zover ik het summiere verhaal begrepen heb, gaat het om een open ruimte waar op afstand een pupje staat en van veraf een (niet aangelijnde!) herder op afsnelt en doodt. Dát vind ik dus niet normaal, dit heeft niets te maken met het al dan niet dulden in een roedel (welke roedel???), prooigedrag (hoezo, is een mechelaar een jachthond????) of wat voor flauwekul reden dan ook.
Ik begrijp heel goed dat deze mensen niet gedwongen zijn hun hond te laten afmaken omdat dat nu eenmaal helaas juridisch niet mogelijk is. Maar nogmaals, voor mij zou het wel een reden zijn om mijn hond(en) weg te brengen naar de da.
Ik vind hier geen verzachtende omstandigheden in, ik heb alleen maar zielsmedelijden met de eigenaren van het dode pupje.
En waar ligt de grens dan? Als diezelfde Herder de kat van de buren had gegrepen; ook in laten slapen? Gaan we dan elke hond in laten slapen die een andere hond gebeten heeft? Of mag dat wel?
Zo'n Maltezer pupje is zo groot als een cavia, met 8 weken zelfs nog een stukje kleiner. Dat is zo kwetsbaar. Als het een Berner pup van 4 maanden was geweest dan was het wellicht wel alleen bij 'aanvallen' i.p.v 'doodbijten' gebleven.
Alhoewel het dan wellicht niet gebeurt was, want zo'n Berner van 4 maanden lijkt niet op een konijntje...

Ik vind het echt vreselijk dat dit soort dingen gebeuren, en ja, met die dwergen van mij is dat ook wel een van de dingen die soms even in mjn achterhoofd zitten als angst, maar dood goed maken met de dood daar schiet je in mijn ogen niks mee op.

Het komt allemaal weer neer op de baas, en hoe die er mee omgaat in het vervolg. Ik neem voor het gemak maar even aan dat die baas van de Herder zich ook het schompes is geschrokken, dat dit de eerste keer was dat zoiets gebeurde.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:prooigedrag (hoezo, is een mechelaar een jachthond????)
moet een hond een jachthond zijn om prooigedrag te vertonen dan? Mijn mechelaars jagen ook, en zullen daarom ook niet loslopen in de wijk omdat de katten hier niet veilig zijn. (maar loopt die kat in de tuin sta ik er niet voor in) Ook de konijntjes in het bos zijn dat niet, alleen zijn die gelukkig veel sneller en hebben veel meer mogelijkheden om weg te komen. Wat een onzin zeg.
Laatst gewijzigd door malinois op 11 jul 2006 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
lieke schreef:herder op afsnelt en doodt. Dát vind ik dus niet normaal, dit heeft niets te maken met het al dan niet dulden in een roedel (welke roedel???), prooigedrag (hoezo, is een mechelaar een jachthond????) of wat voor flauwekul reden dan ook.
pfffff. je snapt er geen reet van.
Ik zeg niet dat deze pup tot een roedel behoorde en al helemaal niet dat deze herder en pup tot 1 roedel behoorde.
Wat ik wilde zeggen is dat het helemaal niet gestoord is dat een hond andere honden die NIET tot zijn roedel behoren levengevaarlijk verwonden.
En nee, he he, die pup behoorde dus niet tot de roedel waar de herder mogelijk bij hoorde.

En ja mijn hond stormt ook rustig op andere honden af.
precies... :ok:

en lieke voordat je oordeelt van maar als het jou gebeurt...., 1 van mijn honden is ook losgetrokken door een andere hond op sterven na dood en heeft het ternauwernood gehaald, maar ik heb nooit willen hebben dat die hond maar zo ingeslapen zou worden! Honden zijn nou eenmaal honden en geen pluchebeestjes op batterijtjes die alleen maar leuke dingen doen.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik blijf dit een moeilijk vraagstuk vinden...

Aan de ene kant...ja, een hond kan dit vanuit zijn natuurlijk wezen doen en een (dood)straf komt in de natuur niet voor. Volstrekt nutteloos dus...en je zult de baas zijn van zo'n dier wat 'eventjes een natuurlijk gedrag laat zien'...

Aan de andere kant staat de mens met zijn emoties: woede, verdriet, wraakgevoelens, angst, onmacht en liefde en al die emoties branden los als een hondenmakker, groot of klein, wordt verscheurd en rationaliteit is dan even ver te zoeken...

Toch denk ik dat een doodstraf geen enkele zin heeft; eenzelfde 'schuldige hond' zal wellicht nooit meer één beet uitdelen, terwijl de o zo dottige Maltezer van de buren een week erna de staart van je kat weghapt...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:En prooigedrag??? Dat vind ik ook al zo'n dooddoener. Daarmee wordt goedgepraat dat sommige honden katten, andere honden en nu pupjes straffeloos kunnen doodbijten :neenee: . Oftewel niet goed zijn opgevoed oftewel niet normaal zijn.
:denken: vraag me af of jij wel normaal bent... hoe moest een wolf aan eten komen dan, werd dat netjes aangesleept bij Appie?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
lieke schreef:En prooigedrag??? Dat vind ik ook al zo'n dooddoener. Daarmee wordt goedgepraat dat sommige honden katten, andere honden en nu pupjes straffeloos kunnen doodbijten :neenee: . Oftewel niet goed zijn opgevoed oftewel niet normaal zijn.
ik voed mijn honden wel goed op hoor - ik leer ze netjes dat ze geen pupjes dood mogen bijten :neenee: . bij de eerste vijf, zes pupjes gaat het soms fout, maar vanaf dan weten ze het zo ongeveer wel...................................................................................................... :piew: .

hoe stel je jezelf dat nu voor : een hond zodanig opvoeden dat hij geen pupjes doodbijt? wat is daarbij jouw inbreng :roll: ?
en hoe doe je dat bij een hond die je pas op latere leeftijd krijgt?
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

lieke schreef:Maar nogmaals, voor mij zou het wel een reden zijn om mijn hond(en) weg te brengen naar de da.
Ik vind hier geen verzachtende omstandigheden in, ik heb alleen maar zielsmedelijden met de eigenaren van het dode pupje.
Dus je straft je hond dan (en ontneemt jezelf en dat lieve kindje in je onderschrift je maatje) om zijn hond zijn...? Ik kan me dat werkelijk niet voorstellen....
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

lieke schreef:
Zoek stok! schreef:Het lastige is natuurlijk wel dat je die eigenaren niks kunt opleggen. Wie zegt mij dat ze die hond vanaf nu aangelijnd gaan uitlaten? Sorry, maar dat vertrouwen in hondenbezitters ben ik al lang kwijt.
Helemaal mee eens. Wiens pup is de volgende keer de klos? Of kat of kind... :devil: ?
Nou :idea: dan zal ik maar een afspraak maken bij de DA, want mijn honden hebben ook wel eens wat doodgebeten, weliswaar geen hondje maar ja.. wie weet is 't volgende keer een kind :denken:
Doe effe normaal zeg.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ceciel schreef:
lieke schreef:
Zoek stok! schreef:Het lastige is natuurlijk wel dat je die eigenaren niks kunt opleggen. Wie zegt mij dat ze die hond vanaf nu aangelijnd gaan uitlaten? Sorry, maar dat vertrouwen in hondenbezitters ben ik al lang kwijt.
Helemaal mee eens. Wiens pup is de volgende keer de klos? Of kat of kind... :devil: ?
Nou :idea: dan zal ik maar een afspraak maken bij de DA, want mijn honden hebben ook wel eens wat doodgebeten, weliswaar geen hondje maar ja.. wie weet is 't volgende keer een kind :denken:
Doe effe normaal zeg.
een hond die een kat of andere hond doodbijt kan de grootste kindervriend zijn ik vind dat ook altijd zulke onzin :roll: een kind is toch geen dier
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lieke, als jij je hond een klein konijntje geeft dat gaat rennen, bij hij dat dan dood? Zo ja dan moet je hem af laten maken want het kan makkelijk zo zijn dat hij het verschil tussen dat konijntje en een maltezer helemaal niet kan zien. :19: En daarna pakt hij natuurlijk kinderen :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Dat is ook het lastige, en ik vind eigenlijk ook dat het mogelijk zou moeten zijn zo'n man te 'volgen' ofzo.

Dat hij verantwoord met de hond omgaat van nu af aan, en zo niet dat de hond dan een ander baasje krijgt die wat beter zijn verantwoording neemt.
Dat dat de sanctie is; nu goed dit oppakken en anders ben je je hond kwijt. Zoiets.
Daar zat ik ook aan te denken, maar het is niet realiseerbaar. Je komt er pas achter dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden als de volgende pup gegrepen wordt. Een instantie die hondenbezitters gaat volgen, dat zie ik namelijk ook weer niet zitten :mrgreen:
Nee, haha, dat was dus ook mijn probleem met deze oplossing. Het is niet haalbaar, en als het wel haalbaar zou zijn dan krijgen we vast ook weer hele rare praktijken :denken:
Ik zie ze al in hun autootjes zitten met verrekijkers :wink:
Ik heb al gezegd dat ik ertegen ben om de Herder af te laten maken, dus dat staat even buiten kijf.

Maar inderdaad is het best moeilijk om dan in 'goed vertrouwen' af te spreken dat de hond voortaan niet meer losgaat.
Hier in de buurt loopt een Flatcoat die 2 honden heeft doodgebeten en een aantal zwaar verwond heeft.
Politie ingeschakeld en de baas heeft voor de hond heeft een muilkorf gebod gekregen, al na het eerste doodbijten volgens mij.
De eigenaar volgt dit dus niet op en laat de hond 'vrolijk' gaan en ik weet iig van één incident daarna waarbij een stokoud poedeltje bijna was doodgebeten.

Dan vraag je je dus inderdaad wel af bij zo'n eigenaar of je dit niet moet stoppen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Lieke, als jij je hond een klein konijntje geeft dat gaat rennen, bij hij dat dan dood? Zo ja dan moet je hem af laten maken want het kan makkelijk zo zijn dat hij het verschil tussen dat konijntje en een maltezer helemaal niet kan zien. :19: En daarna pakt hij natuurlijk kinderen :roll:
daarnet hebben mijn honden hier buiten een rat doodgebeten. nog maar een hele kleine stap naar een maltezertje hoor :N: .
Die Maltezertjes zouden eigenlijk verboden moeten worden. :boos:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Stang schreef:
Ik heb al gezegd dat ik ertegen ben om de Herder af te laten maken, dus dat staat even buiten kijf.

Maar inderdaad is het best moeilijk om dan in 'goed vertrouwen' af te spreken dat de hond voortaan niet meer losgaat.
Hier in de buurt loopt een Flatcoat die 2 honden heeft doodgebeten en een aantal zwaar verwond heeft.
Politie ingeschakeld en de baas heeft voor de hond heeft een muilkorf gebod gekregen, al na het eerste doodbijten volgens mij.
De eigenaar volgt dit dus niet op en laat de hond 'vrolijk' gaan en ik weet iig van één incident daarna waarbij een stokoud poedeltje bijna was doodgebeten.

Dan vraag je je dus inderdaad wel af bij zo'n eigenaar of je dit niet moet stoppen :19:
Maar is het in dit geval dan ook niet mogelijk nog verdere stappen te ondernemen? Als er telkens aangifte gedaan wordt, gebeurt er dan verder niks?

Want dit is natuurlijk gewoon te belachelijk voor woorden!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
Stang schreef:

Maar is het in dit geval dan ook niet mogelijk nog verdere stappen te ondernemen? Als er telkens aangifte gedaan wordt, gebeurt er dan verder niks?

Want dit is natuurlijk gewoon te belachelijk voor woorden!
In de ene situatie wordt heel anders met dit soort dingen omgegaan dan in de andere door de politie. Echt extreme verschillen.

Dit soort verhalen zitten dus wel in mijn achterhoofd bij discussies over afmaken of niet. Stel dat die flatcoated mijn Bram doodbijt. Dan had ik wel gedacht 'was hij maar afgemaakt bij de eerste keer dat hij een hond doodbeet'. Dat zal wel heel slecht zijn, maar dat denk ik wel.

Er zou iets moeten zijn waarmee je de eigenaar onder druk kunt zetten. Een dwangsom ofzo. Bij de eerstvolgende melding moet hij duizenden euro's betalen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:Er zou iets moeten zijn waarmee je de eigenaar onder druk kunt zetten. Een dwangsom ofzo. Bij de eerstvolgende melding moet hij duizenden euro's betalen.
daar hadden we het ook al over toen met die duscussie over wel of niet een hondenbrevet enz.

zou prima zijn, zo'n dwangsommen, maar blijkbaar is dat prakisch niet haalbaar?
Het is wel haalbaar als het echt om aangiftes gaat. Maar het is niet belangrijk genoeg voor de politiek, politie etc. Misschien komt dat nog eens.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

De details weten we niet, maar ik vind het grote onzin om zo'n hond af te maken. Wat anderen al schreven het is natuurlijk gedrag. Ik neem aan dat de hond niet met het schuim op zijn bek, met kill in zijn ogen iedere hond aanvalt dan wordt het wat anders. Maar als het een sporadisch incident is dan valt de hond niets te verwijten.

Wat anderen ook al schreven nu is het een puppy en dat is zielig, maar wat als het een kat was (met een lief kindje als eigenaar), wedden dat veel mensen (lees het forum er maar op na) het dan opeens minder erg vinden? Ik denk dat voor zon Mechelaar een Malterzerpup nog meer op een konijn dan op een hond lijkt. Wat (Martijn geloof ik) al schreef, mensen moeten het niet raar vinden als er dingen gebeuren als je allemaal maar dieren in een veel te kleine ruimte op een hoop gooit.

Ook vind ik dat mensen met pups in het algemeen wat minder slachtoffer moeten spelen en meer hun verantwoording moeten nemen. Het is bekend dat een hoop honden niets van vreemde honden moeten hebben. Men heeft een puppy neemt hem mee naar een groot grasveld (waar altijd honden worden uitgelaten) en laat hem daar rustig wat snuffelen, niks mis mee hoor maar je moet wel in je achterhoofd houden wat er kan gebeuren. (Ik had die herder dus echt wel geprobeerd mij te laten pakken als ik bij mijn pup stond, al weet je wederom in dit verhaal de details niet)

Ook de suggestie van de hond herplaatsen of een GT vind ik alleen een goede oplossing als het meermaals is gebeurd (niet doden natuurlijk maar wel het er naar uitvallen), anders kun je er toch ook niks mee?

Het verhaal voelt natuurlijk heel anders als het je eigen pup overkomt maar volgens mij willen we niet eens weten hoeveel honden dit zouden doen.

De hond doden is natuurlijk megabelachelijk, mits natuurlijk hij ze allemaal wel op een rijtje heeft.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
In de ene situatie wordt heel anders met dit soort dingen omgegaan dan in de andere door de politie. Echt extreme verschillen.
Er is daar dus niet een vast beleid voor?
Dit soort verhalen zitten dus wel in mijn achterhoofd bij discussies over afmaken of niet. Stel dat die flatcoated mijn Bram doodbijt. Dan had ik wel gedacht 'was hij maar afgemaakt bij de eerste keer dat hij een hond doodbeet'. Dat zal wel heel slecht zijn, maar dat denk ik wel.
Ja, dat zou ik dan ook denken...
In dit geval nam ik aan dat die Herder nog nooit eerder zoiets gedaan had en die baas zich ook een rolberoerte is geschrokken. Maakt het niet minder erg voor de baasjes van het pupje natuurlijk.
Er zou iets moeten zijn waarmee je de eigenaar onder druk kunt zetten. Een dwangsom ofzo. Bij de eerstvolgende melding moet hij duizenden euro's betalen.
Ja, dat zou een mooie zijn inderdaad. Maar ik denk ook dat dit waarschijnlijk niet snel als heel belangrijk aandachtspunt op de agenda zal staan?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Lieke, als jij je hond een klein konijntje geeft dat gaat rennen, bij hij dat dan dood? Zo ja dan moet je hem af laten maken want het kan makkelijk zo zijn dat hij het verschil tussen dat konijntje en een maltezer helemaal niet kan zien. :19: En daarna pakt hij natuurlijk kinderen :roll:
daarnet hebben mijn honden hier buiten een rat doodgebeten. nog maar een hele kleine stap naar een maltezertje hoor :N: .
Wij liepen een keer gezellig met Eline door de grachten, zeg ik doodleuk, kijk een rat! Mooi he? Op de brug, daar! :cheer:

Cleo neemt een spurt, een hoge krijs en weg was de rat, hartstikke dood :boos: Als dat een Kaninchentekkel was geweest of een chi in het pikkedonker.............. :N: :mrgreen:
Afbeelding
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

[quote="Martijn"]

En wraak is voor de italianen.[quote]

Werkt hier ook niet hoor...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef: Daar zat ik ook aan te denken, maar het is niet realiseerbaar. Je komt er pas achter dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden als de volgende pup gegrepen wordt. Een instantie die hondenbezitters gaat volgen, dat zie ik namelijk ook weer niet zitten :mrgreen:
Nee, haha, dat was dus ook mijn probleem met deze oplossing. Het is niet haalbaar, en als het wel haalbaar zou zijn dan krijgen we vast ook weer hele rare praktijken :denken:

je kunt de hond ook herplaatsen bij diverse weigering om het op te volgen toch?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Martijn schreef:En wraak is voor de italianen.
Vendetta om precies te zijn :mrgreen: Daarom heette Viscious ook Vendetta met de achternaam :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Stang schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Nee, haha, dat was dus ook mijn probleem met deze oplossing. Het is niet haalbaar, en als het wel haalbaar zou zijn dan krijgen we vast ook weer hele rare praktijken :denken:

Ja tuurlijk, maar blijkbaar wordt er dus gewoon geen actie ondernomen door de politie of zo? :19:
Ik weet dat er melding is gedaan dat de muilkorfplicht niet opgevolgd werd en dat daarna dus nog een ernstige verwonding aan een andere hond is toegebracht (en de hond dus nog steeds zonder muilkorf liep).
Afbeelding
A good dog never dies...

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nu een andere draai aan de discussie. Het eerste wat mij te binnen schoot was; wat voor een leven heeft die hond nog als hij altijd met muilkorf en aan een lijntje uitgelaten moet worden, zijn hele leven lang :19: Niet meer lekker dollen, met balletjes spelen, enz. Waarschijnlijk projecteer ik het wel erg naar mijn eigen hond.. Maar goed wat is de kwaliteit van leven nog voor zo'n hond, vraag ik mij, oprecht bezorgd, af?
(Dit heeft dus niets te maken met wraakgevoelens of iets dergelijks, dat vind ik te gek voor woorden)

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
malinois schreef:
Stang schreef:
Zoek stok! schreef: Ik zie ze al in hun autootjes zitten met verrekijkers :wink:

Ja tuurlijk, maar blijkbaar wordt er dus gewoon geen actie ondernomen door de politie of zo? :19:
Ik weet dat er melding is gedaan dat de muilkorfplicht niet opgevolgd werd en dat daarna dus nog een ernstige verwonding aan een andere hond is toegebracht (en de hond dus nog steeds zonder muilkorf liep).
ik heb indertijd gehoord dat er niet veel gedaan wordt door de politie aan een hond die een andere hond of kat doodbijt/verwondt. Misschien als ze hem zien lopen dat hij dan het haasje is maar ze zullen er vast niet op gaan controleren. Een dier is een zaak bij hun niets meer en niets minder.
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Moon schreef:Nu een andere draai aan de discussie. Het eerste wat mij te binnen schoot was; wat voor een leven heeft die hond nog als hij altijd met muilkorf en aan een lijntje uitgelaten moet worden, zijn hele leven lang :19: Niet meer lekker dollen, met balletjes spelen, enz. Waarschijnlijk projecteer ik het wel erg naar mijn eigen hond.. Maar goed wat is de kwaliteit van leven nog voor zo'n hond, vraag ik mij, oprecht bezorgd, af?
(Dit heeft dus niets te maken met wraakgevoelens of iets dergelijks, dat vind ik te gek voor woorden)

Gr. Marijke
Die hond kan misschien wel los op het strand of op een andere overzichtelijke plek op tijden dat er geen andere honden lopen. Desnoods met een muilkorf om dan. Of fietsen.
Niet iedere hond kan altijd maar gezellig loslopen (weet ik uit ervaring) maar je zoekt dan wel naar mogelijkheden om je hond dan ook lekker te laten dollen en rennen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Stang schreef:
malinois schreef:
Stang schreef: Ik heb al gezegd dat ik ertegen ben om de Herder af te laten maken, dus dat staat even buiten kijf.

ik heb indertijd gehoord dat er niet veel gedaan wordt door de politie aan een hond die een andere hond of kat doodbijt/verwondt. Misschien als ze hem zien lopen dat hij dan het haasje is maar ze zullen er vast niet op gaan controleren. Een dier is een zaak bij hun niets meer en niets minder.
Ja precies, dat bedoel ik dus ook dat er blijkbaar weinig aan gedaan wordt.
Dan kan ik het me wel voorstellen dat als jouw hond doodgebeten is door die hond dat het enorm zuur is als de eigenaar daarna geen maatregelen treft en dat het nogmaals gebeurd.
Niet dat daarom de Herder uit het voorbeeld afgemaakt moet worden, maar een eis hieraan (bv muilkorven of aanlijnen) kan je dus niet waarmaken.
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:Nu een andere draai aan de discussie. Het eerste wat mij te binnen schoot was; wat voor een leven heeft die hond nog als hij altijd met muilkorf en aan een lijntje uitgelaten moet worden, zijn hele leven lang :19: Niet meer lekker dollen, met balletjes spelen, enz. Waarschijnlijk projecteer ik het wel erg naar mijn eigen hond.. Maar goed wat is de kwaliteit van leven nog voor zo'n hond, vraag ik mij, oprecht bezorgd, af?

Gr. Marijke
hij kan toch in het bos los waar geen andere honden lopen of op andere tijden en dan heeft hij toch een muilkorf op?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
malinois schreef:
Stang schreef:
malinois schreef: je kunt de hond ook herplaatsen bij diverse weigering om het op te volgen toch?
Ja precies, dat bedoel ik dus ook dat er blijkbaar weinig aan gedaan wordt.
Dan kan ik het me wel voorstellen dat als jouw hond doodgebeten is door die hond dat het enorm zuur is als de eigenaar daarna geen maatregelen treft en dat het nogmaals gebeurd.
Niet dat daarom de Herder uit het voorbeeld afgemaakt moet worden, maar een eis hieraan (bv muilkorven of aanlijnen) kan je dus niet waarmaken.
nee dat klopt, de hond die mijn hond los heeft getrokken heeft ook nog heel lang losgelopen terwijl hij aanlijnplicht had en muilkorfplicht. Fijn is het niet lopen maar goed, je weet dat het gebeurd en je doet er gewoon niets aan als de eigenaar het niet opvolgt. Uiteindelijk moest hij weg uit die plaats (van de politie) maar waar hij naar toe is gegaan is me tot op heden nooit echt duidelijk geworden.

Maar ik vraag me in dit geval echt af of de eigenaar zo zal zijn, waarschijnlijk is hij zich ook rot geschrokken aangezien hij de hond nog niet zolang had. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”